Jeżdzenie po centrum miasta rowerem to bzdura

Data: 2015-07-05 05:48:12
Autor: blount
Jeżdzenie po centrum miasta rowerem to bzdura
Cudowna logika: albo zapisujesz się do świń, albo giń.
Ja jeżdżę rowerem właśnie m.in. dlatego, żeby nie truć innych.. Gdybym przestał
ze względu na zanieczyszczenie (dokładając się do niego swoim samochodem),
moja żona ma przykazane, żeby zadzwonić po psychiatrę.

Pozdr,

Data: 2015-07-05 15:01:48
Autor: Mieszczuch
Jeżdzenie po centrum miasta rowerem to bzdura
A może wprowadzić możliwość jazdy konnej po mieście?
Taka sama rekreacja jak jazda rowerem.
Samochody won.

Mieszczuch

Data: 2015-07-05 06:33:00
Autor: blount
Jeżdzenie po centrum miasta rowerem to bzdura
Jeśli to odpowiedź na mojego posta, po raz kolejny gratuluję logiki -- w żaden
sposób nie wynika ona z treści mojej wypowiedzi.

Poza tym z tego, co wiem, żaden przepis (poza kilkoma szczegółowymi, w szczególnych przypadkach) nie zabrania jazdy wierzchem po mieście.

Pozdr,

Data: 2015-07-06 11:25:26
Autor: coaster
W dniu 2015-07-05 o 15:33, blount pisze:
[...]żaden przepis (poza kilkoma szczegółowymi, w szczególnych przypadkach)
nie zabrania jazdy wierzchem po mieście.

Zgadza sie.

--
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious

Data: 2015-07-05 15:41:24
Autor: JDX
JeĹźdzenie po centrum miasta rowerem to bzdura
On 2015-07-05 15:01, Mieszczuch wrote:
A może wprowadzić możliwość jazdy konnej po mieście?
Taka sama rekreacja jak jazda rowerem.
A to nie można jeździć wierzchem po mieście? Bo ja np. nie pamiętam abym
np. na Śródmieściu (Warszawy) tudzież sąsiednich dzielnicach widział
znak B-8. :-D A po Starówce to przecież dorożki śmigają "od zawsze". :-D

Data: 2015-07-06 08:25:35
Autor: Wojtas
W dniu 2015-07-05 o 15:01, Mieszczuch pisze:

A może wprowadzić możliwość jazdy konnej po mieście?
Taka sama rekreacja jak jazda rowerem.
Samochody won.

Idź stąd.

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym świecie, proszę państwa.

Data: 2015-07-06 11:24:21
Autor: coaster
Jeżdzenie po centrum miasta rowerem to bzdura
W dniu 2015-07-05 o 15:01, Mieszczuch pisze:
A może wprowadzić możliwość jazdy konnej po mieście?
Taka sama rekreacja jak jazda rowerem.
Samochody won.

Nie trzeba wprowadzac czegos, co nie jest zabronione. To, ze nie jest praktykowane wynika z czego innego. Proponuje spojrzenie na dyskutowane tematy z wieksza wnikliwoscia. Jazda wierzchem w miastach jest zabroniona jedynie w pewnych warunkach - patrz nizej.

[...]
Art. 35. 1. Jazda wierzchem i pędzenie zwierząt powinny się odbywać po drodze przeznaczonej do pędzenia zwierząt. _W_razie_braku_takiej_drogi_ jazda wierzchem i pędzenie zwierząt mogą odbywać się _po_poboczu,_ a jeżeli brak jest pobocza - _po_jezdni._
2. Do jazdy wierzchem i pędzenia zwierząt stosuje się odpowiednio przepisy art. 34 ust. 1 i 2 oraz przepisy o ruchu pojazdów.
Art. 36. 1. Zabrania się jazdy wierzchem:
1) bez uzdy;
2) obok innego uczestnika ruchu na jezdni;
3) po drodze oznaczonej znakami z numerem drogi międzynarodowej oraz po drodze, na której obowiązuje zakaz ruchu pojazdów zaprzęgowych;
4) po drodze twardej w okresie niedostatecznej widoczności;
5) po drodze twardej osobie w wieku poniżej 17 lat.
2. Jeździec może prowadzić luzem tylko jedno zwierzę po swojej prawej stronie.

