Jubilat i widelec z piwotami

Data: 2017-09-02 08:09:14
Autor: PeJot
Jubilat i widelec z piwotami
Czołem. Czy komuś udało się pożenić ramę typu Jubilat, na koła 24", ze sztywnym widelcem z piwotami ? Problemem jest nienaturalnie wysoka główka sterowa w ramie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-09-02 09:58:27
Autor: Olivander
Jubilat i widelec z piwotami
Własnie to rozgryzam.

(mój Jubilat ma już tyle przeróbek, że bliżej mu do Zenita, choć zdobyłem go dwa tygodnie temu ;-) W kaźdym razie na przerzutce Epoch6 chodzi siedmiotryb i sachsowska wajcha nieindeksowana zamontowana na sztycy. Danie porządniejszych hamulców to kolejny logiczny krok, choć oryginalne rometowskie hamulce szczękowe, gdy je porządnie ustawiłem, dałem nowe linki i klocki, oraz tylną alufelgę, to one naprawdę działają. Rower już jest szybki, krótki, dobrze jedzie w terenie, składa się OK i mogę go darmo wozić komunikacją publiczną)

piwoty
1. obejmia na gładkim widelcu, w składaku, gdzie to ma byc dokręcane i odkręcane? nie lubię tego pomysłu.
2. skrocenie głowy sterów szlifierką jest proste, ale...
3. jest też trzecia opcja, najprostsza: przerobić oryginalny widelec, dospawać gniazda piwotów. Jak by wyszło z przodu, moźna by spróbować i z tyłu...

tylko że nie mam migomatu, a inwertorem mogę przepalić na wylot nawet przy elektrodach 2mm i prądzie 50.

Data: 2017-09-02 20:00:38
Autor: PeJot
Jubilat i widelec z piwotami
W dniu 2017-09-02 o 18:58, Olivander pisze:
(cytowanie rozmyślnie zmienione )

> [...]
> 3. jest też trzecia opcja, najprostsza: przerobić oryginalny widelec, dospawać gniazda piwotów. Jak by wyszło z przodu, moźna by spróbować i z tyłu...

Nienienie i jeszcze raz nie. Po prostu nie ma do czego przyspawać - te rurki są stanowczo za cienkie i będą się wyginać przy pracy v-ki.

2. skrocenie głowy sterów szlifierką jest proste, ale...

Udało mi się znaleźć na alledrogo widelec 24" z piwotami i trzonem 220 i 230 mm. Niby widelec "Yubilata" ma trzon 230 mm, czyli byłaby szansa na zmontowanie. Martwi mnie natomiast ten kretyński sposób mocowania wspornika kierownicy Jubilata. Pewnie i znalazły by się długie wsporniki ze śrubą i korkiem ale to kolejne kilkadziesiąt złotych które MZ szkoda inwestować w to badziewie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-09-02 12:03:35
Autor: Olivander
W dniu sobota, 2 września 2017 20:00:39 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
Nienienie i jeszcze raz nie. Po prostu nie ma do czego przyspawać - te rurki są stanowczo za cienkie i będą się wyginać przy pracy v-ki.
Możesz być w mylnym błędzie. Ciąłeś i spawałeś kiedyś "romecinę"? To gruba i miękka czarna stal. "Gniotsa, niełamiotsa". Nie patroszyłem jeszcze jubileuszowego widelca, ale kiedyś mnie potrącił babsztyl, gdy jechałem na Wigrusie, wypłakałem się tu na preclu. Widelec poszedł w precel, a ja głównie ochrypłem od wrzeszczenia na kierowczynię (tak się teraz mówi?) siedząc na masce jej czerwonej "Hądy", gdy rowerek chrupał pod kołami. Był hepi ęd, chrypa minęła, zadrapania się zagiły, a baba była ubezpieczona, ubezpieczalnia wypłaciła, achoć rower dostał wcześniej gruntowny face lift, w tym nowy widelec, to stary posłużył do eksperymentów. Spoko wytrzymał młotek i spawarkę. Wytrzymał dwa sezony w roli widelca taczki, piknie pomazianej na biało i dość przeciążanej w ogrodzie (ziemia, kompost itd). A pięękne jest samo zakończenie. Taczkę - ukradli. Wyobraźnia mi podpowiada obrazy tej taczki w roli śródziemnomorskiego klombu kwiatowego jakis Nowych Ruskich. Albo warsiafiaków. Śródzimnomorskiego. Mniej podlewania.

szkoda  inwestować w to badziewie.
NIE szkoda. Bo to polska historya industyalna yest. Koniecznie opisz swe dokonania na chlopcyrometowcy.pl

nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
to o nas? taaak, to o nas! :-D

jak byś był sąsiad, to zobaczył byś co można zrobić z romeciny. cudeńka :-)

Data: 2017-09-02 21:07:59
Autor: PeJot
W dniu 2017-09-02 o 21:03, Olivander pisze:
[...]

Może i się mylę ale szukam prostych rozwiązań. Spawanie piwotów pewnie i ma sens ale to nie jest proste rozwiązanie.

szkoda  inwestować w to badziewie.
NIE szkoda. Bo to polska historya industyalna yest.

W takim razie taka przeróbka to profanacja.

jak byś był sąsiad, to zobaczył byś co można zrobić z romeciny. cudeńka :-)

Może i można. Ale cały frameset z piwotami można mieć za paredziesiąt złotych.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-09-02 13:16:15
Autor: Olivander
W dniu sobota, 2 września 2017 21:08:00 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
Może i można. Ale cały frameset z piwotami można mieć za paredziesiąt złotych.
a wspawanie podstawek piwotów to pół elektrody, 10-20 groszy
(teoretyzuję tylko... fantów w ręce jeszcze nie mam, czas...)

też widzę na olx wideł 24" z piwotami, za 30zł, ale wygląda... okrutnie obło...
dasz taki czołg do ramy Jubilata?

Jubilat i widelec z piwotami