Jeszcze nikt? Kradzież kompensacyjna

Data: 2010-04-28 12:37:07
Autor: zenek
Jeszcze nikt? Kradzież kompensacyjna
scream pisze:
Dziwne, że nikt jeszcze nie skomentował, bo mamy tu do czynienia z ciekawą
sytuacjÄ…. Jak pisze GP:

======

http://tinyurl.com/2vyrka5

Pięciu śmiałków pewnej firmy budowlanej z województwa wielkopolskiego, nie
mogąc doczekać się wypłaty pensji, zabrało właścicielowi zakładu dwie
spawarki, dwie wiertarki udarowe, kilka szlifierek kątowych, na ogólną
kwotę 16,5 tys. zł. Komenda powiatowa policji sprawę umorzyła z braku
dowodów popełnienia przestępstwa. Prokurator rejonowy zatwierdził
umorzenie. (...) Zdaniem sądu nie ulegało wątpliwości, że podejrzana
piątka, która po zabraniu narzędzi nie przyszła więcej do pracy, samowolnie
postanowiła zabezpieczyć swoje roszczenia płacowe, zamiast udać się do sądu
pracy. Dla sądu nie było to jednak jednoznaczne z popełnieniem kradzieży.
Do zaboru narzędzi wprawdzie doszło, ale sprawcy nie mieli zamiaru
przywłaszczenia sobie tych rzeczy – tak zdarzenie podsumował sąd. W ten oto
sposób kradzież kompensacyjna zatryumfowała nad sprawiedliwością.

======

I co o tym myślicie? Zdanie sądu niewątpliwie jest zgodne z linią
"sprawiedliwości społecznej", natomiast wg mnie nadal jest to kradzież. Nie
wiem też na czym sąd oparł swoje zdanie, że nie chcieli przywłaszczyć
narzędzi tylko zabezpieczyć roszczenia płacowe - wszak narzędzi do tej pory
nie oddali, a samymi narzędziami rachunków się nie opłaci więc pewnie
sprzedadzÄ… je niebawem.

Ale to juz jest problem tego ktory im zalega z wyplatami.Oni mu oddadza zabezpieczone narzedzia jak on im zaplaci za wykonana prace proste i logiczne.

Data: 2010-04-28 15:55:02
Autor: Massai
zenek wrote:

Ale to juz jest problem tego ktory im zalega z wyplatami.Oni mu
oddadza zabezpieczone narzedzia jak on im zaplaci za wykonana prace
proste i logiczne.

Wcale nie takie proste i logiczne.

Jeśli on jest w długach, to może się okazać że w kolejce są tacy
co mają pierwszeństwo.
Np. skarbówka.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-04-28 17:57:18
Autor: spp
W dniu 2010-04-28 17:55, Massai pisze:

[...]

Skarbówka jest po zobowiązaniach pracowniczych.

--
spp

Data: 2010-04-28 16:55:08
Autor: Massai
spp wrote:

> tacy co mają pierwszeństwo.
> Np. skarbówka.

Skarbówka jest po zobowiązaniach pracowniczych.

No, tak i nie, bo najpierw tylko do tych 3miesięcy najniższej
krajowej, potem ew. wierzytelności skarbu państwa zabezpieczone
zastawem rejstrowym, potem pracownicze, potem "normalne" skarbowe.

Ale fakt, ogólnie rzecz biorąc skarbówka jest po.

Ale już kornik mógłby się wnerwić.

--
Pozdro
Massai