Jeszcze o Dacii Logan - diesel

Data: 2012-07-28 22:04:04
Autor: Maciek
Jeszcze o Dacii Logan - diesel

Pomecze jeszcze posiadaczy Logana MCV (no i renówek).

Czym roznia sie od siebie silniki 1,5 dci o mocach 68,75,85 i (chyba) 90
koni? Softem i praca turbiny, czy jeszcze czyms?

Jakie kolo zamachowe jest w nich stosowane?

Czy w tym przypadku sprawdza sie zasada, ze najmniej awaryjna bedzie wersja
o najmniejszej mocy?

--
Maciek

Karkulowsia³ zwartusia³
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-07-28 21:02:26
Autor: JohnyK
On Sat, 28 Jul 2012 22:04:04 +0200, Maciek wrote:

[...]

Chyba niczym, wszak żaden z nich turbiny nie ma (mam 90 koni ale turbiny niet w Clio III).
Najmniejsza moc to najmniejsze wysilenie jednostki aczkolwiek czy to tutaj ma znaczenie? Nie wiem.

--
JK

Data: 2012-07-28 23:37:03
Autor: R2r
W dniu 2012-07-28 23:02, JohnyK pisze:
Chyba niczym, wszak żaden z nich turbiny nie ma (mam 90 koni ale turbiny
niet w Clio III).
Że co?! Clio III 1.5 dCi 90KM bez turbiny? To co to za dziwo? Możesz podać typ techniczny?

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2012-07-29 00:03:17
Autor: scobowski
Jeszcze o Dacii Logan - diesel
W dniu 2012-07-28 23:02, JohnyK pisze:

Chyba niczym, wszak żaden z nich turbiny nie ma (mam 90 koni ale turbiny
niet w Clio III).

ciekawostki opowiadasz...

Data: 2012-07-29 06:57:16
Autor: Cavallino

Użytkownik "JohnyK" <johnyk@tlen.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jv1k12$qh0$2@node2.news.atman.pl...
[...]

?????
Chyba w życiu nie jechałeś wolnossącym dieslem, inaczej byś takich bzdur nie wypisywał.

Data: 2012-07-28 22:07:37
Autor: J.F.
Jeszcze o Dacii Logan - diesel
Dnia Sat, 28 Jul 2012 22:04:04 +0200, Maciek napisa³(a):
[...]

zafunduj sobie odrobine luksusu i kup najmocniejsza.
Albo inne auto, jak sie boisz ze luksus zamieni sie w koszmar.

J.

Data: 2012-07-29 05:29:16
Autor: to
Jeszcze o Dacii Logan - diesel
begin Maciek
[...]

Myślę, że moc 90 KM może być już trudno opanować, a poza tym tak wysilony silnik (prawie jak F1) musi być awaryjny! Ja bym dla bezpieczeństwa wziął wersję 68 KM.

PS. Czy wersja 68 KM nie ma czasem skuteczniejszych hamulców bębnowych?

--
ignorance is bliss

Data: 2012-07-29 09:39:50
Autor: Maciek
Jeszcze o Dacii Logan - diesel
Dnia Sun, 29 Jul 2012 05:29:16 +0000 (UTC), to napisa³(a):

(...)

Nudzisz juz :)

Poza tym nie jezdzi sie na koniach, tylko na niutkach!

--
Maciek

Karkulowsia³ zwartusia³
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-07-29 10:09:41
Autor: DoQ
W dniu 29-07-2012 09:39, Maciek pisze:
Poza tym nie jezdzi sie na koniach, tylko na niutkach!

Zapewne :)

--
Pozdr.

Data: 2012-07-29 14:22:06
Autor:
Jeszcze o Dacii Logan - diesel
begin Maciek
Poza tym nie jezdzi sie na koniach, tylko na niutkach!

Dokładnie!

--
ignorance is bliss

Data: 2012-07-29 14:50:23
Autor: Tomek

Użytkownik "to" <to_usenet@interia.pl> napisał w wiadomości news:jv2hnc$7qo$60usenet.news.interia.pl...

