,,Jesteśmy i będziemy w Europie"

Data: 2016-05-04 09:58:44
Autor: Waldemar
,,Jesteśmy i będziemy w Europie"
Komitet Obrony Demokracji zaprasza na Marsz
,,Jesteśmy i będziemy w Europie" wielki marsz KOD i opozycji

sobota, 7 maja godz. 13.00 -15.45 Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
 Al.Ujazdowskie  1/3

Komitet Obrony Demokracji zaprasza na Marsz ,,Jesteśmy I będziemy w Europie
,,. Zaczynamy o 13:00 pod KPRM, Al. Ujazdowskie 1/3.

http://www.ruchkod.pl/jestesmy-i-bedziemy-w-europie-wielki-marsz-kod-u-i-opozycji/

Data: 2016-05-04 09:15:17
Autor: Rafał Maszkowski
On śro, 04 maj 2016 09:58:44 Waldemar <bakolety@ilow.qa> wrote:
[...]

Do zobaczenia.

R.
--
,,Walczy on z całym zapamiętaniem przeciwko intelektowi" - z akt personalnych prof. A. Baeumlera

Data: 2016-05-04 05:18:16
Autor: andrzej d*
Am Mittwoch, 4. Mai 2016 11:15:19 UTC+2 schrieb Rafał Maszkowski:
> [...]

R.
-- "Walczy on z całym zapamiętaniem przeciwko intelektowi" - z akt personalnych prof. A. Baeumlera

Prof. Bäumler walczyl na pewno z intelektem, ale w imie czego, jak i kiedy? To bym, panie Rafale, wytlumaczyl, albo wybral innego autora.
Ponizej jeden z cytatow z profesora, ktore mozna sobie przetlumaczyc (mnie sie nie chce):
""Mit einem Wort läßt sich hier sagen, was Nationalsozialismus geistig bedeutet: die Ersetzung des Gebildeten durch den Typus des Soldaten." Die "Epoche der Gewissensfreiheit, des Individualismus" sei vorbei. "Sie ziehen jetzt hinaus, um Bücher zu verbrennen, in denen ein uns fremder Geist sich des deutschen Wortes bedient hat, um uns zu bekämpfen." (Wikipedia)

Data: 2016-05-04 21:18:02
Autor: Rafał Maszkowski
On śro, 04 maj 2016 14:18:16 andrzej d* <bzdigniewjan@gmail.com> wrote:
[...]

Gdziekolwiek by nie walczył, wyniki musiały być w końcu żałosne. Widzimy
to tutaj na co dzień.

R.
--
,,Walczy on z całym zapamiętaniem przeciwko intelektowi" - z akt personalnych prof. A. Baeumlera

Data: 2016-05-04 11:45:05
Autor: Chiron

Użytkownik "Rafał Maszkowski" <rzm@icm.edu.pl> napisał w wiadomości news:ngcej5$ko3$1news.icm.edu.pl...
[...]

Jak tam pójdziesz, to stopkę możesz śmiało dopasować do samego siebie. A później może być zbyt późno. Dla Ciebie także.

--
Chiron

Data: 2016-05-04 11:31:25
Autor: Rafał Maszkowski
On śro, 04 maj 2016 11:45:05 Chiron <chiron@onet.pl> wrote:

[...]

Prof. Beaumler zasłużył na tę cenzurkę w Niemczech lat 40-tych, ale i
dzisiaj w Polsce mamy takich, choćby na siedmiu finansowanych przez
państwo wydziałach teologii. Mamy też prezydenta walczącego z
konstytucją.

R.
--
,,Walczy on z całym zapamiętaniem przeciwko intelektowi" - z akt personalnych prof. A. Baeumlera

Data: 2016-05-04 04:38:34
Autor: koszmar z ulicy czerskiej
użytkownik Rafał Maszkowski napisał:
 Mamy też prezydenta walczącego z
konstytucją.

Czemu rzepliński nie protestował jak peło
wybierała 2 ponadprogramowych sędziów?

Przecież wiemy jak rzepcio jest blisko sitwy
i komu doradzał:
http://media.wplm.pl/pictures/830x600/path/2015/11/25/650/443/a236e79ea02a40959b8d2cedc3e8f05d.jpg

Skoro peło przeprosiła za wybór, pis też przeprosi w grudniu
i po sprawie, po chuj się podniecać?

