Już nigdy GETINU. Żeby ich.......

Data: 2009-07-08 08:09:35
Autor: azot
Już nigdy GETINU. Żeby ich.......
Witam!

    Skuszony w kwietniu ofertami lokat w Getin Banku postanawiam i ja założyć u nich konto i parę lokat. Ponieważ nie chcę otwierać następnego dostępu internetowego  w dniu 29 kwietnia  (ta data jest istotna)  idę założyć konto i pierwszą 3-miesięczną lokatę w placówce banku.

  Dzień wcześniej, 28 kwietnia, przestudiowałem ambitnie ich TOiP, wzór umowy i regulamin lokat. Nie ma haczyków. Zakładam więc konto i pierwszą lokatę. Zadowolony wracam do domu i postanawiam jeszcze tego samego dnia założyć następną,  już pokaźniejszą lokatkę. Coś mnie jednak tknęło i postanowiłem przeczytać dokładnie umowę lokaty. A tam ZONK: " W przypadku przedterminowej likwidacji lokaty w terminie do 30 dni od założenia lub ODNOWIENIA lokaty, bank pobierzze opłatę manipulacyjną  w wysokości 0,1% kwoty lokaty, min 10zł, maksimum 100 zł."

 Czyli, gdy nie podoba mi się oprocentowanie na jakim odnawia się trzymiesięczna lokata, to muszę być w banku w dniu jej odnowienia, bo jak przyjdę chociażby dzień póżniej , to KARA.

   Jak to? Przecież dzień wcześniej studiowałem na ich stronie wzór umowy i regulamin? No własnie, dzień wcześniej. Od 29- kwietnia weszła zmiana warunków lokat zakładanych w ich siedzibie. Wkurzyłem sie na takie haczyki i więcej lokat, oprócz tej jednej, już u nich nie założyłem. Pieniądze  poszły do innego banku.

Po dwóch miesiącach od tego faktu dojrzałem do założenia u nich E-getinu. Tam jest bez tych haczyków, poza tym przez internet jest natychmiastowa mozliwość dysponowania środkami, bez konieczności wizytowania banku. A mam do nich troche daleko i nie lubię kolejek. Szczególnie interesowała mnie lokata jednodniowa, tak na początek.

   W piątek popłudniu, 3 lipca zakładam E-getin. Sobota , niedziela , banki nie pracują , w poniedziałek popołudniu przelewam pierwsze 14 tysięcy. We wtorek o godzinie 13,00 jeszcze nie zaksięgowane, ale jest jeszcze w rozwijanych lokatach, to moje marzenie. Lokata jednodniowa. Musze iśc do pracy. Wracam po 22, loguje się  do getinu. ZONK. Nie ma takiej lokaty. Wchodzę na grupę i dowiaduję się, że teraz to ja muszę iść do banku, żeby ją założyć.

To po jakiego ch..a  zakładałem ten E-GETIN?  Zostałem DRUGI raz zrobiony w BUCA przez ten niby bank.  Dawno nie byłem tak WKURWIONY. Te 14 tysięcy idzie z powrotem do innego banku. Mam ich po prostu w dupie. Co to jest Qrwa środek Europy, czy Bangladesz?

azot

P.S. I jeszcze klauzula w umowie o E-getin, ze jak przed upływem roku rozwiążę umowę, to 50 zł kary. Konto będzie po prostu leżeć odłogiem. Zechcą , to sami zamkną.

Data: 2009-07-08 00:48:02
Autor: Mariusz Tasarz
Już nigdy GETINU. Żeby ich.......

[...]

faktycznie zonk, nie da się już zakładać lokat jednodniowych, ale są
za to 7 i 14 :D
pewnie system im nie wytrzymywał takiego obciążenia

Data: 2009-07-08 09:53:22
Autor: azot
Już nigdy GETINU. Żeby ich.......

Użytkownik "Mariusz Tasarz" <m.tasarz@gmail.com> napisał w wiadomości news:dbb900f8-8f76-4cb1-96c8-2927cad595a5m11g2000yqh.googlegroups.com...

faktycznie zonk, nie da się już zakładać lokat jednodniowych, ale są
za to 7 i 14 :D
pewnie system im nie wytrzymywał takiego obciążenia

Sam sobie załóż lokatę na 4%. Szukasz idioty?

azot

Data: 2009-07-08 00:55:33
Autor: Mariusz Tasarz
Już nigdy GETINU. Żeby ich.......
On 8 July, 09:53, "azot" <afr...@gazeta.pl> wrote:
Użytkownik "Mariusz Tasarz" <m.tas...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:dbb900f8-8f76-4cb1-96c8-2927cad595a5m11g2000yqh.googlegroups.com...

