Jeszcze o kartach kredytowych

Data: 2009-03-01 10:44:23
Autor: lbz
Jeszcze o kartach kredytowych

Jakie banki daja mozliwosc umieszczenia zdjecia posiadacza na karcie? Na razie znalazlem bzwbk i citi.

Ktore wydaja krdytowki plaskie (elektroniczne)? Niewiele tego jest, teoretycznie mbank (ale ponoc niechetnie, woli wypukle), bph (bursztynowy mastercard), eurobank (obie visy classic sa tak naprawde electronic use only). Czy bzwbk ma w swojej karcie jakies elektroniczne kredytowki? Tteoretycznie jest visa classic electronic bzwbk w tabeli prowizji, ale poza tabela bank nigdzie sie nia nie chwali. Czy mastercard paypass jest plaska czy wypukla w bzwbk? Albo Millenium (podobnie niby maja niebieska vise, ale tez tylko w tabeli prowizji).

Jaki bank umozliwia dla kredytowek niezalezne ustawienie limitu transakcji internetowych? Poza mbankiem nie znalazlem innego.

Ktory bank nie zrzuca na klienta ryzyka transakcji internetowych? W paru regulaminach znalazlem zapisy, ze transakcje zdalne obciazaja posiadacza nawet jesli to nie on je wykonal. Jakas kpina.

I podsumowujac ktore karty kredytowe sa waszym zdaniem najbezpieczniejsze?

Data: 2009-03-01 11:23:34
Autor: Bogdan B.
lbz wrote:

Ktory bank nie zrzuca na klienta ryzyka transakcji internetowych? W
paru regulaminach znalazlem zapisy, ze transakcje zdalne obciazaja
posiadacza nawet jesli to nie on je wykonal. Jakas kpina.

Nie znalazłem takiego.

Data: 2009-03-01 23:40:39
Autor: lbz
Jeszcze o kartach kredytowych
czy ktos moze wyrabial kredytowke w allianz banku? czy to jest karta plaska czy wypukla? warto sie przyjzec tej ofercie?

Data: 2009-03-01 18:08:08
Autor: szczurwa
On 1 Mar, 23:40, "lbz" <sympatycznylo...@wp.pl> wrote:
czy ktos moze wyrabial kredytowke w allianz banku? czy to jest karta plaska
czy wypukla? warto sie przyjzec tej ofercie?

Wypukła. A co do oferty - do czerwca promo - obniżone oprocentowanie
dla transakcji bezgotówkowych.

Data: 2009-03-01 11:23:51
Autor: RobertS
[...]

ile pytań w jednym poście

płaskie karty wydaje też polbank, ing i to pewnie jeszcze nie wszystkie, co to znaczy, że karta tylko w toip? skoro tam jest to bank ją wydaje, ale oczywiście promować może inne kk niż te płaskie

mastercard paypass jest wypukła

a bezpieczeństwo? IMHO kk wydawane przez Citi są niezłe dzięki temu, że ten bank w sensowny sposób rozpatruje reklamacje

RobertS

Data: 2009-03-01 12:14:38
Autor: lbz
[...]

karta tylko w toip oznacza, ze w zadnym innym miejscu nie ma o niej slowa na stronie www banku

Data: 2009-03-01 15:01:25
Autor: kashmiri

"lbz" <sympatycznylobuz@wp.pl> wrote in message news:godldp$q45$1news.wp.pl...

Jakie banki daja mozliwosc umieszczenia zdjecia posiadacza na karcie? Na razie znalazlem bzwbk i citi.

mBank - VC. Malutkie zdjęcie na odwrocie karty. Bezpłatnie.

Ktore wydaja krdytowki plaskie (elektroniczne)? Niewiele tego jest, teoretycznie mbank (ale ponoc niechetnie, woli wypukle), bph (bursztynowy mastercaryd), eurobank (obie visy classic sa tak naprawde electronic use only).

Nie słyszałem o takich. Do czego niby takie karty miałyby służyć??? Zdefiniuj różnicę między kartą kredytową a debetową.

[...]

Od tego są usługi sms-owe. Jeżeli dostajesz sms-a z podejrzanym obciążeniem, zastrzegasz kartę. Niektóre banki biorą odpowiedzialność za transakcje wykonane do 72 godzin przed zastrzeżeniem (Citi).

I podsumowujac ktore karty kredytowe sa waszym zdaniem najbezpieczniejsze?