Data: 2016-05-04 04:47:10
Autor: andrzej d*
Am Mittwoch, 4. Mai 2016 13:38:35 UTC+2 schrieb koszmar z ulicy czerskiej:
użytkownik Rafał Maszkowski napisał:
>  Mamy też prezydenta walczącego z
> konstytucją.

Skoro peło przeprosiła za wybór, pis też przeprosi w grudniu
i po sprawie, po chuj się podniecać?

TW nie jest od protestowania, recenzowania rzadzacych czy komentowania wiadomosci. Opozycja mogla zglosic swoje watpliwosci i prosic o zbadanie zgodnosci z konstytucja tego wyboru.
Nb. Przeciw strzelaniu do murzynow w USA, biciu opozycji w Egipcie i Turcji tez TW nie protestowal.

Data: 2016-05-04 21:07:12
Autor: Rafał Maszkowski
On śro, 04 maj 2016 13:38:34 koszmar z ulicy czerskiej <koszmar.z.ulicy.czerskiej@gmail.com> wrote:
użytkownik Rafał Maszkowski napisał:
 Mamy też prezydenta walczącego z
konstytucją.
Czemu rzepliński nie protestował jak peło
wybierała 2 ponadprogramowych sędziów?

Rozpatrzył i uwalił.

R.
--
,,Walczy on z całym zapamiętaniem przeciwko intelektowi" - z akt personalnych prof. A. Baeumlera

Data: 2016-05-04 23:10:29
Autor: A. Filip
Rafał Maszkowski <rzm@icm.edu.pl> pisze:
[...]

A wspomnisz KIEDY był zmuszony? :-)

Im większe drzewo, tym większy cień rzuca.  (Przysłowie chińskie)

Data: 2016-05-04 21:27:04
Autor: Rafał Maszkowski
On śro, 04 maj 2016 23:10:29 A. Filip <anfi@buntownik.pl> wrote:
[...]

Nigdy nie był. Chociaż ówczesna opozycja nie mogła się zdecydować czy
podważać wybór czy nie.

R.
--
,,Walczy on z całym zapamiętaniem przeciwko intelektowi" - z akt personalnych prof. A. Baeumlera

Data: 2016-05-05 08:14:16
Autor: Chiron

Użytkownik "Rafał Maszkowski" <rzm@icm.edu.pl> napisał w wiadomości news:ngdoa0$jno$1news.icm.edu.pl...
[...]

A jakiś link proszę?

--
Chiron

Data: 2016-05-09 05:47:05
Autor: Budzik
"Jesteśmy i będziemy w Europie"
Użytkownik Chiron chiron@onet.pl ...

Czemu rzepliński nie protestował jak peło
wybierała 2 ponadprogramowych sędziów?

Rozpatrzył i uwalił.

A jakiś link proszę?

Do orzeczenia TK?
Wtedy były jeszcze drukowane, to sobie w monitorze znajdziesz...

Data: 2016-05-05 03:37:51
Autor: stevep
W dniu .05.2016 o 13:38 koszmar z ulicy czerskiej  <koszmar.z.ulicy.czerskiej@gmail.com> pisze:

[...]

PiS przeprosi za cokolwiek, ty chyba nie na trzezwo?

--
stevep

Data: 2016-05-04 15:24:57
Autor: Chiron

Użytkownik "Rafał Maszkowski" <rzm@icm.edu.pl> napisał w wiadomości news:ngcmid$8bt$1news.icm.edu.pl...
[...]

Nic nie CHCESZ zrozumieć- czy naprawdę nie rozumiesz?
Szykują nam Majdan. Idąc tam, popierając ten cały KOD- popierasz wojnę domową w Polsce. Koniec i kropka. Reszta to tylko dorabianie ideolo.

