[Renault Scenic II 1.6] K艂opoty z silnikiem

Data: 2010-07-15 14:50:20
Autor: Pawel Ratajczak
[Renault Scenic II 1.6] K艂opoty z silnikiem
Witajcie,

Od jakiego艣 czasu m贸j Scenic II 1.6 benzyna (pocz膮tek VIN VF1JM1R0) zacz膮艂 mie膰 k艂opoty z moc膮, czasami zamula sie na maksa, ale generalnie ca艂y czas na wysokich obrotach (>3500 RPM) to jaka艣 masakra w stosunku do tego co by艂o kiedy艣. Autko mam od nowo艣ci od maja 2007 wiec wiem co mowie. Dodatkowo te偶 zaobserwowa艂em wzrost spalania w stosunku do podobnych okres贸w z lat ubieg艂ych.

Zim膮 w aucie co艣 zacz臋艂o puka膰 przy odpalaniu, ale zdaniem serwisu mog艂o poczeka膰 na przegl膮d, kt贸ry by艂 w maju (podejrzewano ko艂o zmiennych faz rozrz膮du, kt贸re niby jest wad膮 tych silnik贸w 1.6).
Niestety po zmianie oleju na przegl膮dzie problem ha艂as贸w przy odpalaniu znikn膮艂 a i pomiary w ASO niby m贸wi膮, 偶e jest OK.

Dzi艣 by艂em 3 raz w ASO w zwi膮zku z brakiem mocy i spalaniem (przebieg 41 751 km). Kr贸tkie pomiary na clipie, jazda testowa (mechanik 藕le zamkn膮艂 mask臋, kt贸ra otworzy艂a si臋 w trakcie jazdy - maska do wymiany, szcz臋艣cie w nieszcz臋艣ciu szyba wysz艂a z tego bez dra艣ni臋cia) diagnoza pada na co艣 z wydechem, mo偶e katalizator. Dokonano pomiaru ci艣nienia  spr臋偶ania na ciep艂ym silniku, kt贸ry wynosi艂o w okolicach 9 (co wydaje mi si臋 do艣膰 niskie i s艂ysza艂em jak inni m贸wili, 偶e powinno by膰 wy偶sze), na pocieszenie by艂o w miar臋 r贸wne na ka偶dym cylindrze.
Jak us艂ysza艂em walni臋ty katalizator mo偶e mie膰 taki wp艂yw na pomiar.

Teraz pytanka:
1. Na ile uszkodzony (czyt. zapchany) katalizator mo偶e wp艂ywa膰 na zamulenie si臋 samochodu?

2. Jaki jest prawid艂owy zakres ci艣nienia spr臋偶ania dla tego silnika?

3. Czy problemy z wydechem mog膮 mie膰 wp艂yw na pomiar ci艣nienia spr臋偶ania?

4. Czy pomiar贸w ci艣nienia spr臋偶ania nie powinno si臋 dokonywa膰 na zimnym silniku?

Z g贸ry dzi臋kuj臋 za odpowiedzi na moje pytania oraz wszelkie sugestie, co mo偶e powodowa膰 takie objawy jak opisane w pierwszym akapicie.

Pozdrawiam serdecznie,
Pawe艂 Ratajczak

[Renault Scenic II 1.6] K艂opoty z silnikiem