Jutro Bo¿e Cia³o - idziemy na procesje

Data: 2012-06-06 22:36:49
Autor: abc
Jutro Bo¿e Cia³o - idziemy na procesje
Po raz pierwszy z procesj± Bo¿ego Cia³a na terenie Polski spotykamy siê ju¿
w XIV wieku w P³ocku i we Wroc³awiu.

Od wieku XVI wprowadzono z Niemiec zwyczaj ¶piewania czterech Ewangelii przy
czterech o³tarzach. Istnieje on do dnia dzisiejszego.

Od dawna wprowadzono zwyczaj, istniej±cy po dzieñ dzisiejszy, ¿e lud
przynosi do ko¶cio³a wianki zió³. Tam zostawia je przez ca³± oktawê. W
oktawie kap³an je po¶wiêca, po czym lud zabiera je do domu.

Zawiesza je na ¶cianie, by chroni³y od choroby lub poszczególne ga³±zki
umieszcza na polach, by lepiej ros³y plony i by Bóg zachowa³ je od robactwa
i nieurodzaju.

W niektórych stronach drzewka i ga³êzie, którymi by³ przystrojony ko¶ció³ i
o³tarze, po oktawie zabierano na pola i tam je zatykano. Ich czê¶æ palono,
aby dym odstrasza³ chmury, nios±ce grad i pioruny.

Wiêcej http://brewiarz.pl/czytelnia/boze_cialo.php3

--
Nie da siê oddzieliæ polityki od religii. Nie da siê w cz³owieku oddzieliæ
katolika od obywatela. Rozdzia³ pañstwa od Ko¶cio³a jest sztuczny.

Data: 2012-06-06 20:59:44
Autor: MH
Jutro Bo¿e Cia³o - idziemy na procesje
abc <abc@wp.pl> napisa³(a):
[...]

===================

A w Niedzielê miesiêcznica. Gdzie do Pani Nêdzy mamy i¶æ??

MH

Data: 2012-06-06 23:29:40
Autor: pluton
Jutro Bo¿e Cia³o - idziemy na procesje
A w Niedzielê miesiêcznica. Gdzie do Pani Nêdzy mamy i¶æ??

Ja bym poszedl podziwiac cuda: facet z miesiaczka! no no!

Nullification

Data: 2012-06-06 21:42:18
Autor: MH
Jutro Bo¿e Cia³o - idziemy na procesje
abc <abc@wp.pl> napisa³(a): [ciach]

Jutro puszczê b±ka i bêdzie precesja!!

MH

Data: 2012-06-06 22:59:27
Autor: pluton
Jutro Bo¿e Cia³o - idziemy na procesje
Ja sie nie boje zadnego ciala. Jeszcze wczoraj kupilem
zgrzewke piwa. Moga sobie zamykac sklepy.

Nullification

Data: 2012-06-06 21:33:38
Autor: MH
Jutro Bo¿e Cia³o - idziemy na procesje
pluton <zielonadupax@gazeta.pl> napisa³(a):
Ja sie nie boje zadnego ciala. Jeszcze wczoraj kupilem
zgrzewke piwa. Moga sobie zamykac sklepy.

=================

1 zgrzewka na ca³y boski ³ikend?? MH

Data: 2012-06-06 23:34:39
Autor: pluton
Jutro Bo¿e Cia³o - idziemy na procesje
> Ja sie nie boje zadnego ciala. Jeszcze wczoraj kupilem
> zgrzewke piwa. Moga sobie zamykac sklepy.

=================

1 zgrzewka na ca³y boski ³ikend??

Zgrzewka jest na czwartek. W piatek odnowie zapasy na piatek,
w sobote odnowie zapasy na sobote a w niedziele bede odpoczywal
od piwa.

Nullification

Data: 2012-06-06 21:39:47
Autor: MH
> [...]

Zgrzewka jest na czwartek. W piatek odnowie zapasy na piatek,
w sobote odnowie zapasy na sobote a w niedziele bede odpoczywal

===========

A nie pro¶ciej zaopatrzyæ siê w broñ wiêkszego kalibru??

MH

Data: 2012-06-06 23:41:24
Autor: pluton
Jutro Bo¿e Cia³o - idziemy na procesje
A nie pro¶ciej zaopatrzyæ siê w broñ wiêkszego kalibru??

Woode na niedziele juz mam.