Zawsze musisz podjąć kompromis między wygodą a bezpieczeństwem.
Jeśli chcesz bezpiecznie, weź kartę z zablokowanymi transakcjami MO/TO/IO albo ustaw ich limit na 0; do tego niech to będzie karta tylko chipowa - pasek magnetyczny, jeśli jest, wykasuj (mocnym magnesem itp.).
Jeśli chcesz funkcjonalnie, weź kartę z sensownym ubezpieczeniem od nieautoryzowanych transakcji i powiadomieniami sms-owymi (przydałby się też podgląd blokad przez neta); niech to będzie karta wypukła i koniecznie z paskiem - żebyś nie musiał ganiać w poszukiwaniu bankomatu obsługującego chipa.
Każdemu potrzebne jest co innego - wybrać musisz sam odpowiednio do własnych potrzeb.

pzdr.
k.

Data: 2009-03-01 12:17:06
Autor: lbz
[...]

nie mylmy sposobu rozliczania (kredytowa/debetowa/obciazeniowa) ze sposobem autoryzowania (wypukla/plaska)

Zawsze musisz podjąć kompromis między wygodą a bezpieczeństwem.
Jeśli chcesz bezpiecznie, weź kartę z zablokowanymi transakcjami MO/TO/IO
albo ustaw ich limit na 0; do tego niech to będzie karta tylko chipowa -

Jakie banki umozliwiaja samodzielne ustalenie limitu dla transakcji zdalnych dla kredytowek (jak pisalem znalazlem tylko mbank)?

nieautoryzowanych transakcji i powiadomieniami sms-owymi (przydałby się też

Ktore banki przesylaja smsa po kazdej operacji kredytowa karta i robia to za rozsadna cene?

Data: 2009-03-01 12:33:03
Autor: MK
"lbz" <sympatycznylobuz@wp.pl> wrote in message news:godqrg$k4$1news.wp.pl...

nie mylmy sposobu rozliczania (kredytowa/debetowa/obciazeniowa) ze sposobem autoryzowania (wypukla/plaska)

A jaka jest roznica w sposobie autoryzowania karty plaskiej i wypuklej?

MK

Data: 2009-03-01 13:52:48
Autor: lbz
Jeszcze o kartach kredytowych
A jaka jest roznica w sposobie autoryzowania karty plaskiej i wypuklej?

dla wypuklej nie wszystkie transakcje sa autoryzowane (przynajmniej w teorii, bo w praktyce coraz rzadziej spotyka sie transakcje bez autoryzacji)

Data: 2009-03-01 13:11:04
Autor: Seba
lbz <sympatycznylobuz@wp.pl> napisał(a):
> [...]

dla wypuklej nie wszystkie transakcje sa autoryzowane (przynajmniej w teorii, bo w praktyce coraz rzadziej spotyka sie transakcje bez

 a niebawem nie bedzie to mialo zadnego znaczenia (plaska czy wypukla), bo offlinem bedzie zarzadzal chip. roznica jest taka ze wypukla zaplacisz w imprinterze, ktorych troche jeszcze jest (w samej Polsce ponad 1300)

Data: 2009-03-01 14:27:58
Autor: MK
"Seba" <bbastek13.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message news:goe1h8$pt5$1inews.gazeta.pl...

a niebawem nie bedzie to mialo zadnego znaczenia (plaska czy wypukla), bo
offlinem bedzie zarzadzal chip. roznica jest taka ze wypukla zaplacisz w
imprinterze, ktorych troche jeszcze jest (w samej Polsce ponad 1300)

W taksowkach... Plaska tez mozna zaplacic recznie wypisujac kwitek, problem powstaje przy reklamacji klienta...

MK

Data: 2009-03-02 07:46:10
Autor: Dannyboy
MK pisze:
[...]

w samolocie ostatnio placilem przez imprinter

--
pozdrawiam | best regards | saludos
Dan the Man

Data: 2009-03-02 08:11:46
Autor: MK
"Dannyboy" <dannyboy@polska.pl> wrote in message news:gofvbo$l8f$1news.task.gda.pl...

W taksowkach... Plaska tez mozna zaplacic recznie wypisujac kwitek, problem powstaje przy reklamacji klienta...

w samolocie ostatnio placilem przez imprinter

Czasami na promach i innych statkach tez sie uzywa zalelazka. Jednak w PL najwieksze prawdopodobienstwo spotkania zelazka to taksowka, chociaz tez coraz rzadziej. Terminale GSMowe juz wstawia sie praktycznie wszedzie, nawet w Auchanie przy kasie samoobslugowej. Ta choroba jest juz chyba nie do uleczenia, kazda autoryzacja to co najmniej pol minuty, kiedys w taksowce spedzilem z 5 minut czekajac na autoryzacje.

