Data: 2012-07-28 22:04:04 | |
Autor: Maciek | |
Jeszcze o Dacii Logan - diesel | |
Pomecze jeszcze posiadaczy Logana MCV (no i renówek). Czym roznia sie od siebie silniki 1,5 dci o mocach 68,75,85 i (chyba) 90 koni? Softem i praca turbiny, czy jeszcze czyms? Jakie kolo zamachowe jest w nich stosowane? Czy w tym przypadku sprawdza sie zasada, ze najmniej awaryjna bedzie wersja o najmniejszej mocy? -- Maciek Karkulowsia³ zwartusia³ Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2012-07-28 21:02:26 | |
Autor: JohnyK | |
Jeszcze o Dacii Logan - diesel | |
On Sat, 28 Jul 2012 22:04:04 +0200, Maciek wrote:
Pomecze jeszcze posiadaczy Logana MCV (no i renówek). Chyba niczym, wszak żaden z nich turbiny nie ma (mam 90 koni ale turbiny niet w Clio III). Najmniejsza moc to najmniejsze wysilenie jednostki aczkolwiek czy to tutaj ma znaczenie? Nie wiem. -- JK |
|
Data: 2012-07-28 23:37:03 | |
Autor: R2r | |
Jeszcze o Dacii Logan - diesel | |
W dniu 2012-07-28 23:02, JohnyK pisze:
Chyba niczym, wszak żaden z nich turbiny nie ma (mam 90 koni ale turbinyŻe co?! Clio III 1.5 dCi 90KM bez turbiny? To co to za dziwo? Możesz podać typ techniczny? -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2012-07-29 00:03:17 | |
Autor: scobowski | |
Jeszcze o Dacii Logan - diesel | |
W dniu 2012-07-28 23:02, JohnyK pisze:
ciekawostki opowiadasz... |
|
Data: 2012-07-29 06:57:16 | |
Autor: Cavallino | |
Jeszcze o Dacii Logan - diesel | |
Użytkownik "JohnyK" <johnyk@tlen.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jv1k12$qh0$2@node2.news.atman.pl... On Sat, 28 Jul 2012 22:04:04 +0200, Maciek wrote: ????? Chyba w życiu nie jechałeś wolnossącym dieslem, inaczej byś takich bzdur nie wypisywał. |
|
Data: 2012-07-28 22:07:37 | |
Autor: J.F. | |
Jeszcze o Dacii Logan - diesel | |
Dnia Sat, 28 Jul 2012 22:04:04 +0200, Maciek napisa³(a):
Pomecze jeszcze posiadaczy Logana MCV (no i renówek). zafunduj sobie odrobine luksusu i kup najmocniejsza. Albo inne auto, jak sie boisz ze luksus zamieni sie w koszmar. J. |
|
Data: 2012-07-29 05:29:16 | |
Autor: to | |
Jeszcze o Dacii Logan - diesel | |
begin Maciek
Czym roznia sie od siebie silniki 1,5 dci o mocach 68,75,85 i (chyba) 90 Myślę, że moc 90 KM może być już trudno opanować, a poza tym tak wysilony silnik (prawie jak F1) musi być awaryjny! Ja bym dla bezpieczeństwa wziął wersję 68 KM. PS. Czy wersja 68 KM nie ma czasem skuteczniejszych hamulców bębnowych? -- ignorance is bliss |
|
Data: 2012-07-29 09:39:50 | |
Autor: Maciek | |
Jeszcze o Dacii Logan - diesel | |
Dnia Sun, 29 Jul 2012 05:29:16 +0000 (UTC), to napisa³(a):
(...) Nudzisz juz :) Poza tym nie jezdzi sie na koniach, tylko na niutkach! -- Maciek Karkulowsia³ zwartusia³ Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2012-07-29 10:09:41 | |
Autor: DoQ | |
Jeszcze o Dacii Logan - diesel | |
W dniu 29-07-2012 09:39, Maciek pisze:
Poza tym nie jezdzi sie na koniach, tylko na niutkach! Zapewne :) -- Pozdr. |
|
Data: 2012-07-29 14:22:06 | |
Autor: tÞ | |
Jeszcze o Dacii Logan - diesel | |
begin Maciek
Poza tym nie jezdzi sie na koniach, tylko na niutkach! Dokładnie! -- ignorance is bliss |
|
Data: 2012-07-29 14:50:23 | |
Autor: Tomek | |
Jeszcze o Dacii Logan - diesel | |
Użytkownik "to" <to_usenet@interia.pl> napisał w wiadomości news:jv2hnc$7qo$60usenet.news.interia.pl...