Nullification

Data: 2012-06-06 21:54:07
Autor: MH
Jutro Bo¿e Cia³o - idziemy na procesje
pluton <zielonadupax@gazeta.pl> napisa³(a):
> A nie pro¶ciej zaopatrzyæ siê w broñ wiêkszego kalibru??

Woode na niedziele juz mam.

================

Noooo, to rozumiem!! Smacznego i zdroofko!!

MH

Data: 2012-06-07 08:29:08
Autor: Jakub A. Krzewicki
Jutro Bo�e Cia�o - idziemy na procesje
środa, 6 czerwca 2012 22:59. carbon entity 'pluton' <zielonadupax@gazeta.pl>

Ja sie nie boje zadnego ciala. Jeszcze wczoraj kupilem
zgrzewke piwa. Moga sobie zamykac sklepy.

A h** tam. Mam za rogiem stację benzynową, czynną w świątek i piątek. Zawsze mogę kupić zgrzewkę Desperados.

http://lordwinterisle.blogspot.com/

Data: 2012-06-07 09:58:33
Autor: MH
Jutro Bo?e Cia?o - idziemy na procesje
Jakub A. Krzewicki <drukpakunley@gmail.org> napisa³(a):
A h** tam. Mam za rogiem stację benzynową, czynną w świątek i piątek. Zaw
sze mogę kupić zgrzewkę Desperados.

========
O:)))))

MH

Data: 2012-06-06 23:29:11
Autor: u2
W dniu 2012-06-06 22:36, abc pisze:
Po raz pierwszy z procesj± Bo¿ego Cia³a na terenie Polski spotykamy siê ju¿
w XIV wieku w P³ocku i we Wroc³awiu.

Czyli t.zw. bilokacja, objawienie sie w kilku miejscach naraz :-)

Data: 2012-06-07 09:40:26
Autor: BomBel
Jutro Bo¿e Cia³o - idziemy na procesje

U¿ytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4fcfcbaf$0$1309$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2012-06-06 22:36, abc pisze:
Po raz pierwszy z procesj± Bo¿ego Cia³a na terenie Polski spotykamy siê ju¿
w XIV wieku w P³ocku i we Wroc³awiu.

Czyli t.zw. bilokacja, objawienie sie w kilku miejscach naraz :-)

Te, pojebie masz jeszcze jakie¶ inne genialne my¶li?

BomBel

Data: 2012-06-07 20:44:52
Autor: BomBel
Jutro Bo¿e Cia³o - idziemy na procesje
ty pjebie masz ajkies mysli , jog urick i pulj!!!111jeden!! :O)))))

BomBel

U¿ytkownik - BomBel  napisa³::

Data: 2012-06-06 23:35:41
Autor: A. Filip
"abc": Jutro Boże Ciało - (my "abc") idziemy na procesje
"abc" <abc@wp.pl> pisze:
Po raz pierwszy z procesją Bożego Ciała na terenie Polski spotykamy się już
w XIV wieku w Płocku i we Wrocławiu.

Od wieku XVI wprowadzono z Niemiec zwyczaj śpiewania czterech Ewangelii przy
czterech ołtarzach. Istnieje on do dnia dzisiejszego.

Od dawna wprowadzono zwyczaj, istniejący po dzień dzisiejszy, że lud
przynosi do kościoła wianki ziół. Tam zostawia je przez całą oktawę. W
oktawie kapłan je poświęca, po czym lud zabiera je do domu.

Zawiesza je na ścianie, by chroniły od choroby lub poszczególne gałązki
umieszcza na polach, by lepiej rosły plony i by Bóg zachował je od robactwa
i nieurodzaju.

W niektórych stronach drzewka i gałęzie, którymi był przystrojony kościół i
ołtarze, po oktawie zabierano na pola i tam je zatykano. Ich część palono,
aby dym odstraszał chmury, niosące grad i pioruny.

Więcej http://brewiarz.pl/czytelnia/boze_cialo.php3

A co na ten temat mówi opozycja wobec KRK? ;-)

Data: 2012-06-06 23:42:01
Autor: Grzegorz Z.
Jutro Bo¿e Cia³o - idziemy na barabara
abc napisa³:

Wiêcej http://brewiarz.pl/czytelnia/boze_cialo.php3

Ja pierdole, tyle spokoju na grupie by³o....

