Józef Mackiewicz zaszechterowany

Data: 2009-03-09 10:49:29
Autor: konserwator
Józef Mackiewicz zaszechterowany

Łukasz Reda, X 2006

 Największy polski pisarz XX wieku pozostaje w Polsce prawie nieznany. Jego dzieł nie ma w księgarniach, czytelniach i bibliotekach szkolnych. Erudyta, który wielokrotnie bardziej zasłużył na literacką Nagrodę Nobla niż Czesław Miłosz czy Wisława Szymborska, żadnych nagród nie otrzymał. Jedną z przyczyn tego stanu rzeczy jest fakt, że Józef Mackiewicz (bo o nim tu mowa) był zdecydowanym antykomunistą, który ten nieludzki system znał nie tylko z literatury czy z opowieści, ale sam zaznał jego dobrodziejstw na własnej skórze, będąc przymusowym poddanym Józefa Stalina w latach 1939-1941. Dziś niezawisłe (!) sądy Rzeczypospolitej Polskiej stoją na straży, aby nawet fragmenty jego dzieł nie mogły być drukowane w kraju bez zgody jedynej spadkobierczyni jego praw. Jest nią Nina Karsow-Szechter, wdowa po Szymonie Szechterze, stryju Adama Michnika. Nie tylko ciekawostką jest więc fakt, że Adam Michnik jest jednym z organizatorów literackiej Nagrody Nike w neo-PRL (bo do takiego kręgu twórców odnosi się głównie środowisko, w którym to wszystko się obraca), natomiast Józef Mackiewicz jest patronem nagrody literackiej, która promuje zupełnie inne wartości. Ale cóż, "Gazeta  Wyborcza" jest bogata i opiniotwórcza, zaś patron nagrody swego imienia skazany został na to, co najgorsze - na niebyt.
[...]

http://www.wicipolskie.org/index.php?option=com_content&task=view&id=2125&Itemid=56

Data: 2009-03-09 12:10:10
Autor: zbig

Użytkownik "konserwator" <djmac§don¨Čald@algonet.se> napisał w wiadomości news:gp2pqp$26r$2nemesis.news.neostrada.pl...
Józef Mackiewicz zaszechterowany
.. Erudyta,
który wielokrotnie bardziej zasłużył na literacką Nagrodę Nobla niż Czesław Miłosz czy Wisława Szymborska, żadnych nagród nie otrzymał.

Pisarz niezły, ale żeby zaraz Nobla?

[...]

Główną przyczyną jest  jest fakt współpracy z polskojęzyczną gadzinówką na usługach hitlerowców.
Wiele osób mu tego nie wybaczyło.

Dziś niezawisłe (!) sądy Rzeczypospolitej Polskiej stoją na straży, aby nawet fragmenty jego dzieł nie mogły być drukowane w kraju bez zgody jedynej spadkobierczyni jego praw.

A to dobre! Więc sąd miałby orzec, że można drukować bez zgody właściciela praw????

Data: 2009-03-09 12:44:46
Autor: mrdevilyn
On 9 Mar, 12:10, "zbig" <zbigni...@gazeta.pl> wrote:

Pisarz niezły, ale żeby zaraz Nobla?

Bardziej na Nobla zasłużył niz Sołzenicyn, bo  pierwowzór Archipelagu
napisał drobne 20 lat wcześniej tylko mało kto mu wtedy uwierzył. A że
mu się nobel nalezał bardziej niz Miłoszowi czy Szymborskiej to jest w
ogóle poza wszelką dyskusją.

Główną przyczyną jest  jest fakt współpracy z polskojęzyczną gadzinówką na
usługach hitlerowców.
Wiele osób mu tego nie wybaczyło.

Gówno prawda. "Wiele osób" nie wybaczyło mu wizyty w Katyniu i
potwierdzenia swoim autorytetem że wymordowania polskich jeńców
dopuscili się sowieci. Btw. nie pracował w żadnej gadzinówce tylko W
GAZECIE. Bo gdzie miał pracować pisarz czy dziennikarz w czasie
okupacji, w maglu? W gadzinówkach to zaczeli pisać dopiero tow.tow.
Putrament, Iwaszkiewicz, Miłosz i Broniewski, bo takich skurwysyńskich
gadzinówek jakie wydawała komuszeria to Goebbels by wydawać by się
chyba nie odważył ani nawet by nie potrafił.

A to dobre! Więc sąd miałby orzec, że można drukować bez zgody właściciela
praw????

Sąd uznał właścicielem praw tę żydówke mimo ze przedstawiono ponoc na
procesie inny testament pisarza czyniący spadkobierczynią praw jego
córkę.
J-23

Data: 2009-03-11 12:12:46
Autor: zbig

Użytkownik <mrdevilyn@gmail.com> napisał w wiadomości news:af4b7953-497c-48df-8c09-ee0d0df46e16j38g2000yqa.googlegroups.com...
[...]

Pierwszym, ktróry opisał jak było był Herling-Grudziński.
Do Nobla wyrywa sie już nawet Łysiak. Bez przesady. Miłosz i szymborska, to były Noble
 dla pisarzy wybitnych ale nie Wielkich. To  były nagrodu polityczno-taktyczne
jakich wiele było w historii nagrody, równiez ta dla Sołżenicyna,

[...]

W gadzinówce - wtedy gazet nie było, chyba ze nielegalne.

Sąd uznał właścicielem praw tę żydówke mimo ze przedstawiono ponoc na
procesie inny testament pisarza czyniący spadkobierczynią praw jego
córkę.