[...]

szybko się znalazł :D))) gdyby ironia wyszła zza krzoka i kopnęła
dupę, to byś nie zauważył ... :)))))

Data: 2009-07-08 10:03:45
Autor: azot
Już nigdy GETINU. Żeby ich.......

Użytkownik "Mariusz Tasarz" <m.tasarz@gmail.com> napisał w wiadomości news:2fe9cbcc-326e-47e7-88d0-2098ca1bcbce26g2000yqk.googlegroups.com...
[...]

Nie tykaj wkurwionego. Taki osobnik reaguje tak, a nie inaczej. :)  Byłem akurat po rozmowie ze słodziutko głupiutką panienką na infolinii. Rozumiesz?

azot

Data: 2009-07-08 01:12:35
Autor: Mariusz Tasarz
Już nigdy GETINU. Żeby ich.......

Nie tykaj wkurwionego. Taki osobnik reaguje tak, a nie inaczej. :)  Byłem
akurat po rozmowie ze słodziutko głupiutką panienką na infolinii. Rozumiesz?

azot

tak :) też mnie to zaskoczyło, że tak szybko coś mieszajo, dobrze, że
wcześniej przeczytałem na grupie i nic nie zmieniałem w założonych
lokatach, bo bym się też lekko zdenerwował :)

Data: 2009-07-08 10:51:16
Autor: azot
Już nigdy GETINU. Żeby ich.......

Użytkownik "azot" <afriko@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h31jt4$ms9$1news.task.gda.pl...

Nie tykaj wkurwionego. Taki osobnik reaguje tak, a nie inaczej. :)  Byłem akurat po rozmowie ze słodziutko głupiutką panienką na infolinii. Rozumiesz?

azot

Dowiedziałem się mianowicie od panienki, że zakładając lokatę jednodniową w placówce (a inaczej sie nie da) nie będę jej widział w e-getinie. To po co ja go zakładałem  tego e-getina? PARANOJA!!!

azot

Data: 2009-07-08 11:15:50
Autor: Valdi.Pavlack
Już nigdy GETINU. Żeby ich.......
"azot" news:h31mm4$u3d$1news.task.gda.pl

Dowiedziałem się mianowicie od panienki, że zakładając lokatę jednodniową
placówce (a inaczej sie nie da) nie będę jej widział w e-getinie. To po co
ja go zakładałem  tego e-getina? PARANOJA!!!

Taki już urok getinu. Lokaty zakładane w placówce, nie są widoczne w
systemie... Mam tak np. z lokatami walutowymi :(

Odkąd je posiadam słyszę, że już za chwilę, już za momencik będę je widział
w systemie. Do teraz ich nie widzę, więc przestałem wierzyć w to co mówią
odnośnie tej kwestii.
Po cichu jednak liczę, że coś się ruszy na tym gruncie kiedy połączą się z
Noble - oby.

Data: 2009-07-08 08:43:46
Autor: MarekZ
Już nigdy GETINU. Żeby ich.......
Użytkownik "azot" <afriko@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h31d6u$6g5$1news.task.gda.pl...

P.S. I jeszcze klauzula w umowie o E-getin, ze jak przed upływem roku rozwiążę umowę, to 50 zł kary. Konto będzie po prostu leżeć odłogiem. Zechcą , to sami zamkną.

Pamiętaj żeby do pół roku zamknąć kartę debetową.

Data: 2009-07-08 08:48:23
Autor: azot
Już nigdy GETINU. Żeby ich.......

Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.pl> napisał w wiadomości news:h31f71$faa$1srv.cyf-kr.edu.pl...
.

Pamiętaj żeby do pół roku zamknąć kartę debetową.

Debetówkę oddam im zaraz jak przyjdzie, bez aktywacji.

azot

Data: 2009-07-08 08:52:38
Autor: MarcinF
Już nigdy GETINU. Żeby ich.. .....
azot wrote:

Debetówkę oddam im zaraz jak przyjdzie, bez aktywacji.

nie musisz oddawac karty

Data: 2009-07-08 09:14:36
Autor: azot
Już nigdy GETINU. Żeby ich.......

Użytkownik "MarcinF" <marfi@interia.pl> napisał w wiadomości news:h31g9j$9i5$1nemesis.news.neostrada.pl...
azot wrote:

Debetówkę oddam im zaraz jak przyjdzie, bez aktywacji.

nie musisz oddawac karty

To po pół roku będą pobierać opłaty.

azot

Data: 2009-07-08 09:20:32
Autor: MarekZ
Już nigdy GETINU. Żeby ich.......
Użytkownik "azot" <afriko@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h31h0s$dmo$1news.task.gda.pl...

