Junak 901 50 cm. Czy warto..?

Data: 2011-03-26 16:27:10
Autor: student22
Junak 901 50 cm. Czy warto..?
Witam,
planuję zakupić Junaka 901.
Dokładnie tak wygląda http://www.skutery-rowery.pl/index.php?products=product&prod_id=361

Chciałbym dowiedzieć się nieco o nim.. szukam w internecie jednak bardzo ciężko znaleźć mi cokolwiek na temat tego motoroweru.
Silnik na licencji Hondy, jednak jak się sprawuje? Czy awaryjny? Jakie osiągi?
Osiągi.. nie spodziewam się cudów, jednak te 70 km/h bez ściągania blokad jest chyba możliwe?
Chciałbym się dowiedzieć co o nim myślicie, jakie są Wasze opinie, może ktoś z Was taki posiada?

Zapraszam do dyskusji na ten temat.

Data: 2011-03-26 17:34:20
Autor: Grzybol
Junak 901 50 cm. Czy warto..?
Użytkownik "student22" <bosiu94@_NOSPAM_op.pl> napisał w wiadomości
[...]

Koło Junaka toto nawet nie stało. Zwykła china jak inne romety, wydry, perkozy czy inne polskobrzmiące chujnie. Chińczyki zrobią Ci nawet warszawską syrenkę.

--
Grzybol

Data: 2011-03-26 17:40:15
Autor: Piotr May
Junak 901 50 cm. Czy warto..?
W dniu 2011-03-26 17:34, Grzybol pisze:
UÂżytkownik "student22"<bosiu94@_NOSPAM_op.pl>  napisaÂł w wiadomoÂści

ChciaÂłbym siĂŞ dowiedzieĂŚ co o nim myÂślicie, jakie sÂą Wasze opinie, moÂże
ktoÂś z Was taki posiada?

KoÂło Junaka toto nawet nie staÂło. ZwykÂła china jak inne romety, wydry,
perkozy czy inne polskobrzmiÂące chujnie. ChiĂączyki zrobiÂą Ci nawet
warszawskÂą syrenkĂŞ.

Masz racje. Tylko pytanie czy Studentowi22 chodzi o to zeby to mialo cos wspolnego z prawdziwym Junakiem, czy po prostu szuka motorowerka. Wg mnie, szuka motorowerka :)

Kolego Student22, trzymaj sie z daleka od wszelkich produkcji made in china, korea itp. Poszukaj lepiej na allegro czegos ze stajni znanych marek, typu Honda, Kawasaki, Suzuki, itp itd. Wiem. Troche drozsze, ale... napewno sporo mniej awaryjne.

(polecam archiwum i przygody mojej siostry z motorowerem Knight)

--
piomay
www.piomay.riders.pl

Data: 2011-03-26 17:41:56
Autor: Grzybol
Junak 901 50 cm. Czy warto..?

Dlatego napisałem. Żeby chłopak się nie wkaszanił:-)

--
Grzybol

Data: 2011-03-26 17:04:10
Autor: student22
Junak 901 50 cm. Czy warto..?
Nie zależy mi na podobieństwie do Junaka.
Właśnie.. "Made in China" odpycha, jednak może to tylko stereotyp? Wiele podobnych produkcji widać na drogach, i tu pytanie czy rozkraczy się po pierwszym sezonie?

Data: 2011-03-26 18:07:52
Autor: Grzybol
Junak 901 50 cm. Czy warto..?
[...]

Rydzykuj. Ja bym poszukał jakiejś hondziawki czy innej yamahi. Za 4999 mozna kupic piekny markowy używany motorower. Ale zawsze mozesz miec nowy. Chinski. Kup, pojezdzij, ocen. Podobnie jest z ożenkiem facetów - wszyscy Ci mówią nie żen sie!!!, nie rob tego!!! To syf!!! Ale wiekszosc idzie do oltarza. Potem cale zycie zaluje ze nie posluchal... W Twoim wypadku stracisz tylko kase, wolnosc zachowasz:-)

--
Grzybol

Data: 2011-03-26 18:50:51
Autor: Ivam
Junak 901 50 cm. Czy warto..?
UĹźytkownik "Piotr May"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d8e16ff$1@news.home.net.pl...
[...]