MK

Data: 2009-03-02 14:33:48
Autor: Krzysztof Halasa
Jeszcze o kartach kredytowych
"MK" <macka@interia.pl> writes:

Ta
choroba

Nie nazwalbym tego choroba, kto mialby placic za fraudy zastrzezonymi
kartami? Jest rozwiazanie - chipy.

jest juz chyba nie do uleczenia, kazda autoryzacja to co
najmniej pol minuty

Watpliwe

kiedys w taksowce spedzilem z 5 minut czekajac na
autoryzacje.

Pojedynczy przypadek nie swiadczy o niczym.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-03-02 08:51:42
Autor: macka
Jeszcze o kartach kredytowych
On 2 Mar, 14:33, Krzysztof Halasa <k...@pm.waw.pl> wrote:

Watpliwe

Ale konkretnie to co jest watpliwe?

> kiedys w taksowce spedzilem z 5 minut czekajac na
> autoryzacje.

Pojedynczy przypadek nie swiadczy o niczym.

Racja, w innych przypadkach bylo to 3-4 minuty. Polecam Ele taxi to
sie przekonasz, w kazym samochodzie maja pos gsmowy Pekao.

MK

Data: 2009-03-02 10:34:18
Autor: damianno
On 2 Mar, 17:51, ma...@interia.pl wrote:

Racja, w innych przypadkach bylo to 3-4 minuty. Polecam Ele taxi to
sie przekonasz, w kazym samochodzie maja pos gsmowy Pekao.

Tia, Ele... W styczniu 2 na 5 przejazdów i "żelazko". A już szczytem
była "autoryzacja" dokonywana przez ichnie radio.. Podał koleś numer
karty, datę ważności przez toto. Porażka...

--
http://instalacje-gazowe-do-aut.pl - Wszystko o LPG!
http://MeanderPark.pl - Wypoczynek w MeanderPark w Oravicach

Data: 2009-03-02 20:45:50
Autor: MK
<damianno@gmail.com> wrote in message news:6c300f4c-f3ca-4a14-8ba1-331d16e3e9d0z9g2000yqi.googlegroups.com...

Tia, Ele... W styczniu 2 na 5 przejazdów i "żelazko". A już szczytem
była "autoryzacja" dokonywana przez ichnie radio.. Podał koleś numer
karty, datę ważności przez toto. Porażka...

Z tego co mowia to w Wwie wszytkie wyposazone w terminal GSM.

MK

Data: 2009-03-02 13:16:48
Autor: damianno
On 2 Mar, 20:45, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:
<damia...@gmail.com> wrote in message

Z tego co mowia to w Wwie wszytkie wyposazone w terminal GSM.

Nie wiem kto i co mówi, ale ja pisałem właśnie o Warszawie, czyli jak
widać nie wszystkie.

Data: 2009-03-02 22:00:30
Autor: Krzysztof Halasa
macka@interia.pl writes:

Watpliwe

Ale konkretnie to co jest watpliwe?

Przeciez zacytowalem, sam wyciales.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-03-02 22:04:00
Autor: MK
"Krzysztof Halasa" <khc@pm.waw.pl> wrote in message news:m3hc2bfxn5.fsfintrepid.localdomain...

Przeciez zacytowalem, sam wyciales.
--

A myslalem, ze nie zalapalem. Czy watpisz czy znam sie na zegarku... No coz, trudno mi z tym dyskutowac.

MK

Data: 2009-03-02 19:07:40
Autor: kashmiri

"MK" <macka@interia.pl> wrote in message news:gog0rk$fu2$1news.wp.pl...
[...]

W Gruzji terminale są wszędzie - ale wszystkie GSM. Co dziwniejsze, tak samo bankomaty są na GSM (kosmicznie wygląda taki bankomat z antenką z tyłu). Ale działa dość szybko, szybciej niż na tradycyjnej linii telefonicznej (modem dialup), jak większość urządzeń w Polsce czy UK.

k.

Data: 2009-03-02 08:56:32
Autor: macka
On 2 Mar, 16:07, "kashmiri" <xkashmi...@gmail.com> wrote:

[...]

Z tego co zauwazylem terminale w PL nie podtrzymuja sesji i za kazdym
razem nawiazuja polaczenie. Jak Amex dziala normalnie to w ogole tego
nie zauwazalem, ale teraz mam nas na obserwowanie "laczenie....
wysylanie.... odbieranie..."

MK

Data: 2009-03-02 22:07:36
Autor: kashmiri

<macka@interia.pl> wrote in message news:7504711a-b14d-40aa-a62e-96efcf2ef422c36g2000yqn.googlegroups.com...
On 2 Mar, 16:07, "kashmiri" <xkashmi...@gmail.com> wrote:

/.../
[...]

