JotaFon ;)

Data: 2016-11-16 04:24:30
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
JotaFon ;)
Ktoś tu chciał Jotę za 5 stów. Oto Jota:

   http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_346981.html?vip=173946  $ 135,99

Kupno z tego linku może dać mi zarobek, ale nie wiem, czy da.

Można też dokonać innej autoreklamy -- ponoć skutecznie obniżającej
cenę o 10%. Po szczegóły -- do Googli, bo nie mam ochoty na szukanie...

Wprawdzie dolce podskoczyły, ale nawet bez opustów z reklam to
nadal tylko nieco więcej niż 5 stów.

Moja ocena? -- amoled to fajna sprawa, ale A4.4 to raczej staroć.
GG3 też nie jest już hitem.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://danutac.net.pl  '.O_'

Data: 2016-11-16 10:51:53
Autor: Trybun
JotaFon ;)
[...]

Specyfikacja zajebista, żeby tak był dostępny w polskim sklepie. Oczywiście za taką cenę.

Ja po telefonie oczekuję głównie dobrego zasięgu i jakości połączeń, aktualizowanego systemu, wydajnej baterii i dużoo miejsca na aplikacje. Amoledy czy GG to już całkowicie dalszy plan.

Data: 2016-11-16 12:38:12
Autor: h.sliwinski
JotaFon ;)

Specyfikacja zajebista, żeby tak był dostępny w polskim sklepie. Oczywiście za taką cenę.

Zajebista powiadasz?
4G: FDD-LTE 1800/2100MHz
I tylko tyle.

--
Heniek

Data: 2016-11-17 09:58:17
Autor: Trybun
JotaFon ;)
W dniu 2016-11-16 o 21:38, h.sliwinski@gmail.com pisze:
Specyfikacja zajebista, żeby tak był dostępny w polskim sklepie.
Oczywiście za taką cenę.
Zajebista powiadasz?
4G: FDD-LTE 1800/2100MHz
I tylko tyle.

Powiadam.. LTE w telefonie spokojnie mogę sobie darować. Jedyne do czego mógłbym się doczepić w tym modelu to baardzo staraa wersja Androida.

Data: 2016-11-16 23:39:48
Autor: ToMasz
JotaFon ;)

Specyfikacja zajebista, żeby tak był dostępny w polskim sklepie.
Oczywiście za taką cenę.

Ja po telefonie oczekuję głównie dobrego zasięgu
tego nie sprawdzisz, a 70% zasięgu zależy od BTSów. a tutejśi bywalcy nie potrafią przełączyć w playu automatu na wybór ręczny
i jakości połączeń,
czyli musisz mieć g3 i super audio czy jaktam się to nazywa
aktualizowanego systemu,
symbiana, windowsa
wydajnej baterii
czyli jakiś malutki ekran i napewno nie chcesz smartfona.
i dużoo miejsca na aplikacje.
jakie aplikacje. w sensie telefon używasz jako pendrive? Chyba nie, więc jendak chcesz androida? A czas i jakość pracy aplikacji ma znaczenie? Bo dla mnie pierwszorzędne. Po kija mi nawigacja jak muszę czekać kikla minut na uruchomienie, potem kwadrans na wczytanie mapy?
Amoledy czy GG to już całkowicie dalszy plan.
w tym mętliku wymagań? Nic mnie nie zdziwi.

ToMasz

Data: 2016-11-17 03:51:09
Autor: Akarm
JotaFon ;)
W dniu 16.11.2016 o 23:39, ToMasz pisze:
Ja po telefonie oczekuję głównie dobrego zasięgu
tego nie sprawdzisz, a 70% zasięgu zależy od BTSów.

Jest to tzw. trzecia prawda.
Szczególnie dobrze to można zaobserwować, kiedy dwa aparaty leżą obok siebie i jeden wykazuje pełny zasięg a w drugim widać pełne zero.
--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2016-11-17 08:29:46
Autor: ToMasz
JotaFon ;)
W dniu 17.11.2016 o 03:51, Akarm pisze:
[...]

ale w 90% przypadków, każdy z nich korzysta z innego BTSa (nad czym można czasem zapanować), albo jest tak jak w moim galaxy s4, gdzie zawsze, w piwnicy w winndzie,  masz przynajmniej 4 kreski, ale jak zaczniesz wybierać numer, to już jest wybieranie.... wybieranie.... wybieranie.... tyk! jedna kreska i dopiero słychać sygnał dzwonienia.

ToMasz

Data: 2016-11-17 14:22:47
Autor: Akarm
JotaFon ;)
W dniu 17.11.2016 o 08:29, ToMasz pisze:

ale w 90% przypadków, każdy z nich korzysta z innego BTSa

Mowa jest o czymś innym. O telefonach, nie o BTSach. Chodzi o zasięg telefonu. Powtórzę: Trybunowi chodziło o zasięg telefonu.

Jeszcze raz:

Tłumaczę: jest to g... prawda, nie pisz bzdur.
Sprawdzisz, bo zasięg aparatu w 100% zależy od aparatu.

Z jednego można normalnie rozmawiać a dzwoniąc na drugi słyszy się komunikat: "abonent czasowo niedostępny lub ma wyłączony telefon".
Dla pryszczatej młodzieży to nieważne, najważniejsze żeby był dobry ekran i fajne gierki, ogólnie - szpan.
Dla mnie najistotniejsze w telefonie są trzy parametry:
1) - zasięg
2) - zasięg
3) - zasięg
Dodatkowo przydaje się długi czas pracy miedzy ładowaniami.
--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2016-11-17 14:40:09
Autor: J.F.
JotaFon ;)
Użytkownik "Akarm"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:582daf30$0$644$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]

Jeszcze raz:

Tłumaczę: jest to g... prawda, nie pisz bzdur.
Sprawdzisz, bo zasięg aparatu w 100% zależy od aparatu.

Sprawdzisz i nie sprawdzisz.
Trybun ma dom na zadupiu, zasieg BTS slaby, to moze porownac rozne telefony.
Ale nie dowie sie o "zasiegu" telefonu pytajac innych na grupie, czy patrzac na wskazniki w Miejskiej Macalni.

U mnie telefon dziala prawidlowo nawet zamkniety w kuchence mikrofalowej (wylaczonej oczywiscie).
No ale ja mam do najblizszego BTS 100m :-)

Co mnie prawde mowiac niepokoi, bo sie zastanawiam czy uciekac z kuchni na czas uzywania, czy nie trzeba ...

[...]

Powiem tak - przychodzi SMS "numer XXX zostawil wiadomosc na poczcie glosowej".
Ki czort - od godziny siedze przy stole, telefon obok, i nic nie dzwonil.

A do BTS gora 500m, bo ten o 50m to nawet nie wiem z jakiej sieci.

Zly zasieg telefonu ?

[...]

No widzisz, a ja rozmawiam malo, w lesie nie mieszkam, za to doceniam inne zalety smartfonu.

Dodatkowo przydaje się długi czas pracy miedzy ładowaniami.

Ale takich juz nie robia :-(

No chyba, ze wlasnie Yotaphone - jeden ekran e-ink moglby pozwalac na oszczedna prace ... ale te p** androidy nie tylko przez ekran doja baterie :-(

J.

Data: 2016-11-17 18:52:39
Autor: Akarm
JotaFon ;)
W dniu 17.11.2016 o 14:40, J.F. pisze:
Sprawdzisz i nie sprawdzisz.
Trybun ma dom na zadupiu, zasieg BTS slaby, to moze porownac rozne
telefony.

Ja niespecjalnie na zadupiu, raczej środek Warszawy i telefony mogłem sprawdzać.

Ale nie dowie sie o "zasiegu" telefonu pytajac innych na grupie, czy
patrzac na wskazniki w Miejskiej Macalni.

Ja kiedyś, ponieważ miałem dość braku zasięgu, zostawiłem w punkcie (to była jeszcze Idea) spory zastaw, wziąłem kilka (6-7) telefonów i przejechałem się do marketu, gdzie w środku był słaby sygnał. Wyszło, że najgorszy był Ericsson, później Sony. Nokia pokazywała zasięg cały czas.
Z Sony, Sony-Ericsson nic się nie zmieniło. Zarówno z SE jak i później ze smartfonami Sony było tak samo. Pomagała wyłącznie wymiana na Nokię ewentualnie Samsunga.

U mnie telefon dziala prawidlowo nawet zamkniety w kuchence mikrofalowej
(wylaczonej oczywiscie).
No ale ja mam do najblizszego BTS 100m :-)

Moja koleżanka, żeby nie biegać w poszukiwaniu sygnału na działce nad Narwią, podłączała aparat (chyba LG) pod antenę zewnętrzną mocowaną na drzewie. Ja z Nokią 6310 nie miałem tam problemu. :)

[...]

Pół biedy, jeśli widzisz, że zasięgu brak. Poczekasz, przemieścisz się i wreszcie zadzwonisz. Gorzej kiedy to ty jesteś niedostępny. :(
Ja przez to straciłem miejsce w kolejce do operacji. Ze szpitala nie mogli się do mnie dodzwonić.
Kiedyś koledze w garażu pod jego blokiem udowodniłem marność smartfonu Sony. Cieszył się bardzo nowym zakupem i mina mu zrzedła, kiedy okazało się, że nie może zatelefonować, mimo że na ekranie widać kilka kresek sygnału. Ja ze swojej Nokii do niego zadzwoniłem, ale był tylko tradycyjny komunikat: "Abonent czasowo niedostępny lub ma wyłączony telefon".

 doceniam
inne zalety smartfonu.

To tak, jak ten mój kolega! ;)

Dodatkowo przydaje się długi czas pracy miedzy ładowaniami.

Ale takich juz nie robia :-(

Dlatego moja stara Nokia 6310 ma nową baterię i chyba nieprędko pójdzie na emeryturę. Telefon nie może mieć problemów z zasięgiem.
--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2016-11-18 16:17:58
Autor: J.F.
JotaFon ;)
Użytkownik "Akarm"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:582dee71$0$656$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

P.S. To chyba byl wlasnie SE.

[...]

Nie widzisz. Moze gdzies na zadupiu, czekajac na wazny telefon bedziesz sprawdzal czy zasieg masz, ale przeciez nei w srodku duzego miasta.
Podejrzewam zreszta, ze zobaczylbym najwyzszy poziom sygnalu.

[...]

Ale od telefonu wymagam w pierwszej kolejnosci Janosika, a potem i pare innych programow.
A zasieg moze miec kiepski ... tylko nie w internecie :-)

J.

Data: 2016-11-18 19:25:18
Autor: Animka
JotaFon ;)
W dniu 2016-11-18 o 16:17, J.F. pisze:
[...]

Co to jest Janosik w telefonie?
Jeśli chodzi o zasięg to mam telefon z androidem Samsung i zasieg zawsze najlepszy.
Zasięg zależy chyba od operatora, a nie od telefonu. Pamiętam, że w Playu dosyć często nie miałam zasięgu.

--
animka

Data: 2016-11-18 19:35:23
Autor: Budzik
JotaFon ;)
Użytkownik Animka animka@tonieja.wp.pl ...

Co to jest Janosik w telefonie?

gugiel -> yanosik

Jeśli chodzi o zasięg to mam telefon z androidem Samsung i zasieg zawsze najlepszy.

ach ta Animka

Zasięg zależy chyba od operatora, a nie od telefonu. Pamiętam, że w Playu dosyć często nie miałam zasięgu.

A wątku nie raczyła przeczytać?

--
Pozdrawia... Budzik
"Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

Data: 2016-11-21 14:13:37
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
JotaFon ;)

"J.F." 582db339$0$646$65785112@news.neostrada.pl

No chyba, ze wlasnie Yotaphone - jeden ekran e-ink moglby pozwalac na

24 godziny na 5Ah -- wystarczy HotSpot. Nie potrzeba ekranu, nie potrzeba wzbudzania CPU, GPS, BT td...

Data: 2016-12-05 21:26:52
Autor: Marek
JotaFon ;)
Może się komuś z Was przyda ta informacja. Otóż mój kumpel mieszka w miejscu o słabym sygnale GSM. Bardzo pomaga wyłączenie transmisji danych. Gdybym tego na własne oczy nie zobaczył, to trudno byłoby mi uwierzyć. WiFi nie przeszkadza.

Odnośnie kresek zasięgu na ekranie - ponoć przedstawiają one poziom sygnału GSM, niekoniecznie naszej sieci. Więc można mieć 3 kreski zasięgu, a w tym czasie dzwoniący usłyszą iż poza zasięgiem jesteśmy.

Kolejna rzecz: jeśli jesteśmy w Playu, to mamy największy zasięg gdyż Play korzysta z urządzeń wielu operatorów, ale... faworyzowane są nadajniki Playa. W miejscu o problematycznym zasięgu nadajnika Play warto spróbować ręcznie przełączyć się na inną sieć. Być może ma to związek z pierwszym akapitem (nie sprawdzałem) - czyli włączona transmisja desperacko wiąże nas z nadajnikami naszej sieci.

I na koniec: za 170zł można kupić wzmacniacz sygnału GSM a za 300zł wzmacniacz LTE lub za 1500zł kombajn - jedno w drugim w jednej puszce.

Data: 2016-12-06 00:21:08
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
JotaFon ;)

"Marek" o24iie$scb$1@news.icm.edu.pl

IMO należało o tym napisać w osobnym wątku, nie tutaj...
Chyba, że to, o czy piszesz, dotyczy głównie Jotafonów...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2016-12-06 21:31:01
Autor: Marek
JotaFon ;)

"Marek" o24iie$scb$1@news.icm.edu.pl

IMO należało o tym napisać w osobnym wątku, nie tutaj...
Chyba, że to, o czy piszesz, dotyczy głównie Jotafonów...

Też Jotafonów jak i wszystkich innych. Piszę w nawiązaniu do konkretnej dyskusji.

A tak na marginesie, to już kilka wątków przede mną zboczyło z tematu Jotafonów na rzecz ogólnej dyskusji o zasięgu itp.

Data: 2016-12-07 18:52:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
JotaFon ;)

"Marek" o27766$3a5$1@news.icm.edu.pl

[...]

Mnie nie przeszkadza zbaczanie, ale IMO warto o tym pisać
w osobnych wątkach, jeśli to ma trafić do szerszej publiczności.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2016-12-08 13:34:17
Autor: Marek
JotaFon ;)

Mnie nie przeszkadza zbaczanie, ale IMO warto o tym pisać
w osobnych wątkach, jeśli to ma trafić do szerszej publiczności.

Nie nie, mi chodziło tylko o kolegów dyskutujących ponad moją wypowiedzią w tym wątku :-)

Data: 2016-12-06 11:03:28
Autor: Trybun
JotaFon ;)
W dniu 2016-12-05 o 21:26, Marek pisze:
[...]

