Jeszcze raz Play

Data: 2011-09-23 13:16:29
Autor: dK
Jeszcze raz Play
Jednym z podstawowych praw konsumenta jest prawo do wiedzy o wartosci zamówionej usługi przed jej wykonaniem.
Tymczasem wybierając numer telefonu nie wiem, czy przypadkiem numer nie jest we władaniu abonenta sieci Play - nie informuje mnie o tym moja macierzysta sieć, albo wręcz dezinformuje mnie rozmówca - przecież nie musi mówić prawdy...
Efekt jest taki, że za rozmowę ze szczęśliwcem w Play, o czym dowiaduje się post factum z bilingu, w efekcie muszę zapłacić dodatkowy nieplanowany haracz.

Jakieś sugestie ktoś ma kogo i za co? :)

dK

Data: 2011-09-23 14:30:08
Autor: Henry(k)
Jeszcze raz Play
Dnia Fri, 23 Sep 2011 13:16:29 +0200, dK napisał(a):

Jakieś sugestie ktoś ma kogo i za co? :)

Trudno się z tym nie zgodzić - ale jedyna sugestia w tej chwili, to
dzwonienie do swojego operatora i zapytanie go do jakiej sieci należy numer
na który chcemy właśnie zadzwonić ;-)

Pozdrawiam,
Henry

Data: 2011-09-23 14:52:27
Autor: Maciek
Jeszcze raz Play
begin o nicku Henry(k) napisał(a) na pl.soc.prawo następujące bzdety:
Dnia Fri, 23 Sep 2011 13:16:29 +0200, dK napisał(a):

Jakieś sugestie ktoś ma kogo i za co? :)

Trudno się z tym nie zgodzić - ale jedyna sugestia w tej chwili, to
dzwonienie do swojego operatora i zapytanie go do jakiej sieci naleĹźy
numer na który chcemy właśnie zadzwonić ;-)
Zawsze twierdziłem, że pule numerów dla poszczególnych operatorów to dobry
pomysł. Ale się zachciało przenoszenia numerów, to teraz mamy.

--
Maciek
I spend my time wasting yours.

Data: 2011-09-23 10:39:02
Autor: witek
Jeszcze raz Play
On 9/23/2011 7:52 AM, Maciek wrote:
Zawsze twierdziłem, że pule numerów dla poszczególnych operatorów to dobry
pomysł. Ale się zachciało przenoszenia numerów, to teraz mamy.
I bardzo dobrze.
Przynjamniej mozesz zagłosować nogami na operatora, ktory ma cie w d...

Poprzednio mogłeś go co najwyzej po tej d... pocałować i powiadamiac wszystkich klientow, ze ci sie numer telefonu zmenił.

Data: 2011-09-23 16:41:09
Autor: zlotowinfo
Jeszcze raz Play
Użytkownik "Maciek" <maciek@emti.nospam.pl> napisał w wiadomości news:4e7c810b$0$3490$65785112news.neostrada.pl...
[...]

niestety...

wg mnie teraz powinna być zapowiedź:
koszt rozmowy to xxgr za chwilę uzyskasz połączenie

http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/najgorszy_operator/

Data: 2011-09-27 10:57:28
Autor: Pendrive
Jeszcze raz Play

niestety...

wg mnie teraz powinna być zapowiedź:
koszt rozmowy to xxgr za chwilę uzyskasz połączenie

no ciekawe operator mialby znac koszt rozmowy zanim jeszczre zna czas jej trwania :-) Może miało byc koszt za minute rozmowy ?

P.
--
http://dumpingowiec.pl - Faktury, Rachunki, Paragony, Magazyn, Księgowość - 35 zł!

Data: 2011-09-23 15:44:16
Autor: adamw2
Jeszcze raz Play

jedyna sugestia w tej chwili, to
dzwonienie do swojego operatora i zapytanie go do jakiej sieci należy numer

Ta, i za połączenie ze swoim operatorem 1 zł

Adam

Data: 2011-09-23 16:41:45
Autor: zlotowinfo
Jeszcze raz Play
Użytkownik "adamw2" <adamw2@wp.pl> napisał w wiadomości news:j5i2fg$bqr$1inews.gazeta.pl...

jedyna sugestia w tej chwili, to
dzwonienie do swojego operatora i zapytanie go do jakiej sieci należy numer

Ta, i za połączenie ze swoim operatorem 1 zł

ano to fakt hamskie,
pare razy dzwoniłem tak do ery i do orange

http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/najgorszy_operator/

Data: 2011-09-23 14:32:52
Autor: mz
Jeszcze raz Play

Użytkownik "dK" <caria@wp.pl> napisał w wiadomości news:4e7c6a92$0$3491$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Zmień na normalnego operatora, który ma takie same stawki do wszystkich.

