Jeszcze o AERO - zasięg, smartfon

Data: 2013-02-22 10:33:40
Autor: Budzik
Jeszcze o AERO - zasięg, smartfon
Wrzuciłem karte AERO do mojego Samsunga Galaxy s plus
Pokazało mi zasieg ale bez zadnego 3G, H i tp. tylko nad ikoną zasięgu jest małe R (roaming?)

Czy to onzacza, ze po prostu u mnie w mieszkaniu nie ma zasiegu?

--
Pozdrawia... Budzik
"W demokracji wolno głupcom głosować,

Data: 2013-02-22 14:22:50
Autor: Trybun
W dniu 2013-02-22 11:33, Budzik pisze:
[...]

Jest zasięg, tylko Aero2 i Plus coś pokombinowali ostatnio z nadajnikami. A i może to zależeć od telefonu. Ja np. w Samsungu Monte mam sieć  jako Areo2, a gdy przełożę do tabletu to pokazuje jaki roaming Plusa.

Data: 2013-02-22 17:00:13
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail ilih@yachuoo.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

No tak, ale właczenie przegladarki w telefonie skutkuje informacją, że nie ma dostepu do internetu.

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze

Data: 2013-02-22 19:12:32
Autor: Michal Tyrala
On Fri, 22 Feb 2013 17:00:13 +0000 (UTC), Budzik wrote:

> [...]
> roaming Plusa.
>  No tak, ale właczenie przegladarki w telefonie skutkuje informacją, że nie  ma dostepu do internetu.

A Data Roaming masz wlaczony?

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2013-02-23 03:59:59
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail wiesiu@bdm.com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> [...]
> jaki roaming Plusa.
>  No tak, ale właczenie przegladarki w telefonie skutkuje informacją,

tak, oczywiscie

--
Pozdrawia... Budzik
"Obdarowany mówi dziękuję,

Data: 2013-02-24 00:05:06
Autor: Jakub Danecki
Budzik wrote:
> tak, oczywiscie

Oczywiście trzeba jeszcze skonfigurować połączenie - APN darmowy, te
sprawy.

Data: 2013-02-24 07:00:01
Autor: Budzik
Jeszcze o AERO - zasięg, smartfon
Użytkownik Jakub Danecki jak@danecki.net ...

> tak, oczywiscie

Oczywiście trzeba jeszcze skonfigurować połączenie - APN darmowy, te
sprawy.

?
Mozesz powiedziec cos wiecej?
Bo nie wiem czy dobrze sie rozumiemy - ja nie chce za pomoca koma internetu udostepnic do komputera - ja chce otworzyc strone testowo w telefonie.

Data: 2013-02-24 10:09:35
Autor: Jakub Danecki
Budzik wrote:
> Oczywiście trzeba jeszcze skonfigurować połączenie - APN darmowy, te
> sprawy.
Mozesz powiedziec cos wiecej?

Każde połączenie z internetem musi być skonfigurowane. Jak chcesz
połączyć się modemem analogowym przez TPSA vel Orąż, dzwonisz na numer
0w202122 (to jeszcze działa?) i podajesz użytkownika ppp i hasło ppp. Jak
chcesz zadzwonić do cioci, wklepujesz jej numer telefonu, a jak chcesz
się połączyć przez GPRS - musisz podać APN. Większość operatorów stosuje
słowo "internet", ale Aero2 dla BDI wybrało "darmowy", a CP stosuje
"internet.cp". Sposób konfiguracji profilu połączeniowego zalezy od
urządzenia - w każdym inaczej. Najlepiej skorzystać z instrukcji obsługi.

Bo nie wiem czy dobrze sie rozumiemy - ja nie chce za pomoca koma
internetu udostepnic do komputera - ja chce otworzyc strone testowo w
telefonie.

Niezależnie od celu i zastosowania, połączenie z internetem trzeba
skonfigurować.

Jakub

Data: 2013-02-24 19:00:01
Autor: Budzik
> [...]

"internet.cp". Sposób konfiguracji profilu połączeniowego zalezy od
urządzenia - w każdym inaczej. Najlepiej skorzystać z instrukcji obsługi.

wielkie dzięki za wyjaśnienie.
Ustawiłem APN - nie wiedziałem gdzie wpisać "darmowy" wiec pisałem wszedzie gdzie sie dało - jako login, hasło, nazwe i serwer :)
No i działa.

Muszę jeszcze sprawdzić w miejscu docelowym.
Dziękuje bardzo za pomoc.

Data: 2013-02-24 21:26:19
Autor: Jakub Danecki
Budzik wrote:
wielkie dzięki za wyjaśnienie.
Ustawiłem APN - nie wiedziałem gdzie wpisać "darmowy" wiec pisałem
wszedzie gdzie sie dało - jako login, hasło, nazwe i serwer :)

TYLKO w pozycji APN. Nazwa jakaś musi być, więc zwykle pisze się Aero2,
ale to bez znaczenia. Pozostałe pola lepiej zostawić puste.

No i działa.

I to najważniejsze.