Myślę, że moc 90 KM może być już trudno opanować, a poza tym tak wysilony
silnik (prawie jak F1) musi być awaryjny! Ja bym dla bezpieczeństwa wziął
wersjÄ™ 68 KM.

Źle waść myślisz. Faktycznie 100 KM z 1,5 to wysilenie...
TSI w niekórych modelach mają 370 KM z 2,0.
Cały downsizing to właśnie nieduże, lekkie wysilone jednostki.

Data: 2012-07-29 14:42:31
Autor:
Jeszcze o Dacii Logan - diesel
begin Tomek
Źle waść myślisz. Faktycznie 100 KM z 1,5 to wysilenie...

A nie? Polonez 1,5 SLE miał 87 KM i to tylko na papierze. A jakby nie było jest to auto o dość nowoczesnej konstrukcji, znakomicie zaliczył angielski crash test.

TSI w
niekórych modelach mają 370 KM z 2,0.

Jazda takim autem wymaga już chyba posiadania licencji rajdowej.

Cały downsizing to właśnie
nieduże, lekkie wysilone jednostki.

A przy tym mało trwałe.

--
ignorance is bliss

Data: 2012-07-29 16:46:36
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jeszcze o Dacii Logan - diesel
Hello tо,

Sunday, July 29, 2012, 4:42:31 PM, you wrote:

Źle waść myślisz. Faktycznie 100 KM z 1,5 to wysilenie...
A nie? Polonez 1,5 SLE miał 87 KM

82KM. 86KM mial 1.6

i to tylko na papierze.

Jeździłem 1.5GLE i nie narzekałem.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-07-29 14:49:11
Autor:
Jeszcze o Dacii Logan - diesel
begin RoMan Mandziejewicz
A nie? Polonez 1,5 SLE miał 87 KM

82KM. 86KM mial 1.6

Tym gorzej. Po tym porównaniu jasno widać, że silnik Dacii jest bardzo wysilony.

--
ignorance is bliss

Data: 2012-07-29 14:47:14
Autor: Tomek
Jeszcze o Dacii Logan - diesel

U¿ytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:b8xp78oq9wqg.qfkb7eq6bocx$.dlg40tude.net...

Pomecze jeszcze posiadaczy Logana MCV (no i renówek).

Czym roznia sie od siebie silniki 1,5 dci o mocach 68,75,85 i (chyba) 90
koni? Softem i praca turbiny, czy jeszcze czyms?

Ró¿ni± siê geometri± pracy turbosprê¿arki (regulowane
kierownice lub nie) i ch³odnic± do³adowania.
Zwróæ uwagê na momenty obrotowe.
np. 85KM ma 200 Nm, za¶ 100 KM ma 240 Nm.
Wiêc to nie soft, albo nie tylko soft.

Data: 2012-07-29 14:43:02
Autor:
Jeszcze o Dacii Logan - diesel
begin Tomek
Różnią się geometrią pracy turbosprężarki (regulowane kierownice lub
nie) i chłodnicą doładowania. Zwróć uwagę na momenty obrotowe.
np. 85KM ma 200 Nm, zaś 100 KM ma 240 Nm. Więc to nie soft, albo nie
tylko soft.

Dokładnie, większa ilość niutuw ewidentnie wskazuje, że to nie soft. Widzę, że kolega głęboko siedzi w temacie!

--
ignorance is bliss

Data: 2012-07-30 00:17:45
Autor: Maciek
Dnia Sun, 29 Jul 2012 14:43:02 +0000 (UTC), tо napisał(a):

Dokładnie, większa ilość niutuw ewidentnie wskazuje, że to nie soft. Widzę, że kolega głęboko siedzi w temacie!

Nudzisz!

Musisz trollowac w kazdym watku?