Data: 2011-09-23 14:51:29
Autor: Maciek
Jeszcze raz Play
begin o nicku mz napisał(a) na pl.soc.prawo następujące bzdety:

[...]

To znaczy: zmień na Play? :D

Data: 2011-09-23 15:51:42
Autor: qwerty
Jeszcze raz Play
UĹźytkownik "Maciek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4e7c80d1$0$3490$65785112@news.neostrada.pl...
To znaczy: zmień na Play? :D

Ja mam orange i mam równą stawkę do wszystkich.

Data: 2011-09-23 21:45:52
Autor: Maciek
Jeszcze raz Play
begin o nicku qwerty napisał(a) na pl.soc.prawo następujące bzdety:
UĹźytkownik "Maciek"  napisał w wiadomości grup
To znaczy: zmień na Play? :D

Ja mam orange i mam równą stawkę do wszystkich.
Oprócz Play i Polszmatu. Jeśli ci o tym nie powiedzieli, to nieładnie.

Data: 2011-09-23 22:42:05
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Jeszcze raz Play
W dniu 2011-09-23 21:45, Maciek pisze:

Ja mam orange i mam równą stawkę do wszystkich.
Oprócz Play i Polszmatu. Jeśli ci o tym nie powiedzieli, to nieładnie.

Niekoniecznie. Tak naprawdę, to MTR nie jest czynnikiem cenotwórczym. Wiedzą to wszyscy macherzy od taryf :-)

Data: 2011-09-24 10:23:21
Autor: qwerty
Jeszcze raz Play
UĹźytkownik "Maciek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4e7ce1f0$0$2486$65785112@news.neostrada.pl...
Ja mam orange i mam równą stawkę do wszystkich.
Oprócz Play i Polszmatu. Jeśli ci o tym nie powiedzieli, to nieładnie.

Jesteś upośledzony, czy nie rozumiesz? Mam taką samą stawkę do wszystkich sieci w Polsce.
Oto przykładowy wykaz połączeń z p4:
http://img535.imageshack.us/img535/5827/wykaz.png

I co, głupio? Przepłacasz i myślisz, że ktoś inny jest naiwny.

Data: 2011-09-27 10:58:58
Autor: Pendrive
Jeszcze raz Play
W dniu 2011-09-24 10:23, qwerty pisze:
[...]

nowy pakiet dla firm?

P.

--
http://dumpingowiec.pl - Faktury, Rachunki, Paragony, Magazyn, Księgowość - 35 zł!

Data: 2011-09-27 13:16:33
Autor: qwerty
Jeszcze raz Play
UĹźytkownik "Pendrive"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j5s38h$ipo$2@inews.gazeta.pl...
nowy pakiet dla firm?

Nie.

Data: 2011-09-23 16:43:02
Autor: zlotowinfo
Jeszcze raz Play
Użytkownik "mz" <aa@wp.pl> napisał w wiadomości news:4e7c7c74$0$2503$65785112news.neostrada.pl...

Zmień na normalnego operatora, który ma takie same stawki do wszystkich.

a jak ktoś ma większość osób do których dzwoni
w innej sieci to mu play zbyteczny bo ma taniej w sieci smsy itp

http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/najgorszy_operator/

Data: 2011-09-23 21:03:40
Autor: janusz@fajny.adres.to
Jeszcze raz Play
zlotowinfo wrote:
[...]

Przecież mz _nie proponuje_ zmiany na Play, tylko na operatora, który ma takie same stawki do wszystkich.

Służę przykładami:

http://mbankmobile.pl/pomoc/polaczenia/rozmowy.html
http://www.mobilking.pl/ceny.html

j..

Data: 2011-09-27 11:01:18
Autor: Pendrive
Jeszcze raz Play
W dniu 2011-09-23 16:43, zlotowinfo pisze:
[...]

no jasne, zwlaszcza kiedy za doladowanie play fresh dostaje gratis 1000 sms na miesiac (pomijaac ze srodki z doladowania mozna normalnie wykorzystac .