Źle waść myślisz. Faktycznie 100 KM z 1,5 to wysilenie... TSI w niekórych modelach mają 370 KM z 2,0. Cały downsizing to właśnie nieduże, lekkie wysilone jednostki. |
|
Data: 2012-07-29 14:42:31 | |
Autor: tÞ | |
Jeszcze o Dacii Logan - diesel | |
begin Tomek
Źle waść myślisz. Faktycznie 100 KM z 1,5 to wysilenie... A nie? Polonez 1,5 SLE miał 87 KM i to tylko na papierze. A jakby nie było jest to auto o dość nowoczesnej konstrukcji, znakomicie zaliczył angielski crash test. TSI w Jazda takim autem wymaga już chyba posiadania licencji rajdowej. Cały downsizing to właśnie A przy tym mało trwałe. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2012-07-29 16:46:36 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Jeszcze o Dacii Logan - diesel | |
Hello tо,
Sunday, July 29, 2012, 4:42:31 PM, you wrote: Źle waść myślisz. Faktycznie 100 KM z 1,5 to wysilenie...A nie? Polonez 1,5 SLE miał 87 KM 82KM. 86KM mial 1.6 i to tylko na papierze. Jeździłem 1.5GLE i nie narzekałem. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-07-29 14:49:11 | |
Autor: tÞ | |
Jeszcze o Dacii Logan - diesel | |
begin RoMan Mandziejewicz
A nie? Polonez 1,5 SLE miał 87 KM Tym gorzej. Po tym porównaniu jasno widać, że silnik Dacii jest bardzo wysilony. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2012-07-29 14:47:14 | |
Autor: Tomek | |
Jeszcze o Dacii Logan - diesel | |
U¿ytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:b8xp78oq9wqg.qfkb7eq6bocx$.dlg40tude.net...
Ró¿ni± siê geometri± pracy turbosprê¿arki (regulowane kierownice lub nie) i ch³odnic± do³adowania. Zwróæ uwagê na momenty obrotowe. np. 85KM ma 200 Nm, za¶ 100 KM ma 240 Nm. Wiêc to nie soft, albo nie tylko soft. |
|
Data: 2012-07-29 14:43:02 | |
Autor: tÞ | |
Jeszcze o Dacii Logan - diesel | |
begin Tomek
Różnią się geometrią pracy turbosprężarki (regulowane kierownice lub Dokładnie, większa ilość niutuw ewidentnie wskazuje, że to nie soft. Widzę, że kolega głęboko siedzi w temacie! -- ignorance is bliss |
|
Data: 2012-07-30 00:17:45 | |
Autor: Maciek | |
Jeszcze o Dacii Logan - diesel | |
Dnia Sun, 29 Jul 2012 14:43:02 +0000 (UTC), tо napisał(a):
Dokładnie, większa ilość niutuw ewidentnie wskazuje, że to nie soft. Widzę, że kolega głęboko siedzi w temacie! Nudzisz! Musisz trollowac w kazdym watku? Niewysilone diesle to byly np. merce rozwijajace z 2,4 litra szalencza moc 60 koni. 90 koni z 1,5 l to JEST wysilony motor. W eksploatacji typowej dla auta rodzinnego jest wazne, czy pad nastapi po 150, czy po 300 tys. km. W przypadku bi, sri, quad-turbo wyzylowanego do granic mozliwosci w aucie sportowym (no ok, jak z dieslem to moze sportawym) nie ma to juz wiekszego znaczenia. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2012-07-29 22:42:15 | |
