Data: 2012-07-23 11:22:21 | |
Autor: Nix | |
Jeszcze raz o pogłębianiu bieżnika-opona terenowa AT | |
Witam!
Od niedawna mam autka Kia Sportage wyposażan± w opony Yokohama Geolandar H/T-S 215/70R15... to letnie gumy, ¶wieże, bo z 2010 roku, sęk w tym że s± już trochę słabe- ok. 2,5mm bieżnika a znajomy oponiarz oferuje mi pogłębienie bieżnika o 2 dalsze milimetry... Nie znam się, dlatego pytam czy w takiej oponie terenowej można bezpiecznie pogłębić bieżnik o te 2 mm ? Wiem że do cieżarówek niektórzy "oficjalnie" to robi±, a dla terenowych opon to raczej zdania s± podzielone... Proszę o opinie :) Jeżdżę na razie zupełnie lajtowo, ot na ryby/grzyby itp. pzdr! Nix |
|
Data: 2012-07-23 11:28:01 | |
Autor: BartekK | |
Jeszcze raz o pogłębianiu bieżnika-opo na terenowa AT | |
W dniu 2012-07-23 11:22, Nix pisze:
Od niedawna mam autka Kia Sportage wyposażaną w opony Yokohama GeolandarNo sory, ale 2.5 czy 4.5mm bieżnika w oponie TERENOWEJ to to jest śmieszny bieżnik, prawdziwy terenowy bieżnik to ma 2.5 ale centrymetra... To tak jakbyś pytał czy ubrać wysokie gumofilce, czy niskie gumiaczki do garnituru ;) Skoro na razie wystarcza ci taki gładki profil na twoje grzyby/ryby - to znaczy że do twoich zastosowań w ogóle nie potrzebujesz opony terenowej. A na prawdziwej terenowej - zapłakałbyś się jeżdżąc po asfalcie... -- | Bartłomiej Kuźniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2012-07-23 11:35:34 | |
Autor: Nix | |
Jeszcze raz o pogłębianiu bieżnika-opona terenowa AT | |
W dniu 2012-07-23 11:28, BartekK pisze:
No sory, ale 2.5 czy 4.5mm bieżnika w oponie TERENOWEJ to to jest Tak, oczywi¶cie Nie rozumiemy się jednak do końca... to opona AT ( All Terrain) która nowa ma ok. 10mm bieżnika, zbliżona do zwykłych-szosowych tyle że do terenowego samochodu. pzdr! Nix |
|
Data: 2012-07-23 11:48:59 | |
Autor: BartekK | |
Jeszcze raz o pogłębianiu bieżnika-opo na terenowa AT | |
W dniu 2012-07-23 11:35, Nix pisze:
W dniu 2012-07-23 11:28, BartekK pisze: No to jeśli z 10mm zostało 2.5mm to opona jest raczej do wyrzucenia. Pod tym co masz teraz, do drutów - ile może być gumy? 2-3mm? Tam nie ma już zbyt wiele miejsca do rycia w głąb. Nacinanie opon stosuje się, ale najpierw się robi aktywację starej i "nadlewkę" nowej gumy - po prostu opona rośnie na grubość, a potem odtwarza się na niej bieżnik nacinając to wszystko co zostało nadlane z gumy. Taki recycling robi się z oponami ciężarowymi, z rolniczymi, z terenowymi - ale tymi prawidziwymi terenowymi, bo one nie widzą silnych przeciążeń (bo przyczepność do błota dużo słabsza niż do asfaltu) i dużych prędkości. Do normalnego auta i na asfalt (gdzie jednak przyczepność jest bardzo dobra, więc siły zrywające bieżnik z opony dużo większe) - od nadlewek odeszło się wiele lat temu, a nawet wtedy gdy były - miały raczej paskudną renomę. Nadlana guma to nie to samo co jednolita guma w oponie, lubi się to strzępić/rozpadać, a w dodatku oryginalna guma w oponie to jakiś tam know-how firmy oponiarskiej o określonych parametrach, a ta nadlana - to efekt "co pan gumiarz akurat ma w garnku" - mimo że będzie opona wyglądać tak samo, to przyczepność może mieć dramatycznie inną (podobnie jak chińskie "odpowiedniki z identycznym bieżnikiem" na których jeździ się, jakby były z gipsu albo miśków-żelków zrobione) -- | Bartłomiej Kuźniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2012-07-23 12:17:38 | |
Autor: Nix | |
Jeszcze raz o pogłębianiu bieżnika-opona terenowa AT | |
W dniu 2012-07-23 11:48, BartekK pisze:
Zgadza się z grubsza, gumiarz twierdzi że tam jest ze 4mm gumy przed osnow± i że on te 2mm pogłębi no i dojeżdzę do końca sezonu. Tylko że to ja będę jeĽdził, nie on i boj±c się o bezpieczeństwo pytam :) A że cudów z tej opony już nie będzie to wiadomo, chodzi mi tylko czy można pój¶ć na taki układ czy absolutnie nie. pzdr! Nix |
|
Data: 2012-07-23 13:50:32 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Jeszcze raz o pogłębianiu bieżnika-opona terenowa AT | |