Debetówkę oddam im zaraz jak przyjdzie, bez aktywacji.

nie musisz oddawac karty

To po pół roku będą pobierać opłaty.

Plastiku nie musisz oddawać...

Data: 2009-07-08 09:27:29
Autor: azot
Już nigdy GETINU. Żeby ich.......

Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.pl> napisał w wiadomości news:h31hbu$hkr$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

Możesz trochę jaśniej laikowi?

azot

Data: 2009-07-08 09:29:35
Autor: MarekZ
Już nigdy GETINU. Żeby ich.......
Użytkownik "azot" <afriko@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h31hp0$gct$1news.task.gda.pl...

Plastiku nie musisz oddawać...

Możesz trochę jaśniej laikowi?

Idziesz do oddziału i wydajesz dyspozycję zamknięcia karty, natomiast fizycznie karty nie musisz przy tej okazji im oddawać.

Data: 2009-07-08 09:54:28
Autor: Valdi.Pavlack
Już nigdy GETINU. Żeby ich.......
"MarekZ" news:h31hst$ie6$1srv.cyf-kr.edu.pl

Idziesz do oddziału i wydajesz dyspozycję zamknięcia karty, natomiast
fizycznie karty nie musisz przy tej okazji im oddawać.

Od kiedy coś takiego ma miejsce?

Data: 2009-07-08 09:59:55
Autor: MarekZ
Już nigdy GETINU. Żeby ich.......
Użytkownik "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> napisał w wiadomości news:h31i8q$hi1$1news.interia.pl...

Od kiedy coś takiego ma miejsce?

Przypuszczam że od zawsze, ja tak robiłem już w przypadku dwóch rachunków i w dwóch różnych oddziałach. Pierwszy raz bodajże w kwietniu.

Data: 2009-07-08 10:31:05
Autor: Valdi.Pavlack
Już nigdy GETINU. Żeby ich.......
"MarekZ" news:h31jlq$krm$1srv.cyf-kr.edu.pl

Przypuszczam że od zawsze, ja tak robiłem już w przypadku dwóch rachunków
w dwóch różnych oddziałach. Pierwszy raz bodajże w kwietniu.

Ja też + kilka znanych mi osób i w każdym przypadku byliśmy zmuszeni do
oddania karty. Na naszych oczach kończyła swój żywot po przez przecięcie jej
na pół nożyczkami... :/

Data: 2009-07-08 10:49:42
Autor: MarekZ
Już nigdy GETINU. Żeby ich.......
Użytkownik "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> napisał w wiadomości news:h31kg2$k97$1news.interia.pl...

Ja też + kilka znanych mi osób i w każdym przypadku byliśmy zmuszeni do
oddania karty. Na naszych oczach kończyła swój żywot po przez przecięcie jej
na pół nożyczkami... :/

W moich przypadkach nawet nie było żadnej dyskusji na temat plastików.

Gdyby nawet była to przecież zawsze można na bieżąco zastrzec jako zagubiony... jednak w moich przypadkach nie było to potrzebne.

Data: 2009-07-08 17:43:19
Autor: MarcinF
Już nigdy GETINU. Żeby ich.. .....
Valdi.Pavlack wrote:

Ja też + kilka znanych mi osób i w każdym przypadku byliśmy zmuszeni do
oddania karty.

nie mozna do tego zmusic bo po pierwsze nie da sie sprawdzic czy
ta karta trafila w rece klienta, a po drugie mogla sie zgubic

Data: 2009-07-08 23:18:49
Autor: Valdi.Pavlack
Już nigdy GETINU. Żeby ich.......
"MarcinF" news:h32euk$osa$1atlantis.news.neostrada.pl

nie mozna do tego zmusic bo po pierwsze nie da sie sprawdzic czy
ta karta trafila w rece klienta, a po drugie mogla sie zgubic

Może byłem zmuszony do jej oddania gdyż z niej rezygnowałem a nie
zastrzegałem :)

Data: 2009-07-08 23:26:22
Autor: MarekZ
Już nigdy GETINU. Żeby ich.......
Użytkownik "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> napisał w wiadomości news:h331l7$8g7$1news.interia.pl...

Może byłem zmuszony do jej oddania gdyż z niej rezygnowałem a nie
zastrzegałem :)

Raczej byłeś zmuszony z powodu nadgorliwości pracownika banku. Ja też rezygnowałem, tzn. jako powód zamknięcia został wybrany wariant "rezygnacja klienta".