A ja ze swojej strony dodam peugeot'a (model KISBEE jest tylko 800zl drozszy od tego junaka) albo cos wloskiego (gilera, vespa, etc.).

A ja polece popytac ludzi, ktorzy posiadaja te chinskie maszyny "na licencji" znanych i cenionych producentow. Koles ode mnie z roboty posiada takiego chinczyka "na licencji" peugeota. Od poczatku ma z nim problemy, do tego stopnia, ze zahaczylo nawet o rzecznika praw konsumenta;)

W koncu udal sie do dobrego serwisu, w ktorym stalo kilka maszyn min. peugeot, ktory mial byc "licencjodawca". Poza plastikami, lampami etc. wszystkie czesci mechaniczne na pierwszy rzut oka sie kompletnie roznia.

W porownaniu z oryginalem zaoszczedzil 1300zl, ale boi sie jechac gdzies dalej niz 2-3km jednym rzutem, bo maszyna potrafi sama z siebie zgasnac (problemy z instalacja elektryczna).

--
pzdr:
Ivam

Data: 2011-03-26 21:20:30
Autor: Don Pedro
Junak 901 50 cm. Czy warto..?
W dniu 2011-03-26 17:40, Piotr May pisze:
W dniu 2011-03-26 17:34, Grzybol pisze:
UÂżytkownik "student22"<bosiu94@_NOSPAM_op.pl> napisaÂł w wiadomoÂści

Koniec świata:
- młody człowiek ze 'ścigacza' pisze normalnie,
- Grzybol grzecznie doradza młodym,
- Piomay pisze na precle o skuterach...

A myślałem, że już mnie tu nic nie zdziwi...

--
pozdr
DP

Data: 2011-03-27 08:56:08
Autor: Don Pedro
Junak 901 50 cm. Czy warto..?
W dniu 2011-03-26 21:35, kocyk pisze:
Don Pedro wrote:
[...]

Piszesz nie na temat.

--
DP

Data: 2011-03-27 01:18:34
Autor: amos
Junak 901 50 cm. Czy warto..?

Don Pedro napisał(a):

> Ty chuju!

Piszesz nie na temat.

No I wrocilo do "normy" ;)

--
Zdrowka
amos

Data: 2011-03-27 13:32:28
Autor: NESSO
Junak 901 50 cm. Czy warto..?

U?ytkownik "student22"<bosiu94@_NOSPAM_op.pl> napisa3 w wiadomo?ci

[...]

używaj skrótów ch....

Data: 2011-03-27 13:40:16
Autor: Grzybol
Junak 901 50 cm. Czy warto..?
Don Pedro wrote:
[...]

Nie bardzo skróciłeś. Jest tyle samo znaków, licząc z wykrzyknikiem...

--
Grzybol

Data: 2011-03-27 00:46:17
Autor: kamil_pl
Junak 901 50 cm. Czy warto..?

Użytkownik "Grzybol" <grzybchuj@wp.pl> napisał w wiadomości news:iml510$68d$1mx1.internetia.pl...

Koło Junaka toto nawet nie stało. Zwykła china jak inne romety, wydry, perkozy czy inne polskobrzmiące chujnie. Chińczyki zrobią Ci nawet warszawską syrenkę.

Coś w tym jest chyba. Jan kupiłem używanego skutera Suzuki 50 2t a kuzyn nowego Rometa 50 4t w Tesco. Mówi sie ze 4T dluzej wytrzymuja a jednak po 3500 km jego silnik byl do wymiany serwisowej (zatarcie czy cos nie pamietam) mimo wzglednego dbania, skrzywiona rama (ciezki kierowca), amortyzator poszedl, rozrusznik, licznik i dalej by wymieniac, a moj mimo wiekszego przebiego w sumie siagajacego 12500 km chodzi jak nowy a jest 2T. Moze to przypadek a moze jednak swiadczy o tym ze Romet mimo swojego dobrego imienia nie jest idealem, bylem w zeszlym roku w Grecji, (gdzie skuter, motorower to popularny srodek transportu dziennego) i tam wszystkie skutery jakie widzialem byly zachodnie, nie spotkalem zadnego "Kingway Kojot", "Romet Bassa" czy "Motobi Sowa". Ciekawe czemu... przeciez to kryzysowy kraj...?