P.

--
http://dumpingowiec.pl - Faktury, Rachunki, Paragony, Magazyn, Księgowość - 35 zł!

Data: 2011-09-23 15:20:59
Autor: Wojciech Wrodarczyk
Jeszcze raz Play
W dniu 2011-09-23 13:16, dK pisze:
[...]

są w internecie strony, gdzie możesz to sprawdzić, jednak nie wiem jak jest z aktualnością i wiarygodnością.
Z drugiej strony do wina operatora.
Pomyśl sobie, że poczta polska ma taki cennik postpaidowy:
Dla osób korzystających ze skrzynek pocztowych poczty polskiej 50 gr; dla innych 70 gr, dla tych co trzeba dużo piechotą iść żeby dojść 90 gr?

Data: 2011-09-23 16:44:12
Autor: zlotowinfo
Jeszcze raz Play

http://download.t-mobile.pl/updir/updir.cgi?msisdn=
http://www.orange.pl/portal/map/map/check_number

http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/najgorszy_operator/

Data: 2011-09-24 02:17:04
Autor: Gotfryd Smolik news
Jeszcze raz Play
On Fri, 23 Sep 2011, Wojciech Wrodarczyk wrote:

Z drugiej strony do wina operatora.
Pomyśl sobie, że poczta polska ma taki cennik postpaidowy:

  Po pierwsze, to nie "wina operatora" lecz konceptu który pozwala na
różnicowanie opłat *między* operatorami, co ci starają się
pokazać klientom :>
  Po drugie, poczta chwilowo jest złym przykładem, bo z różnych
przyczyn w niektórych dziedzinach jest monopolistą.

Dla osób korzystających ze skrzynek pocztowych poczty polskiej 50 gr; dla innych 70 gr, dla tych co trzeba dużo piechotą iść żeby dojść 90 gr?

  Tak właśnie ;)
  Jeśli tak nie będzie, to tylko dlatego, że mało kto ma osobne drzwi dla
poczty, osobne dla poczteksu, osobne dla kurierów z UPS.... :)
  A z telefonami jest ten kłopot, że *do* danej osoby często można
się dodzwonić tylko przez jednego operatora, mających 2 aparaty
różnych sieci (lub aparat dwukartowy)  jest niewielu, a "więcejkomorkowi"
są chyba rzadkością.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-09-24 10:51:37
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Jeszcze raz Play
[...]

Pozwolę się nie zgodzić z tak postawioną tezą. O cenniku decyduje nie koncept, nie siły wyższe, tylko operator, z którego sieci dzwonisz.
Przykład: koszt realizacji połączenia do sieci stacjonarnej (dowolnego operatora) był zawsze dużo niższy, niż do sieci komórkowej. Ile masz taryf wyróżniających takie połączenia? Ile ich było w przeszłości?

Po drugie, poczta chwilowo jest złym przykładem, bo z różnych
przyczyn w niektórych dziedzinach jest monopolistą.

To weź za przykład taksówkę, z tym, że w czasie jazdy nie widzisz wskazań taksometru. Wynik zobaczysz dopiero podczas płacenia.

Data: 2011-09-24 11:09:48
Autor: mvoicem
Jeszcze raz Play
(24.09.2011 10:51), Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:
[...]

Prawie wszystkie oferty prepaidowe jakie znam wyróżniają połaczenia stacjonarne, w postaci możliwości wykupienia pakietów tanich minut do sieci własnej i stacjonarnych. Postpaidowych nie znam.

p. m.

Data: 2011-09-24 11:29:37
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Jeszcze raz Play
W dniu 2011-09-24 11:09, mvoicem pisze:
[...]

W kwestii formalnej: wskaż taki pakiet będący elementem TARYFY, a nie bliżej nieokreślonej promocji. Bo w promocjach można napisac wszystko, i w dowolnym momencie ją skasować.

Data: 2011-09-24 15:57:15
Autor: mvoicem
Jeszcze raz Play
(24.09.2011 11:29), Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:
[...]

No i co to zmienia że tą promocję można w każdym momencie skasować? Fakt jest faktem - w prepaidach od dawna - i myślę że długo długo jeszcze, połaczenia na stacjonarne są uprzywilejowane. Czasem mocno uprzywilejowane.

p. m.

