Już można pobrać...

Data: 2010-03-01 00:04:42
Autor: in for
Już można pobrać...

Z lutowym (czyli już trzecim) numerem wyrobiliśmy się dosłownie w ostatnich
minutach lutego :).

http://www.nuras.info/

Pozdr.,
Jacek

Data: 2010-03-01 17:02:06
Autor:
Już można pobrać...
in_for@vp.pl napisał(a): Krótka recenzja.

"Czas reakcji: jest na to dużo czasu, hipotetycznie od
300 do 600 min, a to dlatego, że w 3 - litrowej butli tlenowej,
bitej do 200 atmosfer, jest 600 litrów tlenu. Przy
zużyciu 1 litr/min. mamy do dyspozycji 600 minut czasu!"

JFK napisałeś o hiperwentylacji, zależy czy na początku pracy pochłaniacza się
zdarzy czy na końcu. Na końcu odporność pochłaniacza na szybkie wiązanie CO2
bardzo maleje. http://www.shark.net.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=149
Osobną sprawą jest 600 min, na FN ponad rok temu zjechałem takie szacunki.
Ograniczeniem jest pochłaniacz CO2. Zmiana zabarwienia wapna zachodzi w
zużytym złożu, częściowo zużyte nie zmienia zabarwienia, nie ma pełnej
zdolności wiązania. Co dotyczy bulgotania to polecam ten materiał
http://www.subbaltica.pl/rebreathers/forum/viewtopic.php?t=12

pozdrawiam rc

Data: 2010-03-02 00:55:24
Autor: in for
Już można pobrać...

rc

Rysiek, wracaj, Leszek dał Ci zadanie do rozwiązania :), a ja zacieram ręce na
kolejną ciekawą dyskusję :).

Jacek

Data: 2010-03-02 08:20:28
Autor:
Już można pobrać...
in_for@vp.pl napisał(a):
Rysiek, wracaj, Leszek dał Ci zadanie do rozwiązania :), a ja zacieram ręce na
kolejną ciekawą dyskusję :).

Żeby napisać zadanie elementarne potrzeba konkretne dane zamieścić. W
popularnej publikacji z tej tematyki R.Kłos "Aparaty Nurkowe .... "
na stronach 308-312 jest o płukaniu prostego konstrukcyjnie obiegu
zamkniętego. W szczególności polecam tabelki ze str 311. Będzie widać że nawet
danych elementarnego zadania zabrakło. Widoczny jest wpływ sposobu płukania na
wynik.
Poważniejsza analiza SCR jest w dziale 6.1 str 165. ciekawe dane są w tabeli
6.6 st 180 Natomiast ciekawy wykres stabilizacji składu na st 179. jest
potrzebna duża ilość danych do policzenia szybkości stabilizacji składu w
obiegu zamkniętym.
W zadaniu dla mnie jest brak niezbędnych danych, dorzucono jeszcze problemy
które również są bez określenia modelu nie rozwiązywalne.

pozdrawiam rc

Data: 2010-03-02 08:11:41
Autor: jacekplacek
Już można pobrać...
in_for@vp.pl napisał(a):

Z lutowym (czyli już trzecim) numerem wyrobiliśmy się dosłownie w ostatnich
minutach lutego :).

http://www.nuras.info/

"okazało się, że duży blok skalny
oderwał się od stropu i odciął drogę do drugiego syfonu.
Stało się to najprawdopodobniej podczas wiosennych roztopów
i silnego przepływu wody. Co ciekawe, parę miesięcy
wcześniej wszystko wyglądało stabilnie, a my
eksplorowaliśmy dalsze partie"
mocne :)

Ps. Art. o lodzie, dotyczy wody słodkiej - w słonej sprawy się nieco komplikują. Warto o tym wspomnieć.

Data: 2010-03-03 00:00:47
Autor: in for
Już można pobrać...

Art. o lodzie, dotyczy wody słodkiej - w słonej sprawy się nieco komplikują. Warto o tym wspomnieć.

To prawda! Muszę przyznać, że zaczęło się od incydentu wpadnięcia pod lód, a
próba rozwiązania zagadki trwała ponad miesiąc i zaowocowała tym obszernym
artykułem. Słona woda to rzeczywiście wyzwanie, mam nadzieję, że "łamów" starczy
w przyszłości :).

Jacek --

Data: 2010-03-03 06:48:43
Autor: jacekplacek
Już można pobrać...
in_for@vp.pl napisał(a):
> [...]

artykułem. Słona woda to rzeczywiście wyzwanie, mam nadzieję, że "łamów"

Jest jeszcze inna ciekawostka dotyczaca lodu. Opowiedział mi o tym pewien podróżnik śnieżny. Podczas jednej z wypraw na Nordcap, dotarł tam bez przewodnika, co wywołało spore zdziwienie u miejscowych. Otóż problem miał polegać na soczewkowym działaniu lodu, i wytapianiu pod nim całkiem sporych przestrzeni(kilka metrów w dół). Lód na górze staje się kruchy a samodzielne wyjście z takiej pułapki mało prawdopodobne.

Data: 2010-03-03 11:23:37
Autor: ~BitPump
Już można pobrać...
[...]

Na Nordkapp to się wjeżdża samochodem całą drogę asfaltem (E69). Do przejścia piechotą jest ostatnie może nawet 12 metrów.
Po tym ogromnym wysiłku podróżnika śnieżnego należy przed skierowaniem się na parking samochodowy koniecznie zjeść obiad w restauracji i wysłać pocztówkę do rodziny potwierdzającą, że było sie w tak strasznym miejscu :/

Na kilku poniższych zdjęciach samotny podróżnik zdobywający Nordkapp w 2005 roku :)
http://junior.csl.pl/NUR/NORDKAPP/_DSC2157.JPG
http://junior.csl.pl/NUR/NORDKAPP/_DSC2161.JPG
http://junior.csl.pl/NUR/NORDKAPP/_DSC2164.JPG
http://junior.csl.pl/NUR/NORDKAPP/_DSC2167.JPG
http://junior.csl.pl/NUR/NORDKAPP/_DSC2169.JPG

~BitPump

Data: 2010-03-03 10:52:45
Autor: jacekplacek
Już można pobrać...
~BitPump <bitpump_malpka@bitpump_kropka.pl> napisał(a):
> [...]

Po tym ogromnym wysiłku podróżnika śnieżnego należy przed skierowaniem się na parking samochodowy koniecznie zjeść obiad w restauracji i wysłać pocztówkę do rodziny potwierdzającą, że było sie w tak strasznym miejscu :/

Taksówką jeszcze wygodniej :)

--

Już można pobrać...