Pierwsze dwie sprawy nie potwierdzają się u mnie. Wyłączenie transmisji danych nie ma żadnego wpływu na zasięg.

A kreski zasięgu na wyświetlaczu są ściśle powiązane mocą sygnału  danej karty i sieci, no, przynajmniej w moich telefonach..

Trzecia sprawa - a korzystając z Play nie wystarczy włączyć roaming aby mieć najsilniejszy sygnał na daną chwilę? U mnie tak to właśnie działa. Z tym że roaming Orange trzeba indywidualnie poprosić operatora.

Co do czwartej sprawy to właściwie nie mam zdania. próbowałem raz nawet kupić taki wzmacniacz, ale skutecznie zniechęcił mnie sam sprzedawca.

Data: 2016-12-06 21:42:39
Autor: Marek
JotaFon ;)
W dniu 2016-12-06 o 11:03, Trybun pisze:

Trzecia sprawa - a korzystając z Play nie wystarczy włączyć roaming aby
mieć najsilniejszy sygnał na daną chwilę? U mnie tak to właśnie działa.
Z tym że roaming Orange trzeba indywidualnie poprosić operatora.

Hmmm... dziwne.  Sądziłem, że to zależy od systemu operacyjnego wyłącznie... Czyli, że wszystkie smartfony na Androidzie będą podobnie reagowały. Nie sprawdzałem na wersji 7 ale na wcześniejszych zawsze musiałem ręcznie fixować jakiegoś operatora gdyż przełączenie z macierzystych nadajników Play automatycznie następowało wyłącznie przy zerowym zasięgu nawet gdy inna sieć miała parę kresek. Często jeżdżę w miejsce, w którym T-mobile ma lepszy zasięg i za każdym razem ręcznie muszę przełączać. Telefony to głównie Nexusy, ale i HTC oraz Samsung S6.

Co do czwartej sprawy to właściwie nie mam zdania. próbowałem raz nawet
kupić taki wzmacniacz, ale skutecznie zniechęcił mnie sam sprzedawca.

Co powiedział? Może to nie to samo ale w aucie mam fabryczny wzmacniacz sygnału GSM (oczywiście z zewnętrzną anteną - co z pewnością zaciemnia interpretację obserwacji) no i z zera kresek potrafi mi się zrobić maksymalny zasięg.

Data: 2016-12-07 10:38:04
Autor: Trybun
JotaFon ;)
W dniu 2016-12-06 o 21:42, Marek pisze:
[...]

Dziwne, a w ustawieniach sieci masz zaptaszkowany roaming? U mnie przy "zaptaszkowanym" zmiana operatorów robi się automatycznie.

[...]

Z grubsza że nie gwarantuje że to polepszy sygnał. Osobiście widziałem efekt działania wzmacniacza, z zera i jednej kraski skok ma maksa, ale było to na sprzęcie 10x droższym niż piszesz. Facet mówił że za sprzęt zapłacił ponad 3000zł.

Data: 2016-12-08 13:49:45
Autor: Marek
JotaFon ;)
W dniu 2016-12-07 o 10:38, Trybun pisze:

Dziwne, a w ustawieniach sieci masz zaptaszkowany roaming? U mnie przy
"zaptaszkowanym" zmiana operatorów robi się automatycznie.

Tak, mam. U mnie też dzieje się to automatycznie lecz pytanie jaki moment wybierze telefon? No i zauważyłem, że telefon desperacko trzyma się macierzystego operatora aż do ostatniej kreski nawet jeśli konkurencja daje lepszy sygnał. Z kolei kolega, który często w trasy jeździ, to już w stałym rytuale ma wyłączanie transmisji danych w telefonie do rozmów.

[...]

Hmmm... to lipa... Zresztą jeśli zależałoby Ci na poszerzeniu zasięgu, to warto spróbować kupić ten tańszy z nastawieniem, że będziesz go zwracał jako niesprawny. Patrzałem na Allegro - piszą o zasięgu do 600m od repeatera. Te ciut droższe są z anteną kierunkową (w sensie łączności ze stacją bazową). Stosowałem na daczy (zero sygnału w budynku i czasem kreska na zewnątrz) dawno temu, gdy jeszcze nie było takich wynalazków na rynku, antenę kierunkową ze wzmacniaczem GSM w obu kierunkach i kabelkiem do anteny telefonu. Sprawdzało się to świetnie.

Data: 2016-12-08 14:55:10
Autor: J.F.
JotaFon ;)
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości
[...]

Cos mi chodzi po glowie ... ze tak ma byc.
Telefonami rzadzi pewien "lokalny kontroler" (BSC) obslugujacy kilka BTS w regionie,  przy wyjsciu poza region system wyzszy przelacza na sasiedni BSC ... i to wszytko pieknie dziala, ale przeciez nie przekieruje do sieci konkurencji, tylko zalatwi w ramach wlasnej :-)

Osobna sprawa, ze przy zmianie operatora chyba sie zmieni przydzielone IP, zerwa dotychczasowe polaczenia ... akurat aplikacje mobilne powinny byc na to odporne i nawiazac nowe polaczenie ze swoimi serwerami, ale czasem moze zaszkodzic.
Dlugich plikow w trasie chyba nikt nie transferuje, aplikacja powinna zreszta miec wznowienie, ale np obsluga konta w banku moze byc uciazliwa :-)

Z kolei kolega, który często w trasy jeździ, to już w stałym rytuale ma wyłączanie transmisji danych w telefonie do rozmów.

A czemu ?

W samsungu zauwazylem dosc ciekawe zjawisko, zwiazane chyba z przejsciem do play i przechodzeniem miedzy operatorami ... telefon w pewnym momencie przestaje transmitowac dane, nie dziala tez wybor operatora - tzn wyszukiwanie sieci trwa, i trwa, i trwa ... i godzinami moze trwac.
Pomoga tylko restart telefonu.
Ale rozmowy caly czas dzialaja.

J.

Data: 2016-12-08 19:42:19
Autor: re
JotaFon ;)

Użytkownik "J.F."

[...]
-- -
Obsługa banku ? Po HTTP ? Przecież on jest bezstanowy, za chwilę kolejne połączenie zestawi i tyle.

Data: 2016-12-12 18:05:59
Autor: J.F.
JotaFon ;)
Użytkownik "re"  napisał w wiadomości
Użytkownik "J.F."
[...]

No jak bezstanowy - po pierwsze, to po HTTPS, wiec chocby stan zalogowania, po drugie te wszystkie javy, ajaxy, aktualnie wyswietlone dane - toz przeciez w takim mbanku nie mozna w przegladarce "wstecz" nacisnac, bo zaraz wyleci.

J.

Data: 2016-12-13 03:08:29
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
JotaFon ;)

"J.F." 584ed8f9$0$5149$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Jestem zalogowany w Getin -- zmieniam łączność laptop<-- >WiFi (mam
do dyspozycji Orange via fon i Dunaja) raz za razem -- nic złego
nie dzieje się. :) Odświeżam i cofam w przeglądarce FF -- zero
problemów...

W czasie pisania tego postu zmieniłem ISP wielokrotnie (może
nawet dziesięciokrotnie) bezproblemowo.

W tle słucham muzyki z Jutuby...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2016-12-12 21:27:15
Autor: Kris
JotaFon ;)
W dniu wtorek, 13 grudnia 2016 03:08:36 UTC+1 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:
..

W tle słucham muzyki z Jutuby...

Czego konkretnie?

Data: 2016-12-14 01:45:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
JotaFon ;)

"Kris" 303bb4d1-af86-4632-ad9a-cd75b083e69e@googlegroups.com

W tle słucham muzyki z Jutuby...

: Czego konkretnie?

Wtedy słuchałem:

   https://www.youtube.com/watch?v=cFv1EMJsCco&index=25&list=RDqUkZv_d8DP4
   Jakże ściana ta cienka

Starszych panów, teraz słucham:

     https://youtu.be/rT_FPz8Apxc?t=2290

Lisa z Lalusiem/Laluniem -- słabo pamiętam, a w ogóle
chcę móc odtwarzać w offlajnie na Pececie z Windows
i TV z Linuksem:

     https://youtu.be/rT_FPz8Apxc?t=226

Lisa z tym ścierwem.

-=-

Aby było jasne -- nie słucham o przetargach Mercedesów. ;)

-=-

13 grudnia 1981 Wojciech J. wprowadził stan wojenny -- ponoć:

    Stan wojenny wprowadzono na mocy podjętej niejednogłośnie
    uchwały Rady Państwa z dnia 12 grudnia 1981 roku, na polecenie
    Wojskowej Rady Ocalenia Narodowego - pozakonstytucyjnego tymczasowego
    organu władzy, faktycznie nadrzędnego wobec konstytucyjnych władz państwowych.
    Został poparty przez Sejm PRL uchwałą z dnia 25 stycznia 1982 roku.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Stan_wojenny_w_Polsce_(1981%E2%80%931983)

    Podstawą prawną do wprowadzenia stanu wojennego był art. 33 ust. 2 Konstytucji PRL
    (według nowej numeracji przyjętej w 1976 r.[47]), który stanowił:
    Rada Państwa może wprowadzić stan wojenny na części lub na całym terytorium
    Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej, jeżeli wymaga tego wzgląd na obronność lub
    bezpieczeństwo państwa. Z tych samych powodów Rada Państwa może ogłosić częściową
    lub powszechną mobilizację.

    Rada Państwa była jedynym organem uprawnionym do podejmowania decyzji o wprowadzeniu
    stanu wojennego, a ówczesna ustawa zasadnicza nie przewidywała żadnych ograniczeń
    czasowych co do podjęcia przez nią takiej decyzji (inaczej niż w przypadku
    wprowadzenia stanu wojny: wówczas mogła to
    uczynić - zgodnie z art. 33 ust. 1 in fine Konstytucji - tylko między sesjami Sejmu).

niezgodnie z prawem, ale ja nie o tym chciałem...

W 1981 Wojciech J. bronił się przed rodzinami ludzi, których skrzywdził a którzy
głosili, iż WojciechJ nie zasługuje na rozstrzelanie, a jedynie na szubienicę,
po uprzednim zdemilitaryzowaniu i pozbawieniu wszelkich praw należnych wojakom.

W grudniu 1970 roku Wojciech J. przyczynił się do masakry trójmiejskiej -- strzelania
z śmiercionośnej broni palnej do robotników idących spokojnie do pracy, z kanapkami
II śniadania swych w teczkach...

     Kiedy skończyliśmy opatrywać rannych, poszliśmy do kostnicy. Wśród zabitych
     szukałam twarzy znajomych stoczniowców. Jeden z nich - młody chłopak, który
     był moim pacjentem - nie miał przy sobie dokumentów. W pośmiertnym skurczu
     trzymał małą, ręcznie szytą torbę. W niej dwie kromki czarnego chleba przełożone
     kaszanką i dwa gotowane kartofle. Wtedy coś we mnie pękło.

     Doktor Alina Winiarska z okien swojego mieszkania przy u. Starowiejskiej w Gdyni
     widzi oddalony o kilkadziesiąt metrów szpital przy placu Kaszubskim. W 1970 r.
     mieszkała tam z mężem i czteroletnią córeczką. Przedpołudniami pracowała na
     oddziale wewnętrznym szpitala, po południu biegła do stoczniowej przychodni,
     gdzie była lekarzem zakładowym. Lubiła tę pracę i stoczniowców. - Oni też mnie
     lubili - uśmiecha się po latach. Jest jednym z nielicznych żyjących lekarzy,
     którzy ratowali ofiary grudniowej masakry.

     http://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiasto/1,35636,19363408,lekarze-grudnia-70-rocznica-masakry-robotnikow-na-wybrzezu.html

Do tej masakry doszło po tym, jak Kociołek

   https://pl.wikipedia.org/wiki/Stanis%C5%82aw_Kocio%C5%82ek

   https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1501248736867233&id=100009463637739

   16 grudnia Kociołek powtórzył swój apel. Znów za pośrednictwem telewizji i radia Kociołek
   oznajmił, że ,,niemożliwe jest odwrócenie podjętych decyzji" i wezwał wszystkich do
   podjęcia pracy. 17 grudnia 1970 r. idących do pracy ludzi powitały serie z karabinów bandytów z LWP.

wezwał ludzi do pracy a demonstracje wygasały...

-=-

WojciechJ przyznaje, że od niego zależały decyzje (podejmowane przez WGomułkę
i innych decydentów formalnych) dotyczące strzelania do robotników, choć sam
rozkazów strzelania nie wydał.

Dziś prawda o WJ przykrywana jest stanem wojennym a sam stan wojenny nazywany
jest stanem ,,wyższej konieczności'' budowanej obawą o przyszłość narodu itd...

W istocie Solidarność w roku 1980 na celowniku swym miała nie obalenie ustroju,
lecz ukaranie WJaruzelskiego za zbrodnie tegoż -- z roku 1970 i wcześniejsze.
Nie było wątpliwości wówczas także w samym ZSRR, że strzelanie do bezbronnych
robotników jest zbrodnią i nie służy sprawie komunistów, ale w dziesiątą rocznicę
przywódcy ZSRR poparli WojciechaJ i przygotowali mu wsparcie wojskowe, do którego
jednak nie doszło z uwagi na kategoryczne stanowisko USA powstałe w wyniku alarmu
informatorów sztucznych takich jak satelity szpiegowskie, jak i szpiegów takich
jak pułkownik Kukliński...

Ponoć Amerykanie mieli pod koniec 1980 roku na zdjęciach szpiegowskich polowe
szpitale radzieckiej armii rozstawione na granicach PRL i mieli dokładne
informacje dotyczące zamiarów sowieckich i zagrozili wojną w wypadku, gdyby
ZSRR wkroczył na tereny PRL...

W tych okolicznościach WojciechJ zdecydował się na inne rozwiązanie -- ale
także z udziałem Krasnej Armii... w 11 rocznicę masakry wprowadził stan
wojenny (latami uznawany za sprzeczny z prawem) i uwięził swych przeciwników.

45 lat nie starczyło na rozliczenie Masakry Grudniowej, ale kilka dni starczyło
na wydanie wyroków skazujących ludzi, którzy wypowiadali swe zdanie w czasie
honorowego pogrzebu Jaruzelskiego -- na Powązkach.

Kociołek zmarł tuż przed Kiszczakiem, ale ciało Kociołka trafiło na Powązki,
zaś Kiszczaka -- nie. Dlaczego? Ano dlatego, że gdy decydowano o pogrzebie
Kiszczaka -- wiadomo było, że SLD wyskoczył z sejmu RP...

