Jutro post ścisły - Środa Popielcowa

Data: 2010-02-16 15:01:14
Autor: abc
Jutro post ścisły - Środa Popielcowa
Przykazanie Kościelne nakazuje w pewne dni zachować post ścisły, w inne zaś
wstrzymać się od potraw mięsnych. Prawo to obowiązuje pod grzechem ciężkim.

W dni ścisłego postu nie tylko nie wolno spożywać pokarmów mięsnych [post
jakościowy], lecz też nie wolno więcej jak raz na dzień najeść się do
sytości, a rano i wieczór nieco się posilić [post ilościowy].

Dni ścisłego postu są następujące:[w te dni obowiązuje post ilościowy i
jakościowy]

I. Środa popielcowa i piątki Wielkiego Postu
(W inne dni Wielkiego Postu wolno spożywać potrawy mięsne, lecz można tylko
raz na dzień najeść się do sytości [post ilościowy bez jakościowego]. Wielki
Post kończy się w Wielką Sobotę w południe.

II. Suche dni: środa, piątek, sobota.
1. po trzeciej niedzieli Adwentu,
2. po pierwszej niedzieli Wielkiego Postu,
3. po Zielonych Świątkach,
4. po Podwyższeniu św. Krzyża

III. Cztery wigilie, to jest:
1. Bożego Narodzenia
2. Zielonych Świątek,
3. Wniebowzięcia Najśw. Maryi Panny
4. Wszystkich Świętych

We wszystkie piątki roku od potraw mięsnych wstrzymać się należy [post
jakościowy bez ilościowego]

Co do tłuszczów zwierzęcych, to wolno ich używać we wszystkie dni całego
roku.

O ile post przypada w święto uroczyste lub w niedzielę, to obowiązek postu
ustaje, chyba że święto przypada w czasie Wielkiego Postu.

Do zachowania wstrzemięźliwości od potraw mięsnych w dni powyższe obowiązany
jest każdy katolik po skończonym 7 roku życia. Prawo zaś do zachowania
ścisłego postu obowiązuje wszystkich, którzy już ukończyli 21 lat.

(Na podstawie "Książki Misyjnej oo. Redemptorystów", Kraków 1947)

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny

Data: 2010-02-16 10:11:58
Autor: Antenka
On 16 Lut, 15:01, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
[...]

Jutro poznaniacy będą jeść pyry z gzikiem i śledzia w śmietanie..  :-)

Antenka

Data: 2010-02-16 20:22:36
Autor: Kostek Wycirowski
Jutro post ścisły - Środa Popielcowa

"Antenka"
<Jutro poznaniacy będą jeść pyry z gzikiem i śledzia w śmietanie.  :-)

Antenka

A ty kurwiszonie poparany jak zwykłe się śmierdząco spierdzisz przy stole.

Data: 2010-02-16 20:31:28
Autor: abc
[...]

Czy jest na psp większy cham od ciebie?

--
Extra Ecclesian nulla salus - Poza Kościołem nie ma zbawienia

Data: 2010-02-16 23:59:59
Autor: Kostek Wycirowski
Jutro post ścisły - Środa Popielcowa

"abc" <abc@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:hlesgb$h8e$1nemesis.news.neostrada.pl...
"Antenka"
[...]

Jest, ty! Wpierdalanie się ze śmierdzącymi buciorami tam gdzie go nie proszą jest większym chamstwem niż moja niewyparzona gęba.

Data: 2010-02-16 20:56:01
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Tue, 16 Feb 2010 20:22:36 +0100, Kostek Wycirowski napisał(a):

A ty kurwiszonie poparany jak zwykłe się śmierdząco spierdzisz przy stole.

ROTFL!!!

Data: 2010-02-16 12:23:11
Autor: Antenka
Jutro post ścisły - Środa Popielcowa
ROTFL!!!

Odwal się od tytułu cudzych wątków chamie!

Antenka

 "Przyjemnie jest robić kupę na trasie przemarszu komuchów w dniu 1
maja :-E"

Data: 2010-02-16 21:33:07
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Tue, 16 Feb 2010 12:23:11 -0800 (PST), Antenka napisał(a):

ROTFL!!!

Odwal się od tytułu cudzych wątków chamie!