--
"Przez ostatnich 20 lat media zajmuj± siê g³ównie produkcj± masowej
g³upoty" "Teraz mamy odbiorców wychowanych na tej g³upocie"

Data: 2012-06-07 09:38:10
Autor: BomBel
Jutro Bo¿e Cia³o - idziemy na barabara
U¿ytkownik "Grzegorz Z." <tictactoe@colleen.org> napisa³ w wiadomo¶ci news:w1ceq4c7ucz4$.guwly9r1ge44$.dlg40tude.net...
abc napisa³:

Wiêcej http://brewiarz.pl/czytelnia/boze_cialo.php3

Ja pierdole, tyle spokoju na grupie by³o....

Czy ten abc nie jest przypadkiem jakim¶ klech±?

BomBel

Data: 2012-06-07 10:31:04
Autor: Yogi
Jutro Bo¿e Cia³o - idziemy na barabara
Dnia Thu, 7 Jun 2012 09:38:10 +0200, BomBel napisa³(a):

[...]

¦mierdzia³ mi od poczatku. On tak zawsze napierdala te swoje odezwy?

Data: 2012-06-07 20:43:54
Autor: BomBel
Jutro Bo¿e Cia³o - idziemy na barabara
cos az ejden bratku agda j mi tutaj bo ice azlatwie zorbie ci qq :O))))))))))))

BomBel

U¿ytkownik - BomBel  napisa³::

Data: 2012-06-07 06:49:06
Autor: HanZOLO
Jutro Bo¿e Cia³o - idziemy na procesje
zwyczaj piêkny, kolektyw ,chóralne ¶piewy, transparenty, jak miêdzy meczami , tylko jakby nie po zwyciêstwie , ani przed remisem 0:0 jest poki co, pogoda te¿ nie leje, niech bêdzie tak bez pora¿ki bardziej
ale te¿ bez nadmiernego nadêcia, umiarkowanie

Data: 2012-06-07 09:48:34
Autor: jadry¶
Jutro Bo¿e Cia³o - idziemy na procesje
W dniu 2012-06-06 22:36, abc pisze:
Po raz pierwszy z procesj± Bo¿ego Cia³a na terenie Polski spotykamy siê ju¿
w XIV wieku w P³ocku i we Wroc³awiu.

Szkoda ¿e ta ceremonia ju¿ powoli zanika. Pomijaj±c ju¿ ca³± otoczkê religijn± jest to bardzo dobry sposób na cementowanie wiêzi miêdzyludzkich.

Data: 2012-06-07 11:15:04
Autor: Grzegorz Z.
Jutro Bo¿e Cia³o - idziemy na procesje
jadry¶ napisa³:

Szkoda ¿e ta ceremonia ju¿ powoli zanika. Pomijaj±c ju¿ ca³± otoczkê religijn± jest to bardzo dobry sposób na cementowanie wiêzi miêdzyludzkich.

Gdzie ci zanika? Pod moim oknem jako¶ nie chce. Nawet coroczne "Hell
Awaits" ich nie chce zniechêciæ.

Data: 2012-06-07 20:37:12
Autor: jadry¶
Jutro Bo¿e Cia³o - idziemy na procesje
W dniu 2012-06-07 11:15, Grzegorz Z. pisze:
jadry¶ napisa³:

[...]

W mojej okolicy to ju¿ prawie ca³kowicie zanik³o. Kilka lat temu, gdy siê tu sprowadzi³em to w takich procesjach uczestniczy³y t³umy, a teraz to dos³ownie garstki.

Data: 2012-06-07 22:44:13
Autor: Grzegorz Z.
[...]

http://www.se.pl/wydarzenia/warszawa/boze-cialo-2012-warszawa-najwieksza-procesja-w-polsce-przejdzie-traktem-krolewskim_262323.html

http://www.radioszczecin.pl/index.php?idp=1&idx=87622&zaznacz=

http://wroclaw.naszemiasto.pl/galeria/opis/1433871,najwieksza-procesja-bozego-ciala-we-wroclawiu-zdjecia,galeria,id,t,tm.html

Wiêcej mi siê szukaæ nie chcia³o.

Data: 2012-06-07 10:26:02
Autor: Yogi
Jutro Bo¿e Cia³o - idziemy na procesje
Dnia Wed, 6 Jun 2012 22:36:49 +0200, abc napisa³(a):

[...]

To sobie id¼. Czy ja ci nie daje? Tylko nie wyjcie pod moimi p³otem bo s³up
energetyczny to nie miejsce na cudowne objawienie.

Jutro Bo¿e Cia³o - idziemy na procesje