Data: 2011-09-24 14:59:45
Autor: Gotfryd Smolik news
Jeszcze raz Play
On Sat, 24 Sep 2011, Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

[...]

  Ale jeśli operator "wyrównuje" ceny, w których zawarty jest koszt
który *nie jest* równy, to co najwyżej działa "przeciw" w mojej ocenie
operatora.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-09-25 20:25:56
Autor: John Kołalsky
Jeszcze raz Play

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl>

[...]

Ale jak Ty sobie wyobrażasz brak zróżnicowania ? Przecież pomijając tych operatorów i połączenia na numery specjalne nadal masz zróżnicowanie wynikające np z innych faktycznych kosztów realizacji połączenia czy to zagranica czy telefon satelitarny.

[...]

Ale Ty możesz mieć dwa telefony tylko nadal nie wiesz ile kosztowałaby Cię rozmowa na każdym z nich.

Data: 2011-09-26 08:53:49
Autor: dK
Jeszcze raz Play

Użytkownik "John Kołalsky" <john@kowal.invalid> napisał w wiadomości news:j5nru5$9dt$1mx1.internetia.pl...

[...]

Nie mam nic przeciwko zróżnicowaniu. Z tym, że wybierając numer 801xxxxxxx, +42xxxxxxx, czy 70xxx
wiem PRZED wybraniem, że jest to rozmowa nie wliczana w abonament za którą operator doliczy mi stosowną opłatę i jest wszystko OK.
Problemem jest to, że wybierając 601xxxxxx nie mam pewności, że jest to Plus a nie np. Play do którego przeniósł się nieszczęśnik po drugiej stronie. O tym dowiaduje się albo PO fakcie rozmowy z bilingu, albo korzystając PRZED rozmową z niepewnego źródła internetowego jaki mi zaproponował mój "profesjonalny" operator. Niepewnego, bo to niezależna od operatora firma. Nie mam nawet szans zareklamowania w takim przypadku błędnego wskazania sieci.

Rozwiązaniem byłaby obligatoryjna krótka zapowiedź operatora (bez jakichkolwiek reklam!!) do jakiej sieci dzwonię i jaki jest koszt minuty potem zgoda lub odzrucenie z opcją by operator nie zapowiadał jej, jeśli sobie tego nie życzę.
Rozmawiając z setkami osób tygodniowo uzbiera sie całkiem spora kupka takich co są w takiej sieciowej .... partyzantce ... i trochę to kosztuje - uważam jednak, że ten zarobek jest niesłuszny dla operatora, bo zdobyty jednak przez pewnego rodzaju podstęp. A w skali całej sieci jest to pewnie spora sumka.

Wysłałem zapytanie do UKE z prośbą o ich interpretacje tego zachowania się operatora. Zobaczymy, czy i co odpowie...

dK

Data: 2011-09-23 15:52:06
Autor: adamw2
Jeszcze raz Play
Jakieś sugestie ktoś ma kogo i za co? :)

Może uderzyć do p. Streżyńskiej, wiele dobrego już zrobiła. Moim zdaniem trzeba zobligować operatorów żeby zaraz po sygnale połączenia odzywała się miła panienka i obwieszczała "Witamy w sieci .... " (do wyboru Play, Plus, Orange, Radio Maryja i inne). Po takim komunikacie można kontynuować albo szybko zrezygnować.

Adam

Data: 2011-09-23 16:00:48
Autor: mvoicem
Jeszcze raz Play
(23.09.2011 15:52), adamw2 wrote:
Jakieś sugestie ktoś ma kogo i za co? :)

Może uderzyć do p. Streżyńskiej, wiele dobrego już zrobiła.

Jeżeli to co mi się obiło o oczy jest prawdą, to obecny stan rzeczy jest w pewnym sensie jej zasługą (a w zasadzie UKE). Bo Play stosuje wysoki cennik na połączenia przychodzące, zaś inni operatorzy nie mogą (bo UKE) zastosować osobnego cennika dla Play a osobnego dla innych operatorów.

p. m.

Data: 2011-09-23 16:57:36
Autor: John Kołalsky
Jeszcze raz Play

Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com>

[...]

Potrzeba znajomości kosztu dotyczy każdego połączenia. Na tym przecież żerują przeróżni naciągacze.

Data: 2011-09-23 17:09:36
Autor: mvoicem
Jeszcze raz Play
(23.09.2011 16:57), John Kołalsky wrote:

[...]

Co ma wspólnego twoja odpowiedź z tym co napisałem?

p. m.

Data: 2011-09-23 17:16:18
Autor: John Kołalsky
Jeszcze raz Play

[...]

Operatorzy stosują różne cenniki nie tylo dla Play

Data: 2011-09-23 17:59:40
Autor: mvoicem
Jeszcze raz Play
(23.09.2011 17:16), John Kołalsky wrote:

[...]

Mi chodzi o cennik rozliczeń międzyoperatorskich. Czyli jeżeli dzwonisz z Orange do Play, to Orange płaci Play'owi jakąś kwotę. Podobnie jest w drugą stronę. Nie wiem jaka to jest kwota, ale powiedzmy że standardem wśród dużych jest około 30gr.

Zaś Play ma powiedzmy około 70gr. Co jest ciutkę cwaniackie IMHO.

Więc jeżeli dzwonisz z O do P, to O płaci P 70gr, więc siłą rzeczy - musi wziąść od Ciebie te 70gr. Nie byłoby tak, gdyby O mógł taryfikować P również na 70gr/min, zaś Tmobile, Plusa i innych - na 30gr. Wtedy by szybko rura P zmiękła i zrobiłby normalny cennik. Ale z tego co gdzieś czytałem, O tak nie może zrobić, bo UKE.

p. m.

Data: 2011-09-23 19:04:24
Autor: qwerty
Jeszcze raz Play
Użytkownik "mvoicem"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4e7cacec$0$2444$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Hahaha. Nie no rozbawiłeś mnie.
W decyzji dla P4 stawkę MTR określono jako procent stawki trzech największych operatorów. Jest to w okresie 1. lipca - 31. grudnia 2011 roku - 179% stawki 15,2 grosza (czyli 27,21 grosza),
Czyli operator powinien wziąć z 30 groszy. To, że rżnie ciebie na większą kwotę i ty się dajesz to twoja sprawa.
Ja mam stawki poniżej MTR.

Data: 2011-09-24 02:20:12
Autor: Gotfryd Smolik news
Jeszcze raz Play
On Fri, 23 Sep 2011, qwerty wrote:

[...]

  Ale przecież nie idzie o wysokość kwot i o to ile zarabia operator,
lecz o fakt zróżnicowania tej opłaty. I mvoicem ma rację.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-09-24 09:50:56
Autor: zlotowinfo
Jeszcze raz Play
Użytkownik "John Kołalsky" <john@kowal.invalid> napisał w wiadomości news:j5i82m$fa1$1mx1.internetia.pl...
Operatorzy stosują różne cenniki nie tylo dla Play

play stosuje inną stawkę niż wszyscy na 08010
powinno być 35 groszy, było 62gr

http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/najgorszy_operator/

Data: 2011-09-23 17:14:55
Autor: qwerty
Jeszcze raz Play
Użytkownik "mvoicem"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4e7c9119$0$2488$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Poczytaj co to jest MTR jak działa i dowiesz się, że to twój operator rżnie w dupę.

Data: 2011-09-23 16:56:12
Autor: John Kołalsky
Jeszcze raz Play

[...]

Znaczy reklamy mamy słuchać ? -> koszt połączenia i nic więcej

Data: 2011-09-24 00:22:47
Autor: adam
Jeszcze raz Play

[...]

Nie reklama tylko informacja. Tak jak np często słyszysz że abonent właśnie prowadzi rozmowę albo ma wyłączony telefon. I wcale za to nie płacisz.

Adam

Data: 2011-09-24 08:42:14
Autor: Henry(k)
Jeszcze raz Play
Dnia Sat, 24 Sep 2011 00:22:47 +0200, adam napisał(a):

Nie reklama tylko informacja. Tak jak np często słyszysz że abonent właśnie prowadzi rozmowę albo ma wyłączony telefon. I wcale za to nie płacisz.

Tak jest w Niemczech gdzie mają numery Premium które mogą kosztować
dowolnie (do górnej granicy dozwolonej w prawie) - czyli dzwoniąc
na ten sam numer w tym tygodniu możesz płacić 0.99, a w następnym na ten
sam już za 5.00 - i tam są zapowiedzi z ceną. Pokazanie potem na fakturze
klientowi odpowiedniej kwoty to całkiem niezła zabawa.

Pozdrawiam,
Henry

Data: 2011-09-25 20:18:48
Autor: John Kołalsky
Jeszcze raz Play

Użytkownik "adam" <adamw777@gazeta.pl>

[...]

Ale o czym Ty gadasz ?!

Reklama oczywiście jest informacją, ale z reguły niechcianą. Nie jest nawet prawdą, że za nią nie płacę, bo czas konieczny na jej wysłuchanie jest realnym kosztem. I jak mowa o przedstawianiu się operatora to prawie pewne jest, że informowanie o kosztach będzie poprzedzone właśnie reklamą.

Data: 2011-09-23 23:36:19
Autor: Smok Eustachy
Jeszcze raz Play
On 23.09.2011 15:52, adamw2 wrote:
[...]

  Puknij sie jeszcze mi milion szczekaczek potrzeba.

Data: 2011-09-25 00:41:48
Autor: Borys Pogoreło
Jeszcze raz Play
Dnia Fri, 23 Sep 2011 23:36:19 +0200, Smok Eustachy napisał(a):

Plus, Orange, Radio Maryja i inne). Po takim komunikacie można
kontynuować albo szybko zrezygnować.
  Puknij sie jeszcze mi milion szczekaczek potrzeba.

 Sam pomysł nie jest zły, ale powinien wyjść od operatorów i w postaci
nieprzymusowej i domyślnie nieaktywnej. Dzwonisz na dezinfolinię, każesz
włączyć i masz szczekaczkę. Albo sobie wyklikujesz gdzieś.

 Przydałoby się jeszcze coś podobnego przez USSD. Wklepujesz jakieś
*cośtam*numer# i masz informację. A może ktoś ma taką usługę?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-09-25 17:44:25
Autor: SDD
Jeszcze raz Play

Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości news:nuiodb8dvne6.1e7iklyhtdl1x.dlg40tude.net...

Przydałoby się jeszcze coś podobnego przez USSD. Wklepujesz jakieś
*cośtam*numer# i masz informację. A może ktoś ma taką usługę?

Orange ma - dzwonisz na *555 - wciskasz jakas cyferke, wprowadzasz numer i Ci mowi w jakiej sieci jest numer.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-09-25 05:03:15
Autor: PlaMa
Jeszcze raz Play
W dniu 2011-09-23 15:52, adamw2 pisze:

[...]

Ślicznie... a co z smsami? Są przecież pakiety smsów wewnątrz sieci i jakaś biedula może się naciągnąć wysyłając smsy na inną sieć... jak temu zaradzić?

Data: 2011-09-25 15:43:19
Autor: Bydlę
Jeszcze raz Play
On 2011-09-25 05:03:15 +0200, PlaMa <mariush.pUSUNMNIE@wp.pl> said:

licznie... a co z smsami? Są przecież pakiety smsów wewnątrz sieci i jakaś biedula może się naciągnąć wysyłając smsy na inną sieć... jak temu zaradzić?

Kupować usługi w firmach mających jedną cenę do wszystkich?
--
Bydlę

Data: 2011-09-25 17:43:40
Autor: SDD
Jeszcze raz Play

Użytkownik "Bydlę" <pan.bydle@gmail.com> napisał w wiadomości news:j5nb5n$ng6$1cougar.axelspringer.pl...

Kupować usługi w firmach mających jedną cenę do wszystkich?

Np. drozsza od najdrozszej u tego, ktory ma ceny zroznicowane.

Ale co tam, wiem ile place - to nic, ze kilka razy drozej :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-09-25 18:46:30
Autor: Bydlę
Jeszcze raz Play
On 2011-09-25 17:43:40 +0200, "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> said:

[...]

Też można - miałem na myśli świadome dobieranie sobie usługi, którą chce się kupić. Bo często jest tak, że ludzie najpierw coś ordynują, a potem zaczynają myśleć, po co to zrobili i dlaczego jest im z tym źle.
:-)

--
Bydlę

Data: 2011-09-25 20:38:13
Autor: John Kołalsky
Jeszcze raz Play

[...]

To nie jest jedna usługa tylko wiele z różnymi cenami i wszędzie brakiem informacji o koszcie połączenia w momencie jego nawiązywania. Coś jak oddanie samochodu do mechanika. Możesz znać cały cennik na pamięć i nic z tego nie wynika.

Data: 2011-09-25 20:30:23
Autor: John Kołalsky
Jeszcze raz Play

[...]