-=-

W istocie WJaruzelski obciążył się nie tylko stanem wojennym zbrodniami
w roku 1970 -- znacznie wcześniej ,,wsławiał się'' zbrodniczymi czynami.

-=-

Jakie to ma powiązanie z GSM?... Hm... No... Tego...
Google podają różne skojarzenia komórek (wojskowych czy GSM?...) z WJaruzleskim...

Za jakiś czas nie tylko Polacy nie będą wiedzieli, o co chodzi z generałem
WJaruzelskim -- jednym z najwyższych dowódców Układu Warszawskiego, który
w grudniu 1970 roku nakazał (de facto) mordowanie bezbronnych ludzi idących
potulnie do socjalistycznej stoczni z zamiarem potulnego pracowania w tejże stoczni...

W pewnym sensie -- Jaruzelski mordował łamistrajków.
[i taki los właśnie Bóg gotuje tym, którzy potulnie godzą się z łajdactwem...]

Po latach ludzie pamiętają piosenkę/balladę o Janku Wiśniewskim:

   https://pl.wikipedia.org/wiki/Ballada_o_Janku_Wi%C5%9Bniewskim

choć w istocie niesiono na drzwiach ciało Zbyszka Eugeniusza Godlewskiego...
Autor ballady nie znał nie tylko nazwiska, ale i rzeczywistości...

-=-

Reasumując:

   Jaruzelski zabijał (choć nie on osobiście ciągnął za spust)
   bezbronnych i potulnych ludzi, nie żołnierzy czy choćby manifestantów.

-=-

Polecam zaś Andrzeja Waligórskiego, którego cytuję z pamięci własnej,
czyli białkowej:

   bo we wtorek szesnastego po południu
   o sto kroków od bram stoczni może bliżej
   równo dziesięć lat po tamtym krwawym grudniu
   wystrzeliły dumnie w niebo białe krzyże

   aby karku nam nie gięto nigdy więcej
   by salwami nie rozbrzmiały znów ulice
   po to stoją te nadziei białe krzyże
   i Walczącej Polski wznoszą trzy kotwice

Tak ten wiersz zapamiętałem.

   http://2.static.s-trojmiasto.pl/zdj/c/19/18/355x0/186645.jpg

W necie tego wiersza nie mogę znaleźć -- jeśli ktoś zna lepsze
źródło (niż moje białko) proszę o treść wiersza.

-=-

Masakra grudniowa została potępiona przez władzę gierkowską a sam
Gierek zdemontował PRL poprzez doprowadzenie państwa do bankructwa
i trafił (z polecenia Jaruzelskiego) do więzienia.

Polacy nie zdołali ukarać Jaruzelskiego...
Bandera (obecny bohater ukraiński) odpowiedzialny za rzezie Polaków
też czeka na (choćby słowne) potępienie płynące z ust oficjeli polskich...

   https://pl.wikipedia.org/wiki/Stepan_Bandera

-=-

Nie straciłem swych bliskich ani w Trójmieście, ani na polskiej
Ukrainie, lecz nie jest mi obojętny los mordowanych ludzi...

-=-

Za jakiś czas zbrodniarze tacy jak Stephan czy Jaruzelski będą
postrzegani przez tak zwany świat jako narodowi bohaterowie...
Być może kiedyś dołączą do nich Adolfowie tacy jak Eichmann czy Hitler...
Taki los gotują sobie ludzie rozkochani w kłamstwach czy hipokryzji...

Obaczym, ;) czy (16 grudnia br. i w kolejnych latach) Polacy będą
manifestacjami przypominali o masakrze... Czy zaKODują bądź inaczej
POPiSzą się znajomością historii, która nie jest nazbyt Nowoczesna,
choć jest prawdziwa...

Może choć Kościół odprawi jakieś msze żałobne...
13 grudnia 1981 r. WJaruzleski broniąc się przed odpowiedzialnością
karną za zbrodnie z grudnia 1970 r. -- przejął władzę jako de facto dyktator...

Potomni ***powinni*** rozliczać WJaruzleskicgo nie za sam czyn z dnia
13 grudnia 1981 r., lecz za całokształt -- potworniejszy niż cały stan wojenny...

Stalinowscy zbrodniarze (prawnicy -- sędziowie czy prokuratorzy) z PRL
mordujący ,,w majestacie prawa'' Polaków znaleźli schronienie w ,,demokratycznych''
krajach takich jak Anglia czy Szwecja... Stalina (obok Hitlera) nominowano do
pokojowej nagrody Nobla...

-=-

Ja nie uczestniczyłem i nie uczestniczę w ulicznych manifestacjach -- pomijając
przymusowe czy procesje kościelne... Ja manifestuję ,,piórem'' -- od lat.
Manifestacje moje nie podobają się niektórym ludziom, lecz nigdy nie byłem
prześladowany (czy represjonowany) z powodu mego pisania czy mego mówienia...

[co najwyżej Kris mamrotał coś o przetargach, Mercedesie i celnikach...
co ja ignorowałem bądź kwitowałem jakoś niezbyt wylewnie...]

   "Kris" 0eeb89a6-d65e-4a18-a36c-36d23c29c07e@googlegroups.com

   > Moje połączenia pracują bezproblemowo od wielu lat...

   : Kup sobie samochód
   : http://www.poranny.pl/wiadomosci/suwalki/gal/5500334,izba-celna-organizuje-przetarg-na-samochody-zdjecia,8315716,id,t,zid.html

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Postscriptum: Dziewiczy LTE -- ponad 20 Mb/s... Orange LTE -- momentami
              do 50 Mb/s... Pingi (w obu wypadkach) to około 30 ms...

Data: 2016-12-14 13:22:52
Autor: J.F.
JotaFon ;)
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o2nl73$4r2$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Ale juz mbank tego nie przezywa. Choc jego aplikacja nie zauwaza zmiany.

W tle słucham muzyki z Jutuby...

Na filmie drobna przerwe juz widac.

Jest jeszcze jakies tajemnice ustawienie w androidzie w zaawansowanych ustawieniach wifi "automatycznie przelaczaj miedzy wifi a sieciami komorkowymi" ... roznicy nie widze.

J.

Data: 2016-12-15 00:56:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
JotaFon ;)

"J.F." 585139a0$0$5163$65785112@news.neostrada.pl

Ale juz mbank tego nie przezywa. Choc jego aplikacja nie zauwaza zmiany.

Powiadasz mBank...

Zmieniam z Dunaja na Pomarańczę -- raz dostałem info o problemach
z łącznością, odświeżyłem, po czym kilkakrotnie zmieniałem ponownie...
Teraz próba z cofaniem strzałką... Dwakroć cofnąłem bez tracenia
kontaktu z bankiem. Przeglądarką jest Opera -- chyba najnowsza.

Rozdziewiczyłem Dziewiczą (od strony siaty -- bo w ogóle już była
używaną od kilku godzin) SIMkę i uruchomiłem #F -- za jakiś czas
zobaczę, czy mBank łyknąl zmianę Dunaj-VirginMobile...

Obecnie mogę sprawdzać lejki...

Klub Virgin (https) przechodzi bezstratnie, ;) mBank -- także...

Klub przeżył bezproblemowo, choć na chwilę straciłem kontakt ze światem...

Funkcjonowanie na lejku nie jest komfortowe, ale ani mBank (https),
ani Klub (też https) nie strajkuje, chyba że na chwilę...

A, nie... Przepraszam... ;) Strajkuje mBank... ;)

      Nowe zagrożenie - złośliwe oprogramowanie

BTW -- i w Klubie (na nowej SIMce) i w mBanku -- mam 5 pln...
Trudno mi zgadnąć, od kogo te 5 w mBanku... ;)

W tle słucham muzyki z Jutuby...

Na filmie drobna przerwe juz widac.

Jutuba buforuje...

Jest jeszcze jakies tajemnice ustawienie w androidzie w zaawansowanych ustawieniach wifi "automatycznie przelaczaj miedzy wifi a sieciami komorkowymi" ... roznicy nie widze.

IcoTynato?

BTW -- istotnie, Asus jakby chłodniejszy po apgrejdzie ostatnim...
Ciekawe, jak długo pociągną styki w Asusie -- ile zmian SIMek
wytrzymają te styki... Soft trzyma -- SIMki wymieniam bez
restartowania telefonu.

-=-

Wkrótce będę testował pazerność Play -- przenosząc ładny (jakby złoty) numer
z Play w świat... Wcześniej spróbuję łyknąć bonus rejestracyjny... Problem
w tym, że na tę SIMkę z Play mogę odbierać połączenia, lecz z niej -- już
nie mogę...

I Klub Virgin, i mBank -- przechodzą bez szwanku zmianę drogi (z Dunaja
na Virgin i z powrotem) i nieźle funkcjonują na lejku dziewiczym...

W obuz wypadkach (Virgin i mBank) mogę bezkarnie cofać strzałką u góry.
Virgin -- na FF, mBank -- na Operze.

Po wielu zmianach dostawcy i cofaniach strzałkami, mBank wreszcie zakomunikował:

     Brak dostępu do sieci

po czym wylogował mnie...

Virgin nadal trzyma...

-=-

Ponoć kwota wolna od podatku uplasuje się na 8 kpln...

-=-

Wstawiłem SIMkę Pomarańczy i zalogowałem się do mBanku -- zmieniałem Dunaja
na Pomarańczę oraz Pomarańczę na Dunaja bezproblemowo... Cofałem strzałką,
coś przemielałem -- łaziłem po różnych kONtach, szedłem strzałką do
przodu -- bezproblemowo...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2016-12-13 17:49:01
Autor: Marek
JotaFon ;)
W dniu 2016-12-08 o 14:55, J.F. pisze:

Cos mi chodzi po glowie ... ze tak ma byc.

Mnie też to się wydaje uzasadnione w jakimś stopniu

[...]

Właśnie z tego względu. Konsultowałem się jakiś czas temu z pomocą techniczną odnośnie przełączania i potwierdzili, że priorytetowa jest sieć macierzysta i to nie tylko u nich. Jednakże nie rozwijali szczegółów i jedynie sam mogę zgadywać co w praktyce ten priorytet oznacza.

[...]

Tak, mobilne są odporne. Sprawdziłem. Strony HTTP hmmm... nie wiem. Hipotetycznie zmiana IP nie spowoduje rozbicia sesji gdyż jej ID przechowywany jest w cookies. Nawet kiedyś zrobiłem eksperyment i transakcję bankową rozpoczętą na jednym komputerze, dokończyłem na innym bez logowania się :-) Wystarczyło spreparować cookies. Być może po stronie serwera mogą istnieć zabezpieczenia wykrywające zmianę IP i rozbijanie sesji. Wtedy takie przełączanie z pewnością zaszkodziłoby.

Z kolei kolega, który często w trasy jeździ, to już w stałym rytuale
ma wyłączanie transmisji danych w telefonie do rozmów.

A czemu ?

Bo okazywało się, że dużo mniej "dziur" GSM w sensie rozmów telefonicznych na trasie przytrafiało się. Telefon szybko przełączał się na mocniejszy sygnał niezależnie od operatora. Nie trzymał się jak rak torby nadajników macierzystych.

W samsungu zauwazylem dosc ciekawe zjawisko, zwiazane chyba z przejsciem
do play i przechodzeniem miedzy operatorami ... telefon w pewnym
momencie przestaje transmitowac dane, (...)

Sądzę, ze to ma związek z modelem i softem na nim bo w S6 i S7 (choć ten jest świeżynką w kolekcji więc jeszcze trudno oceniać) nie zauważyłem tego. Owszem potrafił zawisnąć. Dlatego kiedyś postanowiłem, że mój główny telefon będzie zawsze gołym Androidem więc skupiam się na Nexusach. Jak do tej pory (5, 5x, 6, 6p) nie zawiodły mnie. Działają szybko, pewnie, mają precyzyjne sensory. Osobiście poleciłbym każdemu.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-13 18:14:36
Autor: J.F.
JotaFon ;)
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o2p8pu$uf1$1@news.icm.edu.pl...
[...]

A transmisja danych powodowala "trzymanie"  ?

No tak, ale mnie w samochodzie telefon glownie danych wymaga.

[...]

Mozliwe, ale wczesniej pracowal w plusie nie mial takich problemow ... albo nie zauwazylem ...

J.

Data: 2016-12-09 13:38:49
Autor: Trybun
JotaFon ;)
W dniu 2016-12-08 o 13:49, Marek pisze:
[...]

Wygląda na to że mój telefon trochę inaczej się zachowuje na linii roaming-sieć macierzysta. Ale dokładnie w którym momencie przełącza to też trudno zauważyć. Jedno jest pewne w domu przy oknie macierzysta sieć (Play) jeżeli już ma, to na jedna kreskę, telefon jest zalogowany głównie w roamingowym Orange.

U mnie wyłączenia transferu danych na obu kartach skutkuje tylko jednym - znacznie dłużej bateria trzyma. Niestety sporo wymieniam MMSów, tak że nie bardzo mogę funkcjonować z wyłączonym transferem danych.

[...]

Tak czy owak muszę coś zrobić, albo spróbować z wzmacniaczem, albo założyć telefon stacjonarny.. jak długo można wyskakiwać z łóżka na zewnątrz domu żeby odebrać rozmowę..

  Jeżeli ze wzmacniaczem to musiałby to być wzmacniacz pasywny bo inne są nielegalne. Problemem jest znikoma oferta takich urządzeń w okolicy, i kompletny brak możliwości wypróbowania sprzętu przed zakupem. Zakup na Allegro też zdaje się nie jest dobrym rozwiązaniem.

A jak sam telefon się sprawował przy takim połączeniu z zewnętrzna anteną? Mam modem GSM podłączony do takiej anteny, ale mocno się nagrzewa..

Data: 2016-12-13 19:18:43
Autor: Marek
JotaFon ;)
W dniu 2016-12-09 o 13:38, Trybun pisze:

[...]

Pasywny? :-) Możesz nakleić sobie go na telefon. Niby coś tam daje. Z pewnością mózg się lepiej grzeje :-)

Wzmacniacz aktywny legalny czy nie - ma krótki zasięg. 300m, niektóre modele 600m. Jeśli zamkniesz go w 4 ścianach, to z pewnością nikt jego nie wykryje.

Problemem jest znikoma oferta takich urządzeń w okolicy, i
kompletny brak możliwości wypróbowania sprzętu przed zakupem. Zakup na
Allegro też zdaje się nie jest dobrym rozwiązaniem.

Lepszym niż żadne. Masz ustawowe 14 dni na zwrot. Rozpakuj go tak by nie było widać tego za bardzo na opakowaniu. Nie zrywaj folii z wyświetlacza etc.