[...]
Art. 45. 1. Zabrania się:
1) kierowania pojazdem, prowadzenia kolumny pieszych, _jazdy_ wierzchem_ lub pędzenia zwierząt osobie w stanie nietrzeźwości, w stanie po użyciu alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu;
[...]

[...]
Art. 129b. 332) 1. Kontrola ruchu drogowego w gminach lub _miastach,_ które utworzyły straż gminną (miejską) może być wykonywana przez strażników gminnych (miejskich). [...]
2. Strażnicy gminni (miejscy) są uprawnieni do wykonywania kontroli ruchu drogowego wobec: [...]
2) uczestnika ruchu naruszającego przepisy o: [...]
b)334) ruchu motorowerów, rowerów, wózków rowerowych, pojazdów zaprzęgowych oraz o _jeździe_wierzchem_ lub pędzeniu zwierząt, [...]
3. W ramach wykonywania kontroli ruchu drogowego w zakresie, o którym mowa w ust. 2, strażnicy gminni (miejscy) są upoważnieni do:
1) zatrzymania pojazdu lub _jadącego_wierzchem,_ z wyłączeniem pojazdów kierowanych przez osoby, o których mowa w ust. 2 pkt 1 lit. b;
[...]

--
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2015-07-06 12:35:54
Autor: Andrzej Ozieblo
Jeżdzenie po centrum miasta rowerem to bzdura
W dniu 2015-07-05 o 15:01, Mieszczuch pisze:
A może wprowadzić możliwość jazdy konnej po mieście?
Taka sama rekreacja jak jazda rowerem.
Samochody won.

Konie na ulicach dzisiejszych miast to kiepski pomysl. Zwlaszcza w wiekszych ilosciach. Ale podoba mi sie Twoj drugi pomysl. O samochodach. :)

Jasiu Cytawa jak zwykle madrze pisze. To prawda, rowerzysta, intuicyjnie, wybiera takie warianty drog, gdzie jest samochodowo mniej tloczno i smrodliwie. Jadac np. do pobliskiej Castoramy (ok. 5 km) samochodem, jade w wiekszosci ruchliwymi ulicami (dla Krakusow: z Nowego Kleparza do Castoramy na Pilotow). Rowerem - prawie rekreacja: parczek przy fortach, pustawa ulica Kamienna, przejazd przez puste osiedle, itd. Rowerem, tfu - skladaczkiem, z wyjatkiem niedziel jestem szybciej. Albo wyjazd na plywalnie (Nowy Kleparz - basen AGH na Armii Krajowej). 4 km. Skladaczkiem 15 min, bez wzgledu na korki. Samochodem - 1-2 gdzin, w zaleznosci od korkow. :)

Gdyby z jakis powodow, np. zdrowotnych, nie mogl jezdzic po miescie na rowerze, poczulbym sie jak zwierzak zamkniety w klatce.

Data: 2015-07-07 16:00:41
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 5 Jul 2015, Mieszczuch wrote:

A może wprowadzić możliwość jazdy konnej po mieście?

  To już Ci wyjaśnili :P

Taka sama rekreacja jak jazda rowerem.

  Czegoś nie rozumiesz.
  Rower służy mi do celów komunikacyjnych, chcę zajechać szybko
i sprawnie, bez utrudnień.
  Może Ty masz czas na rekreację (taką "luzem sobie pojadę", i to
jeszcze może najpierw dojeżdżając dokądś), ale nie wszyscy a już
na pewno nie wszyscy zawsze kiedy powinni mają.
"Powinni" przekłada się zaś na narzekania na temat fatalnej kondycji
zdrowotnej społeczeństwa.

Samochody won.

  Masz same oryginalne tezy (bo jakoś nikt inny nie proponował).

pzdr, Gotfryd

Jeżdzenie po centrum miasta rowerem to bzdura