Joytech D142DS wymiana Shimano M525

Data: 2017-07-05 11:09:09
Autor: maciejkoplin
Joytech D142DS wymiana Shimano M525
Hej

Pytanie może banalne, muszę wymienić piastę Joytech D142DS. Wybór padł na Shimano M525.

Pytanie, czy stare szprychy będą ok? czy będę musiał wymienić również szprychy? Chodzi mi o długość.

Dane techniczne, pewno nie przydatne: Obręcze WTB, koło 27,5.

Data: 2017-07-05 23:31:37
Autor: Ignac
W dniu środa, 5 lipca 2017 20:09:12 UTC+2 użytkownik maciej...@gmail.com napisał:
[...]

Nowa piasta musi posiadać zewnętrzne wymiary identyczne/bliskie do starej
z tolerancją (+-)0,5mm: rozstaw kołnierzy kotwiczących szprychy, szerokość
kołnierzy, odległości kołnierzy od prawej i lewej strony piasty,
średnica na której rozmieszczone są otwory kotwiące szprychy w kołnierzach.

Data: 2017-07-06 08:16:42
Autor: maciejkoplin
W dniu czwartek, 6 lipca 2017 08:31:39 UTC+2 użytkownik Ignac napisał:
> [...]

kołnierzy, odległości kołnierzy od prawej i lewej strony piasty,
średnica na której rozmieszczone są otwory kotwiące szprychy w kołnierzach.

A czy ktoś orientuje się czy obie piasty są kompatybilne?

Data: 2017-07-06 21:57:43
Autor: Coaster
maciejkoplin@gmail.com wrote:
[...]

Nalezy 'skalkulowac' sobie wymiary za pomoca dedykowanego kalkulatora:
http://www.sapim.be/spoke-calculator
http://www.prowheelbuilder.com/spokelengthcalculator
https://spokes-calculator.dtswiss.com/en/calculator
http://www.wheelpro.co.uk/spokecalc/

--
PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

- Sheldon Brown, 1944-2008

Data: 2017-07-07 01:45:34
Autor: Ignac
W dniu czwartek, 6 lipca 2017 17:16:46 UTC+2 użytkownik maciej...@gmail.com napisał:

A czy ktoś orientuje się czy obie piasty są kompatybilne?

Pewnie nie, ale zdemontuj starą (i tak musisz to zrobić, jeśli chcesz to koło naprawiać), udaj się do stacjonarnego sklepu (a często w takich jest nawet taniej, niż na aledrogo) i niech Ci zaproponują coś kompatybilnego, czyli wymiarowo pasującego do Twojej i tyle. Nie kupuj na aledrogo, jeśli nie masz powyższej pewności.
Ja mogę sobie tak kupować, bo przerabiałem ten temat w swoich rowerach i mam pewność kompatybilności piasty którą kupuje.

To co Ci kolega Coaster proponuje, jest dobre, bo do dowolnej(w pewnych granicach) piasty, dobierzesz odpowiednią długość szprych, ale dochodzi do tego jeszcze ich koszt zakupu.

Joytech D142DS wymiana Shimano M525