Jeśli zdecydujesz się na taki zakup / test, to koniecznie napisz tu na forum czy rozwiązanie się sprawdza i jakie masz realne zasięgi. Aha, repeater trzymaj możliwie daleko od miejsc w jakich dłużej przebywasz abyś nie świecił po latach :-)

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-13 20:33:15
Autor: re
JotaFon ;)

Użytkownik "Marek"

[...]

Jaki repeater ?

Data: 2016-12-13 21:27:49
Autor: J.F.
JotaFon ;)
Użytkownik "re"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o2pie5$uc$1@mx1.internetia.pl...
Użytkownik "Marek"
[...]

W wielu przypadkach sie nie da - opakowanie "zapieczetowane" i bez rozerwania to nawet nie zobaczysz.
Chyba, zeby sie tak z czajnikiem przeprosic i nad para sprobowac odkleic ?

Nie zrywaj folii z wyświetlacza etc.

A ta sprytna elektronika sobie zapisuje ile razy wlaczona byla, ile sekund przepracowala, ile razy akumulator ladowany ...

Co prawda z repeaterem/wzmacniaczem nie powinno byc takich utrudnien ....

J.

Data: 2016-12-13 21:39:06
Autor: re
JotaFon ;)

Użytkownik "J.F."

[...]

Przecież masz te 14 dni na zwrot ze sprawdzeniem. To jak masz to zrobić bez otwarcia opakowania ?

Data: 2016-12-13 21:50:22
Autor: J.F.
JotaFon ;)
Użytkownik "re"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o2pm9k$eeo$1@mx1.internetia.pl...
Użytkownik "J.F."
[...]

Tego ustawodawca nie wyjasnil :-)

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/koszty/

"Przykład
Pan Stanisław zamówił w e-sklepie piłę spalinową do drewna. Po jej otrzymaniu może ją włączyć, ale nie może jej użyć. Jeżeli to zrobi, np. przetnie kawałek drewna i piła się ubrudzi, to w przypadku odstąpienia od umowy sprzedawca ma prawo obciążyć pana Stanisława kosztami czyszczenia narzędzia."

I jak tu teraz wlaczyc telewizor  bez uzywania go :-)

P.S. Akurat pila spalinowa to sie brudzi od samego wlaczenia :-)

J.

Data: 2016-12-13 22:32:54
Autor: re
JotaFon ;)

Użytkownik "J.F."

[...]

No tak, zwrot bez przyczyny niewątpliwie może tym skutkować, ale tu zdaje się jeszcze chodziło o niezgodność.

Data: 2016-12-13 22:36:13
Autor: Marek
JotaFon ;)
W dniu 2016-12-13 o 21:50, J.F. pisze:

Tego ustawodawca nie wyjasnil :-)

Oj tam, nie ma co się kopać z koniem. Jeśli tak jest, to najlepiej przed zakupem zadzwonić do sprzedawcy i dogadać tą sprawę. Jeśli powie NIE, to poszukać innego. Sądzę, że znajdziemy w końcu ugodowego. Np. OLE OLE prowadzi Outlet rzeczy rozpakowanych. Więc jeśli sprzedawca chce, to nie będzie pod górę robił.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-13 22:44:21
Autor: re
JotaFon ;)

Użytkownik "Marek"

[...]

Ok, to znajdź mi sprzedawcę projektora HUD X3 z Bluetoothem

Data: 2016-12-13 23:22:05
Autor: Marek
JotaFon ;)
W dniu 2016-12-13 o 22:44, re pisze:

Ok, to znajdź mi sprzedawcę projektora HUD X3 z Bluetoothem

Z Chińczykami się nie dogadasz. Gadamy o GSM.

Tak na marginesie - serio kręcą Cię takie zabawki? Rozumiałbym gdyby można było wyświetlić obraz z kamery cofania, nawigacji lub noktowizora jak w Jaguarach.  Jeśli potrzebujesz czuwać nad każdym km/h to włącz tempomat jeśli go masz. A jeśli nie, to zmień auto.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-14 19:43:28
Autor: re
JotaFon ;)

Użytkownik "Marek"

Ok, to znajdź mi sprzedawcę projektora HUD X3 z Bluetoothem

Z Chińczykami się nie dogadasz. Gadamy o GSM.
-- -
No ale towar to towar. W telefonach tak samo kończy się, gdy chcesz coś nietypowego.

[...]
Ale po co mi załączać tempomat ? Ja nie chcę by samochód sam jechał tylko bym miał na szybie to, co Ty masz gdzieś poniżej.

Data: 2016-12-14 20:33:54
Autor: Marek
JotaFon ;)
W dniu 2016-12-14 o 19:43, re pisze:

Ale po co mi załączać tempomat ? Ja nie chcę by samochód sam jechał
tylko bym miał na szybie to, co Ty masz gdzieś poniżej.

Tempomat po to by np. na odcinkowym pomiarze trzymać precyzyjnie maksymalną dopuszczalną prędkość bez ciągłego zerkania na licznik czy przypadkiem o 5km/h nie przekraczasz ograniczenia. Wygodne bo to 1 ruch palcem i całkowicie wystarcza.

"Gdzieś poniżej" mam np. nawigację i gdyby ona zamiast wyświetlać się na zegarach pojawiała się na szybie, to byłoby to znacznie bezpieczniejsze. Na nią co chwilę patrzę w ruchu miejskim. Łatwo o stłuczkę.

Obrotów w ogóle nie kontroluję, podobnie napięcia akumulatora :-D Prędkość i tak przekraczam jak prawie wszyscy. Dlatego trochę wydaje mi się obciachowe robienie choinki w aucie (bez urazy) lub na aucie bo bogaty sąsiad tak ma w swoim Jag'u fabrycznie :-)

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-14 20:57:43
Autor: re
JotaFon ;)

Użytkownik "Marek"

[...]

Ale po co na odcinkowym trzymać dopuszczalną prędkość jak chodzi o nieprzekroczenie średniej ?

[...]
No to sobie takiego HUD'a spraw :-) Jakieś moduły programowe HUD do nawigacji są.

To jej nie rób :-)

Data: 2016-12-16 01:13:18
Autor: Marek
JotaFon ;)
W dniu 2016-12-14 o 20:57, re pisze:

Ale po co na odcinkowym trzymać dopuszczalną prędkość jak chodzi o
nieprzekroczenie średniej ?

Bo trzymanie maksymalnej dopuszczalnej zazwyczaj oznacza trzymanie średniej. Po drugie raczej istnieje kłopot z obliczaniem średniej prędkości na danym odcinku. Nie wyobrażam sobie prowadzenia auta i na laptopie wprowadzanie prędkości i przejechanych z nią odcinków po to aby średnią uzyskać :-) Kiedyś Yanosik zapowiadał taką funkcjonalność ale wygląda na to, że zrezygnowali, co jest uzasadnione wobec potencjalnych zaników GPS na takim odcinku.

A po trzecie: HUD 3 w żaden sposób nie daje takich możliwości. On tylko wyświetla prędkość i obroty. Nie bardzo widzę jego zastosowanie do tego.

[...]

Ale ten HUD, o jakim piszesz ma tylko zwykłe LEDy do prezentacji prędkości, obrotów, napięcia ułożone w pewien wzór. Nie ma matrycy graficznej. To jak miałby nawigację wyświetlić?

Dla porządku: masz na myśli coś takiego?
https://www.youtube.com/watch?v=hw3qp97Gp7g&t=478s

Pomijając wszystko - nie wyobrażam sobie modułu do integracji nawigacji wbudowanej w elektronikę auta z chińskim HUDem. Nawigacja auta nie wystawia na zewnątrz żadnych sygnałów.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-16 11:05:11
Autor: re
JotaFon ;)

[...]

No nie, zazwyczaj nie oznacza, bo wystarczy jeden blokujący na chwilę samochód by średnia spadła znacznie a jej podwyższenie wymagało znacznego zwiększenia prędkości.

[...]
No ale "tempomat" mógłby to liczyć :-)

Kiedyś Yanosik zapowiadał taką funkcjonalność ale
wygląda na to, że zrezygnowali, co jest uzasadnione wobec potencjalnych
zaników GPS na takim odcinku.
-- -
Jakie zaniki GPS i w czym potencjalne przeszkadzają ? Na drodze z reguły nie ma zaników, ale nawet gdyby były to da się to wykryć właśnie z tego GPS. Poza tym prędkość można brać z ECU a nie z GPS tak, jak HUD bierze.

A po trzecie: HUD 3 w żaden sposób nie daje takich możliwości. On tylko
wyświetla prędkość i obroty. Nie bardzo widzę jego zastosowanie do tego.
-- -
Ja też, ale było o użyciu tempomatu, który tym bardziej nie nadaje się bo jak już to ogranicznik prędkości.

[...]

Jejku, przecież są inne HUD'y.

Dla porządku: masz na myśli coś takiego?
https://www.youtube.com/watch?v=hw3qp97Gp7g&t=478s
-- -
Nie, X3 z Blutooth. To co pokazujesz ma 3 cale i nie ma Blutooth. Nie bardzo ważne. Chodziło o trudność znalezienia sprzedawcy oferującego akurat ten sprzęt i do tego umożliwiającego jego rozpakowanie.

Pomijając wszystko - nie wyobrażam sobie modułu do integracji nawigacji
wbudowanej w elektronikę auta z chińskim HUDem. Nawigacja auta nie
wystawia na zewnątrz żadnych sygnałów.
-- -
Nie pisałem o fabrycznej, tylko komórkowej, zgodnie z tematyką tej grupy. Nie wiem co mają fabryczne. Ty wiesz ? Skąd ?

Data: 2016-12-16 19:47:49
Autor: Marek
JotaFon ;)
W dniu 2016-12-16 o 11:05, re pisze:

No nie, zazwyczaj nie oznacza, bo wystarczy jeden blokujący na chwilę
samochód by średnia spadła znacznie a jej podwyższenie wymagało
znacznego zwiększenia prędkości.

No, ok. Ale co z tego faktu wynika dla Ciebie? Za wszelką cenę będziesz starał się nadrobić straconą minutę bo ktoś przyblokował i w tym celu pragniesz uzbroić się w technologię?

[...]

U mnie liczy ale nie używam tej funkcji. Chodzi o to, że nie mam parcia na przejeżdżanie danego odcinka w najkrótszym możliwym czasie. Owszem, jeżdżę (za)szybko ale nie mam potrzeby "nadrabiania" gdy ktoś mnie przyhamuje. Jadę swoim tempem. Tempomat na odcinkowym pomiarze ustawiam tak by limitował prędkość od góry i wiem wtedy, że nie przekroczę średniej.

[...]

Np. jedziesz 60km/h, sygnał zanika i równocześnie przyspieszasz do 100km/h. W/g Yanosika jedziesz nadal 60km/h. To powoduje błędy w obliczaniu średniej.

Na drodze z reguły
nie ma zaników,

Chyba żartujesz? W pobliżu mojego miejsca zamieszkania jest odcinek drogi z pomiarem prędkości, gdzie zawsze zanika sygnał GSM i zazwyczaj GPS.

Gdy po kraju jeżdżę, to rzadko zdarza mi się nie usłyszeć komunikatu "brak sygnału GPS". Zazwyczaj słyszę to kilka razy na odcinku powiedzmy 300km. Buda auta tłumi przecież. Aha - używam już trzecie urządzenie z Yanosikiem więc nie jest to trefny egzemplarz.

ale nawet gdyby były to da się to wykryć właśnie z tego
GPS. Poza tym prędkość można brać z ECU a nie z GPS tak, jak HUD bierze.

HUD 3 bierze i co z tym robi? Marnotrawi! :) Kolorowe kreseczki rzuca na szybę, z których tylko prędkość może mieć jakąś informację dla kierowcy, choć i to wątpliwe bo przed nosem masz i tak. Przeczytaj następny akapit zanim odpowiesz bo mnie z tropu zbiłeś :-D

[...]

Tośmy się dogadali :=D Z racji Twojego pytania o HUD i znajomości wersji (3) uznałem iż jesteś fanem tego konkretnego gadgetu. :-D
Tak jak napisałem: tempomat ustawiony w trybie "speed limit" da Ci gwarancję nie przekroczenia dopuszczalnej średniej. Nie jest celowe patrzenie na prędkościomierz. Po prostu jedziesz i tylko czasem zwalniasz gdy ktoś się wlecze lewym pasem.

-- -
Jejku, przecież są inne HUD'y.

Generalnie HUD to bardzo dobre rozwiązanie o ile nie ogranicza się do prezentowania bzdur jak wspomniane napięcie akumulatora. Ale szczerze mówiąc nie widziałem "innych" - czytaj graficznych, komunikujących się ze smartfonem.

Dla porządku: masz na myśli coś takiego?
https://www.youtube.com/watch?v=hw3qp97Gp7g&t=478s
-- -
Nie, X3 z Blutooth. To co pokazujesz ma 3 cale i nie ma Blutooth.

To jest model X5. Jak myślisz? Jak to urządzenie komunikuje się z tym co umieszczasz w gnieździe ODBII? Podpowiem: bluetooth :-)

Nie
bardzo ważne. Chodziło o trudność znalezienia sprzedawcy oferującego
akurat ten sprzęt i do tego umożliwiającego jego rozpakowanie.

Tak jak napisałem: przykład nietrafiony. Z Chińczykiem trudno się dogadać i zero gwarancji. Przerabiałem ten temat ze sprzętem foto. Natomiast w PL bez problemu skorzystałem z tej opcji parę razy. Zawsze jednak dogadałem temat przed zakupem.

[...]

Jak to skąd? Bo mam fabryczną. Z racji przeróbek elektroniki pod własnym kątem w aucie demontowałem moduł multimedialny. Jedyny interfejs nawigacji to dwa światłowody, które służą do komunikacji z komputerem w bagażniku. Żadnych innych interfejsów nie ma. A nawet gdyby były to i tak nigdzie nie znajdziesz specyfikacji lub gotowych urządzeń do zrobienia z tego czegoś użytecznego.

Odnośnie HUD'a. Nie potrafiłem znaleźć w Google takiego, który robi screen cast'a (w najprostszym przypadku) z telefonu komórkowego lub robi coś bardziej zaawansowanego. Prześlij proszę link do takowego. To mnie zainteresowało.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-16 23:24:54
Autor: re
JotaFon ;)

Użytkownik "Marek"

[...]

Wręcz przeciwnie, nie używam tempomatu bo mi przeszkadza a nie pomaga.

[...]

Potrafi zrobić średnią na odcinku a nie tylko chwilową ?

[...]
Ok, ja tylko zwracam uwagę, że jak komuś naprawdę chodziłoby o uzyskanie tego najszybszego przejazdu to mu zwykły tempomat nie pomoże.