Która sieć nie ma żadnego zróżnicowania kosztów ? Chyba tylko taka, co po prostu części połączeń nie realizuje.

Data: 2011-09-26 20:54:42
Autor: janusz@fajny.adres.to
Jeszcze raz Play
John Kołalsky wrote:

[...]

Rozróżniasz cenę (którą płacę jako klient) od kosztów (które ponosi operator, u którego kupuję połączenia), czy może nie widzisz między nimi różnicy?

j..

Data: 2011-09-26 23:18:02
Autor: John Kołalsky
Jeszcze raz Play

Użytkownik "janusz@fajny.adres.to" <wnahfm.yrcvbaxb@cbpmgn.barg.cy>

[...]

A Ty czytać umiesz ?

Data: 2011-09-27 20:08:31
Autor: janusz@fajny.adres.to
Jeszcze raz Play
John Kołalsky wrote:

[...]

Co twoja wypowiedź o zróżnicowaniu kosztów ma do dyskusji o cenach połączeń?
Nic. Zupełnie nic.
Bo nie wnosi niczego do dyskusji o cenach połączeń.
Mnie, jako klienta, zupełnie nie interesuje, jak mój operator radzi sobie ze zróżnicowanymi kosztami, skoro dostarcza mi - zgodnie z moją wolą - usługi polegającej na połączeniach za tę samą stawkę do wszystkich sieci w Polsce.

j..

Data: 2011-09-23 17:34:17
Autor: Bydlę
Jeszcze raz Play
On 2011-09-23 13:16:29 +0200, "dK" <caria@wp.pl> said:

Efekt jest taki, że za rozmowę ze szczęśliwcem w Play, o czym dowiaduje się post factum z bilingu, w efekcie muszę zapłacić dodatkowy nieplanowany haracz.

Jakieś sugestie ktoś ma kogo i za co? :)

Swojego operatora, by cię nie skubał więcej...
:-)

--
Bydlę

Data: 2011-09-24 09:34:38
Autor: dK
Jeszcze raz Play

[...]

Odpowiedź w tej sprawie od mojego operatora:

"Przez fakt, iż numery są przenoszone z innych sieci nie jesteśmy w stanie rozpoznać po samym numerze, do jakiej sieci dany numer należy. Jednak może Pan wejść na stronę www.wjakiejsieci.pl i tam wpisać numer - pojawi się informacja, do jakiej sieci należy.
Nie ma możliwości założenia żadnej blokady połączeń wykonywanych do konkretnych sieci."

dK

Data: 2011-10-03 10:11:11
Autor: dK
Jeszcze raz Play

[...]

Odpowiedź z UKE poniżej. Osoba odpowiadajaca nie zrozumiała jednak mojego zapytania.
Nie chodziło mi bowiem o zapowiedź, że ktoś się przeniósł z jednej do sieci do drugiej, ale o opcjonalną  zapowiedź (włączana/wyłączaną na zyczenie wybierającego numer), że dany abonent jest w takiej a takiej sieci.
Jedynie co uzyskałem to to, że dla zapewnienia cieplarnianych warunków Play jest jeszcze ponad rok  uprzywilejowany i pod szczególną opieką Państwa, i żeby uniknąć niechcianej  i publicznej ściepy na tą sieć trzeba wczesniej powydzwaniać i podowiadywać się na własną rękę czy przypadkiem delikwent po drugiej stronie nie jest Play. Nie mam nic przeciwko wspieraniu konkurencyjności, ale dlaczego kosztem dzwoniących do abonentów Play i to w atmosferze raczej łapania jelenia....

Generalnie nie ma to oczywiscie nic współnego z Fair Play....

dK

============

Szanowny Panie,

w odpowiedzi na przesłaną przez Pana wiadomość e-mail do Urzędu Komunikacji Elektronicznej w sprawie dotyczącej wyższej stawki za połączenia do sieci P4 Sp. z o.o. (operatora Play), w treści poniżej uprzejmie wyjaśniam, co następuje.

Odnosząc się do kwestii dotyczącej zróżnicowanych opłat za połączenia do sieci Play wyjaśniam, iż asymetria stawek dotycząca wysokości opłat hurtowych za zakańczanie połączeń (stawki MTR) w sieciach komórkowych w rozliczeniach pomiędzy operatorami widoczna, jako wyższa stawka detaliczna za minutę połączenia od krajowych operatorów telefonii komórkowej (Orange, T-mobile, Plus) do Play, a odwrotnie z Play do krajowych operatorów telefonii komórkowej wynika z decyzji Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej (Prezesa UKE) a utrzymywana jest po to, aby wyrównywać szanse nowego operatora na rynku - w tym przypadku Play i wzmacniać rozwój konkurencji na polskim rynku telekomunikacyjnym.

Zgodnie z opublikowanym przez Prezesa UKE harmonogramem (Stanowisko Prezesa UKE dostępne na stronie internetowej Urzędu pod adresem: http://www.uke.gov.pl/_gAllery/35/45/35456/Stanowisko_MTR_dla_nowych_MNO.pdf  ), zrównanie hurtowych stawek za zakańczanie połączeń w sieci P4 (Play) ze stawkami operatorów zasiedziałych:

1.      Polska Telefonia Komórkowa Centertel Sp. z o.o. (operator sieci Orange),

2.      Polska Telefonia Cyfrowej S.A. (operator sieci T-mobile),

3.      Polkomtel S.A. (operator sieci Plus),

nastąpi z dniem 1 stycznia 2013 r.

W dalszej części uprzejmie wyjaśniam, iż kwestię dotyczącą przeniesienia przydzielonego numeru do sieci innego operatora, regulują przepisy ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800 z późn. zm.) zwanej dalej "Ustawą Pt" oraz przepisy Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2010 r. w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telefonicznych (Dz. U. Nr 97, poz. 810).

Zarówno przepisy Ustawy Pt oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2010 r. w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telefonicznych, nie nakładają na operatorów obowiązku informowania, iż adresat naszego połączenia zmienił operatora. Operatorzy telefonii komórkowej jak i stacjonarnej nie stosują zapowiedzi akustycznej (głosowej) informującej o tym, że dany Abonent przeniósł przydzielony numer do sieci innego operatora, gdyż ustawa nie nakłada na nich takiego obowiązku. Z drugiej strony Abonent ma prawo dokonać przeniesienia przydzielonego numeru do sieci innego operatora bez uprzedniego informowania kogokolwiek o podjętej przez siebie decyzji.

Informacje dotyczące numerów i ich przynależności do sieci danego operatora, mogą być udostępniane np.: na stronach internetowych lub poprzez dedykowany system IVR (Interactive Voice Response) np.: nr *555 w sieci Orange, umożliwiający automatyczną obsługę dzwoniącego i dokonanie weryfikacji, do jakiej sieci operatora należy dany numer lub na stronie internetowej np. w sieci T-Mobile, link: http://www.t-mobile.pl/pl/indywidualni/stali_klienci/uslugi_do_telefonu/polaczenia/przenoszalnosc_numerow i kolejno wybieramy -> Sprawdzanie przynależności numeru; na stronie internetowej operatora Plus, link: http://www.plus.pl/indywidualna/Uslugi/AktualniKlienci/SprawdzCzyNumerNalezyDoPlusa/.

W tym miejscu pragnę Pana poinformować, iż na chwilę obecną nie są planowe żadne zmiany przepisów Ustawy Pt oraz ww. Rozporządzenia dot. wprowadzenia np.: zapowiedzi głosowej informującej o przeniesieniu przez adresata naszego połączenia przydzielonego numeru do sieci innego operatora.

Liczę, iż przedstawione przeze mnie wyjaśniania będą dla Pana pomocne.

Data: 2011-10-03 11:41:12
Autor: Bydlę
Jeszcze raz Play
On 2011-10-03 10:11:11 +0200, "dK" <caria@wp.pl> said:

Nie mam nic przeciwko wspieraniu konkurencyjności, ale dlaczego kosztem dzwoniących do abonentów Play i to w atmosferze raczej łapania jelenia....

Bo operatrzy W3 postanowili wykorzystać okazję i wydoić swoich klientów przy okazji. Stawka do P4 to obecnie 27 groszy z groszami. Jeśli twój operator bierze od ciebie 80 groszy, to...

Tu nie ma sentymentów - tu jest SPAR... tfu! byzness!

(i glosa:

===Gdy dzwoni do mnie ktoś, kogo szanuję bądź lubię, rozłączam się i sam oddzwaniam do niego, bo nie chce aby był ruchany przez swojego operatora.===

to wypowiedź klienta sieci P4 :)

--
Bydlę

Jeszcze raz Play