Jetta 1.6 FSI - sprzegło się zapadło

Data: 2016-07-24 16:05:54
Autor: mafa
Jetta 1.6 FSI - sprzegło się zapadło
Dzisiaj zapadło mi się sprzęgło, podczas zmiany biegów. Po ręcznym odciągnięciu jest OK - co to może być?

Teraz chyba ta jazda to niebezpieczna jest?

Data: 2016-07-24 16:12:04
Autor: obcyfer
W dniu poniedziałek, 25 lipca 2016 01:05:55 UTC+2 użytkownik mafa napisał:
Dzisiaj zapadło mi się sprzęgło, podczas zmiany biegów. Po ręcznym odciągnięciu jest OK - co to może być?

Teraz chyba ta jazda to niebezpieczna jest?

aha - niedawno były wymieniane tarcze hamulcowe.

Data: 2016-07-25 09:17:35
Autor: sandman
W dniu 2016-07-25 o 01:12, obcyfer@gmail.com pisze:
[...]

A tam jest sprzęgło hydrauliczne? Jeżeli tak, sprawdź poziom płynu hamulcowego.

--
sandman

Data: 2016-07-25 00:56:06
Autor: obcyfer
W dniu poniedziałek, 25 lipca 2016 09:17:45 UTC+2 użytkownik sandman napisał:

> aha - niedawno były wymieniane tarcze hamulcowe.

A tam jest sprzęgło hydrauliczne? Jeżeli tak, sprawdź poziom płynu hamulcowego.

sprawdziłem jest full.

Data: 2016-07-25 03:31:46
Autor: Budzik
Jetta 1.6 FSI - sprzegło się zapadło
Użytkownik mafa obcyfer@gmail.com ...

Dzisiaj zapadło mi się sprzęgło, podczas zmiany biegów. Po ręcznym
odciągnięciu jest OK - co to może być?
Słoneczko padło?
Ale nie do konca rozumiem - teraz wszystko działa ok?

Teraz chyba ta jazda to niebezpieczna jest?

Data: 2016-07-24 22:21:26
Autor: obcyfer
W dniu poniedziałek, 25 lipca 2016 05:31:47 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
Użytkownik mafa obcyfer@gmail.com ...

> Dzisiaj zapadło mi się sprzęgło, podczas zmiany biegów. Po ręcznym
> odciągnięciu jest OK - co to może być? > Słoneczko padło?
Ale nie do konca rozumiem - teraz wszystko działa ok?

No właśnie - odciągnąłem do góry sprzęgło i jest OK - tzn. przejechałem puki co jakieś 4 km i jakby nigdy nic.

Data: 2016-07-25 10:21:46
Autor: twistedme
W dniu 2016-07-25 o 07:21, obcyfer@gmail.com pisze:
[...]

Miałem coś podobnego w picasso.

Zaczęło się tak, że po zatrzymaniu auta i wyłączeniu silnika w 80% przypadków pedał sprzęgła zostawał w podłodze i trzeba było go stopą podnieść do góry (bardziej tak odskakiwał/sprężynował). Ale po za tym wszystko działało normalnie. Żadnego problemu podczas jazdy ze zmianą biegów itp. itd. Aż w końcu po kilku miesiącach podczas zmiany biegu w czasie jazdy został już na stałe i słychać było, że, delikatnie mówiąc, coś jest nie tak :).

Auto zaholowałem do warsztatu i z tego co pamiętam, to połamane było właśnie to słoneczko i jakieś łożysko, ale wtedy jeszcze byłem totalnym ignorantem samochodowym i się nie interesowałem. Wymienili mi cały komplet sprzęgła i tyle.

Data: 2016-07-25 12:00:30
Autor: Budzik
Jetta 1.6 FSI - sprzegło się zapadło
Użytkownik twistedme twistedme@o2.pl ...

[...]

Ostatnie dwa sprzegła jakie wymieniałem to był efekt własnie uszkodzenia słoneczka - tarcze były ok, ale mechanizm nie wytrzymał.

Jetta 1.6 FSI - sprzegło się zapadło