Antenka

 "Przyjemnie jest robić kupę na trasie przemarszu komuchów w dniu 1
maja :-E"

A widzisz! Czyli nie tylko bąki i nie tylko przy stole hehehe

Data: 2010-02-16 21:00:36
Autor: Jadrys
W dniu 2010-02-16 20:56, Grzegorz Z. pisze:
Dnia Tue, 16 Feb 2010 20:22:36 +0100, Kostek Wycirowski napisał(a):

A ty kurwiszonie poparany jak zwykłe się śmierdząco spierdzisz przy stole.

ROTFL!!!

Miałem cię Grzegorzu za mądrzejszego..

Data: 2010-02-16 12:17:27
Autor: Antenka
On 16 Lut, 21:00, Jadrys <C...@yahoo.com> wrote:

> ROTFL!!!

Miałem cię Grzegorzu za mądrzejszego..

Jadrysiu, nie żartuj. Przecież każdy wie, że Wycieruchowski GrzegorzZ. To już dawno zostało stwierdzone. Nie wymagaj od tego
bezmózgowca zbyt wiele - na nic go nie stać tylko na bluzgi.

Antenka

Pozdrawiam. J.b.s. ;-))

Data: 2010-02-16 21:24:03
Autor: Jadrys
W dniu 2010-02-16 21:17, Antenka pisze:
[...]

Ja myślałem że Kostek to baca, ale wersja Konstanty= Grzegorz też nie jest niemożliwa :-\

Pozdrawiam. A. j. b. ś. :-)

Data: 2010-02-17 00:02:38
Autor: Kostek Wycirowski

"Jadrys" <Che@yahoo.com>

Ja myślałem że Kostek to baca, ale wersja Konstanty= Grzegorz też nie jest niemożliwa :-\

Co? Tobie też się coś pierdoli? Myślałeś? Ty myślałeś? A kiedy to było? Przed ilu laty? Bo teraz to "myślisz" jajami, jak by tu wylizać śmierdzącą dziurę niejakiej druciary.

Data: 2010-02-17 00:00:38
Autor: Kostek Wycirowski

"Antenka" <sweet.blue_eyes@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:6bfbf21b-6d72-4288-ac80-705c09ef7cdfa5g2000yqi.googlegroups.com...
> [...]

GrzegorzZ. To już dawno zostało stwierdzone. Nie wymagaj od tego
bezmózgowca zbyt wiele - na nic go nie stać tylko na bluzgi.

A tobie się jak zwykle, szmato, pierdoli coś pod tą antenką.

Data: 2010-02-17 10:36:49
Autor: Grzegorz Z.
A tobie się jak zwykle, szmato, pierdoli coś pod tą antenką.

W gziku była salmonella :)

Data: 2010-02-16 15:03:23
Autor: Neko
Jutro post ścisły - Środa Popielcowa
Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał

Przykazanie Kościelne nakazuje w pewne dni zachować post ścisły, w inne zaś
wstrzymać się od potraw mięsnych. Prawo to obowiązuje pod grzechem ciężkim.

Ale PO CO to piszesz ?

Data: 2010-02-16 15:20:49
Autor: abc
Jutro post ścisły - Środa Popielcowa
Ale PO CO to piszesz ?

Żeby o tym PRZYPOMNIEĆ.

Data: 2010-02-16 15:21:22
Autor: Neko
Jutro post ścisły - Środa Popielcowa
Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał

Żeby o tym PRZYPOMNIEĆ.

Ale PO CO ? Jestes kaznodzieją ?

Data: 2010-02-16 15:27:43
Autor: abc
Jutro post ścisły - Środa Popielcowa
Żeby o tym PRZYPOMNIEĆ.

Ale PO CO ? Jestes kaznodzieją ?

Każdy biermowany katolik - żołnierz Chrystusa - ma obowiązek bronić świętej
wiary katolickiej przed spychaniem jej w zapomnienie poprzez przemilczanie.

Data: 2010-02-16 15:06:09
Autor: ``heÂŽsk``
Jutro post ¶cisły - ¦roda Popielcowa
On Tue, 16 Feb 2010 15:01:14 +0100, "abc" <abc@wp.pl> wrote:

Przykazanie Ko¶cielne nakazuje w pewne dni zachować post ¶cisły, w inne za¶
wstrzymać się od potraw mięsnych. Prawo to obowi±zuje pod grzechem ciężkim.

 czy bede mogl jutro jesc koszerna wieprzowine ?