[...]

To to nie jest potencjalny zanik tylko faktyczny.

[...]

Nie, nie mam takich problemów. Gdzieś w lesie, mieście albo w górach to może, ale nie na otwartej drodze.

[...]
Kup sobie cabrio jak Ci buda tłumi :-)

[...]

Ja się zasadniczo zgadzam, ale co mam zrobić jak nie ma normalnych w rozsądnej cenie.

[...]

Jestem fanem o tyle, że chcę sobie taki sprawić, ale 5,5 calowy X3 z BT. I właśnie pojawił się problem braku sprzedawcy w Polsce. Już nawet myślałem, że jest i ... przysłał mi urządzenie bez BT, które oczywiście rozpakowałem nieświadomy problemu i ... jesteśmy w temacie rozpakowywania do sprawdzenia. Teraz będę mu je zwracał bo na cholerę mi ono.

[...]
Dobra, nie mam tego problemu.

-- -
[...]

Mnie właściwie też nie wpadło w oko nic konkretnego, ale cośtam jednak widziałem.

[...]

Normalnie, kabelkiem. Nie ma w ogóle BT. Ten X3 też komunikuje się kabelkiem. Natomiast jest wersja z BT, udostępniająca bezprzewodowo zajęte gniazdo.

[...]

Co jest nietrafione ? HUD'y można kupić w Polsce, ale nie ten, który podałem, więc tym bardziej znalezienie sprzedawcy, który da sprawdzić jest problemem.

[...]

Jaki "komputer w bagażniku" ? Jakie światłowody ? Co tam leci ? Może tylko mało popularne a nie "nie da się".

Chyba Garmin, ale może niedoczytałem http://niusy.pl/@buy.garmin.com/9w9. Kosztuje 5x więcej od X3 i już go nie produkują. No i wydaje się to dedykowane a ja wolałbym coś co mogę sobie personalizować dowolnie. Właściwie zrobienie samego HUD'a nie stanowi problemu tylko właśnie jego wykorzystanie. Można np kupić sobie dowolny wyświetlacz LCD do Arduino i wyświetlać co bądź. Tylko właśnie, by smartfon coś pokazał na innym wyświetlaczu to te programy chyba musiałyby współpracować. Z drugiej strony niektóre smartfony wspierają wyświetlanie na dużym ekranie to może to wcale nie jest problem. Można też zapytać producentów oprogramowania nawigacyjnego. Może mają jakieś rozwiązania albo byliby skłonni takie dorobić. Poszukałbym też takich hobbystycznych rozwiązań.

Data: 2016-12-17 17:21:40
Autor: Marek
JotaFon ;)
W dniu 2016-12-16 o 23:24, re pisze:

Wręcz przeciwnie, nie używam tempomatu bo mi przeszkadza a nie pomaga.

Z czystej ciekawości - dlaczego Ci przeszkadza? Podkreślam, że mówimy o trybie limitowania prędkości tempomatem. Czyli wciskasz gaz do dechy a auto nie pojedzie szybciej niż ustawiona na tempomacie prędkość. Uważam, że to bardzo fajna funkcja nie tylko na pomiarach odcinkowych ale i jazdy po mieście. W ogóle nie musisz patrzeć na prędkościomierz. A jeśli nagle zachce Ci się rozpędzić auto, to przecież na chwilę możesz go jednym palcem wstrzymać i przywrócić ustawienia.

U mnie liczy ale nie używam tej funkcji.
-- -
Potrafi zrobić średnią na odcinku a nie tylko chwilową ?

Chwilową prędkość pokazuje prędkościomierz i to w każdym aucie bez łaski :-D
Tak, podlicza średnią na dowolnym odcinku. Informujesz go jedynie od jakiego momentu ma zacząć mierzyć. Jeśli pół dnia stoisz - sam się zresetuje. Ma też pewien "feler" jeśli tak to traktować w ogóle. Otóż nie zlicza postojów z wyłączonym silnikiem. Uznano iż ma pokazywać z jaką średnią prędkością prowadzę auto zamiast średnią z trasy.

Ok, ja tylko zwracam uwagę, że jak komuś naprawdę chodziłoby o uzyskanie
tego najszybszego przejazdu to mu zwykły tempomat nie pomoże.

Jasne, w taki przypadku potrzebuje specjalizowaną elektronikę :-D Można pójść dalej i badać obraz z kamery czy w wyprzedzanych autach nie ma osób w mundurach policyjnych :-D

[...]

hahahaha
Jesteś kobietą, że dostrzegasz drugie dno w/w zdania? :-) Przeczytaj punkt 15 Manifestu Mężczyzny. :-D

http://www.beka.pl/txt_manifest_mezczyzny.php

Ok, zmieniam składnię zdania. Nowa treść zdania otrzymuje brzmienie:

Kiedyś Yanosik zapowiadał taką funkcjonalność ale
wygląda na to, że zrezygnowali, co jest wobec potencjalnych błędów kalkulacji średniej prędkości przy zanikach GPS na takim odcinku.

Teraz pasuje? :-D Czy znów jakieś drugie dno

[...]

I parasol do niego? :-D
A'propos zaników GPS, specjalnie zwróciłem uwagę dziś - ok 1km od zjazdu z obwodnicy trójmiejskiej w Gdyni występuje praktycznie prawie zawsze zanik. To żadne góry. Na odcinku do Kołobrzegu (to też nie lasy i nie góry) co najmniej kilka razy. Przestałem liczyć.

Ja się zasadniczo zgadzam, ale co mam zrobić jak nie ma normalnych w
rozsądnej cenie.

Dać sobie spokój. Dla samej prędkości na szybie nie ma to sensu. Spróbuj pozytywnie podejść do funkcji limitowania prędkości tempomatem. Spróbuj pojeździć w ten sposób ze 3dni. 1go będziesz się wkurzał, drugiego stwierdzisz, że nic specjalnego, a trzeciego, że to całkiem użyteczne. :-)

[...]

Jest jeszcze jedna opcja. Do tej pory blokowana przez marketing. Już parę lat temu pojawiły się elastyczne, przejrzyste ekrany LCD, które można np. wszyć w rękaw kurtki. Obecnie czytałem, że coś drgnęło i powoli zaczyna wypuszczać się je na rynek. Sądzę, że kwestią niedługiego czasu jest wejście ich do sprzedaży. Wtedy HUDy staną się standardem i bez ograniczeń każdy będzie mógł sobie go nalepić na przednią szybę. Póki co, to jeszcze nie czas na takie zabawki. Lepiej kup prezent żonie / dziewczynie za tą kasę :-)

[...]

Jak wspomniałem - daj sobie spokój z tym badziewiem póki co. Zaczekaj na rozwój technologii. Osobiście lubię gadgety ale te użyteczne. Ubogi w to co potrafi wyświetlić HUD umieściłbym w tej samej kategorii co podświetlenie podwozia auta, wklejanie LEDów imitujących światła dzienne do auta, które ich nie miało, firanki jak w hinduskich autach. Czyli obciach.

Jaki "komputer w bagażniku" ? Jakie światłowody ? Co tam leci ? Może
tylko mało popularne a nie "nie da się".

Antenę GPS / GSM mam na tylnej szybie. Sygnał z niej doprowadzony jest do czegoś, co przypomina odtwarzacz DVD. De facto jest to urządzenie łączące funkcje odwarzacza DVD, samokalibrującego się żyroskopu / akcelerometru. Dzięki temu nawigacja działa nawet jeśli przez dłuższy czas nie ma sygnału GPS. Umieszczasz w nim płytę z bieżącymi mapami. Jest on połączony dwoma światłowodami z przednim panelem multimedialnym. Światłowody są dwa bo komunikacja jest w dwóch kierunkach. Panel MM i odtwarzacz mają po jednej diodzie laserowej. Panel pobiera sobie dane z płyty i dane GPS światłowodem właśnie. Zarządza odczytem danych z płyty itp. Nie wiem co jeszcze.

Chyba Garmin, ale może niedoczytałem
http://niusy.pl/@buy.garmin.com/9w9. Kosztuje 5x więcej od X3 i już go
nie produkują.

Nie, to nie to. To nadal wyświetlacz segmentowy. Ta technologia niebawem zdechnie. X3 czy X5 to jest to samo lecz zubożone o strzałki nawigacyjne. Obstawiam dwie fazy rozwoju tego typu HUDów:

1. Pojawią się "normalne" czyli graficzne wyświetlacze naklejane na szybę lub coś w tym stylu.
2. Później wejdzie komunikacja dwustronna i np. sterowanie gestami jak sąsiad ma w BMW M6.

No i wydaje się to dedykowane a ja wolałbym coś co mogę
sobie personalizować dowolnie.

Więc zaczekaj jeszcze.

[...]

Dokładnie tak. Jest jeszcze jeden "badziew", którego nie polecam, a który stanowi protezę względem tego, co niedługo będzie standardem i jest znacznie lepszym rozwiązaniem niż HUD jaki rozważasz. Mam na myśli szybkę odbijającą światło. Coś jak to:

https://www.youtube.com/watch?v=5qDELCcllrw

Póki co, polecam cierpliwość. Najmniej na niej stracisz :-)

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-20 00:47:14
Autor: re
JotaFon ;)

[...]

Ale po co ograniczać prędkość jak można nogę z gazu zdjąć ?

[...]

Nie mówisz  o kompie zamiast o tempomacie, który będzie dobijał do średniej a nie chwilowej ?

[...]

W ogóle tak, ale na odcinkowym tylko problem nadrabiania jest.

[...]

Co je wobec ? :-) Daj sobie spokój i sam poszukaj clue. Albo podam Ci je bo interesujesz się nie tym co istotne. Chodziło o to, że u mnie nie ma zaników i tylko potencjalnie mogłyby być, więc i tylko potencjalnie mogłoby dojść do sytuacji, że nie da się policzyć średniej co raczej nie jest takim błędem o jakim jak sądzę prawisz, że liczy źle.

[...]

Dachy mają niemetalowe

[...]
Kup cabrio :-)

[...]

Ale po co ? Przecież ja nie chcę jej ograniczać. Zerkam niekiedy na prędkościomierz i tyle. Może niekiedy nawet zdejmuję nogę z gazu jak widzę zbyt dużą prędkość, ale to za każdym razem inna prędkość więc po co mi tempomat.

[...]

Ale ja mogę kupić prezent i tak :-)

[...]

Wolę już dzisiaj pojeździć z HUDem bo jutra może nie być.

[...]
W podwoziu można prędkościomierz umieścić ? To też sobie zrobię :-)

[...]

No super, w sumie nie mam uwag, być może jest tak jak sądzisz, że nie da się tego z niczym zintegrować.

[...]

No może, w sumie nie przeszkadza mi to wcale :-)

[...]

Ale po co ? Jak się coś zmieni to znowu sobie sprawię :-)

[...]

Ale ja nic nie tracę. Cały samochód to dla mnie rozrywka :-)

Data: 2016-12-20 21:42:33
Autor: Marek
JotaFon ;)
W dniu 2016-12-20 o 00:47, re pisze:

Ale po co ograniczać prędkość jak można nogę z gazu zdjąć ?

Nie musisz wtedy non-stop kontrolować prędkości. Pewnie, noga z gazu i jedziesz 30km/h - tak też można :-) Szczerze mówiąc ja nie potrafię utrzymać stałej prędkości w mieście bez zerkania co chwilę na wskazania. Przy dużych prędkościach bez problemu. Bardzo odrobinę dodam gazu i robi się z tego +20km/h. A gdy limituję prędkość nie muszę się stresować, że prawko mi zabiorą. :-) Przy dużych prędkościach opory powietrza powodują, że czułość na gaz nie jest aż tak duża. Dlatego właśnie w miejscach z ograniczeniami stosuję tempomat. Tydzień temu raz, jedyny raz, nie zrobiłem tego "bo mi się nie chciało". Kosztowało mnie to 6 pkt. Jechali za mną...

Na odcinkowym z kolei zawsze ustawiam sobie maksymalną dopuszczalną co do 1km/h i jadę bez zerkania na licznik. Fajna sprawa.

Nie mówisz  o kompie zamiast o tempomacie, który będzie dobijał do
średniej a nie chwilowej ?

Tempomat to funkcja kompa. Tempomat nie dobija do średniej ale ją wskazuje i sam decydujesz co z tym fantem począć. Możesz sobie nadganiać na pomiarach odcinkowych. Kiedyś tak robiłem ale mi przeszło. Zawsze jadę dokładnie tyle, ile jest na odcinkowym lub zwalniam gdy jakaś łamaga blokuje lewy pas.

W ogóle tak, ale na odcinkowym tylko problem nadrabiania jest.

To kwestia psychiki ludzkiej. Dla mnie ten problem nie istnieje.

Dachy mają niemetalowe

Bomba! :-) To byłby przerost formy nad treścią by dla sygnału GPS kupować rodzaj auta :-D Musiałbym mieć poważne stadium kryzysu wieku średniego by cabrio kupić :-D

Jak wspomniałem - daj sobie spokój z tym badziewiem póki co. Zaczekaj na
rozwój technologii.
-- -
Wolę już dzisiaj pojeździć z HUDem bo jutra może nie być.

Zaje... motywacja :-D Tu wszelkie argumenty upadają :-D :-D :-D
Uśmiałem się :-D Dzięki za poprawienie humoru :-D

W podwoziu można prędkościomierz umieścić ? To też sobie zrobię :-)

Z całą pewnością to się da zrobić :-D Ba, nawet można umieścić sobie laserowy marker, który kreśli linię informującą kierowców w jakiej odległości powinni wyprzedzać auto. :-D Widziałem i takie bajery. Aha - i nie należy zapominać o logo producenta auta na asfalcie podczas otwierania drzwi :-D

No super, w sumie nie mam uwag, być może jest tak jak sądzisz, że nie da
się tego z niczym zintegrować.

Generalnie, to co jest wbudowane w auto, to zamknięte systemy. No bo producent chce abyś kupując auto zapłacił +7000 za jakiś guzik na kierownicy niż  +0zł za np. dużo lepszą nawigację Google.

Nie, to nie to. To nadal wyświetlacz segmentowy.
-- -
No może, w sumie nie przeszkadza mi to wcale :-)

Segmentowy wyświetlacz nigdy nie wyświetli niczego więcej niż konstrukcja wyświetlacza pozwala. Takie funkcje jak kierunek jazdy z nawigacji, to mam na panelu przed nosem. To żaden bajer we współczesnych autach, a nawet wielu starych. Może nie masz u siebie tego więc wtedy zrozumiem chęć posiadania HUDa. Da Ci to jakiś skok jakościowy. W przeciwnym razie to dla mnie obciachowe trochę.