To chyba zależy. Małe sklepy używają dialup, duże (markety itd) mają linię dedykowaną (leased line) z połączeniem cały czas zestawionym. Mnie zawsze w marketach śmigało, nie to co w sklepikach.

Prędkość na GSM to z mojego doświadczenia coś pomiędzy dialup a leased line.

k.

Data: 2009-03-02 20:44:28
Autor: MK
"kashmiri" <xkashmirix@gmail.com> wrote in message news:goh795$rns$1news.ett.com.ua...

To chyba zależy. Małe sklepy używają dialup, duże (markety itd) mają linię dedykowaną (leased line) z połączeniem cały czas zestawionym. Mnie zawsze w marketach śmigało, nie to co w sklepikach.

Nie tylko w hipie-super-marketach robi sie zakupy. Ale nawet, w takiej Warszawie, Auchan Modlinska, terminale standalone, wszystkie wdzwaniane. Amex smigal bez autoryzacji, a teraz za kazdym razem trzeba czekac :(.

MK

Data: 2009-03-02 23:44:05
Autor: Brzezi
pon, 02 mar 2009 o 20:44 GMT, MK napisał(a):

Nie tylko w hipie-super-marketach robi sie zakupy. Ale nawet, w takiej Warszawie, Auchan Modlinska, terminale standalone, wszystkie wdzwaniane. Amex smigal bez autoryzacji, a teraz za kazdym razem trzeba czekac :(.

Ja tak sie tutaj dopytam, skoro transakcjazatwierdzana jest bez polaczenia
z bankiem, to w jaki sposob w koncu bank dowiaduje sie ze takie obciazenie
trafilo na karte?

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail: brzezi@gmail.com ][     A computer scientist is someone who      ]
[       Ekg: #3781111         ][     fixes things that aren't broken.         ]

Data: 2009-03-02 17:51:18
Autor: witek
Brzezi wrote:

Ja tak sie tutaj dopytam, skoro transakcjazatwierdzana jest bez polaczenia
z bankiem,

skoro jest bez połączenia to nie jest zatwierdzana, po prostu leci bez autoryzacji.

to w jaki sposob w koncu bank dowiaduje sie ze takie obciazenie
trafilo na karte?

jak się w końcu sklep pofatyguje ze transakcjami do banku, np raz dziennie

Data: 2009-03-03 10:58:19
Autor: Brzezi
wto, 03 mar 2009 o 00:51 GMT, witek napisał(a):

[...]

Czyli terminal keszuje sobie takie niezautoryzowane transakcje, i potem sa
one zbiorczo realizowane?

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail: brzezi@gmail.com ][                                              ]
[       Ekg: #3781111         ][      Absence makes the heart go wander.      ]

Data: 2009-03-14 00:23:51
Autor: Marcin Wasilewski

Użytkownik "Brzezi" <brzezi@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrn.pl.gqpvpr.oo1.brzezilocalhost.localdomain...
wto, 03 mar 2009 o 00:51 GMT, witek napisał(a):

Czyli terminal keszuje sobie takie niezautoryzowane transakcje, i potem sa
one zbiorczo realizowane?

Np. raz dziennie przed zamknięciem sprzedawca wysyła całą "paczkę" z danymi transakcji z tegoż dnia - potrafi to moment trwać.

BTW. Jak ktoś ma pod nosem całodobowe tesco, to proponuję przejść się i popatrzeć jak w okolicy północy 0.00 - 0.15 kasy fiskalne zamykają dzień. Pięknie to wygląda jak naraz np. 20-30 fiskali wypluwa jednocześnie slipy z podsumowaniem dnia.

Data: 2009-03-02 23:41:10
Autor: Brzezi
nie, 01 mar 2009 o 12:17 GMT, lbz napisał(a):

Ktore banki przesylaja smsa po kazdej operacji kredytowa karta i robia to za rozsadna cene?

mBank

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail: brzezi@gmail.com ][    According to Kentucky state law, every    ]
[       Ekg: #3781111         ][    person must take a bath at least          ]

Data: 2009-03-02 07:01:09
Autor: krzysztof_krawczyk@gazeta.pl
On 1 Mar, 10:44, "lbz" <sympatycznylo...@wp.pl> wrote:
Jakie banki daja mozliwosc umieszczenia zdjecia posiadacza na karcie? Na
razie znalazlem bzwbk i citi.

BPH, Lukas, mBank, Multibank, PKO BP SA.

Jeszcze o kartach kredytowych