Dnia 23.07.2012 Nix <videoart1_____wytnij_to_____@wp.pl> napisał/a:
No to je¶li z 10mm zostało 2.5mm to opona jest raczej do wyrzucenia. Pod JeĽdzisz z prędko¶ciami przy których możesz mieć problem jak Ci strzeli opona? Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-07-23 16:45:06 | |
Autor: BartekK | |
Jeszcze raz o pogłębianiu bieżnika-opo na terenowa AT | |
W dniu 2012-07-23 12:17, Nix pisze:
W dniu 2012-07-23 11:48, BartekK pisze:Tak jak ci kolega odpowiedział - jeśli jesteś pewny że nie będziesz jeździł z prędkościami, przy których oderwanie się z opony bieżnika (przy hamowaniu/zakręcie) od drutów - nie spowoduje zagrożenia - to ok. Wiele osób jeździ "drutowanymi" autami, czyli np z łysymi oponami, z zużytymi amortyzatorami itp niesprawnościami - bo wiedzą że jeżdzą tym autem tylko np. do lasu na polowanie, albo tylko po wiosce po szutrowej drodze dowieźć obiad na pole mężowi - i to rozumiem, i wcale się nie czepiam - narzędzie (takie jak auto) powinno być dostosowane do potrzeb/zastosowania, a używający narzędzia (auta) musi być świadomy ograniczeń i ewentualnego ryzyka... Ale mam nadzieję że cenisz swoje i innych bezpieczeństwo, i potrafisz sobie wyobrazić co by się stało, gdyby podczas awaryjnego hamowania z opony wierzchnia gumowa warstwa z bieżnikiem "zjechała" jak skórka z pomarańczy, bo warstwa gumy na drutach była zbyt cienka i ją zerwało? -- | Bartłomiej Kuźniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2012-07-23 21:20:19 | |
Autor: Stefan Szczygielski | |
Jeszcze raz o pogłębianiu bieżnika-opona terenowa AT | |
W dniu 23.07.2012 11:35, Nix pisze:
Nie rozumiemy się jednak do końca... to opona AT ( All Terrain) która Nie miałem w łapie, ale ze zdjęcia nie wygl±da na oponę AT tylko na szosow± oponę do SUVa. Należy traktować jak zwykł± oponę do zwykłego samochodu. No chyba, że sobie dętki założysz. :) S. |
|
Data: 2012-07-24 21:25:21 | |
Autor: Agent | |
Jeszcze raz o pogłębianiu bieżnika-opona terenowa AT | |
Użytkownik "Nix" <videoart1_____wytnij_to_____@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:juj63l$iak$1@mx1.internetia.pl... W dniu 2012-07-23 11:28, BartekK pisze: Je¶li masz zamiar jeĽdzić tylko do końca sezonu a jednocze¶nie nie zakopujesz się w Twoim terenie to może po prostu zjeĽdzij te opony do wskaĽnika zużycia bez nacinania i potem kupisz nowe. Bo 2,5 mm na szosę to nie tak Ľle. |
|
Data: 2012-07-23 13:54:34 | |
Autor: TM | |
Jeszcze raz o pogłębianiu bieżnika-opona terenowa AT | |
Użytkownik "Nix" <videoart1_____wytnij_to_____@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:juj5at$ek3$1mx1.internetia.pl... Witam! Kup sobie dacię, lub inne wynalazek indyjsko-chiński, skoro nie stać Cię na nowe opony. Wolisz sprowokować wypadek w razie rozerwania tak "uszlachetnionej" opony? Możesz przecież jeszcze w ramach oszczędno¶ci nie wymieniać oleju, płynu hamulcowego, wlewać wodę do układu chłodzenia, itd. Polak potrafi. |
|
Data: 2012-07-23 21:44:40 | |
Autor: Nix | |
Jeszcze raz o pogłębianiu bieżnika-opona terenowa AT | |
W dniu 2012-07-23 13:54, TM pisze:
Proszę o opinie :) Kup sobie dacię, lub inne wynalazek indyjsko-chiński, skoro nie stać Cię A czytasz ze zrozumieniem TM ? Prosiłem o opinię, NIC nie kupię i NIC nie wolę. pzdr! Nix |
|
Data: 2012-07-24 10:42:21 | |
Autor: TM | |
Jeszcze raz o pogłębianiu bieżnika-opona terenowa AT | |
Użytkownik "Nix" <videoart1_____wytnij_to_____@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:juk9po$glg$1mx1.internetia.pl... W dniu 2012-07-23 13:54, TM pisze: To po jak± cholerę zawracasz głowę grupie problemem, który w tym przypadku jest jasny dla każdego kierowcy. No, chyba, że jeste¶ (bez obrazy)furmanem. |
|
Data: 2012-07-24 14:56:51 | |
Autor: Nix | |
Jeszcze raz o pogłębianiu bieżnika-opona terenowa AT | |
W dniu 2012-07-24 10:42, TM pisze:
Dalej nie umiesz czytać ze zrozumieniem, współczuję ( bez obrazy) |
|