K7S5A a karta sieciowa

Data: 2010-03-14 09:53:01
Autor: Remek
K7S5A a karta sieciowa
Witam

Windows XP na płycie K7S5A. Wszystko działa do momentu próby instalacji sterownika do karty sieciowej. W połowie pracy instalatora system zostaje "zamrożony". Nie działa nic poza twardym resetem. Ten sam efekt występuje przy próbie instalacji "z ręki" dedykowanego sterownika, jak i automatycznie przez kreator systemowy. Co może być powodem?

Remek

Data: 2010-03-14 11:44:10
Autor: Michał
K7S5A a karta sieciowa
Windows XP na płycie K7S5A. Wszystko działa do momentu próby instalacji sterownika do karty sieciowej.
[..]
Co może być powodem?

ustawienia w biosie albo karty siedzące w slotach PCI

Data: 2010-03-14 11:53:41
Autor: Remek
K7S5A a karta sieciowa
Użytkownik "Michał" napisał:

ustawienia w biosie albo karty siedzące w slotach PCI

Oprócz NIC jest tylko grafika na AGP. Ustawienia BIOSu identyczne z drugą, działającą prawidłowo płytą. COś z BIOS-em?

Remek

Data: 2010-03-14 13:02:22
Autor: Michał
K7S5A a karta sieciowa
Oprócz NIC jest tylko grafika na AGP. Ustawienia BIOSu identyczne z drugą, działającą prawidłowo płytą. COś z BIOS-em?

Czasami takie hece spotykałem na płytach z chipsetami VIA KT400, KT600 gdy ustawienia w biosie różniły się jakimś szczegółem od defaultowych, np we wpisach "Plug & Play OS Installed", "Parallel Port Mode", "LAN boot ROM" itp. Nagminne było losowe wieszanie się OS'a przy włożonej dźwiękówce na PCI i włączonym w biosie porcie MIDI karty zintegrowanej.

Spróbuj przywrócić defaultowe ustawienia w biosie. Jeszcze pytanie: przy instalacji sterownika masz w biosie ową sieciówkę włączoną czy wyłączoną?

Pozdrawiam,
Michał

Data: 2010-03-14 12:21:23
Autor: =Marcos=
K7S5A a karta sieciowa
[...]

A karta jest na pewno dobra?

--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]

http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z moich podróży

Data: 2010-03-14 12:25:41
Autor: Remek
K7S5A a karta sieciowa
Użytkownik "=Marcos=" napisał:

A karta jest na pewno dobra?

Na 100%.

Remek

Data: 2010-03-14 13:55:14
Autor: PP
K7S5A a karta sieciowa
> A karta jest na pewno dobra?
Na 100%.

Jak masz identyczną płytę to zainstaluj system na tamtej i przenieś dysk,
będziesz widział czy zadziała.
Zobacz też na wersję BIOS czy jest identyczna, jeśli będziesz robił upgrade
to zobacz na BIOS aletrnatywny do tej płyty, używałem go wielokrotnie,
działa stabilnie, umożliwia pracę w szybszymi procesorami.
Piotr

__________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4942 (20100313) __________

Data: 2010-03-14 20:43:55
Autor: Remek
K7S5A a karta sieciowa
Użytkownik "PP" napisał:

BIOS ...

Z tego co większość napisała wynika, że problem leży w BIOS-ie. Sprawdzę to. Dzięki za wszystkie podpowiedzi.

Remek

PS Mógłbyś coś zrobić z sygnaturką.

Data: 2010-03-15 08:55:45
Autor: Remek
K7S5A a karta sieciowa
BIOS ...

Próbowałem sflashować kość BIOS-u. Mam komunikat:

 "bootblock mismatch"

Czy może mi ktoś łopatologicznie wytłumaczyć o co może chodzić? Programowałem kiedyś te kości przy pomocy Willema i o ile mnie pamięć nie myli, to plik skopiowany z innej kości miał 512 kB, a te kopiowane Uniflashem maja 256 kB. W czym rzecz?

Remek

Data: 2010-03-15 10:21:16
Autor: Jacek Maciejewski
K7S5A a karta sieciowa
Dnia Mon, 15 Mar 2010 08:55:45 +0100, Remek napisał(a):

i o ile mnie pamięć nie myli, to plik skopiowany z innej kości miał 512 kB

Mam ze 6 biosów do tej płyty i wszystkie maja 256.
--
Jacek

K7S5A a karta sieciowa