Data: 2013-02-23 00:24:52
Autor: ToMasz
W dniu 22.02.2013 11:33, Budzik pisze:
[...]

nie. generalnie aero2 ma tak nakombinowane że telefony nie radzą sobie z zasięgiem. o ile znam serie galaxy, to tam jest całkiem skopane z zasięgiem.
weź znajdź poradnik, jak ustawić telefon i do dzieła. nie patrz na kreski tyko czy jest "internet" czy niema.
popatrz na mapę btsearch.org.
Z innej strony. Ja używam na codzień aero2 i na śląsku conajmniej w 2 lokalizacjach Aero2 działa dopiero jak widzę okiem nadajnik. (500-800m) Tu na grupie dowiedziałem się że można jechać z Warszawy do Berlina i pomimo że nadajniki są 10-20km od drogi - jest zasięg.
ToMasz

Data: 2013-02-23 09:02:12
Autor: Michal Tyrala
On Sat, 23 Feb 2013 00:24:52 +0100, ToMasz wrote:
 Z innej strony. Ja używam na codzień aero2 i na śląsku conajmniej w 2  lokalizacjach Aero2 działa dopiero jak widzę okiem nadajnik. (500-800m)

Tzn sprawdzales jak jest tylko w 2 miejscach, czy znalazles dwie dziury?

 Tu na grupie dowiedziałem się że można jechać z Warszawy do Berlina i  pomimo że nadajniki są 10-20km od drogi - jest zasięg.

Ja pisalem o CMK w tamtym wątku. I oczywiscie, dziury są, jak u każdego
opa na tej trasie, ale generalnie nie jest tak jak kiedys, ze przez
szybką część trasy o Aero2 można było zapomnieć.

Data: 2013-02-23 14:15:12
Autor: ToMasz
W dniu 23.02.2013 10:02, Michal Tyrala pisze:
[...]

od domu 1p. , mam blizej niż kilomoetr pieszo do btsa. mimo to zasięg 40% daje możliwość pingowania a nie korzystanie z netu. antena na dachu która już widzi BTSa poprawia zasięg do 65-75% i wszystko śmiga. W Katowicach, było nie było większe miasto to samo. z okna widać bts, w głębi budynku - dupa blada. przy oknie - śmiga.

ToMasz

Data: 2013-02-23 13:30:27
Autor: Michal Tyrala
On Sat, 23 Feb 2013 14:15:12 +0100, ToMasz wrote:

> [...]

 od domu 1p. , mam blizej niż kilomoetr pieszo do btsa. mimo to zasięg  40% daje możliwość pingowania a nie korzystanie z netu. antena na dachu  która już widzi BTSa poprawia zasięg do 65-75% i wszystko śmiga. W  Katowicach, było nie było większe miasto to samo. z okna widać bts, w  głębi budynku - dupa blada. przy oknie - śmiga.

Teraz jasne :-) Ale to się powtorze -- duze miasto nie gwarantuje absolutnego zasiegu.

Ja pracuje w budynku, gdzie jest elewacja z blachy i okna ppoż. Dobry
zasięg ma tam Plus, bo jego BTSa widac z okna i jest może w odleglosci
50m. Katowice, 3 maja, wiec totalne centrum.
Troche żelbetu, albo stare metrowe sciany kamienicy i tez jest wesoło :-)
Jakbyśmy stali karton-gipsem byłoby pewnie znacznie lepiej ;-)

Data: 2013-02-24 00:00:17
Autor: Budzik
Jeszcze o AERO - zasięg, smartfon
Użytkownik ToMasz news.neostrada.pl@news.neostrada.pl ...

[...]

a ja sprawdzic, gdzie w Poznaniu stanąć aby być np. 50 metrów od BTS na swieżym powietrzu i wiedziec, ze to wina zasiegu a nie ustawien telefonu?

Data: 2013-02-24 00:00:20
Autor: Budzik
Jeszcze o AERO - zasięg, smartfon
Użytkownik Michal Tyrala wiesiu@bdm.com.pl ...

[...]

sprawdzałem w dwóch miejscach (Poznań oraz miejscowosc graniczaca z Poznaniem) i w obu internet nie działał.

Data: 2013-02-25 12:29:58
Autor: Trybun
W dniu 2013-02-24 01:00, Budzik pisze:

sprawdzałem w dwóch miejscach (Poznań oraz miejscowosc graniczaca z
Poznaniem) i w obu internet nie działał.

A zasięg był?
Tutaj masz mapę BTSów na której możesz sprawdzić lokalizację nadajników AREO2:

http://mapa.btsearch.pl/

Data: 2013-02-25 17:00:11
Autor: Budzik
Jeszcze o AERO - zasięg, smartfon
Użytkownik Trybun ilih@yachuoo.com ...

[...]

juz sie wyjasniło - nie był ustawiony APN

Data: 2013-02-23 11:47:29
Autor: K
W dniu 23-02-2013 00:24, ToMasz pisze:
[...]

tylko ze btsearch bazuje na pozwoleniach i jest mocno niedokładne. w swoim miescie widze sporo stacji ktorych nie ma i nie widzę takich ktore sa.

Jeszcze o AERO - zasięg, smartfon