Józef Mackiewicz zaszechterowany

Data: 2009-03-09 13:14:11
Autor: ColgatesBilly
Józef Mackiewicz zaszechterowany

"konserwator" <djmac§don¨Čald@algonet.se> wrote in message news:gp2pqp$26r$2nemesis.news.neostrada.pl...
Józef Mackiewicz zaszechterowany

Łukasz Reda, X 2006

Największy polski pisarz XX wieku pozostaje w Polsce prawie nieznany. Jego dzieł nie ma w księgarniach, czytelniach i bibliotekach szkolnych. Erudyta, który wielokrotnie bardziej zasłużył na literacką Nagrodę Nobla niż Czesław Miłosz czy Wisława Szymborska, żadnych nagród nie otrzymał. Jedną z przyczyn tego stanu rzeczy jest fakt, że Józef Mackiewicz (bo o nim tu mowa) był zdecydowanym antykomunistą, który ten nieludzki system znał nie tylko z literatury czy z opowieści, ale sam zaznał jego dobrodziejstw na własnej skórze, będąc przymusowym poddanym Józefa Stalina w latach 1939-1941. Dziś niezawisłe (!) sądy Rzeczypospolitej Polskiej stoją na straży, aby nawet fragmenty jego dzieł nie mogły być drukowane w kraju bez zgody jedynej spadkobierczyni jego praw. Jest nią Nina Karsow-Szechter, wdowa po Szymonie Szechterze, stryju Adama Michnika. Nie tylko ciekawostką jest więc fakt, że Adam Michnik jest jednym z organizatorów literackiej Nagrody Nike w neo-PRL (bo do takiego kręgu twórców odnosi się głównie środowisko, w którym to wszystko się obraca), natomiast Józef Mackiewicz jest patronem nagrody literackiej, która promuje zupełnie inne wartości. Ale cóż, "Gazeta Wyborcza" jest bogata i opiniotwórcza, zaś patron nagrody swego imienia skazany został na to, co najgorsze - na niebyt.
[...]

http://www.wicipolskie.org/index.php?option=com_content&task=view&id=2125&Itemid=56

To zdaje sie, kolejny taki przypadek...
( wiec juz.... nie przypadek)

Zapomnialem nazwiska, ale chodzi o tego, co mu UB podsunelo zone
i cale zycie na niego donosila, a teraz jej syn, przejal te "prawa"
i oczywiscie sie nie zgadza...

PS nie wiem kto, bom mam braki erudycji i slaba pamiec
by pamietac tysiace podobnych przypadkow i nazwisk

Kol

Data: 2009-03-09 04:25:10
Autor: MartaDmitruk
On 9 Mar, 12:14, "ColgatesBilly" <Sir_kolge...@op.pl> wrote:
"konserwator" <djmac§don¨Ča...@algonet.se> wrote in message

> [...]

i oczywiscie sie nie zgadza...

PS nie wiem kto, bom mam braki erudycji i slaba pamiec
by pamietac tysiace podobnych przypadkow i nazwisk

Kol- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

masz na mysli Jasienicę. Ale -o ile pamietam - "syn" przegrał w
sądzie, całe prawa do książek odzyskała rodzona córka pisarza.

Data: 2009-03-09 21:13:11
Autor: ColgatesBilly

<MartaDmitruk@aster.pl> wrote in message news:f554c2c4-8df7-4a26-903f-789ffb50ea30a39g2000yqc.googlegroups.com...

[...]

-- -- -- -- -- -- -- --

Faktycznie, tyle ze nadal nie wiem, ktore z nich bylo "the good guy"
a kto  "the bad guy"... i na czyje wyszlo!

PzDrKOL

Data: 2009-03-09 12:31:42
Autor: Panslavista

Użytkownik "ColgatesBilly" <Sir_kolgejts@op.pl> napisał w wiadomości

> [...]

i oczywiscie sie nie zgadza...

PS nie wiem kto, bom mam braki erudycji i slaba pamiec
by pamietac tysiace podobnych przypadkow i nazwisk

Pewnie chodzi o tego histeryka, Pablo Nierucha Włosiennica...

Data: 2009-03-09 12:46:54
Autor: Vic
JĂłzef Mackiewicz zaszechterowany
Panslavista wrote:
Pewnie chodzi o tego histeryka, Pablo Nierucha WÂłosiennica...

Powiedział mistrz pióra...

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-03-09 12:51:21
Autor: Panslavista

Użytkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisał w wiadomości
Panslavista wrote:
> Pewnie chodzi o tego histeryka, Pablo Nierucha W3osiennica...

Powiedział mistrz pióra...

Kwinto jewsencja nazwiska i stanu skupienia..... na temacie.

Data: 2009-03-09 13:04:04
Autor: Vic
Panslavista wrote:
Kwinto jewsencja nazwiska i stanu skupienia..... na temacie.

Mówisz po polsku?

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."