K艂opoty z dyskami WD cz. II

Data: 2012-09-17 09:05:13
Autor: Einstein
K艂opoty z dyskami WD cz. II
W dniu 2012-09-17 07:12, PeJot pisze:
Czo艂em. Jaki艣 czas temu pyta艂em o nietypowe uszkadzanie dysk贸w WD przy
starcie systemu. Rozwala logicznie sektory, zwyk艂y format tego nie
naprawia. Za wasz膮 rad膮 wymieni艂em zielonego Caviara na niebieskiego,
ale temat znowu powr贸ci艂. WD chwali si臋 na stronie takim fiuczerem:

http://wdc-pl.custhelp.com/app/answers/detail/search/1/a_id/7767/c/130/p/227,295

P艂yta g艂贸wna to MSI, z chipsetem z tej listy, wy艂atana.

Po kolejnym identycznym padzie niebieskiego Caviara spowolnionego zwork膮
nie mia艂em ju偶 pomys艂贸w, puki co za艂o偶y艂em jakiego艣 starego Seagate, te偶
na SATA ( taki by艂 pod r臋k膮 ). Stary WD poszed艂 do naprawy gwarancyjnej.
I teraz moje przemy艣lenia, co da si臋 zrobi膰:

1. Wymiana p艂yty g艂贸wnej - bior膮c pod uwag臋 niekompatybilno艣膰 chipset贸w
z w/w listy i dysk贸w WD, ci臋偶ko mi b臋dzie cokolwiek znale藕膰. Dochodzi
jeszcze koszt, gwarancja na p艂yt臋 wygas艂a.

2. Zastosowanie zewn臋trznego kontrolera SATA. Sprawa 艣liska o tyle 偶e
chodzi o dysk systemowy i nie ma 100% pewno艣ci czy da si臋 zbootowa膰 z
takiego kontrolera. Poleci mi kto艣 taki *sprawdzony* kontroler ?

3. Przesi膮艣膰 si臋 na dysk Seagate lub ka偶dy inny pr贸cz WD. Pomo偶e/nie
pomo偶e, zobaczymy. Da艂o by si臋 zrobi膰 bez kosztowo, w ramach wymiany
gwarancyjnej starego dysku. BTW: wszystkie *firmowe* pecety kt贸re znam,
ze zbli偶onymi p艂ytami g艂贸wnymi s膮 na dyskach innych ni偶 WD.

4. Ostatni pomys艂: je偶eli winny jest kontroler SATA, zastosowa膰 dysk
systemowy PATA. Na transferze i pojemno艣ci mi nie zale偶y, to nie jest
pecet wyczynowy, tylko domowy blaszak do netu. Nowy dysk PATA pewnie
da艂o by si臋 za艂atwi膰 w ramach naprawy gwarancyjnej.

Prosz臋 o sugestie, ko艅cz膮 mi si臋 pomys艂y, i nie bardzo mam ochot臋 na
nieprzewidziane wydatki.

Witam
A w jakim stanie jest zasilacz?

Data: 2012-09-17 09:15:42
Autor: PeJot
K艂opoty z dyskami WD cz. II

A w jakim stanie jest zasilacz?

Chieftec 400 W, z moc膮 wyrabia ale starszy.

--
P. Jankisz
"Dop贸ki nie skorzysta艂em z Internetu, nie wiedzia艂em, 偶e na 艣wiecie jest

K艂opoty z dyskami WD cz. II