Ponoć? To słowo to jakiś dowód?
Wg wikipedii w hurtowniach jest pod dostatkiem Mackiewicza z wydań londyńskich Niny Karsov-Szechter.
Ksiegarnie ich jedank nie zamawiają. Umówili się kurde, zeby nie zarabiać!

Data: 2009-03-11 14:49:06
Autor: mrdevilyn
On 11 Mar, 12:12, "zbig" <zbigni...@gazeta.pl> wrote:

Pierwszym, ktróry opisał jak było był Herling-Grudziński.

Pierwszym który WYDAŁ. Nic nie ujmując Herlingowi Mackiewicz był
jednak pisarzem o pół klasy lepszym.

W gadzinówce - wtedy gazet nie było, chyba ze nielegalne.

Pisał artykuły do polskojezycznej prasy okupanta, bodaj wszystkie
antysowieckie. Ze miał racje to pokazała później sprawa Katynia.Sprawa
była tak pierwszorzędnej wagi dla losu kraju i narodu że nalezalo o
tym wtedy pisac nawet w prasie wydawanej przez Belzebuba. No i dostał
za te "wspólpracę" wyrok smierci- od PPR ;). Ale  akowcy zwęszyli
komuszą prowokacje i ODMÓWILI wykonania wyroku na pisarzu.
Niemniej generalnie twoje twierdzenie jest słuszne, pod warunkiem że
za "wtedy" uznamy lata 1945-88.

Ponoć? To słowo to jakiś dowód?

Żaden, na procesie nie byłem i materiałow z niego nie widziałem, wiem
tylko że taki dokument przedstawiła na procesie jego córka.  Stało w
nim jak byk że pisarz zezwala na drukowanie swoich dzieł przez
antykomunistyczne wydawnictwa w Polsce. Intencja pisarza była całkiem
jasna, niestety użył sformułowania "nielegalne wydawnictwa w PRL" a
ponieważ PRL juz (niby) nie ma i nielegalnych wydawnictw też więc
żydówka sprytnie połozyła lapę na jego dorobku. Btw. zapisanym jej
przez żone pisarza a nie przez niego samego.

Wg wikipedii w hurtowniach jest pod dostatkiem Mackiewicza z wydań
londyńskich Niny Karsov-Szechter.
Ksiegarnie ich jedank nie zamawiają. Umówili się kurde, zeby nie zarabiać!

Sprawdź ile kosztują....
J-23

Data: 2009-03-09 13:14:11
Autor: ColgatesBilly

"konserwator" <djmac§don¨Čald@algonet.se> wrote in message news:gp2pqp$26r$2nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

To zdaje sie, kolejny taki przypadek...
( wiec juz.... nie przypadek)

Zapomnialem nazwiska, ale chodzi o tego, co mu UB podsunelo zone
i cale zycie na niego donosila, a teraz jej syn, przejal te "prawa"
i oczywiscie sie nie zgadza...

PS nie wiem kto, bom mam braki erudycji i slaba pamiec
by pamietac tysiace podobnych przypadkow i nazwisk

Kol

Data: 2009-03-09 04:25:10
Autor: MartaDmitruk
On 9 Mar, 12:14, "ColgatesBilly" <Sir_kolge...@op.pl> wrote:
"konserwator" <djmac§don¨Ča...@algonet.se> wrote in message

> [...]

i oczywiscie sie nie zgadza...

PS nie wiem kto, bom mam braki erudycji i slaba pamiec
by pamietac tysiace podobnych przypadkow i nazwisk

Kol- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

masz na mysli Jasienicę. Ale -o ile pamietam - "syn" przegrał w
sądzie, całe prawa do książek odzyskała rodzona córka pisarza.

Data: 2009-03-09 21:13:11
Autor: ColgatesBilly

<MartaDmitruk@aster.pl> wrote in message news:f554c2c4-8df7-4a26-903f-789ffb50ea30a39g2000yqc.googlegroups.com...

[...]

-- -- -- -- -- -- -- --

Faktycznie, tyle ze nadal nie wiem, ktore z nich bylo "the good guy"
a kto  "the bad guy"... i na czyje wyszlo!

PzDrKOL

Data: 2009-03-09 12:31:42
Autor: Panslavista

Użytkownik "ColgatesBilly" <Sir_kolgejts@op.pl> napisał w wiadomości

> [...]

i oczywiscie sie nie zgadza...

PS nie wiem kto, bom mam braki erudycji i slaba pamiec
by pamietac tysiace podobnych przypadkow i nazwisk

Pewnie chodzi o tego histeryka, Pablo Nierucha Włosiennica...

Data: 2009-03-09 12:46:54
Autor: Vic
JĂłzef Mackiewicz zaszechterowany
Panslavista wrote:
Pewnie chodzi o tego histeryka, Pablo Nierucha WÂłosiennica...

Powiedział mistrz pióra...

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-09 12:51:21
Autor: Panslavista

Użytkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisał w wiadomości
Panslavista wrote:
> Pewnie chodzi o tego histeryka, Pablo Nierucha W3osiennica...

Powiedział mistrz pióra...

Kwinto jewsencja nazwiska i stanu skupienia..... na temacie.

Data: 2009-03-09 13:04:04
Autor: Vic
Panslavista wrote:
Kwinto jewsencja nazwiska i stanu skupienia..... na temacie.

Mówisz po polsku?

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."