Ale ja nic nie tracę. Cały samochód to dla mnie rozrywka :-)

To witaj w klubie :-)

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-20 11:26:40
Autor: J.F.
JotaFon ;)
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o2vbj0$fmq$1@news.icm.edu.pl...
W dniu 2016-12-14 o 20:57, re pisze:
Ale po co na odcinkowym trzymać dopuszczalną prędkość jak chodzi o
nieprzekroczenie średniej ?

Bo trzymanie maksymalnej dopuszczalnej zazwyczaj oznacza trzymanie średniej.

Nieprzekroczenie, bo trzymanie to tylko, jesli stale jedziesz z ta dopuszczalna predkoscia.
A to sie u nas rzadko zdarza - swiatla, piesi, wolniejsze samochody, skrecajace.

Po drugie raczej istnieje kłopot z obliczaniem średniej prędkości na danym odcinku.

Janosik moglby to robic ... ale cos nie robi.

Nie wyobrażam sobie prowadzenia auta i na laptopie wprowadzanie prędkości i przejechanych z nią odcinków po to aby średnią uzyskać :-)

Automapa ma komputer liczacy srednia, ale kilku klikniec to wymaga.

Pomijając wszystko - nie wyobrażam sobie modułu do integracji nawigacji wbudowanej w elektronikę auta z chińskim HUDem. Nawigacja auta nie wystawia na zewnątrz żadnych sygnałów.

Ale te auta coraz bardziej skomplikowane - przez magistrale CAN cholera wie do czego jest dostep.

J.

Data: 2016-12-21 01:12:53
Autor: Marek
JotaFon ;)
W dniu 2016-12-20 o 11:26, J.F. pisze:

Nieprzekroczenie, bo trzymanie to tylko, jesli stale jedziesz z ta
dopuszczalna predkoscia.
A to sie u nas rzadko zdarza - swiatla, piesi, wolniejsze samochody,
skrecajace.

Ok, ale my o odcinkowym pomiarze prędkości głównie gadamy. Moim argumentem było to, że nie ma po co się szarpać na nadganianie za wszelką cenę. Jeśli ktoś Cię przyhamuje i przejedziesz odcinkowy nieco wolniej niż maksymalna dopuszczalna prędkość, to świat się nie zawali od tego. Dlatego postuluję zamiast kupować jakieś bezsensowne gadgety, to nie przekraczać maksymalnej prędkości w takich miejscach. No chyba, że komuś psychika nie pozwala jechać wolniej :-) Tempomat z funkcją limitowania prędkości doskonale się tu sprawdza.

W mieście natomiast jeśli masz średnią 30km/h i pojedziesz 100km/h bo akurat piesi Cię przyhamowali lub ktoś skręcał, to stracisz prawko. Nadganianie tu nie zadziała. Tak więc limitowanie sobie Vmax to całkiem użyteczna funkcja w również w miastach.

Po drugie raczej istnieje kłopot z obliczaniem średniej prędkości na
danym odcinku.

Janosik moglby to robic ... ale cos nie robi.

Robił, ale się z tego wycofali :-(
Przemyślałem to i... w zasadzie słusznie. Pisałem zresztą o tym gdzieś w tej gałązce ale powtórzę. Zanik GPS na fragmencie trasy, szczególnie przed bramką końcową spowoduje, że obliczenia szlag trafi. Pewnie parę osób mandat dostało więc i funkcja zniknęła... poniekąd, bo zauważyłem, że gdy jedziesz przepisowo na odcinkowym, to jakieś punkty się naliczają.

Być może przy zastosowaniu Yanosik Connect ta funkcja powróci. Nie mam więc nie wiem.

Automapa ma komputer liczacy srednia, ale kilku klikniec to wymaga.

Tak jak Yanosik miał... To się nie zawsze sprawdza. W niektórych miejscach, gdzie zawsze GPS zanika, można oczekiwać mandatów jeśli będziesz polegał na kalkulacjach.

[...]

Właśnie... tylko cholera wie :-) Warto byłoby aby i programiści wiedzieli. :-) No i tu mamy dwa problemy:

1. To co lata po magistrali CAN jest "utajnione" przez producentów. Jawny jest tylko niewielki fragment tych danych nazwany jako ODBII. Zauważ, że gdy podłącza się komputer do danego auta, to pierwsze co mechanik robi - wybiera model auta. A dlaczego? Bo nawet jeśli auto ma takie same komponenty jak inny model tej marki, to mapowanie pracy różnych komputerów i podzespołów w nich może być zupełnie inne. Nawet gdyby hipotetycznie nawigacja przekazywała na szynę jakieś dane, to aby to na zewnątrz wykorzystać, to do każdego modelu, a nawet rocznika modelu interpreter danych musiałby być inny. To czyni wykorzystanie tych danych niemożliwe w praktyce.

2. Nie ma nad czym się i tak rozwodzić bo na na szynie CAN, a raczej na żadnej z kilku magistrali jakie jednocześnie występują we współczesnych autach, nawigacja nie podaje żadnych informacji. Oczywiście mam na myśli nawigację jako jedną z funkcji panelu multimedialnego. Bo oczywiście na CAN latają komunikaty diagnostyczne i sterujące np. z kierownicy funkcyjnej, innych przycisków, czujników przeróżnych (szybkość, natężenie światła zewnętrznego, temperatura, akumulator i mnóstwo innych). Wszystko ze wszystkim jest sprzężone.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-21 11:33:01
Autor: J.F.
JotaFon ;)
[...]

Dlatego od poczatku nalezy jechac szybciej ... a potem ewentualnie poczekac :-)

Jeśli ktoś Cię przyhamuje i przejedziesz odcinkowy nieco wolniej niż maksymalna dopuszczalna prędkość, to świat się nie zawali od tego.

Jak zobacza ze to dziala i postawia w kazdej wsi, to sie troche zawali ....

Dlatego postuluję zamiast kupować jakieś bezsensowne gadgety, to nie przekraczać maksymalnej prędkości w takich miejscach.

+10. A jak ktos ma ochote, to +12 i pyskowac o dokladnosci pomiaru.
I wg GPS - co na wielu licznikach pokaze juz ze 65 ..

Tempomat z funkcją limitowania prędkości doskonale się tu sprawdza.

Moj na szczescie ma limitowanie od dolu :-)

W mieście natomiast jeśli masz średnią 30km/h i pojedziesz 100km/h bo akurat piesi Cię przyhamowali lub ktoś skręcał, to stracisz prawko. Nadganianie tu nie zadziała.

Limit w tempomacie trzeba na 95 ustawic i gonic :-)

Tak więc limitowanie sobie Vmax to całkiem użyteczna funkcja w również w miastach.

No tak, taka funkcja moglaby sie przydac w miastach ...

Po drugie raczej istnieje kłopot z obliczaniem średniej prędkości na
danym odcinku.

Janosik moglby to robic ... ale cos nie robi.

Robił, ale się z tego wycofali :-(

Ciagle licza, ale juz nie pokazuja, tylko na koncu "przekroczyles".

Przemyślałem to i... w zasadzie słusznie. Pisałem zresztą o tym gdzieś w tej gałązce ale powtórzę. Zanik GPS na fragmencie trasy, szczególnie przed bramką końcową spowoduje, że obliczenia szlag trafi.

Dlatego wyswietlac na biezaco. Nawet jak GPS zniknie pod koniec, to wiesz ile bylo i czy zwalniac czy nie :-)

J.

Data: 2016-12-21 14:57:44
Autor: Marek
JotaFon ;)
W dniu 2016-12-21 o 11:33, J.F. pisze:

Dlatego od poczatku nalezy jechac szybciej ... a potem ewentualnie
poczekac :-)

To tak jak mój kumpel mawia: widzisz niebezpieczny zakręt, więc gaz do dechy aby to niebezpieczeństwo trwało jak najkrócej :-D

Jeśli ktoś Cię przyhamuje i przejedziesz odcinkowy nieco wolniej niż
maksymalna dopuszczalna prędkość, to świat się nie zawali od tego.

Jak zobacza ze to dziala i postawia w kazdej wsi, to sie troche zawali ...

Pesymista :-)

[...]

Pyskowanie nie zadziała w przypadku stacjonarnych pomiarów. Kiedyś gdzieś czytałem o tym. Otóż ponoć tego typu przyrządy są z litery prawa nieomylne i nieskończenie dokładne. Przekroczenie prędkości o 1km/h jest już podstawą do mandatu. W miejscach, gdzie takich przekroczeń jest bardzo dużo ustala się wyższą poprzeczkę tylko ze względów organizacyjnych. Rozsyłanie mandatów doprowadziłoby do wzrostu cen papieru na rynkach światowych :-D

Tempomat z funkcją limitowania prędkości doskonale się tu sprawdza.

Moj na szczescie ma limitowanie od dolu :-)

Mój takie jakie chcę :)

Robił, ale się z tego wycofali :-(

Ciagle licza, ale juz nie pokazuja, tylko na koncu "przekroczyles".

Napisałem o tym właśnie, że nawet naliczają się też jakieś punkty Yanosikowe gdy przejedziesz odcinkowy z poprawną prędkością (+50pkt).

Dlatego wyswietlac na biezaco. Nawet jak GPS zniknie pod koniec, to
wiesz ile bylo i czy zwalniac czy nie :-)

Nie wiesz o ile zwolnić czy nawet zatrzymać się aby nie dostać mandatu, szczególnie gdy GPS zaniknie przed końcową bramką.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-21 16:22:28
Autor: J.F.
JotaFon ;)
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o3e1oq$r0e$1@news.icm.edu.pl...
[...]

Realista. Ale pesymistyczny :-)

[...]

Tez czytalem, ale z tym mozna walczyc.
Szary czlowiek ma raczej male szanse, ale pare publikacji fachowych moze i t/humanostow z SN wzruszyc.

[...]

Z tym, ze jak jedziesz 90 zamiast 50, to ta dokladnosc jest drugorzedna, i tak ci sie nalezy mandat za przekroczenie "o okolo 40".
Ale jak jedzies 61 zamiast 50, dokladnosc pomiaru jest +/-2, a ustawa pozwala na jazde do 10km/h szybciej niz znak - to juz zaczyna sie problem prawny powazny :-)

Tempomat z funkcją limitowania prędkości doskonale się tu sprawdza.
Moj na szczescie ma limitowanie od dolu :-)
Mój takie jakie chcę :)

Moze i przydatne, ale za duzo byloby przestawiania :-)
Chyba, zeby go tak sprzac z nawigacja i sam sie przestawial.

[...]

Jak zobacze, ze mialem 60, to najwyzej pojade dalej przepisowe 50.
A jak zobacze, ze mialem 80, to sie najwyzej zatrzymam - zaniki GPS sa na tyle rzadkie, ze moge poczekac :-)

Na dobra sprawe to jesli poprawnie zarejestrowal czas miniecia wjazdowej kamery, to moglby pokazywac timer do przepisowego miniecia drugiej kamery.
Do tego mu juz GPS niepotrzebny, a ja bym sie dostosowal :-)

J.

Data: 2016-12-21 23:39:49
Autor: Marek
JotaFon ;)
W dniu 2016-12-21 o 16:22, J.F. pisze:

Tempomat z funkcją limitowania prędkości doskonale się tu sprawdza.
Moj na szczescie ma limitowanie od dolu :-)
Mój takie jakie chcę :)

Moze i przydatne, ale za duzo byloby przestawiania :-)

To zależy od rozwiązania. U mnie to 1 ruch palcem aby skasować lub wznowić ostatnio używany tryb. Również 1 ruch by bieżącą prędkość ustawić jako maksymalną albo minimalną (jak kto potrzebuje). Ewentualnie korekty +/- to albo dźwignia tempomatu do góry lub na dół. Żaden problem. Po pewnym czasie w ogóle myśleć nie trzeba. W autach z ręczną skrzynią biegów dużo więcej nawachlujesz się drążkiem, a przy 6ciu biegach to już w ogóle dramat :-)

Chyba, zeby go tak sprzac z nawigacja i sam sie przestawial.

A to już się robi i to od paru lat przynajmniej :-)

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-23 08:29:56
Autor: Andrzej
JotaFon ;)
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Ale jak jedzies 61 zamiast 50, dokladnosc pomiaru jest +/-2, a ustawa pozwala na jazde do 10km/h szybciej niz znak - to juz zaczyna sie problem prawny powazny :-)

Rozmowa jest w kontekście pomiaru "bezzałogowego", ale to powyżej trzeba
wyprostować, zanim ktoś zrobi sobie niewielką, ale jednak krzywdę.
Rozporządzenie nie pozwala na jazdę powyżej ograniczenia, a sprawia, że
przekroczenia do 10 km/h, ujawnione przez fotoradary et consortes, nie są
karane. Policjant z radarem może wlepić mandat za każde przekroczenie (z
tego co pamiętam - w tym przypadku 50 zł, bez punktów).

Data: 2016-12-22 00:34:48
Autor: re
JotaFon ;)

Użytkownik "J.F."

[...]

Na pomiarze odcinkowym ? :-)

Data: 2016-12-22 01:16:02
Autor: Marek
JotaFon ;)

[...]

Jako dygresja z dreszczykiem. Jadę odcinkowym nocą. Wzdłuż trasy rosną drzewa. Nikogo na jezdni i poboczu - jak mi się wydawało. W pewnym momencie zza drzewa runął plackiem na jezdnię facet i ... leżał bez ruchu. Zajął cały pas sobą. Oczywiście promile :-D

Jednakże ta kategoria przeszkód to chyba nie piesi skoro poruszają się na 4 nogach i twarzy :-D

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-22 10:34:47
Autor: J.F.
JotaFon ;)
Użytkownik "re"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o3f3j4$mbh$1@mx1.internetia.pl...
Użytkownik "J.F."
[...]

Moze niezrozumiale napisalem - swiatla, piesi, skrecajacy, a w koncu przepisowo jadacy - to sie czesto zdarza na pomiarze odcinkowym,
wiec rzadko zdarza sie utrzymac predkosc z tempomatu.

Wiec z zalozenia mozna pojechac 70, z duza szansa, ze srednia wyjdzie ponizej 59, a nawet jak nie ... mandat niewielki :-)
Choc glupio tak zaplacic za 61/50 :-)

J.

Data: 2016-12-23 17:48:24
Autor: re
JotaFon ;)

Użytkownik "J.F."

[...]

Myślałem, że odcinkowe są na długich prostych, bo inaczej co tu mierzyć, ale może faktycznie nie.

No właśnie.

Data: 2016-12-23 20:46:50
Autor: Marek
JotaFon ;)
W dniu 2016-12-23 o 17:48, re pisze:

Myślałem, że odcinkowe są na długich prostych, bo inaczej co tu mierzyć,
ale może faktycznie nie.

Wtrącę się do Waszej dyskusji. W mojej okolicy jest 1 odcinkowy lecz stawiają już 2 kolejne. Ten działający nie ma żadnych świateł i przejść. Jest las po obu stronach, ale droga kręta. Były 2 pasy pod górę i jeden w dół. Zwężyli ją bo taka moda u nas panuje. Cały świat poszerza drogi, u nas zwężają.

Dwa kolejne będą w środku miasta.

#1 Ograniczenie 50. 2x po 2 pasy. Po drodze są światła i przejścia głównie na światłach choć nie tylko. Ulica poza sezonem pozwala jazdę z dowolną prędkością. Teren niby zabudowany ale sporadycznie widuje osoby przechodzące przez przejścia. Stłuczki praktycznie nie występują.

#2 Ograniczenie do 70. 2x po dwa pasy bez zakrętów i skrzyżowań. Po jednej stronie ulicy nie ma nic poza chodnikiem. Po drugiej stronie od czasu do czasu budynek firmy, stacja paliw. Krótko mówiąc prawie pustynia. Jedno przejście dla pieszych, na którym nikogo nigdy nie widziałem. Stłuczki czy wypadku nigdy też tu nie widziałem. Ale pomiar będzie...

--
Pozdrawiam,
Marek

#1 Ograniczenie 50. 2x po 2 pasy. Po drodze są światła i przejścia

#2 Ograniczenie do 70. 2x po dwa pasy bez zakrętów i skrzyżowań. Po
Jakoś trzeba władzę sprawować.

Data: 2017-01-12 19:55:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
JotaFon ;)

"re" o4mbsj$9bp$1@mx1.internetia.pl

Jakoś trzeba władzę sprawować.

Priorytetem jest tutaj bezpieczeństwo

..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

finansowe władców. :)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2016-12-14 14:42:35
Autor: Trybun
JotaFon ;)
W dniu 2016-12-13 o 19:18, Marek pisze:
[...]

Pasywny na zasadzie anteny zewnętrznej (bez wzmacniacza) do mobilnego internetu. Co prawda na dzień dzisiejszy modem mam z tak wydajną anteną że net (3G) mam w każdym miejscu w domu. Ale LTE to już tylko za pomocą anteny zewnętrznej ustawionej na szczycie dachu. Uzysk co prawda mizerny, ale  to konieczność bo wystarcza aby łącze było w miarę stabilne. Bez anteny zapomnieć o LTE. O takim zestawie myślę, coś w typie - antena pasywna na zewnątrz i druga antena rozsiewającą wewnątrz domu.
O wzmacniaczach naklejanych na telefon nie słyszałem.
Z tego co słyszałem, aktywne wzmacniacze mogą powodować zakłócenia w sieci, i to bez względu na to jak duży mają zasięg.

[...]

Jak dla mnie Allegro odpada. Wiele tam nie kupowałem ale i tak aż 2 razy miałem z transakcjami spore problemy. To wystarczy aby na tej wersji zakupów postawić krzyżyk.

Oczywiście, gdy kupie jakiś wzmacniacz to złożę relację z tego jak się zachowuje, na grupie.

Data: 2016-11-17 10:02:05
Autor: Trybun
JotaFon ;)
W dniu 2016-11-16 o 23:39, ToMasz pisze:

[...]

Mętlik to robisz ty, takim cytowaniem. Po kolei:

Jest w domu kilka telefonów, jest tablet. W żadnym z nich nie jest na tyle sygnał dobry żeby można np. siedzieć w fotelu czy leżąc na kanapie normalnie rozmawiać, na rozmowy konieczne jest wyjście z domu. Powiedziałbym - pies tam drapał, pewnie nie ma sprzętu z odpowiednio czułą anteną, ale jest modem, jakiś model Huawei, wpięty w laptop w każdym zakątku domu ma zasięg, i to taki prawie na maksa. A więc można. BTSy maja tu tyle do rzeczy że mają lokalizację w około 8km oddaleniu od mojego adresu.

Do dobrej jakości połączeń nie trzeba 3g a dobrego pod tym względem telefonu. Np. wyposażonego w tłumik szumów.

Albo Androida.

Gdy kupiłem swój obecny telefon (4,5' ekran) to średnio bateria (2000mA) wytrzymywała tydzień bez ładowania, max 9 dni. A więc może być wydajna bateria przy w miarę dużym wyświetlaczu.

Miejsce np. na aplikacje typu mapa Europy do nawigacji.  Jak już pisałem Amoledy GG super wydajne procesory to dalszy plan. Zresztą wyświetlacza Amoled bym chyba i tak nie wybrał mając wybór.

Data: 2016-11-18 19:44:25
Autor: ToMasz
JotaFon ;)
[...]

podaj mi numery btsów z który korzystają telefony i lokalizaje. Albo sam sprawdź, nie narzekaj jak emeryci na slużbę zdrowia

[...]
z jakiego btsa korzysta modem?

[...]

dupa ( za przeproszeniem) wytrzymała. Źle użytkujesz urządzenie. Jak chcesz robić klasyfikacje jaki telefon wytrzyma najdłużej NA CZUWANIU to kup sobie starą nokie albo philipsa. jeśli Ci urządzenie z androidem wytrzymuje dłużej niż dzień, to znaczy że go nie użytkujesz zgodnie z przeznaczeniem. to tak jakbyś powiedział że Twoje auto pali litr benzyny na miesiąc. JAsne że moze tak być, jasne że tablet/telefon może wytrzymać 9 dni. ale ja bym nie kupił urządzenia z androidem które ma leżeć i nic nie robić, ani auta które robi 15km na miesiąc

A więc może być wydajna
bateria przy w miarę dużym wyświetlaczu.
nie skomentuje tego
Miejsce np. na aplikacje typu mapa Europy do nawigacji.  Jak już pisałem
Amoledy GG super wydajne procesory to dalszy plan. Zresztą wyświetlacza
Amoled bym chyba i tak nie wybrał mając wybór.
polecam stary telefon samsung i780. windowsowa automapa działa super, ekranik malutki - masz gwarantowane 300km/5 godzin nawigacji na baterii. Mało który android z 5 calowym ekranem i nawigacją korzystającą z g3 da radę
ToMasz

Data: 2016-11-20 14:52:45
Autor: Trybun
JotaFon ;)
W dniu 2016-11-18 o 19:44, ToMasz pisze:
[...]

Nie wystarczy wiedzieć że z tego z którego nie ma zasięgu na telefonie w domu? Dobrze odpowiem - z najbliższego, znajduje się on na wieży ciśnień w mieście Słupca. Jakieś około 8iu km od mojego domu. Inne najbliższe w okolicy to już większa odległość. No i większe przeszkody..

[...]

Z tego samego co telefon. W Play wewnętrzny roaming na internet nie chodzi.

[...]

Wcale nie dupa,. A, urządzenie użytkuje w sposób jak najbardziej racjonalny. Nie kupiłem przecie telefonu do oglądania filmów, robienia jakichś wielkich obliczeń w zastępstwie komputera itd. Średnia dzienna to trochę rozmów, duużo SMSów, trochę MMSów, kalendarz, praktycznie codziennie na około godziny nawigacja (Yanosik), często jakiś stary kawałek muzy z netu, pozycjoner w lesie, lub w nieznanym mieście. I to chyba wszystko, jest to absolutnie wszystko czego oczekuję po współczesnym telefonie. Oczywiście 3g i GPS włączane tylko w razie potrzeby.

[...]

A ja tobie proponuję kupić jakiegoś większego laptopa i przestać psuć sobie oczy wpatrywaniem w ekranik telefonu.

Mój co prawda ma nieco mniejszy ekran, ale 200km i przejazd 4godzinny to zużycie tylko około 40% pojemności baterii. Oczywiście nie w standardzie 3g, do obsługi Yanosika EDGE (2g) w zupełności wystarcza. Nie należy jednak także zapominać że w moim telefonie są 2 karty SIM, to jednak trochę większe zużycie baterii niż przy jednej karcie.

Data: 2016-11-18 11:13:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
JotaFon ;)

"ToMasz" o0in6k$7qn$1@dont-email.me

symbiana, windowsa

dla mnie pierwszorzędne. Po kija mi nawigacja jak muszę czekać
kikla minut na uruchomienie, potem kwadrans na wczytanie mapy?

W Symbianie tak jest czy w Windows? ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://danutac.net.pl  '.O_'

Data: 2016-11-18 19:46:12
Autor: ToMasz
JotaFon ;)
W dniu 18.11.2016 o 11:13, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

[...]

nie. w każdym androidzie który ma procesor o wydajności zbliżonej do zx spectrum. w windows mobile i symbianie było _relatywnie_ lepiej.

ToMasz

Data: 2016-11-18 21:48:22
Autor: Sebastian Biały
JotaFon ;)
On 2016-11-18 19:46, ToMasz wrote:
[...]

Mam jednego z najtańszych androidów na rynku, 200zł. Mapa odpala się po maksymalnie 5 sekundach. Łapie GPS tak samo szybko jak w tych 10x droższych. Coś ściemniacie towarzyszu.

w windows mobile i symbianie było _relatywnie_ lepiej.

Może byłe relatywnie mniejsze, te mapy.

Data: 2016-11-19 08:22:04
Autor: ToMasz
JotaFon ;)
On 2016-11-18 19:46, ToMasz wrote:
[...]

jakby Twoje odczucia co do prędkości działania androida za 200zł były prawdziwe i powrzechne, iPhony by nie istniały, samsungi galaxy s cośtam itd. Widziałem na necie porównanie dwóch odmian tego samego tableta, tyle ze jedne był na mtk za 0.99usd w hurcie drugi na intelu. facet pokazał jak paclem szura tam i z powrotem z góry na dół, dziesiątki razy. ten na intelu działał normalnie, czyli wyświetlany obraz był zsynchronizowany z palcem. ten na mtk, miał "rozjazd" nawet jak gościu podniósł rękę, wyświetlany obraz przez sekundę jeszcze się sam przesuwał w te i wewte

w windows mobile i symbianie było _relatywnie_ lepiej.

Może byłe relatywnie mniejsze, te mapy.

może programiści mieli więcej roboty, ale lepiej ją robili. Może system bardziej wymagający....
ToMasz

Data: 2016-11-19 12:48:57
Autor: Sebastian Biały
JotaFon ;)
On 2016-11-19 08:22, ToMasz wrote:
[...]

To nie są odczucia. To sa pomiary. Mozna sobie oczywiście przesadzać na grupach ale Ty przesadzasz w stopniu przekraczającym normy.

Zaś iPhony kupuje się z tak wielu powodow pozatechnicznych że ciężko tutaj szukac korelacji bo znika ona w stercie szpanerów.

[...]

Uciaksza od tematu w którym mapy odpalały się 15 minut. Zacytuje: "potem kwadrans na wczytanie mapy". Nie ma tego kwadransa. Nawet na tablecie który ma już jak dobrze liczę 5 lat i kupiny był w carrefour za 250zł mapy wczytywały się w stopniu zadowalającym do normalnej pracy.

Ja *wiem* dlaczego tanie androidy są tanie i co jest w nich źle. Ale nie oznacza to że są niefunkcjonalne a już na pewno nie w stopniu który sugerujesz.

> [...]
zsynchronizowany z palcem. ten na mtk, miał "rozjazd" nawet jak gościu
podniósł rękę, wyświetlany obraz przez sekundę jeszcze się sam przesuwał

Mam w domu tablet na Intelu i Mediateku, z tej samej epoki. Tablet na Intelu jest do dupy pod każdym wględem od obliczen przez prędkość pamięci po GPU. Wniosek z tego taki że pingwiny żyją w arktyce.

w windows mobile i symbianie było _relatywnie_ lepiej.
Może byłe relatywnie mniejsze, te mapy.
może programiści mieli więcej roboty, ale lepiej ją robili.

Być może, dlatego porównywanie wspólczesnych wypocin programatorów od map z dawnymi mija się z celem z tak wielu powodów że nie należy tego robić.

Data: 2016-11-19 15:46:27
Autor: ToMasz
JotaFon ;)
On 2016-11-19 08:22, ToMasz wrote:
[...]

oczywiście że nie 15 minut z zegarkiem w ręku. To teraz Ci napiszę o tablecie kótry mam w domu. 2 rdzenie 5 giga ramu. córka się rozchorowała, chciałem jej puscić bajkę. włączam - 29% baterii. załączam youtuba, tablet pisze że cośtam aktualizuje. odpalił się YT ale bez filmów, biały ekran. tablet jest pusty, w sensie żadnych gier które cośtam robią w tle, bo to padlizna jest. procenty znikają bo to padlizna jest. dalej się aktualizuje, a że ma mało pamięci to YT dalej nic nie wyświelta. wpisuje tytuł, wyniki wyszukiwania mam z przed tygodnia, zupełnie nie to o co prosiłem. czas ucieka, dziecko traci cierpliwość, bateria energię. poszedłem po s4, w 15 sekund leciała bajka
to jest rzeczywiste porównanie sprzętu za... chciałem napisać kwotę, ale znowu dostanę kopy. taniego sprzętu, albo marnego sprzętu do dobrego.

[...]

nie wierzę. napisz jaki tablet i jakie mapy. bo google się nie liczą. Znaczy spełniają warunek bycia mapami, ale Ty akurat wiesz o co mi chodzi. jak nie to przeczytaj moją następną odpowiedź

Mam w domu tablet na Intelu i Mediateku, z tej samej epoki. Tablet na
Intelu jest do dupy pod każdym wględem od obliczen przez prędkość
pamięci po GPU. Wniosek z tego taki że pingwiny żyją w arktyce.
zasadniczo snapdragon i intel pakowane są do lepszych sprzętów niz mediatek. co nie oznacza że każdy intel jest lepszy od każdego mediateka. napisz jakie to tablety (dużo ich masz) i zobaczymy czy Twoje twierdzenie ma szanse bycia prawdziwym.

ToMasz

Data: 2016-11-19 16:24:51
Autor: Sebastian Biały
JotaFon ;)
On 2016-11-19 15:46, ToMasz wrote:
[...]

Pi x drzwi jak bym widział Galaxy któryśtam który po 3 tyg przerwy dorwal się do wifi. Pół godziny z głowy na aktualizownie. Nawet problem był zadzwonić gdziekolwiek. Kosztował coś koło 1500zł. i nie wynika z ego że ten telefon jest zły. Tylko wynika że płacenie znacznie więcej za nieznacznie lepszy jest absurdalne.

znowu dostanę kopy. taniego sprzętu, albo marnego sprzętu do dobrego.