Data: 2011-03-27 10:33:28
Autor: Wiesiek
Junak 901 50 cm. Czy warto..?

Użytkownik "kamil_pl" <dzejnasSKASUJ_TO@wp.pl> napisał w wiadomości news:imltsf$ujs$1news.net.icm.edu.pl...

[...]

Byłem w zeszłym roku we Francji. Jeździli tam na takich ładnych małych motorkach z silnikami Hondy. Zapomniałem nazwy. Szukałem tego w Polsce i nie znalazłem. A też je można było kupić w ichnich marketach.

Wiesiek

Data: 2011-03-27 12:34:46
Autor: Ivam
Junak 901 50 cm. Czy warto..?
Użytkownik "Wiesiek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:immsos$arf$1@node2.news.atman.pl...
Byłem w zeszłym roku we Francji. Jeździli tam na takich ładnych małych motorkach z silnikami Hondy.

A widzisz roznice miedzy "na licencji uznanego producenta" a "z silnikiem uznanego producenta"?

--
pzdr:
Ivam

Data: 2011-03-27 12:49:57
Autor: Jacot
Junak 901 50 cm. Czy warto..?
"Wiesiek" <wlopataNOSPAM@poczta.onet.pl> wrote:

Byłem w zeszłym roku we Francji. Jeździli tam na takich ładnych małych motorkach z silnikami Hondy. Zapomniałem nazwy. Szukałem tego w Polsce i nie znalazłem. A też je można było kupić w ichnich marketach.

I tez byly chinskie;)

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2011-03-27 18:32:44
Autor: Wiesiek
Junak 901 50 cm. Czy warto..?

Użytkownik "Jacot" <jacot@meostrada.pl> napisał w wiadomości news:ph5uo65f4aqgbnfmqq95il8e619854o5524ax.com...
[...]

A cholera wie! Ale ich było dużo. I menele nimi nie jeździli.
Wiesiek

Data: 2011-03-28 10:30:44
Autor: Wojtek Sobociński
Junak 901 50 cm. Czy warto..?
W dniu 2011-03-27 00:46, kamil_pl pisze:

Moze to przypadek a moze jednak swiadczy o tym ze Romet mimo swojego dobrego
imienia

Mało nie spadłem z krzesła. Rowery tej firmy lokują się w pierwszej trójce najchujowszego złomu jaki jeździ po tej ziemi. A te chińskie wynalazki to z Rometa mają tylko nazwę. Zresztą taką, której już bardziej zszargać nie można :)

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-03-28 10:42:23
Autor: J_K_K
Junak 901 50 cm. Czy warto..?
Użytkownik "Wojtek Sobociński" <sobos6@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:impgug$ggo$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2011-03-27 00:46, kamil_pl pisze:

Moze to przypadek a moze jednak swiadczy o tym ze Romet mimo swojego dobrego
imienia

Mało nie spadłem z krzesła.

Stary, "socjalistyczny" Romet,
a Arkus-Romet, to niestety dwie róşne sprawy.

Pzdr

JKK

Data: 2011-03-28 17:37:51
Autor: kamil_pl
Junak 901 50 cm. Czy warto..?

[...]

Hmm a te motorowery co za komuny były? Ogar 205, Chart? Bardzo popularne swojego czasu... Też kiepskie jakościowo były? (Ja tylko jeździłem czyimiś, więc nie znałem ich od strony napraw)

Data: 2011-03-30 04:49:01
Autor: Wojtek Sobociński
Junak 901 50 cm. Czy warto..?
W dniu 2011-03-28 17:37, kamil_pl pisze:
Uďż˝ytkownik "Wojtek Sobociďż˝ski"<sobos6@gazeta.pl>  napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci

Ma�o nie spad�em z krzes�a. Rowery tej firmy lokuj� si� w pierwszej tr�jce
najchujowszego z�omu jaki je�dzi po tej ziemi. A te chi�skie wynalazki to
z Rometa maj� tylko nazw�. Zreszt� tak�, kt�rej ju� bardziej zszarga� nie
mo�na :)