Data: 2009-07-08 23:33:13
Autor: Valdi.Pavlack
Już nigdy GETINU. Żeby ich.......
"MarekZ" news:h332tr$62k$1srv.cyf-kr.edu.pl

Raczej byłeś zmuszony z powodu nadgorliwości pracownika banku.

Zapewne masz rację. Za kawałkiem plastiku jednak nie płaczę :) - w końcu nie
liczy się sam plastik, ale to co za jego pośrednictwem można zdziałać/kupić
;)

Data: 2009-07-08 22:11:55
Autor: eg
Już nigdy GETINU. Żeby ich.......
Ja też + kilka znanych mi osób i w każdym przypadku byliśmy zmuszeni do
oddania karty. Na naszych oczach kończyła swój żywot po przez przecięcie jej
na pół nożyczkami... :/

a za karte, ktora nigdy nie byla aktywowana tez pobiora prowizje po pol roku?

Data: 2009-07-08 10:54:32
Autor: Miroo
Już nigdy GETINU. Żeby ich.......
[...]

A nie można zmienić dyspozycji lokaty po jej zakończeniu?
Czyli idziesz dowolnego dnia i mówisz "chcę aby ta i ta lokata
po zakończeniu nie odnawiała się tylko kasa i odsetki przelały
się na konto nr ..."
Miroo

Data: 2009-07-08 11:30:05
Autor: azot
Już nigdy GETINU. Żeby ich.......

Użytkownik "Miroo" <miroo75@REMOVEIT.o2.pl> napisał w wiadomości news:h31nes$kao$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]
-- Pozdrawiam
Miroo

 A nie moze być tak jak w każdym innym banku?
 Lokata jest odnawialna. Jak odnowi sie na dobrych warunkach, to jej nie ruszam i nie ruszam swojej dupy do banku. Gdy warunki są niekorzystne , to powiedzmy po dwóch czy trzech dniach od  odnowienia zrywam lokatę i nie mam za ten okres odsetek. Ale tez nie mam żadnej KARY!  Przecież niekoniecznie mam czas lecieć do banku w tym konkretnym dniu odnowienia.. Mogę być np. zalany w trzy dupy. Wolno mi? A tu jest tak. Z góry musisz zastrzec,żeby sie nie odnawiała, bo nie wiesz na jakich warunkach. Jak ci przeleja na techniczne konto, to musisz iść do banku , zeby tymi pieniędzmi zadysponować. Przecież nie będą leżeć bez końca . Mówimy o sytuacji, kiedy lokatę zakładasz w siedzibie, bo nie masz dostępu przez internet? A przecież ja tylko po niekorzystnym odnowieniu chciałbym odzyskać swoje pieniądze. Niekoniecznie muszę mieć czas np. w czwartek miedzy 10 a 18.
 Dam ci taki przykłąd: Pożyczasz mi 5000 złotych . Mam Ci je oddać za miesiąc. Umawiamy się, że wpadniesz do mnie po kasę 7 lipca. Ale Ty 7-go nie masz czasu. Wpadasz na drugi dzień. I ja Ci mówię, że oddam ci tylko 4950, za KARĘ.  Bo ty po pieniądze miałeś się zgłosić wczoraj, Twoja wina. :):):)

azot

Data: 2009-07-08 10:37:06
Autor: BI
Już nigdy GETINU. Żeby ich.......
On 8 Lip, 11:30, "azot" <afr...@gazeta.pl> wrote:
Użytkownik "Miroo" <miro...@REMOVEIT.o2.pl> napisał w wiadomościnews:h31nes$kao$1nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]

techniczne konto, to musisz iść do banku , zeby tymi pieniędzmi
zadysponować. Przecież nie będą leżeć bez końca .

Zakładałem kilka razy (zawsze nieodnawialne) lokaty w Getin i
wystarczyło, że w tytule przelewu kierowanego na otwarty tam rachunek
techniczny do zakładania lokat wpisywałem: "po okresie lokaty zwrot na
konto nr ...." .
Środki wraz odsetkami wracały automatycznie następnego dnia po
zakończeniu lokaty na wskazanym przeze mnie rachunek bez wizyty w
banku.
Pozdrawiam

Data: 2009-07-08 11:06:47
Autor: glaukonWYTNIJTO
Już nigdy GETINU. Żeby ich.......
[...]

A nie można im wcześniej dac pisemnej dyspozycji, co mają zrobic z depozytem w
dniu zakończenia?

Zrobiłem tak z depozytem bez tego nowego haczyka - pani mi proponowała
przedłużenie 3M 8% na 6%, kusząc informacją, że tym, co zapomną o terminie
zakończenia lokaty, Getin sam przedłuży na 4,5%.

--

Już nigdy GETINU. Żeby ich.......