Autor: tÞ | |
Jeszcze o Dacii Logan - diesel | |
begin Maciek
Niewysilone diesle to byly np. merce rozwijajace z 2,4 litra szalencza No przecież piszę. W eksploatacji A jak tym autem sportowym jeździ rodzina, to też nie ma? Przykład: Dacia Lodgy, która w nieco zmodyfikowanej wersji rajdowej osiąga znakomite sukcey. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2012-07-29 23:56:43 | |
Autor: Budzik | |
Jeszcze o Dacii Logan - diesel | |
Osobnik posiadaj±cy mail docktor@poczta.onet.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:
(no ok, jak z dieslem to moze sportawym) widzê, ¿e kolega na sportach motorowych to siê zna... no mo¿e znoooo... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") "Bóg ukry³ piek³o w samym sercu raju, aby¶my nieustannie pozostali czujni." - Paulo Coelho |
|
Data: 2012-07-30 00:45:58 | |
Autor: DoQ | |
Jeszcze o Dacii Logan - diesel | |
W dniu 30-07-2012 00:17, Maciek pisze:
Niewysilone diesle to byly np. merce rozwijajace z 2,4 litra szalencza moc 60KM z litra pojemno¶ci to ma byæ wysilony silnik? Podobnie jak 2.0 120KM? Wszystko z tob± w porz±dku? -- Pozdr. |
|
Data: 2012-07-29 16:35:55 | |
Autor: Laisar | |
Jeszcze o Dacii Logan - diesel | |
On 30 Lip, 00:45, DoQ <pawel....@gmail.com> wrote:
W dniu 30-07-2012 00:17, Maciek pisze: Wzglêdem tego mesia? Ty powiedz, ciekawy jestem. |
|
Data: 2012-07-29 16:52:25 | |
Autor: Laisar | |
Jeszcze o Dacii Logan - diesel | |
On 28 Lip, 22:04, Maciek <dock...@poczta.onet.pl> wrote:
Pomecze jeszcze posiadaczy Logana MCV (no i renówek). Jeszcze 70 KM by³o (: Softem Tak. i praca turbiny Owszem, ró¿ne jest ci¶nienie do³adowania, ale 75 i 90 maj± te¿ bodaj¿e inne turba od wcze¶niejszych. Natomiast wszystkie s± BEZ zmiennej geometrii. czy jeszcze czyms? Zdaje siê, ¿e uk³adem wtryskowym - 68 chyba mia³ mniejsze ci¶nienie ni¿ reszta. 75 i 90 maj± te¿ DPF-y - chocia¿ w podobno ju¿ bezproblemowej wersji z dodatkowym wtryskiwaczem paliwa przed nimi, co ma nie wymagaæ robienia d³ugich tras w celu oczyszczenia filtra ze zmagazynowanej sadzy. (I jak na razie nie widzia³em, ¿eby ktokolwiek siê na nie skar¿y³ - nie tylko w PL, ale tak¿e na zagranicznych forach). Jakie kolo zamachowe jest w nich stosowane? Je¶li dobrze czytam, to wygl±da na to, ¿e we wszystkich zwyk³e. Czy w tym przypadku sprawdza sie zasada, ze najmniej awaryjna bedzie wersja W zwi±zku z brakiem doniesieñ o jakichkolwiek problemach - ciê¿ko powiedzieæ (((: (Ale nawet najmocniejsze nie s± jako¶ bardzo wysilone, wiêc ró¿nice i tak nie powinny byæ du¿e). -- Laisar DaciaKlub.PL |