--
Chiron

Data: 2016-05-04 06:55:39
Autor: Zenek Kapelinder
"Jesteśmy i będziemy w Europie"
Zdaje sobie sprawe ze 31 sierpnia 1939 roku bylo w Polsce mnostwo ludzi ktorzy twierdzili ze wojny z Niemcami nie bedzie. Dzisiaj ja twierdze ze zadnego majdanu nie bedzie. Potencjalni tworcy majdanu musieli by cos obiecac. Cos takiego w co miliony Polakow by uwierzyly. Przecietnemu Polakowi jakis trybunal wisi i powiewa. Wiekszosc nie wie po co on jest. Za to wiekszosc pamieta jak uznal mandaty wystawiane przez straze miejskie za nielegalne ale nie uznal ze ukaranym nalezy sie zwrot kasy. Wiekszosc Polakow uwaza tych co pracuja w trybunale za darmozjadow. Co moga przywodcy kodu zaproponowac zeby ludzie ich poparli? Nic. Na Ukrainie obiecali wejscie do Uni i tym kupili ludzi. Dzisiaj w Polsce szybciej ludzie popra ruch ktory za cel obierze wyjscie z Uni. Wyjda z zalozenia ze lepiej byc troche biedniejszym i zywym niz miec na plecach imigrantow z krajow arabskich.

Data: 2016-05-05 03:32:43
Autor: stevep
W dniu .05.2016 o 15:55 Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> pisze:

[...]

Eeee, jedyne co będą musieli obiecać to żeby bolszewizm przez niektórych  otumanionych nazywany "dobrą zmianą" poszedł sobie w pizdu.

--
stevep

Data: 2016-05-04 21:12:53
Autor: Rafał Maszkowski
On śro, 04 maj 2016 15:24:57 Chiron <chiron@onet.pl> wrote:
[...]

Mam uważać, bo skorumpowany prezydent przyśle snajperów? Rosyjskich?
Watykańskich? Ciekawe do jakiego kraju potem ucieknie.

R.
--
,,Walczy on z całym zapamiętaniem przeciwko intelektowi" - z akt personalnych prof. A. Baeumlera

Data: 2016-05-04 14:15:49
Autor: Zenek Kapelinder
"Jesteśmy i będziemy w Europie"
To raczej ci co chca przejac wladze przysla snajperow.

Data: 2016-05-05 11:52:02
Autor: Waldemar
Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> napisał w wiadomości

To raczej ci co chca przejac wladze przysla snajperow.

Hitler ten problem rozwiązał przy pomocy bojówek SA,
tzw. brunatne koszule.
Kaczyński nie jest w ciemię bity. Do walki z "terroryzmem"
tworzy swoje bojówki, dowodzi Macierewicz.

Data: 2016-05-05 17:05:56
Autor: u2
"Jesteśmy i będziemy w Europie"
ważne, abyście się bali:)))

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Data: 2016-05-04 23:46:09
Autor: A. Filip
[...]

<spiskowa-teoria-dziejów> spec służby kraju z polityką "Polska dla
lepszych europejczyków" przeprowadzą anty-PiSowską prowokację by mieć
podkładkę pod _znacznie_ silniejsze naciski zamaskowanie "słusznymi
celami" </spiskowa-teoria-dziejów>

Prezydent Ukrainy co zwiał do Rosji dobrze na snajperach nie wyszedł
więc zasada "ten podejrzany kto odniósł korzyść" działa na jego korzyść,
nieprawdaż? [ Oczywiście jest "kilka" innych zasad :-) ]

I ja waść, i ty waść, a kto będzie świnie paść?  (Przysłowie polskie)

Data: 2016-05-05 08:19:24
Autor: Chiron

Użytkownik "A. Filip" <anfi@buntownik.pl> napisał w wiadomości news:anfi+t0cm6wb25f-g543@buntownik.pl...
[...]

Znam dobrxze kogoś, kto tam wtedy był. I z rozmów- a nawet jak twierdzi- sam widział- ci sami snajperzy strzelali na dwie strony. Dla mnie to logiczne.

--
Chiron

Data: 2016-05-05 09:16:49
Autor: A. Filip
"Chiron" <chiron@onet.pl> pisze:
[...]

Wracając do początku: <KOD-wersja> Nie idąc tam popierasz że konstytucją
RP3 mogła sobie _całkowicie bezkarnie_ brudną dupę podcierać nie
tylko Unia Europejska z Europejskim Nakazem Aresztowania, USA/CIA z
więzieniem-katownią w Starych Kiejkutach ale może _rząd (PiS) w Warszawie_ .
<KOD-wersja> Przecież tego co wolno było Unii Europejskiej i USA byle
PiSowi nie wolno! :-)

Ty masz jedne obawy, inni mają inne.  Każdy ma do swoich _jakieś_ podstawy.

