Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Jeszcze o wychodzeniu z po¶lizgu FWD

Jeszcze o wychodzeniu z po¶lizgu FWD

Data: 2012-02-06 01:00:56
Autor: Tomasz Pyra
Jeszcze o wychodzeniu z po¶lizgu FWD
http://www.youtube.com/watch?v=0M3MLmFvTUE

W skrócie:
W przypadku po¶lizgu podsterownego należy hamować.
W przypadku nadsterownego też należy hamować.
No chyba że kto¶ jest kierowc± rajdowym - ale wtedy nie zadaje takich pytań
;)

Data: 2012-02-06 00:08:13
Autor: to
Jeszcze o wychodzeniu z po¶lizgu FWD
begin Tomasz Pyra
W skrĂłcie:
W przypadku poślizgu podsterownego należy hamować. W przypadku
nadsterownego też należy hamować. No chyba że ktoś jest kierowcą
rajdowym - ale wtedy nie zadaje takich pytań ;)

Ja w FWD w nadsterownym dodaje gazu i kontruje. No chyba, że się nie da za bardzo dodać bo nie ma przyczepności (np. na sniegu) to wtedy zwykle tylko kontruje (przy bardzo małej prędkości dodatkowo hamuje).

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-02-06 08:36:44
Autor: J.F.
Jeszcze o wychodzeniu z po¶lizgu FWD
Dnia Mon, 6 Feb 2012 01:00:56 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
http://www.youtube.com/watch?v=0M3MLmFvTUE
W skrócie:
W przypadku po¶lizgu podsterownego należy hamować.
W przypadku nadsterownego też należy hamować.

Ale w aucie z ABS. Choc to teraz prawie wszystkie.
A byc moze dopiero z ESP.

Adam np zahamowal - ale silnikiem, nie dal ABS szansy, no i skonczylo sie
na barierce :-)

Osobiscie to wyprobowalem ze najlepiej zaczac od wcisniecia sprzegla.


J.

Data: 2012-02-06 10:35:20
Autor: Myjk
Jeszcze o wychodzeniu z po¶lizgu FWD
Mon, 6 Feb 2012 01:00:56 +0100, Tomasz Pyra
http://www.youtube.com/watch?v=0M3MLmFvTUE

W skrĂłcie:
W przypadku poślizgu podsterownego należy hamować.
W przypadku nadsterownego też należy hamować.
No chyba że ktoś jest kierowcą rajdowym - ale wtedy nie zadaje takich pytań
;)

Ciekawe co by powiedział o technice jazdy tej pani:
http://www.youtube.com/watch?v=2bsWJBfsoSM

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-02-06 20:12:30
Autor: jerzu
Jeszcze o wychodzeniu z po¶lizgu FWD
On Mon, 6 Feb 2012 01:00:56 +0100, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

W przypadku nadsterownego też należy hamować.

"Po¶lizg nadsterowny w autach przednionapędowych jest rzadszy, ale
możliwy" - moje auto jest dziwne, bo u mnie zawsze tył szybciej
ucieka. Ale tylko na pusto, i to pewnie jest przyczyna takiego
zachowania auta ;)

"Do¶wiadczeni kierowcy, którzy potrafi± zastosować ww. manewry mog±
spróbować wyj¶ć z po¶lizgu nadsterownego w inny sposób. Wpadaj±c w
po¶lizg należy założyć kontrę kierownic± w stronę, w któr± chcemy
jechać oraz płynnie, acz zdecydowanie dodać gazu, aby samochód wrócił
na wła¶ciwy tor. Ta metoda polecana jest wył±cznie zaawansowanym
kierowcom i bezwzględnie należy j± przećwiczyć wcze¶niej w
bezpiecznych warunkach na pustym placu, gdyż nieumiejętnie wykonany
manewr może doprowadzić do odwrócenia samochodu - sytuacji, z której
bardzo trudno wyj¶ć."

No i tu się zgadza, manewr wykonany nieumiejętnie, i auto wyl±dowało
mi w rowie po wcze¶niejszym odwróceniu w drug± stronę.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

Data: 2012-02-07 00:39:46
Autor: Maciej M.
Jeszcze o wychodzeniu z poślizgu FWD
On 2012-02-06 20:12, jerzu wrote:

"Doświadczeni kierowcy, którzy potrafią zastosować ww. manewry mogą
spróbować wyjść z poślizgu nadsterownego w inny sposób. Wpadając w
poślizg należy założyć kontrę kierownicą w stronę, w którą chcemy
jechać oraz płynnie, acz zdecydowanie dodać gazu, aby samochód wrócił
na właściwy tor. Ta metoda polecana jest wyłącznie zaawansowanym
kierowcom i bezwzględnie należy ją przećwiczyć wcześniej w
bezpiecznych warunkach na pustym placu, gdyż nieumiejętnie wykonany
manewr może doprowadzić do odwrócenia samochodu - sytuacji, z której
bardzo trudno wyjść."

No i tu się zgadza, manewr wykonany nieumiejętnie, i auto wylądowało
mi w rowie po wcześniejszym odwróceniu w drugą stronę.

No to mi się udało przerobić taki scenariusz pomyślnie dwutonowym żelazkiem... lekka kontra, wyraźnie gaz i dupa przestała uciekać.

I całe szczęście, bo to było na zaśnieżonej estakadzie, z pełnym kompletem pasażerów na pokładzie... do dzisiaj mi się ciepło robi jak sobie to przypomnę...

Lepiej nie przerabiać w rzeczywistości ;)

--
MM

Jeszcze o wychodzeniu z po¶lizgu FWD

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona