Jezdnia przecinająca DDR, ale nie ma P11 - kto ma pierwszeństwo?

Data: 2012-09-14 00:07:34
Autor: PJ
Jezdnia przecinająca DDR, ale nie ma P11 - kto ma pierwszeństwo?
mam nieodparte wrazenie (powoli przeradzajace sie w pewnosc) ze PORD w
zakresie przepisow rowerowych tworzyli ludzie ktorzy dawno temu
pozegnali sie z rozumem ..
w wersji niemieckiej wyglada to tak:
I___
gdzie: I droga glowna (z pierwszenstwem przejazdu ?) a __ droga boczna
(podporzadkowana), rowerzysta porusza sie "od dolu" a pojazd
mechaniczny od prawej strony, zasadniczo rozwazyc trzeba tylko 2
sytuacje tzn.
1) I to droga z pierwszenstwem
2) I to droga bez pierwszenstwa
i tak dla
1) jeden znak pionowy (zagadka dla ciekawskich jaki to znaki i gdzie
powinien byc umieszczony)
2) jakiekolwiek znaki sa zbedne
i teraz uzasadnienie:
1) wina kierowcy pojazdu mechanicznego, nieustapienie pierwszenstwa
2) wina rowerzysty, nieustapienie pierwszenstwa

a teraz uprzejmie poprosze o prawidlowe oznakowanie w wersji PL bo ja
prosty czlowiek nie jestem w stanie ogarnac tej "logiki" :-)

P.

Jezdnia przecinająca DDR, ale nie ma P11 - kto ma pierwszeństwo?