Ja na tą manifestacje nie pójdę. Nie uważam jednak by ustanawianie
politycznego precedensu że nie publikowania wyroku Trybunału Konstytucyjnego
"decyzją ministra" pozostaje bez znaczących+ politycznych konsekwencji
miało służyć standardom Polskiej demokracji.

Może następne Ziobro-Kaczyńskiego z ostrożności pomyśli z wyprzedzeniem
i wybierze lepiej maskowaną ścieżkę przeginania prawych standardów z
lepszym unikaniem "pójścia po samej bandzie".  Może i był na to skazany
ale naprawdę nie odniosłem wrażenia że się _wystarczająco_ starał
uniknąć "prawnej wojny atomowej".

Pracowitość przyniesie chleb, lenistwo nędzę wylęgnie.  (Przysłowie łużyckie)

Data: 2016-05-05 08:17:28
Autor: Chiron

Użytkownik "Rafał Maszkowski" <rzm@icm.edu.pl> napisał w wiadomości news:ngdokl$jno$2news.icm.edu.pl...
[...]

Jesteś chory. Z nienawiści. I bluźnisz.  Rozumowi i logice.
Jak masz jakieś podejrzenia o korupcję OBECNEGO prezydenta- to śmiało, publikuj. Albo chociaż realne podejrzenia- to napisz: "tak a tak, prawdopodobnie wziął łapówę"  Nie rozumiem- plujesz i na tym poprzestajesz. Naprawdę nie lepiej pojeździć na rowerku? Albo zapisać się na karate na ten przykład?
--
Chiron

Data: 2016-05-06 03:23:21
Autor: stevep
W dniu .05.2016 o 08:17 Chiron <chiron@onet.pl> pisze:

[...]

Hmm, a twój ukochany straszny dziadunio nie chce przeciwdziałać mowie  nienawiści.

--
stevep

Data: 2016-05-05 11:53:12
Autor: Waldemar
Nie wiesz dlaczego zgineli.
Użytkownik "Chiron" <chiron@onet.pl> napisał w wiadomości
[...]

Nic nie rozumiesz z aktualnych wydarzeń.
Nie wiesz dlaczego był Majdan, o co walczyli i gineli.
Nie wiesz dlaczego zgineli górnicy  i o co walczyli.
Nie wiesz dlaczego zginęli stoczniowcy i o co walczyli.
Zgineło dużo ludzi, sprawców nie wykryto.
Nazywasz to dorabianiem ideologii, bo masz zakuty łeb.

Data: 2016-05-04 15:50:35
Autor: Chiron
,,Jesteśmy i będziemy w Europie"

Użytkownik "Rafał Maszkowski" <rzm@icm.edu.pl> napisał w wiadomości news:ngcmid$8bt$1news.icm.edu.pl...

http://novorossia.today/117039-2/
podoba Ci się? Na Majdanie snajperzy strzelali na 2 strony- wtedy jedni rzucili się na drugich. Powtórzę: o to chodzi Tobie- czy dajesz sobą manipulować?

--
Chiron

Data: 2016-05-04 19:50:44
Autor: Ciemny Lód
Użytkownik "Chiron" <chiron@onet.pl> napisał w wiadomości news:ngcgav$kk3$1node2.news.atman.pl...

[...]

Chuj cię obchodzi gdzie i kto pójdzie.

CL

Data: 2016-05-05 06:56:30
Autor: Waldemar
Terroryści typu KOD, będą "osądzeni".
[...]

Już jest za późno, bo wódz Kaczynski ubezwłasnowolnił wszystko.
Zrobił to samo co zrobił Hitler, czyli społeczeństwo wziął "za mordę".
Ostatni element demokracji - sądownictwo, zostało
zdeptane. Prokuratura i sądy działają tak jak chce wódz.
Ludzie wodza już są na kierowniczych stanowiskach.
Kary dla niepokornych sędziów są przewidziane.
Bojówki, na bazie ONR, są tworzone, dowodzi Macierewicz.
Terroryści typu KOD, będą "osądzeni".

Data: 2016-05-04 11:29:16
Autor: A. Filip
Bogu! :-)
"Waldemar" <bakolety@ilow.qa> pisze:
[...]

Chwała Bogu że nie mamy takiej "demokracji" jaką miliardami dolarów
pomocy wojskowej rocznie wspiera USA w Egipcie.

Zazdrość przeżera kości.  (Przysłowie abisyńskie)

Data: 2016-05-04 11:38:03
Autor: Chiron
,,Jesteśmy i będziemy w Europie" a nie w Egipcie! Chwała Bogu! :-)

Użytkownik "A. Filip" <anfi@buntownik.pl> napisał w wiadomości news:anfi+w7dd9rn9mf-g543@buntownik.pl...
[...]

Ta demokracja to musi byćątkowo skuteczny sposób podboju państw- skoro USA w jej imieniu toczą tyle woj...przepraszam- misji pokojowych tudzież akcji kinetycznych.

--
Chiron

Data: 2016-05-04 12:55:49
Autor: A. Filip
Bogu! :-)
"Chiron" <chiron@onet.pl> pisze:
[...]

Ależ USA wpiera _słuszne_ demokracje a niesłusznych nie wpiera a nawet
obala.  Nawet taki Putin parę "słusznych" demokracji po szerokim świecie
znajdzie do wspierania! ;-)

Czy USA wsparły niesłuszną demokrację 1) Bractwa Islamskiego w Egipcie
2) protestujących w Bahrajnie 3) demokratyczne dążenia narodu Arabii
Saudyjskiej cierpiącego dziesięcioleciami pod butem
fundamentalistycznego islamskiego niedemokratycznego reżimu z największą
liczbą egzekucji na milion mieszkańców na całym świecie

Żeby nie ten ,,dech", toby człowiek zdechł.  (Przysłowie polskie)

Data: 2016-05-04 15:22:51
Autor: Chiron

Użytkownik "A. Filip" <anfi@buntownik.pl> napisał w wiadomości news:anfi+bvi8wqryif-g543@buntownik.pl...
"Chiron" <chiron@onet.pl> pisze:
[...]

No bo to jest- jak mawia red. Michalkiewicz- podział na naszych i nienaszych sukinsynów. Taką zasadę wyznaje USA :-)

--
Chiron

Data: 2016-05-05 03:28:58
Autor: stevep

"Chiron" <chiron@onet.pl> pisze:
[...]

Chyba ten fanatyk zgadza się w tym ze strasznym dziaduniem bo obaj wyznają  moralność Kalego.

--
stevep

Data: 2016-05-05 03:26:56
Autor: stevep
W dniu .05.2016 o 11:38 Chiron <chiron@onet.pl> pisze:

[...]

ZSRR też miał misje pokojowe, brał w opiekę to Litwinów, to Ukraińców i  nie tylko.

--
stevep

Data: 2016-05-05 11:53:46
Autor: Waldemar
,,Jesteśmy i będziemy w Europie" Kaczyński modli się.

[...]

Ta demokracja to musi być wyjątkowo skuteczny sposób podboju państw- skoro
USA w jej imieniu toczą tyle woj...przepraszam- misji pokojowych tudzież
akcji kinetycznych.

Chiron

Kaczyński na kolanach modli się o przybycie do Polski na stałe,
wojsk amerykańskich.
To Amerykanie są źli, czy dobrzy ?

Data: 2016-05-05 11:57:26
Autor: A. Filip
[...]

To Związek Radziecki był zły dla pierwszego sekretarza PZPR? ;-)

Na koniu jedzie, a konia nie widzi.  (Przysłowie polskie)

Data: 2016-05-04 11:41:52
Autor: Chiron

Użytkownik "Waldemar" <bakolety@ilow.qa> napisał w wiadomości news:ngca40$fsg$1news.mixmin.net...
[...]

Przedstaw się antypolski bydlaku. Dlaczego wy zawsze się chowacie za anonymayzerem? Śpieszno ci do majdanu w Polsce? A myślałeś, w jakiej ciemnej dupie wylądujesz ty i wszyscy ci, którym zależy na przelewie polskeij krwi- byle tylko nikt nie rozliczył ich zbrodni, jak się wam nie uda?

--
Chiron

p.s.
Po ile stoi srebrnik, towarzyszu Judaszu?

Data: 2016-05-05 03:39:08
Autor: stevep
W dniu .05.2016 o 11:41 Chiron <chiron@onet.pl> pisze:

[...]

A ty się podpisujesz nazwiskiem kretynku?

--
stevep

Data: 2016-05-05 07:22:43
Autor: Waldemar
Na Zachodzie wódz nie rządzi.
[...]

Takich durni jak ty historia nic nie nauczyła.
Tacy śmieciarze jak ty patrza tylko na to, aby im coś skapnęło
z wodzowskiego stołu.
Debilu, ślepy jestes i nie widzisz ilu ludzi stracilo życie, bo obalało
komunę.
Za głupi jesteś, żeby zrozumieć ilu ludzi zaplaciło życiem
za pomysły wodza Hitlera.
Za głupi jesteś, żeby dostrzec ilu ludzi na świeci cierpi
tylko dlatego, bo jakiś wódz rządzi siłą fizyczną.
Polacy uciekają nie na wschód, do wodzów, tylko uciekają
na zachód, tam gdzie jest demokracja. Na Zachodzie wódz nie rządzi.

Kaczyński może rozliczyć wszystkich którzy okradali Polaków.
Nikt mu nie przeszkadza w tym.
Niech robi to zgodnie z prawem, ale on zaczął od zdeptania prawa,
czyli zdeptania Konstytucji i ubezwłasnowolnienia Trybunału Konstytucyjnego.

Domagasz przedstawienia się, to najpierw przedstaw sie sam.
Zamieść na grupie swoje wszystkie dane personalne,
tak aby każdy kto chce, mógł spotkać się z tobą twarza w twarz.

Data: 2016-05-05 08:22:09
Autor: Ciemny Lód
Użytkownik "Waldemar" <bakolety@ilow.qa> napisał w wiadomości news:ngelbi$373$1news.mixmin.net...
[...]

Chiron to pierdolnięty komuch robiący teraz za wiernego katolika. Z UB-ecką przeszłością stara się lizać łapy nowych panów w sukienkach. To kanalia jakich mało!

CL

Data: 2016-05-05 16:45:56
Autor: andal
On Thu, 05 May 2016 08:22:09 +0200, Ciemny Lód wrote:

Chiron to pierdolnięty komuch robiący teraz za wiernego katolika. Z
UB-ecką przeszłością stara się lizać łapy nowych panów w sukienkach. To
kanalia jakich mało!

no niezle

podezryj troche kupsztali

Data: 2016-05-04 14:09:10
Autor: Lord Donald
W dniu 04.05.2016 o 09:58, Waldemar pisze:
[...]

W Europie będziemy zawsze, ale nie koniecznie jako kolonia niemiecko-brytyjska jak chce KOD i jaką staliśmy się przez ostatnie lata rządów POsrańców.

Data: 2016-05-05 11:26:05
Autor: Waldemar
cholerny Zachód wcisnął nam.
Użytkownik "Lord Donald" <ldonald@sejm.pl> napisał w wiadomości
[...]

I ten cholerny Zachód wcisnął nam dyktaturę Kaczyńskiego,
wcisnął nam konkordat, wcisnął nam rząd Tuska, rząd Kaczyńskiego,
Giertycha, Leppera.
Ten cholerny Zachód wywiózł najlepszych Polaków
do przymusowej pracy na Zachodzie.
Ten cholerny Zachód wywiózł nasze towary i dał nic nie znaczące koraliki.

Skad biorą się takie przygłupy jak Smród Donald.
Nawet Rydzyk przestał mówić takie głupoty.

Data: 2016-05-05 13:39:01
Autor: Lord Donald
W dniu 05.05.2016 o 11:26, Waldemar pisze:
[...]

To będziecie maszerować w tym marszu zapewne japę japę jak idioci aby bronić POsrańców, i ich kolesi, bo teraz srają w gacie że za niedługo zabiorą im co nakradli i dostali za sprzedanie kraju temu zachodowi. Wam w zamian dali smród tanich jaboli i rozklekotanych autokarów jako jedyną wycieczkę gdzie dano wam zobaczyć co kolwiek co jest dale za waszą wiochą, jak was wiozą frajerów na swoje wiece, gdzie służalczo robicie sobie debilki gnój walcząc o ich koryto.

,,Jesteśmy i będziemy w Europie"