--

 HeSk

Wlacz swiatla, wylacz myslenie! Stan drĂłg poprawi sie sam !
http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-02-16 15:06:03
Autor: Neko
Jutro post ¶cisły - ¦roda Po pielcowa
Użytkownik "``he®sk``" <eu€bigbrednie@interia.pl> napisał w

 czy bede mogl jutro jesc koszerna wieprzowine ?

Na to pytanie odpowiedzi moze udzielic tylko Panslavista

Data: 2010-02-16 18:04:12
Autor: :heÂŽsk:
Jutro post ¶cisły - ¦roda Popielcowa
On Tue, 16 Feb 2010 15:06:03 +0100, "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl>
wrote:

>  czy bede mogl jutro jesc koszerna wieprzowine ?
Na to pytanie odpowiedzi moze udzielic tylko Panslavista

 a niby dlaczego ? klecha jest ?

--

 HeSk

Data: 2010-02-16 15:25:32
Autor: konserwator

Użytkownik "``heRsk``" <eu?bigbrednie@interia.pl> napisał w wiadomości news:nh9ln5100perqf0r2jsfvrho160s58oqg24ax.com...
[...]

jak koszerna to bedziesz mogl ale sie musisz Radka spytac gdzie taka dostac...

Data: 2010-02-16 15:34:48
Autor: ``heÂŽsk``
Jutro post ?cisły - |roda Popielcowa
On Tue, 16 Feb 2010 15:25:32 +0100, "konserwator"
<djmac§don¨Čald@algonet.se> wrote:

 czy bede mogl jutro jesc koszerna wieprzowine ?

jak koszerna to bedziesz mogl ale sie musisz Radka spytac gdzie taka dostac...

 dlaczego akurat radka ?

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-02-16 15:42:00
Autor: konserwator

Użytkownik "``heRsk``" <eu?bigbrednie@interia.pl> napisał w wiadomości news:77bln51vd593thaom72avvs3ejnq8ier334ax.com...
[...]

sam pisales ze jadl golonke
wiec go spytaj gdzie kupil koszer...

--

 HeSk

Wlacz swiatla, wylacz myslenie!
Stan dróg poprawi sie sam !
http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-02-17 11:36:55
Autor: =heÂŽsk=
Jutro post ?cisły - |roda Popielcowa
On Tue, 16 Feb 2010 15:42:00 +0100, "konserwator"

 to golonka jest koszerna ? ;o)

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-02-17 20:56:21
Autor: konserwator

Użytkownik "=heRsk=" <wc?bigbrednie@interia.pl> napisał w wiadomości news:t7hnn5hs6adfbm8ff7c1ifc7eiiu1bjagq4ax.com...
> [...]
<djmac§don¨Čald@algonet.se> wrote:

> jak koszerna to bedziesz mogl ale sie musisz Radka spytac gdzie taka

jak rebe stwierdzi, ze jest to jest....

Data: 2010-02-16 18:09:07
Autor: u2
Jutro post ļcis³y - Ĥroda Popielcowa
W dniu 2010-02-16 15:01, abc pisze:
Przykazanie Koĥcielne nakazuje w pewne dni zachowaĉ post ĥcis³y, w inne zaĥ
wstrzymaĉ siê od potraw miêsnych. Prawo to obowiħzuje pod grzechem ciêżkim.

Akurat widzę jak ty się do tego stosujesz :)

Data: 2010-02-16 18:21:54
Autor: abc
Jutro post hcisly - Sroda Popielcowa
Przykazanie Koscielne nakazuje w pewne dni zachowac post scisly, w inne
zas wstrzymac sie od potraw miesnych. Prawo to obowiazuje pod grzechem
cieżkim.

Akurat widzę jak ty się do tego stosujesz :)

Oczywiście, że się stosuje!  To przecież jeden z najwazniejszych postów.

Data: 2010-02-16 20:56:56
Autor: Grzegorz Z.
znowu łżesz jak pies, lefebrysto!
III. Cztery wigilie, to jest: