Data: 2012-07-23 11:28:01 | |
Autor: BartekK | |
Jeszcze raz o pogłębianiu bieżnika-opo na terenowa AT | |
W dniu 2012-07-23 11:22, Nix pisze:
Od niedawna mam autka Kia Sportage wyposażaną w opony Yokohama GeolandarNo sory, ale 2.5 czy 4.5mm bieżnika w oponie TERENOWEJ to to jest śmieszny bieżnik, prawdziwy terenowy bieżnik to ma 2.5 ale centrymetra... To tak jakbyś pytał czy ubrać wysokie gumofilce, czy niskie gumiaczki do garnituru ;) Skoro na razie wystarcza ci taki gładki profil na twoje grzyby/ryby - to znaczy że do twoich zastosowań w ogóle nie potrzebujesz opony terenowej. A na prawdziwej terenowej - zapłakałbyś się jeżdżąc po asfalcie... -- | Bartłomiej Kuźniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2012-07-23 11:35:34 | |
Autor: Nix | |
Jeszcze raz o pog³êbianiu bie¿nika-opona terenowa AT | |
W dniu 2012-07-23 11:28, BartekK pisze:
No sory, ale 2.5 czy 4.5mm bie¿nika w oponie TERENOWEJ to to jest Tak, oczywi¶cie Nie rozumiemy siê jednak do koñca... to opona AT ( All Terrain) która nowa ma ok. 10mm bie¿nika, zbli¿ona do zwyk³ych-szosowych tyle ¿e do terenowego samochodu. pzdr! Nix |
|
Data: 2012-07-23 11:48:59 | |
Autor: BartekK | |
Jeszcze raz o pogłębianiu bieżnika-opo na terenowa AT | |
W dniu 2012-07-23 11:35, Nix pisze:
W dniu 2012-07-23 11:28, BartekK pisze: No to jeśli z 10mm zostało 2.5mm to opona jest raczej do wyrzucenia. Pod tym co masz teraz, do drutów - ile może być gumy? 2-3mm? Tam nie ma już zbyt wiele miejsca do rycia w głąb. Nacinanie opon stosuje się, ale najpierw się robi aktywację starej i "nadlewkę" nowej gumy - po prostu opona rośnie na grubość, a potem odtwarza się na niej bieżnik nacinając to wszystko co zostało nadlane z gumy. Taki recycling robi się z oponami ciężarowymi, z rolniczymi, z terenowymi - ale tymi prawidziwymi terenowymi, bo one nie widzą silnych przeciążeń (bo przyczepność do błota dużo słabsza niż do asfaltu) i dużych prędkości. Do normalnego auta i na asfalt (gdzie jednak przyczepność jest bardzo dobra, więc siły zrywające bieżnik z opony dużo większe) - od nadlewek odeszło się wiele lat temu, a nawet wtedy gdy były - miały raczej paskudną renomę. Nadlana guma to nie to samo co jednolita guma w oponie, lubi się to strzępić/rozpadać, a w dodatku oryginalna guma w oponie to jakiś tam know-how firmy oponiarskiej o określonych parametrach, a ta nadlana - to efekt "co pan gumiarz akurat ma w garnku" - mimo że będzie opona wyglądać tak samo, to przyczepność może mieć dramatycznie inną (podobnie jak chińskie "odpowiedniki z identycznym bieżnikiem" na których jeździ się, jakby były z gipsu albo miśków-żelków zrobione) -- | Bartłomiej Kuźniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2012-07-23 12:17:38 | |
Autor: Nix | |
Jeszcze raz o pog³êbianiu bie¿nika-opona terenowa AT | |
W dniu 2012-07-23 11:48, BartekK pisze:
Zgadza siê z grubsza, gumiarz twierdzi ¿e tam jest ze 4mm gumy przed osnow± i ¿e on te 2mm pog³êbi no i doje¿dzê do koñca sezonu. Tylko ¿e to ja bêdê je¼dzi³, nie on i boj±c siê o bezpieczeñstwo pytam :) A ¿e cudów z tej opony ju¿ nie bêdzie to wiadomo, chodzi mi tylko czy mo¿na pój¶æ na taki uk³ad czy absolutnie nie. pzdr! Nix |
|
Data: 2012-07-23 13:50:32 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Jeszcze raz o pogłębianiu bieżnika-opona terenowa AT | |
Dnia 23.07.2012 Nix <videoart1_____wytnij_to_____@wp.pl> napisa³/a:
No to je¶li z 10mm zosta³o 2.5mm to opona jest raczej do wyrzucenia. Pod Je¼dzisz z prêdko¶ciami przy których mo¿esz mieæ problem jak Ci strzeli opona? Pzdr, Krzysiek Kie³czewski |
|
Data: 2012-07-23 16:45:06 | |
Autor: BartekK | |
Jeszcze raz o pogłębianiu bieżnika-opo na terenowa AT | |
W dniu 2012-07-23 12:17, Nix pisze:
W dniu 2012-07-23 11:48, BartekK pisze:Tak jak ci kolega odpowiedział - jeśli jesteś pewny że nie będziesz jeździł z prędkościami, przy których oderwanie się z opony bieżnika (przy hamowaniu/zakręcie) od drutów - nie spowoduje zagrożenia - to ok. Wiele osób jeździ "drutowanymi" autami, czyli np z łysymi oponami, z zużytymi amortyzatorami itp niesprawnościami - bo wiedzą że jeżdzą tym autem tylko np. do lasu na polowanie, albo tylko po wiosce po szutrowej drodze dowieźć obiad na pole mężowi - i to rozumiem, i wcale się nie czepiam - narzędzie (takie jak auto) powinno być dostosowane do potrzeb/zastosowania, a używający narzędzia (auta) musi być świadomy ograniczeń i ewentualnego ryzyka... Ale mam nadzieję że cenisz swoje i innych bezpieczeństwo, i potrafisz sobie wyobrazić co by się stało, gdyby podczas awaryjnego hamowania z opony wierzchnia gumowa warstwa z bieżnikiem "zjechała" jak skórka z pomarańczy, bo warstwa gumy na drutach była zbyt cienka i ją zerwało? -- | Bartłomiej Kuźniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2012-07-23 21:20:19 | |
Autor: Stefan Szczygielski | |
Jeszcze raz o pog³êbianiu bie¿nika-opona terenowa AT | |
W dniu 23.07.2012 11:35, Nix pisze:
Nie rozumiemy siê jednak do koñca... to opona AT ( All Terrain) która Nie mia³em w ³apie, ale ze zdjêcia nie wygl±da na oponê AT tylko na szosow± oponê do SUVa. Nale¿y traktowaæ jak zwyk³± oponê do zwyk³ego samochodu. No chyba, ¿e sobie dêtki za³o¿ysz. :) S. |
|
Data: 2012-07-24 21:25:21 | |
Autor: Agent | |
Jeszcze raz o pog³êbianiu bie¿nika-opona terenowa AT | |
U¿ytkownik "Nix" <videoart1_____wytnij_to_____@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:juj63l$iak$1@mx1.internetia.pl... W dniu 2012-07-23 11:28, BartekK pisze: Je¶li masz zamiar je¼dziæ tylko do koñca sezonu a jednocze¶nie nie zakopujesz siê w Twoim terenie to mo¿e po prostu zje¼dzij te opony do wska¼nika zu¿ycia bez nacinania i potem kupisz nowe. Bo 2,5 mm na szosê to nie tak ¼le. |