John James Rambo - osiagniecia

Data: 2011-04-01 20:50:21
Autor: Elam
John James Rambo - osiagniecia
John James Rambo - urodzony 6 lipca 1947 roku w Bowie, stan Arizona, pochodzenia indiańsko-niemieckiego (matka: Marie Dragoo - amerykanka pochodzenia Navajo, ojciec: Niemiec). Ukończył Rangeford High School, by następnie w 1966 roku wstąpić do Armii Stanów Zjednoczonych i zostać wysłanym do Wietnamu we wrześniu tego samego roku.

W 1967 wraca do Ameryki. Po specjalistycznym szkoleniu (broń lekka, pomoc medyczna, rozpoznanie wroga, znajomość języków, pilotaż śmigłowca/helikoptera), pod okiem pułkownika Samuela Trautmana (jego późniejszego mentora, przyjaciela oraz towarzysza broni) zostaje jednym z najtwardszych sukinsynów Ameryki czyli Zielonym Beretem. Pod koniec lat 60-tych, Rambo zostaje odesłany do Wietnamu, gdzie zostaje schwytany, później przetrzymywany i brutalnie torturowany w obozie dla jeńców wojennych. Udaje mu się uciec w 1972, a w roku 1974 zostaje zwolniony ze służby Armii Stanów Zjednoczonych, gdzie działał pod kryptonimem Raven (Kruk) oraz Lone Wolf (Samotny Wilk). Po stoczonych walkach za linią wroga zdobył następujące odznaczenia: 2 Srebrne oraz 4 Brązowe Gwiazdy (Silver Star, Bronze Star - gwiazdy Sił Zbrojnych Stanów Zjednoczonych, przyznawane za odwagę w obliczu nieprzyjaciela, bohaterstwo lub przykładną służbę), 4 Purpurowe Serca (Purple Heart to odznaczenie wojskowe jest przyznawane w imieniu Prezydenta Stanów Zjednoczonych Ameryki tym, którzy zostali ranni lub zabici w czasie służby wojskowej) oraz Medal Honoru (Medal of Honor to najwyższe odznaczenie wojskowe przyznawane za wyjątkowe akty odwagi na polu bitwy).

Podczas misji ulubionymi "zabawkami", z których korzystał John J. Rambo to między innymi nóż survivalowy i maczeta, karabin maszynowy M16A1, ciężki karabin maszynowy M60, AK 47 (popularny "Kałasznikov", w różnych odmianach), ręczny granatnik przeciwpancerny RPG-7, jednostrzałowy granatnik przeciwpancerny M72 LAW, łuk z tradycyjnymi i wybuchowymi strzałami a także koktajl mołotowa i miny M18A1 Claymore i różnego rodzaju granaty. Korzystał także z helikopterów, czołgu oraz ciężarówek wojskowych.

Rambo jeździł także na koniu

Data: 2011-04-02 10:03:51
Autor: DP
John James Rambo - osiagniecia
Użytkownik "Elam"
[...]

ominąłeś jeden istotny szczegół

John do wojska trafił na za karę!: http://www.youtube.com/watch?v=blOUfHFaNvs

za ten indydent został miał przewidziane skazanie / wybór albo jechać do Wietnamu dać się zabić albo zostać twarzą filmów [wtedy jeszcze mało znanego] Woody'ego Allena

[...]

mnie to nie śmieszy

Rambo jeździł także na koniu

o! teraz mnie śmieszy !!!

ale nie dlatego, że też kiedyś jeździłem na koniu, strzelałem z łuku, byłem
we wojsku i strzelałem z ak-47 po czem mnie dali wyższy stopień za zasługi
dla ojczyzny

tylko dlatego, że grałem w Medal of Honor i jak nie mogłem przejść dalej to
się zawsze zastanawiałem: WWRD? i pomagało!!!

DP

John James Rambo - osiagniecia