Data: 2012-02-06 01:00:56 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jeszcze o wychodzeniu z po¶lizgu FWD | |
http://www.youtube.com/watch?v=0M3MLmFvTUE
W skrócie: W przypadku po¶lizgu podsterownego należy hamować. W przypadku nadsterownego też należy hamować. No chyba że kto¶ jest kierowc± rajdowym - ale wtedy nie zadaje takich pytań ;) |
|
Data: 2012-02-06 00:08:13 | |
Autor: to | |
Jeszcze o wychodzeniu z po¶lizgu FWD | |
begin Tomasz Pyra
W skrócie: Ja w FWD w nadsterownym dodaje gazu i kontruje. No chyba, że się nie da za bardzo dodać bo nie ma przyczepności (np. na sniegu) to wtedy zwykle tylko kontruje (przy bardzo małej prędkości dodatkowo hamuje). -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-02-06 08:36:44 | |
Autor: J.F. | |
Jeszcze o wychodzeniu z po¶lizgu FWD | |
Dnia Mon, 6 Feb 2012 01:00:56 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
http://www.youtube.com/watch?v=0M3MLmFvTUE Ale w aucie z ABS. Choc to teraz prawie wszystkie. A byc moze dopiero z ESP. Adam np zahamowal - ale silnikiem, nie dal ABS szansy, no i skonczylo sie na barierce :-) Osobiscie to wyprobowalem ze najlepiej zaczac od wcisniecia sprzegla. J. |
|
Data: 2012-02-06 10:35:20 | |
Autor: Myjk | |
Jeszcze o wychodzeniu z po¶lizgu FWD | |
Mon, 6 Feb 2012 01:00:56 +0100, Tomasz Pyra
http://www.youtube.com/watch?v=0M3MLmFvTUE Ciekawe co by powiedział o technice jazdy tej pani: http://www.youtube.com/watch?v=2bsWJBfsoSM -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-02-06 20:12:30 | |
Autor: jerzu | |
Jeszcze o wychodzeniu z po¶lizgu FWD | |
On Mon, 6 Feb 2012 01:00:56 +0100, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote: W przypadku nadsterownego też należy hamować. "Po¶lizg nadsterowny w autach przednionapędowych jest rzadszy, ale możliwy" - moje auto jest dziwne, bo u mnie zawsze tył szybciej ucieka. Ale tylko na pusto, i to pewnie jest przyczyna takiego zachowania auta ;) "Do¶wiadczeni kierowcy, którzy potrafi± zastosować ww. manewry mog± spróbować wyj¶ć z po¶lizgu nadsterownego w inny sposób. Wpadaj±c w po¶lizg należy założyć kontrę kierownic± w stronę, w któr± chcemy jechać oraz płynnie, acz zdecydowanie dodać gazu, aby samochód wrócił na wła¶ciwy tor. Ta metoda polecana jest wył±cznie zaawansowanym kierowcom i bezwzględnie należy j± przećwiczyć wcze¶niej w bezpiecznych warunkach na pustym placu, gdyż nieumiejętnie wykonany manewr może doprowadzić do odwrócenia samochodu - sytuacji, z której bardzo trudno wyj¶ć." No i tu się zgadza, manewr wykonany nieumiejętnie, i auto wyl±dowało mi w rowie po wcze¶niejszym odwróceniu w drug± stronę. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |
|
Data: 2012-02-07 00:39:46 | |
Autor: Maciej M. | |
Jeszcze o wychodzeniu z poślizgu FWD | |
On 2012-02-06 20:12, jerzu wrote:
"Doświadczeni kierowcy, którzy potrafią zastosować ww. manewry mogą No to mi się udało przerobić taki scenariusz pomyślnie dwutonowym żelazkiem... lekka kontra, wyraźnie gaz i dupa przestała uciekać. I całe szczęście, bo to było na zaśnieżonej estakadzie, z pełnym kompletem pasażerów na pokładzie... do dzisiaj mi się ciepło robi jak sobie to przypomnę... Lepiej nie przerabiać w rzeczywistości ;) -- MM |
|