Hmm a te motorowery co za komuny by�y? Ogar 205, Chart? Bardzo popularne
swojego czasu... Te� kiepskie jako�ciowo by�y? (Ja tylko je�dzi�em czyimi�,
wi�c nie zna�em ich od strony napraw)

Miałem Ogara z silnikiem od Jawy 50. Po jakimś czasie zapłon można było ustawić na dwie opcje: pali z kopki i nie ma przejścia na obroty, albo ma przejście na obroty ale nie pali z kopki. Odpalałem go zawsze z pychu :) A tak to jeździł, czasem się tylko świeca mostkowała.

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-03-30 08:37:31
Autor: J_K_K
Junak 901 50 cm. Czy warto..?
Użytkownik "Wojtek Sobociński" <sobos6@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:imu5mn$hv$1inews.gazeta.pl...
Miałem Ogara z silnikiem od Jawy 50. Po jakimś czasie zapłon można było ustawić na dwie opcje: pali z kopki i nie ma przejścia na obroty, albo ma przejście na obroty ale nie pali z kopki.

A ten zapłon to na oko, czy na 0,4 i 1,2 przed ZZ ?
A przerywacz bywał oliwiony ?

Ja na swoim 200 zrobiłem ~20 000 km
i za ten czas zdarzyła się 1 awaria,
że musiałem pchać ~naście kilometrów do domu:
- po zmianie kolanka gaĹşnika na oryginalne,
wałek zdawczy nie wytrzymał "polskiej" małej zębatki.
Trzeba było "przy okazji" zmienić na o 1 większą :-)

Drugą awarią (ale dało się dojechać) było urwanie szpilki
gaĹşnika w cylindrze.

A tak to palił od 1 razu i po prostu jeździł :-)

Pzdr

JKK

Data: 2011-03-26 18:07:48
Autor: Wiesiek
Junak 901 50 cm. Czy warto..?

[...]

Tylko jest drobna chyba drobna różnica. Te "Chińczyki" sa w Polsce "rozbierane i ponownie składane) .

Wiesiek

Data: 2011-03-26 18:09:00
Autor: Grzybol
Junak 901 50 cm. Czy warto..?
Użytkownik "Wiesiek" <wlopataNOSPAM@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
[...]

Co z tego wynika i w czym ta roznica do kurwy nedzy???!!!!

--
Grzybol

Data: 2011-03-26 18:15:02
Autor: Wiesiek
Junak 901 50 cm. Czy warto..?

Użytkownik "Grzybol" <grzybchuj@wp.pl> napisał w wiadomości news:iml720$h0i$1mx1.internetia.pl...
[...]

A może zasadnicza.
A tak przy okazji czy taki chamski jesteś tylko dzisiaj czy tak już masz?
Wiesiek

Data: 2011-03-26 21:14:29
Autor: Jacot
Junak 901 50 cm. Czy warto..?
"Wiesiek" <wlopataNOSPAM@poczta.onet.pl> wrote:

A może zasadnicza.

Znaczy podwojona liczba problemow?

A tak przy okazji czy taki chamski jesteś tylko dzisiaj czy tak już masz?

Tak ma.

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2011-03-28 15:45:05
Autor: Wojtek Sobociński
Junak 901 50 cm. Czy warto..?
W dniu 2011-03-26 18:09, Grzybol pisze:
Uďż˝ytkownik "Wiesiek"<wlopataNOSPAM@poczta.onet.pl>  napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci
Uďż˝ytkownik "student22"<bosiu94@_NOSPAM_op.pl>  napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci
Witam,
planujďż˝ zakupiďż˝ Junaka 901.
Dok�adnie tak wygl�da
http://www.skutery-rowery.pl/index.php?products=product&prod_id=361
Chcia�bym dowiedzie� si� nieco o nim.. szukam w internecie jednak bardzo
ci�ko znale�� mi cokolwiek na temat tego motoroweru.
Silnik na licencji Hondy, jednak jak siďż˝ sprawuje? Czy awaryjny? Jakie
osi�gi?
Osi�gi.. nie spodziewam si� cud�w, jednak te 70 km/h bez �ci�gania
blokad  jest chyba moďż˝liwe?
Chcia�bym si� dowiedzie� co o nim my�licie, jakie s� Wasze opinie, mo�e
ktoďż˝ z Was taki posiada?
Zapraszam do dyskusji na ten temat.
--
Wysďż˝ano z czytnika ďż˝cigacz.pl ->  http://grupy.scigacz.pl/
Tylko jest drobna chyba drobna r�nica. Te "Chi�czyki" sa w Polsce
Wiesiek

