Jura - campingi i pola namiotowe w okolicy Pilicy, Kluczy, Wolbromia

Data: 2009-05-16 14:15:02
Autor: Grzegorz
Jura - campingi i pola namiotowe w okolicy Pilicy, Kluczy, Wolbromia
Witam,

Niedawno czegoś fajnego szukałem, na wyjazd z 2 dzieciaków.

O ile dalej na pn jest camping w Podlesicach, to na pd od Pilicy jakby bazy brakowało. Przejechałem sobie na rowerku od Wolbromia poprzez Domaniewice (kawałek niby-pola nad stawami) , dalej ośrodek w Krzywopłotach (z polem namiotowym), Złożeniec (chyba popadająca w ruinę szkoła i nic więcej), Pilica (nie zauważyłem campingu), Ryczów, Żelazko, Krępa (stawy, ale bez wody !!! + spalony las) i .... tylko Krzywopłoty się nadały na mały wyjazd. Mili właściciele, od 7 lat to budują i chyba jeszcze końca nie widać ;-) ( http://amig-jura.pl/ ). Chyba gmina ma w tym swój "udział" :-( ... Za miedzą w gminie Wolbrom już jest podobno dużo łatwiej.

Czy może ktoś zna w tej dość ciekawej okolicy jakieś inne campingi, pola namiotowe czy fajne miejsca na biwak ?

Mała foto-relacja z tej mini-wyprawy jest tu :

www.complex.org.pl/amig-jura/

Widać też jedno "dzikie" miejsce na przyczepkę. Jak dla mnie jest tam trochę za dużo kurzu - trawa to trawa ...

Okolice są ciekawe, są trasy i na spacerki (wyprawami górskimi to tego raczej nazwać się nie da) i na całkiem ciekawe wycieczki rowerowe. Ale nie zwasze dziki biwak, to jest to.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2009-05-16 15:00:05
Autor: Basia Z.
Jura - campingi i pola namiotowe w okolicy Pilicy, Kluczy, Wolbromia

Użytkownik "Grzegorz" :

[...]

W Smoleniu jest bardzo sympatyczny ośrodek Jurajskich Parków Krajobrazowych. Są domki campingowe, miejsce na ognisko, ale nie wiem czy wolno biwakować.

http://zpk.com.pl/index1.php?ntabela=osmoleniu&nmenu=linkosrodki

tel. (032) 6736079, lub tel do biura w Będzinie (032) 267 44 82, (032) 267 04 23

W Podzamczu biwakowałam na terenie gospodarstwa agroturystycznego "Skalny":

http://www.tur.pl/skalny/  (osobna łazienka i sanitariaty do dyspozycji biwakujących, w domu osobne)

Juz znacznie bardziej na południe w Dolinkach Podkrakowskich jest mały camping w Dolinie Będkowskiej "Pod Sokulicą".

http://www.dolinabedkowska.pl/

W Łazach jest fajne schronisko PTSM, nocowałam kilka razy, ale o ile wiem nie wolno tam biwakować.

http://www.schroniskolazy.pl/

Za to tuż obok jest inne, prywatne schronisko "Małgosia", może tam wolno zabiwakować ?

http://www.schronisko.kki.pl/

A tu więcej wg strony o Jurze (ale nie wszystko sprawdzone z autopsji):

http://www.it-jura.pl/pl/turystyk.php?go=noclegi5

W Jurze północnej jest jeszcze całkiem nowe pole biwakowe w Rzędkowicach, zbudowane za pieniądze Unii Europejskiej, byłam tam obejrzeć, prezentuje się nieźle, podobno są sanitariaty i prysznice, ale nie spałam tam.

http://www.wlodowice.pl/index1.php?go=aktualnosci&id=104

Pozdrowienia

Basia

Data: 2009-05-16 15:07:51
Autor: Grzegorz
Jura - campingi i pola namiotowe w okolicy Pilicy, Kluczy, Wolbromia
Hello Basia Z. !:
A tu więcej wg strony o Jurze (ale nie wszystko sprawdzone z autopsji):

http://www.it-jura.pl/pl/turystyk.php?go=noclegi5

Ano właśnie to sprawdzałem i mapy zaprzyjaźnionego wydawnictwa .... generalnie brak aktualnej informacji, nie wiadomo też, gdzie w "agroturystyce" można z namiotem czy przyczepką.

Dzięki za info, chyba mam cen na następną wycieczkę rowerową. Ale muszę poczekać na "wiatr ze wschodu" - TAM pociągiem, z powrotem rowerkiem ;-)

Pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2009-05-16 18:20:26
Autor: Basia Z.
Jura - campingi i pola namiotowe w okolicy Pilicy, Kluczy, Wolbromia
Trafiłam jeszcze na takie tematy na forum Jurajskim:

http://www.forumjurajskie.pl/viewtopic.php?t=469

http://www.forumjurajskie.pl/viewtopic.php?t=2696

http://www.forumjurajskie.pl/viewtopic.php?t=1900

Daty wątków są różne, więc nie wiem jak bardzo wszystko jest aktualne.

B.

Data: 2009-05-19 09:17:54
Autor: Grzegorz
Jura - campingi i pola namiotowe w okolicy Pilicy, Kluczy, Wolbromia
Hello Basia Z. !:

Daty wątków są różne, więc nie wiem jak bardzo wszystko jest aktualne.

Każda informacja się przyda. Ale ... najlepiej, gdyby była aktualna. Ale zawsze można sprawdzić.

Np. Domaniewice - fotka :

www.complex.org.pl/pole.jpg

Cóż, pole niby jest, ale o wygódce to raczej pomarzyć można.

Sorry za mały spam, ale testuję właśnie możliwości Google ;-) - ta maszynka jakoś dziwnie wykrywa linki w grupach dyskusyjnych. Wpiszcie sobie w googlach amig jura i ... ech, głupie te wyszukiwarki

To ja może pozwolę sobie wpisać :

www.complex.org.pl/pole-namiotowe-jura/

(to jest to samo, co wcześniej wrzuciłem)

i filmik :

www.complex.org.pl/centryfuga.wmv

A tak na poważnie - kiedy ktoś się zabierze za aktualizację bazy noclegowej na Jurze - tej tańszej ? Gminy jakoś to olewają, a szkoda.

Pzdrw.
--
Grzegorz

Jura - campingi i pola namiotowe w okolicy Pilicy, Kluczy, Wolbromia