Jeszcze raz proszę o pomoc - rozprawa przeciw warsztatowi samochodowemu

Data: 2009-08-31 14:11:40
Autor: Monika
Jeszcze raz proszę o pomoc - rozprawa przeciw warsztatowi samochodowemu
Witam,
Mam problem z nieuczciwym właścicielem warsztatu samochodowego. Oddałam samochód do naprawy blacharskiej. Samochód został przez blacharza rozłożony na części, ale naprawa nie jest zakończona. Blacharz unika kontaktu. Obecnie kieruję sprawę na drogę postępowania sądowego. Nadmieniam, że wyczerpałam wszystkie możliwości polubownego załatwienia sprawy (dodatkowe terminy, wezwania do dokończenia naprawy, sąd konsumencki). W związku z tym mam pytania:

1. Właściciel warsztatu zamknął działalność gospodarczą. Czy w takiej sytuacji mogę mimo wszystko żądać dokończenia naprawy?

2. Jeżeli w swym pozwie zażądam dokończenia naprawy w określonym czasie i sąd wyda taki wyrok, to co się stanie (co powinnam zrobić), jeżeli samochód nadal nie będzie naprawiony? Jakie są, po wyroku, możliwości wyegzekwowania naprawy, jakie uprawnienia mi wtedy przysługują?

3. Czy w swym pozwie mogę żądać odszkodowania od warsztatu samochodowego za niemożność korzystania z samochodu, w związku z posiadaniem którego muszę ponosić pewne koszty (raty, ubezpieczenie OC)

4. Czy mogę dochodzić zwrotu kosztów za prawdopodobną wymianę niektórych elementów, wynikającą z długoterminowego przestoju samochodu - mam tu na myśli totalnie pordzewiałe hamulce, zapewne rozładowany i zasiarczony akumulator itp. (samochód stoi już ponad rok!)?

Chciałabym tu dodać, że próbowałam znaleźć warsztat zastępczy i dokończyć naprawę na koszt nieuczciwego zleceniobiorcy. Niestety, nie udało mi się takowego znaleźć.

Pozdrawiam
Monika

Jeszcze raz proszę o pomoc - rozprawa przeciw warsztatowi samochodowemu