Jezyki obce w przedszkolu elementem zdrady

Data: 2014-01-16 21:29:50
Autor: Stokrotka
Jezyki obce w przedszkolu elementem zdrady
Pierwszy raz pszyznam ci racjÄ™.
Nauczanie języka obcego w pszedszkolu jest idiotyczne, ponieważ jest wbrew naturalnegmu rozwojowi dziecka.
Rozwuj dziecka nie jest jednolity, są okresy w których rozwija się jedne zmysły, i zdolności , i są inne w których rozwija się co innego.
I tak np udowodniono, że zdolność rozróżniania dźwięków mowy , tych trudnych dziecko nabywa około 9 miesiąca życia zdaje się do 14 miesiąca, ale dokłądnie nie pamiętam.
Nauczanie więc języka obcego w pszedszkolu patsząc z tego punktu widzenia jest zbyt późne.

W tym wieku dziecko powinno nauczyć się polskiego.
W tym wieku też rozwija myśłenie abstrakcyjne (matematyka).

Osobiście uczyłam się języka obcego, angielskiego w wieku 8 lat.
NIC nie wchodziło mi do głowy, w grupie uczący ocenił , że nauka miała sens tylko u dwojga dzieci, ale w wieku 10lat, (grupa około 8-10 dzieci, nie pamiętam), w I kl LO rozpoczynając naukę znałam może 3 słowa, poznane głównie z TV typu End, i start.
Z nauki zapamięłam głównie powroty do domu z kolegami.

W wieku 9 lat uczyłam się rok niemieckiego, także było to początkowo bez sensu, jednak pod koniec roku coś zaczełam chwytać i rozumieć, i właśnie wtedy gdy załapałam odrobinę język grupa rozleciała się. Z niemieckiego żadnego pożytku nie mam , NIC nie pamiętam, zostały mi tylko podstawy gramatyki.

Na tej podstawie wnioskuję, że nauka języka obcego, masowa ,
ma sens najwcześniej w wieku 10-11 lat.
Jednak należy brać pod uwagÄ™, że i w tym wieku jest ona niezwykle tudna, dzieci nie majÄ… pamiÄ™ci,  nauczenie siÄ™ tej samej iloÅ›ci sÅ‚uwek 17-18 latkowi zajmie 4-5 razy mniej czasu.
Dlatego nie ma to sensu.
Dajmy dzieciom dzieciństwo, nie zajmujmy im czasu tym co nie ma sensu.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2014-01-17 04:13:29
Autor: stchebel
Jezyki obce w przedszkolu elementem zdrady
W dniu czwartek, 16 stycznia 2014 21:29:50 UTC+1 u¿ytkownik Stokrotka napisa³:
Pierwszy raz pszyznam ci racjê.

Rozwuj dziecka nie jest jednolity, s± okresy w których rozwija siê jedne zmys³y, i zdolno¶ci , i s± inne w których rozwija siê co innego..

Tfuj rozwuj jest wyj±tkowy..

Data: 2014-01-17 05:59:37
Autor: Mark Woydak

Użytkownik "Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:52d84149$0$2208$65785112news.neostrada.pl...
Pierwszy raz pszyznam ci racjÄ™.
Nauczanie języka obcego w pszedszkolu jest idiotyczne, ponieważ jest wbrew naturalnegmu rozwojowi dziecka.

Nie jest. W tym okresie wykształcają się struny głosowe i nauka języków obcych jest dla dziecka czymś naturalnym. Takie dzieci odnajdują się we współczesnym świecie.

MW

Data: 2014-01-17 19:05:00
Autor: Stokrotka
[...]

NIe jest czymś naturalnym uczyć się dwu określeń na jedem pszedmiot, polskiego i obcego.
Dzieci często wyhodzą z sali jeśli jest to dopuszczalne już na 2 lekcji.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Jezyki obce w przedszkolu elementem zdrady