Co z tego wynika i w czym ta roznica do kurwy nedzy???!!!!

I kto je przed sprzedażą rozkłada i składa? Się czeka aż wrócą do serwisu po pierwszej jeździe a potem się kasuje hajs...

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-03-26 18:28:43
Autor: Wiesiek
Junak 901 50 cm. Czy warto..?

[...]

Chyba chodzi o ten model - http://www.skuteryferro.pl/katalog-produktow/motorowery_5/model-901-4_27.html
Nazwa trochę inna ale wygląda identycznie. Chyba nazwę Junak została "przypisana do ich choppera - http://www.almot.com.pl/

Wiesiek

Data: 2011-03-26 21:16:53
Autor: Jacot
Junak 901 50 cm. Czy warto..?
student22 <bosiu94@_NOSPAM_op.pl> wrote:

Zapraszam do dyskusji na ten temat.

Nie wzywaj imienia Junaka nadaremno

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2011-03-27 15:46:36
Autor: blur
Junak 901 50 cm. Czy warto..?
UĹźytkownik "Jacot"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hciso6dl481e5tnp9r3jb2aosfmn10r0g4@4ax.com...

student22 <bosiu94@_NOSPAM_op.pl> wrote:

Zapraszam do dyskusji na ten temat.

Nie wzywaj imienia Junaka nadaremno

Ale Jackot czy z czystym sumieniem możesz powiedzieć że oryginalny Junak jest bezawaryjny ? przyznaj że godzinowo to wymaga więcej obsługi niż masz jazdy :)

Data: 2011-03-28 11:53:24
Autor: Jacot
Junak 901 50 cm. Czy warto..?
"blur" <blur0@poczta.onet.pl> wrote:

Ale Jackot czy z czystym sumieniem możesz powiedzieć że oryginalny Junak jest bezawaryjny ? przyznaj że godzinowo to wymaga więcej obsługi niż masz jazdy :)

Jak na ponad 50 letnie motory mozna powiedziec ze jest stosunkowo
bezawaryjny;) Wisz 50 lat to szmat czasu, wiekszosc wspolczesnej
produkcji ulegnie biodegradacji zanim tyle minie;)
A z tym czasem... no sa ludzie ktorzy co najmniej na rowni lubia
grzebac co jezdzic. Mnie prawde mowiac dawno juz to pierwsze przeszlo,
wsrod braci junaczej takze jakos bardziej ostatnimi czasy jezdnosc
zyskiwa wieksza popularnosc niz eksperymentatorstwo;)

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2011-07-18 15:46:14
Autor: WaFel
Junak 901 50 cm. Czy warto..?
Użytkownik "student22" <bosiu94@_NOSPAM_op.pl> napisał w wiadomości:
planuję zakupić Junaka 901.
Dokładnie tak wygląda

Hej,
Skoro masz już tyle konkretnych odpowiedzi to ja jeszcze od siebie dodam forum Junaka na którym coś sie powinno pojawić: http://junak.cahe.pl/
A tutaj jest blog gościa, który kupił M25 i dzieli się swoimi spostrzeżeniami: http://junak-m25.mojemoto.pl/
Od siebie dodam, że wolę kupić taką nową chińszczyznę niż skuter w markecie czy używkę japończyka. Jest przynajmniej dostęp do tanich części 2 lata gwarancji i sieć serwisów w całej PL.
P.S. Poza tym jak coś kupuję to pytam czy to chińskie bo jak nie to nie kupuję ;)

--
Pozdro
WaFel

Junak 901 50 cm. Czy warto..?