Ju¿ wyci±gaj± ³apska po kasê ...

Data: 2009-02-28 10:57:03
Autor: Piotrek
Ju¿ wyci±gaj± ³apska po kasê ...
Herald wrote:
http://e-podatki.dashofer.pl/?sect=art&id=9941&wa=N-P0909&sid=1181795545&adr_no=E097809&adr_em=304438

Ciekawe jak by to siê mia³o odbyæ ¿e p. Kowalski wpisuje do PITa zysk ze
sprzeda¿y waluty :)))
Kantory by musia³y prowadziæ ewidencje sprzeda¿y/zakupu waluty, sprawdzaæ
nr NIP od swoich klientów. A co w przypadku obcokrajowców? :)

A gdzie by w PIT wpisaæ ...stratê z obrotu walut±? Skoro chc± podatek od
zysku to straty te¿ powinny byæ honorowane. Nie zawsze zarobi siê na
sprzeda¿y waluty.

Tak na marginesie, opinie s± jak widaæ ró¿ne:
http://tinyurl.com/als4r2

Piotrek

Data: 2009-02-28 11:22:52
Autor: Tomek
Już wyciągają łapska po kasę ...
Dnia 28-02-2009 o 10:57:03 Piotrek <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> napisał(a):

Herald wrote:
http://e-podatki.dashofer.pl/?sect=art&id=9941&wa=N-P0909&sid=1181795545&adr_no=E097809&adr_em=304438

Ciekawe jak by to się miało odbyć że p. Kowalski wpisuje do PITa zysk ze
sprzedaży waluty :)))
Kantory by musiały prowadzić ewidencje sprzedaży/zakupu waluty, sprawdzać
nr NIP od swoich klientów. A co w przypadku obcokrajowców? :)

A gdzie by w PIT wpisać ...stratę z obrotu walutą? Skoro chcą podatek od
zysku to straty też powinny być honorowane. Nie zawsze zarobi się na
sprzedaży waluty.

Tak na marginesie, opinie są jak widać różne:
http://tinyurl.com/als4r2

No i to pojęcie dochodu jest z lekka wirtualne,
bo odnosi się do dochodu w PLN nie zważając wogóle
na to, jaką wartość ma sam PLN (który nie ma przecież
w niczym pokrycia).

Jeśli kupiłem 1EUR za 3PLN, a teraz sprzedaję za 4,6PLN,
to czy faktycznie mam dochód, czy tylko bronię się przed makulaturyzacją PLN-a? --
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-02-28 11:46:52
Autor: Piotrek

[...]