Jezdnia przecinająca DDR, ale nie ma P11 - kto ma pierwszeństwo?

Data: 2012-09-12 22:30:35
Autor: Marcin Hyła
On 2012-09-12 20:57, Rowerex wrote:

Może było, może nie. Czytałem archiwum i niewiele się dowiedziałem.
Sytuacja wygląda tak:

Jest droga główna, wzdłuż niej po jednej stronie ciągnie się DDR. Do
drogi głównej prowadzą drogi boczne przecinające DDR.

Na przecięciach dróg bocznych z DDR nie ma znaku poziomego P14 (nie
namalowano przejazdu dla rowerów), nie ma też namalowanego przejścia
dla pieszych, generalnie na asfalcie nie ma żadnych znaków poziomych.

Chyba P-11 nie P-14 bo P-14 to linia zatrzymań

Za każdym "skrzyżowaniem" DDR z drogą boczną stoi C13, nie ma
natomiast nigdzie C13A.

Generalnie stosuje sie przepis o włączaniu do ruchu - z drogi dla rowerów z wyjątkiem wjazdu na pas ruchu dla rowerów i przejazd dla rowerzystów. Niestety. Ale z drugiej strony jak nie ma C-13a to... wszystkie pozostałe (przecinane) drogi też są rowerowe ;-))

W każdym przypadku to jest wadliwe oznakowanie.

Art. 17.
1. Włączanie się do ruchu następuje przy rozpoczynaniu jazdy po
postoju lub zatrzymaniu się niewynikającym
z warunków lub przepisów ruchu drogowego oraz przy wjeżdżaniu:
(...)
3a) na jezdnię lub pobocze z drogi dla rowerów, z wyjątkiem wjazdu na
przejazd dla rowerzystów lub pas ruchu dla
rowerów;

Niestety dokładnie tak.

Choć z drugiej strony jak w drodze poprzecznej jest A-7 ustąp pierwszeństwa, to sprawa się komplikuje :-)

Anyway: jaka to droga? Gminna, wojewódzka? Można napisać skargę do organu nadzorującego, na podstawie art. 10 PoRD, ze oznakowanie jest niezgodne z przepisami i zagraża bezpieczeństwu:

****************
Art. 10. 1. Minister właściwy do spraw transportu sprawuje nadzór nad zarządzaniem ruchem na drogach krajowych.

2. Wojewoda sprawuje nadzór nad zarządzaniem ruchem na drogach:

     wojewódzkich,

     powiatowych,

     gminnych,

     publicznych położonych w miastach na prawach powiatu i w mieście stołecznym Warszawie,

     wewnętrznych położonych w strefach ruchu lub strefach zamieszkania.

***************************

marcin ha

--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2012-09-13 01:08:02
Autor: Piotrpo
W dniu środa, 12 września 2012 22:30:43 UTC+2 użytkownik Marcin Hyła napisał:

[...]

A jak w praktyce wygląda zgłoszenie niewłaściwego oznakowania drogi, krok po kroku - czyli:
1. Jak się dowiedzieć, czy jest to droga krajowa, wojewódzka, powiatowa, gminna
2. "Sprawuje nadzór nad zarządzaniem" to nie to samo co "zarządza" - jak odszukać właściwy dla danego odcinka drogi, czy skrzyżowania organ?

Data: 2012-09-13 06:57:09
Autor: johnkelly
Jezdnia przecinająca DDR, ale nie ma P11 - kto ma pierwszeństwo?
Z nieznanych przyczyn poszło najpierw na priv do Marcina :>.

W dniu 2012-09-12 22:30, Marcin Hyła pisze:

> [...]
> wszystkie pozostałe (przecinane) drogi też są rowerowe ;-))
>
> W każdym przypadku to jest wadliwe oznakowanie.

Niekoniecznie. Ustąpienie pierwszeństwa ma miejsce przy wjeździe z DDR na jezdnię. By wjechać z DDR na jezdnię, DDR najpierw musi się skończyć - jak wspominasz wyżej. Brak P11 nie może mieć tu decydującego znaczenia ponieważ znaki poziome bywają nieczytelne z powodu niewłaściwego ich utrzymania lub panujących warunków.

> Choć z drugiej strony jak w drodze poprzecznej jest A-7 ustąp
> pierwszeństwa, to sprawa się komplikuje :-)

....lub jest D6a/D6b. Jeśli jest to kierowca ma przes..ne.

> marcin ha

Pozdrawiam
Maciej Różalski

--
... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..

Jezdnia przecinająca DDR, ale nie ma P11 - kto ma pierwszeństwo?