Niewysilone diesle to byly np. merce rozwijajace z 2,4 litra szalencza moc
60 koni. 90 koni z 1,5 l to JEST wysilony motor. W eksploatacji typowej dla
auta rodzinnego jest wazne, czy pad nastapi po 150, czy po 300 tys. km. W
przypadku bi, sri, quad-turbo wyzylowanego do granic mozliwosci w aucie
sportowym (no ok, jak z dieslem to moze sportawym) nie ma to juz wiekszego
znaczenia.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-07-29 22:42:15
Autor:
Jeszcze o Dacii Logan - diesel
begin Maciek
Niewysilone diesle to byly np. merce rozwijajace z 2,4 litra szalencza
moc 60 koni. 90 koni z 1,5 l to JEST wysilony motor.

No przecież piszę.

[...]

A jak tym autem sportowym jeździ rodzina, to też nie ma? Przykład: Dacia Lodgy, która w nieco zmodyfikowanej wersji rajdowej osiąga znakomite sukcey.

--
ignorance is bliss

Data: 2012-07-29 23:56:43
Autor: Budzik
Jeszcze o Dacii Logan - diesel
Osobnik posiadaj±cy mail docktor@poczta.onet.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

(no ok, jak z dieslem to moze sportawym)

widzê, ¿e kolega na sportach motorowych to siê zna... no mo¿e znoooo...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")

Data: 2012-07-30 00:45:58
Autor: DoQ
W dniu 30-07-2012 00:17, Maciek pisze:
Niewysilone diesle to byly np. merce rozwijajace z 2,4 litra szalencza moc
60 koni. 90 koni z 1,5 l to JEST wysilony motor. W eksploatacji typowej dla

60KM z litra pojemno¶ci to ma byæ wysilony silnik? Podobnie jak 2.0 120KM? Wszystko z tob± w porz±dku?

--
Pozdr.

Data: 2012-07-29 16:35:55
Autor: Laisar
On 30 Lip, 00:45, DoQ <pawel....@gmail.com> wrote:
> [...]

> 60 koni. 90 koni z 1,5 l to JEST wysilony motor. W eksploatacji typowej dla

60KM z litra pojemno¶ci to ma byæ wysilony silnik?

Wzglêdem tego mesia? Ty powiedz, ciekawy jestem.

Data: 2012-07-29 16:52:25
Autor: Laisar
On 28 Lip, 22:04, Maciek <dock...@poczta.onet.pl> wrote:
Pomecze jeszcze posiadaczy Logana MCV (no i renówek).

Czym roznia sie od siebie silniki 1,5 dci o mocach 68,75,85
i (chyba) 90 koni?

Jeszcze 70 KM by³o (:

Softem

Tak.

i praca turbiny

Owszem, ró¿ne jest ci¶nienie do³adowania, ale 75 i 90 maj± te¿ bodaj¿e
inne turba od wcze¶niejszych.

Natomiast wszystkie s± BEZ zmiennej geometrii.

czy jeszcze czyms?

Zdaje siê, ¿e uk³adem wtryskowym - 68 chyba mia³ mniejsze ci¶nienie
ni¿ reszta.

75 i 90 maj± te¿ DPF-y - chocia¿ w podobno ju¿ bezproblemowej wersji z
dodatkowym wtryskiwaczem paliwa przed nimi, co ma nie wymagaæ robienia
d³ugich tras w celu oczyszczenia filtra ze zmagazynowanej sadzy.

(I jak na razie nie widzia³em, ¿eby ktokolwiek siê na nie skar¿y³ -
nie tylko w PL, ale tak¿e na zagranicznych forach).

Jakie kolo zamachowe jest w nich stosowane?

Je¶li dobrze czytam, to wygl±da na to, ¿e we wszystkich zwyk³e.

Czy w tym przypadku sprawdza sie zasada, ze najmniej awaryjna bedzie wersja
o najmniejszej mocy?

W zwi±zku z brakiem doniesieñ o jakichkolwiek problemach - ciê¿ko
powiedzieæ (((:

(Ale nawet najmocniejsze nie s± jako¶ bardzo wysilone, wiêc ró¿nice i
tak nie powinny byæ du¿e).

--
Laisar
DaciaKlub.PL