A kto tu mówi że telefon za 200zł jest dobry? Mowa jest o tym że nie wyswietla map po 15 minutach. Bardziej po 15 sekundach. Wyrywam kłamstwa z netu bo jeszcze ktoś przeczyta.

nie wierzę. napisz jaki tablet i jakie mapy.

Tracer OVO w bodaj wersji 1.2 oraz google maps. Ponieważ nie ma GPSa to dokładałem mu przez usb co było drogą przez mękę (nie ma rownież bluetooth).

mediatek. co nie oznacza że każdy intel jest lepszy od każdego
mediateka. napisz jakie to tablety (dużo ich masz) i zobaczymy czy Twoje
twierdzenie ma szanse bycia prawdziwym.

Jeden to jakiś Kiano, drugi Medion, oba poniżej 250zł coś koło 7-8 cali. Niestety są za daleko żeby sprawdził jakie dokładnie numery. Pi x drzwi kupowane rok temu.

Data: 2016-11-20 11:56:17
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
JotaFon ;)

"ToMasz" o0poj2$g9g$1@dont-email.me

tablecie kótry mam w domu. 2 rdzenie 5 giga ramu. córka się

jest. dalej się aktualizuje, a że ma mało pamięci to YT dalej nic nie

Za mało jakiej pamięci?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://danutac.net.pl  '.O_'

Data: 2016-11-21 19:37:41
Autor: J.F.
JotaFon ;)

Data: 2016-11-21 19:43:41
Autor: J.F.
JotaFon ;)
[...]

Hm, mam s4 ... jak sie zabierze za aktualizowanie, to przystaje, wszystko przystaje.
Telemagazyn dziala wolno, Allegro dziala wolno - ale nie wiem czy to wina telefonu, czy tych programow.
Bo inne dzialaja w miare szybko.
Start aparatu ... 3 sekundy. Znosnie ... ale czy nie powinno byc ze trzy razy szybciej ?
Wszak aplikacja wbudowana.

Od pewnego czasu lubi sie przywiesic i zrestartowac, albo zawiesic transmisje danych.
Ale mam wrazenie, ze to wina Play, wczesniej tak nie bylo.
A moze trzeba by mu reset zrobic ...

J.

Data: 2016-11-19 12:56:02
Autor: radekp@konto.pl
JotaFon ;)
Fri, 18 Nov 2016 21:48:22 +0100, w <o0npg8$hde$1@node1.news.atman.pl>,
Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]

Mam jednego z najtańszych androidów na rynku, 200zł. Mapa odpala się po maksymalnie 5 sekundach. Łapie GPS tak samo szybko jak w tych 10x droższych. Coś ściemniacie towarzyszu.

Ściemnia na pewno. Mój kosztował 300zł... ale w 2011 r. Żadna mapa nie odpala
się dłużej niż kilka sekund, GPS też bez zarzutu.

Data: 2016-11-19 15:09:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
JotaFon ;)

<radekp@konto.pl> f9f03c52ttn4ivbie57ic5qqsmentg5mrc@4ax.com

[...]

Mam 2 sprawne urządzenia z Androidem, miałem łącznie 4 (jeden telefon
sprzedałem, jeden potłukł się) a bawiłem się kilkunastoma -- żadna
mapa nie ładowała się kwadrans, a map tych przemłóciłem kilkadziesiąt...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://danutac.net.pl  '.O_'

Data: 2016-11-19 15:54:58
Autor: ToMasz
JotaFon ;)
W dniu 19.11.2016 o 15:09, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

[...]

uwiesiliście się jednego przesadzonego stwierdzenia. spróbujcie, odpalić olx, zobaczyć kto ma w okolicy 50km do sprzedania czarny kapelusz, odpalić mapę ofline, (nie mapy od googla) wpisać adres do gościa, zobaczyć ile macie do przebycia km. Zadzwonić do gościa czy ogłoszenie jest aktualne. Ile Wam to zajęło? 15 sekund? JA na codzień, gdy dyktuję numer telefonu swoim współpracownikom, wiem jakie mają telefony. ci którzy mówią czekaj, jeszcze się klawiatura nie odpaliła, kupili telefon z androidem za złotówkę. Ci którzy czytali przed zakupem i wybierali rozsądnie, czekają gotowi.
NAwet jak jeszcze 500 osób napisze (kopnie mnie w tyłek) za wypominane 15 minut, to nie spowoduje że telefon wart 300zł działa jak ten wart 1500zł (a za ile był kupiony to inna rzecz)
ToMasz

Data: 2016-11-19 16:28:32
Autor: Sebastian Biały
JotaFon ;)
On 2016-11-19 15:54, ToMasz wrote:
[...]

Czekaj, a gdyby się okazało że ja codziennie musze kompilować kod na adroidzie, wykonywać renderingi blenderem, komunikować się z satelitami szpiegowskimi i oglądać porno to już bedzie niestandardowe uzycie czy jeszcze standardowe? I gdzie ta granica?

Swego czasu czesto korzystałem z przegląrki i map na raz. Na moich 200zł. Nie rozumiem gdzie problem. Działa. Przy czym trzeba wziąć poprawkę na idiotów od JS ale tam poprawkę trzeba brać też na PC.

NAwet jak jeszcze 500 osób napisze (kopnie mnie w tyłek) za wypominane
15 minut, to nie spowoduje że telefon wart 300zł działa jak ten wart
1500zł (a za ile był kupiony to inna rzecz)

*NIKT* tego nie twierdzi. Ty natomiast twierdzisz że ten za 200zł działa tak i tak. No więc *nie*.

Data: 2016-11-20 11:18:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
JotaFon ;)

"ToMasz" o0pp31$itc$1@dont-email.me

odpalić mapę ofline, (nie mapy od googla) wpisać adres do gościa,

Ja sprawdzałem na dziesiątkach map offlajnowych.

Osmand z zapisanym śladem:

  - pierwsze uruchomienie 7 sekund
  - kolejne uruchomienia w czasie niemierzalnym

Osmand bez śladu:

  - pierwsze uruchomienie 6 sekund
  - kolejne uruchomienia w czasie niemierzalnym

,,Pierwsze uruchomienie'' czyli uruchomienie
po około godzinie od ostatniego uruchomienia.
,,kolejne uruchomienia'' -- chwilę po ,,pierwszym''.

Imo najwięcej czasu zabiera odnalezienie telefonu, później odnalezienie
ikony i włączenie (dwa razy trzeba kliknąć w zgaszony ekran) ekranu, ale
można podpiąć aplikację do gestu, przez co szukanie ikony -- odpada.

zobaczyć ile macie do przebycia km. Zadzwonić do gościa czy ogłoszenie jest aktualne. Ile Wam to zajęło? 15 sekund? JA na codzień, gdy dyktuję

na co dzień

-=-

Edytor -- pierwsze uruchomienie w czasie niemierzalnym
Telefon -- pierwsze uruchomienie w pierwszej sekundzie
Kontakty -- jw.
Dodanie nowego kontaktu -- klawiatura jest gotowa w czasie niemierzalnym

Do gaszenia też nie jest potrzebny przycisk -- dwa
kliknięcia w pasek powiadomień lub ikona z NowejL...

Telefon to Asus Max. Raz spadł z szafki nocnej na panel, raz z łóżka
(położyłem na poduszce czy kołdrze, ale zsunął się) na mozaikę klonową
i raz wypadł z ręki na tę mozaikę... (klon jest twardszy od dębu) Chyba
przy ostatnim upadku odpadła klapka tylna i wysunęła się jedna z SIMek.

    http://www.drewol.pl/twardosc.htm

Szyba po bokach i u góry pokrywa telefon niemal do końca, ale mimo tego
ramki są bardzo duże. Telefon sprawia wrażenie takie, jakby był wykonany
właśnie po to, by go rozbić, ;) ale w istocie ta szyba jest wykonana
z GG4 -- odpornej na zadrapania chyba do około 6 w skali Mohsa. lecz
plastycznej.

    https://youtu.be/Oyx6PpXuJfc?t=337

GG5 na razie jest rarytasem, ale także mniej twardym niż piasek...

    https://www.corning.com/gorillaglass/worldwide/en/products-with-gorilla.html

-=-

Aby było jasne, Jerry Rig Everything wycofał swoje zarzuty:

    https://www.youtube.com/watch?v=571pu66vEBc

co do GG5.

    http://komorkomania.pl/33483,samsung-galaxy-note7-wytrzymalosc

    Autor kanału przyznaje, że pierwszy test był przeprowadzony przy
    użyciu ręcznie naostrzonych narzędzi. To, co porysowało ekran, to.
    mikroskopijne drobinki ostrzarki pokrywające ostrze. Przekonuje on,
    że użył ostrzarki pierwszy i ostatni raz

    https://www.youtube.com/watch?v=nOz4Kf5AL7Q

-=-

Reasumując -- Twój kwadrans trwa kilka sekund.
Mój kwadrans trwa 15min*60s/min=900s, czyli
mamy różnicę ponad dwóch rzędów wielkości...

   900/6=150

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://danutac.net.pl  '.O_'

Data: 2016-11-22 00:13:21
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
JotaFon ;)

"Eneuel Leszek Ciszewski" o0rtaj$a2a$1@node2.news.atman.pl

Osmand z zapisanym śladem:

 - pierwsze uruchomienie 7 sekund
 - kolejne uruchomienia w czasie niemierzalnym

Uruchomienie w trakcie rysowania śladu -- w niemierzalnie krótkim czasie.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://danutac.net.pl  '.O_'

Data: 2016-11-19 15:00:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
JotaFon ;)

"ToMasz" o0ni8j$tu$2@dont-email.me

nie. w każdym androidzie który ma procesor o wydajności zbliżonej do zx spectrum.

Takich nie było.

w windows mobile i symbianie było _relatywnie_ lepiej.

IMO wiele zależy od szybkości SD (z której jest ciągnięta
mapa) i od szczegółowości mapy. W renderingu mapy różnie
uczestniczą GPU -- one też są ważne.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://danutac.net.pl  '.O_'

Data: 2016-11-16 14:36:03
Autor: krzysztofsf
JotaFon ;)
W dniu środa, 16 listopada 2016 04:32:44 UTC+1 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:
Ktoś tu chciał Jotę za 5 stów. Oto Jota:

Tez zwrocilem na to uwage. Pytanie, czy to nie jest marna podrobka? Ruscy chyba nie zlecali do Chin produkcji jotaphone.

Data: 2016-11-18 11:13:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
JotaFon ;)

"krzysztofsf" 7e8351fc-1222-48fc-be90-167426bc76a1@googlegroups.com

: Pytanie, czy to nie jest marna podrobka? Tego nie wiem. : Ruscy chyba nie zlecali do Chin produkcji jotaphone.

IMO obecnie wszystko produkowane jest w Chinach. --
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://danutac.net.pl  '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o)  `-:`-'.'.  '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
-bf-      `-    \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.....

Data: 2016-11-19 07:43:22
Autor: user
JotaFon ;)

[...]

To jest roSSyjski telefon .

Data: 2016-11-20 13:21:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
JotaFon ;)

"krzysztofsf" 7e8351fc-1222-48fc-be90-167426bc76a1@googlegroups.com

: Pytanie, czy to nie jest marna podrobka?

   Oryginalny rosyjski yota yotaphone 2 4g lte smartphone
   4.7" dotykowy E Ink 5.0" Szkło Gorilla FHD dual screen
   bezprzewodowe ładowanie 2 GB 32 GB

   126 dolców

   https://pl.aliexpress.com/store/product/Original-Russian-YOTAPHONE-2-YD206-4G-LTE-smartphone-5-AMOLED-dual-screen-quad-core-snapdragon-801/1682216_32728072538.html?detailNewVersion=&categoryId=5090301

Na linkach nie zarabiam.

   https://pl.aliexpress.com/item/Original-YD206-YOTA-YOTAPHONE-2-4-7-Touch-E-Ink-5-0-FHD-Gorilla-Glass-dual/32759597639.html?scm=1007.13339.60109.0&pvid=183cefe3-9338-4e88-8195-e58f6775c95a&tpp=1&detailNewVersion=&categoryId=5090301

   124 $

   https://pl.aliexpress.com/item/Original-YOTAPHONE-2-Dual-Screen-Smartphone-Snapdragon-800-Android-Cell-Phone-5-0-Inch-2GB-RAM/32754557313.html?scm=1007.13338.50051.0&pvid=123a316b-0324-4d52-8142-60972fb19db5&tpp=1&detailNewVersion=&categoryId=5090301

   123 $

Nie wiem, czy to podroby.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://danutac.net.pl  '.O_'

Data: 2016-11-20 10:08:31
Autor: krzysztofsf
JotaFon ;)
W dniu niedziela, 20 listopada 2016 13:51:40 UTC+1 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

Nie wiem, czy to podroby.

Na stronie polskiego przedstawiciela, sprzet ma LTE 800

https://yotaphone.com/pl-pl/#techspec

Tak wiec jest to przynajmniej inna wersja, jesli nie kopia.

Data: 2016-11-21 01:10:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
JotaFon ;)

"krzysztofsf" 5a09c0e8-65f3-407e-8b4c-dbe6862f0b53@googlegroups.com

Nie wiem, czy to podroby.

: Na stronie polskiego przedstawiciela, sprzet ma LTE 800

: https://yotaphone.com/pl-pl/#techspec

: Tak wiec jest to przynajmniej inna wersja, jesli nie kopia.

IMO ważny jest procesor:

 - QualcommR SnapdragonT 801 2,2 GHz w polskim wydaniu
 - Snapdragon 801 w AliE

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://danutac.net.pl  '.O_'

Data: 2016-11-30 01:37:14
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
JotaFon ;)

"krzysztofsf" 5a09c0e8-65f3-407e-8b4c-dbe6862f0b53@googlegroups.com

: Tak wiec jest to przynajmniej inna wersja, jesli nie kopia.

Tu mowa o wersjach:

   https://pl.aliexpress.com/item/Ship-From-EU-Original-YOTA-YotaPhone-2-YD206-Qualcomm-Snapdragon-800-5-0-Inch-FHD-Always/32748221538.html

Powyższy link nie daje mi zarobku.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2016-11-30 20:17:20
Autor: krzysztofsf
JotaFon ;)
W dniu środa, 30 listopada 2016 01:37:56 UTC+1 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:
[...]

I sprawa LTE 800 rozwiazana.

Data: 2016-11-18 21:50:06
Autor: Przyjazny
JotaFon ;)
On 2016-11-16 03:24, Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:
Moja ocena? -- amoled to fajna sprawa, ale A4.4 to raczej staroć.
GG3 też nie jest już hitem.

Na XDA gadają, że jest oficjalny ROM 5.0.

JotaFon ;)