Data: 2015-10-04 19:34:12 | |
Autor: atm | |
KĂłĹka przerzutki na ĹoĹźyskach maszynowQ1|C'! | |
Ktos stosowal, moze podzielic sie wrazeniami?
http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=kolka+przerzutki+maszynowe&bmatch=engagement-v6-promo-sm-sqm-dyn-kpr-v4-uni-1-5-0907 |
|
Data: 2015-10-04 19:56:05 | |
Autor: PeJot | |
KĂłĹka przerzutki na ĹoĹźyskach maszQ1|C)čĂ'! | |
W dniu 2015-10-04 o 19:34, atm pisze:
Ktos stosowal, moze podzielic sie wrazeniami?Stosowałem BBB i jeszcze kręcą się w rowerze żony. Największą wadą są plastikowe, miękkie adaptery. I wcale toto trwałością nie grzeszy. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2015-10-05 07:15:18 | |
Autor: mbut | |
Kółka przerzutki na łożyskach maszynowych | |
W dniu 04.10.2015 o 19:56, PeJot pisze:
W dniu 2015-10-04 o 19:34, atm pisze:To nie jest dobry wynalazek, koronki plastykowe szybko sie zużywają a łożysko jest jeszcze ok i idzie do kosza, także nie polecam. Kiedyś były w sklepach całe metalowe, ale one zbyt głosno szumiały. |
|
Data: 2015-10-05 10:00:43 | |
Autor: atm | |
KĂłĹka przerzutki na ĹoĹźyskach maszQ1|C)čĂ'! | |
On 2015-10-05 07:15, mbut wrote:
W dniu 04.10.2015 o 19:56, PeJot pisze: No wlasnie czesc z tych na Allegro ma kółka aluminiowe. Ok, czyli to nie hameryka. Obecnie posiadam firmowe Shimano SLX. Dosc szybko po polaniu czerwonym Finish Line traca slizg i krecac powoli korba do tylu badz pchajac wolno rower wstecz slychac dzwiek zajechanego suportu...ktory pochodzi wlasnie z kółeczek. |
|
Data: 2015-10-08 18:53:05 | |
Autor: PeJot | |
KĂłĹka przerzutki na ĹoĹźyskach maszQ1|C)čĂ'! | |
W dniu 2015-10-05 o 10:00, atm pisze:
Stosowałem BBB i jeszcze kręcą się w rowerze żony. Największą wadą sąTo nie jest dobry wynalazek, koronki plastykowe szybko sie zużywają a To nie o to chodzi. Plastikowe adaptery ( o ile są ), którymi dopasowuje się kółka do szerokości wózka, są zrobione z miękkiego tworzywa. Nie dość że poddają się łatwo naciskowi śruby to jeszcze taki zestaw dosyć łatwo się wygina na boki, a pracy przerzutki tylnej to nie służy. Gdyby ktoś miał dostęp do małej tokarki i uskutecznił adaptery z amelinium, powinno być lepiej. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2015-10-05 12:19:15 | |
Autor: Maciek | |
KĂłĹka przerzutki na ĹoĹźyskach maszQ1|C)čĂ'! | |
W dniu 04.10.2015 o 19:34, atm pisze:
Ktos stosowal, moze podzielic sie wrazeniami? W jednym rowerze mam maszyny BBB w innym zwykłe tulejkowe. Maszyny są sztywniejsze i nie mają luzu na osi. Odczucia takie, że przez precyzja zmiany biegów jest minimalnie lepsza, zwłaszcza wyczuwalne jak napęd jest już zasyfiony. Robiłem też test, zmieniałem również kółka pomiędzy rowerami, aby mieć pełniejszy obraz. Po zmianie znowu odczucie, że BBB są deko lepsze, ale nie jest to jakaś różnica powalająca. ...acha w obu rowerach mam przerzutki bez większych luzów ;-) Co do wytrzymałości? Na razie bez uwag, mają dopiero kilka tyś. łańcuch raczej pilnuje aby na wyciągniętym nie jeździć i w sumie tyle w temacie. Co do metalowych jest dużo opinii, że hałasują niemiłosiernie. |
|
Data: 2015-10-05 22:34:19 | |
Autor: tms | |
Kółka przerzutki na łożyskach maszynowych | |
On 10/04/2015 07:34 PM, atm wrote:
Ktos stosowal, moze podzielic sie wrazeniami?Używam TacX T4050 - łożyska maszynowe, plastikowe kółka i plastikowe adaptery do osi. Adaptery nie zużywają się wcale bo się nie kręcą. Kółka są kompletnie bezobsługowe, wymieniam razem z napędem a ponieważ stosuję system 3 łańcuchów rotacyjnie to dzieje się to mniej więcej po 10kkm. Ja polecam to rozwiązanie bo cenowo to wychodzi jak przyzwoite zwykłe kółka Shimano a nie ma czyszczenia i obsługi. W dodatku rzeczywiście nie ma tego luzu osiowego i biegi chodzą jakby precyzyjniej. Spora oszczędność czasu za lepszą jakość. |
|
Data: 2015-10-05 23:48:34 | |
Autor: JDX | |
KĂłĹka przerzutki na ĹoĹźyskach maszQ1|C)čĂ'! | |
A tak przy okazji to czym smarujecie kółka dla plebsu, tj. na łożyskach
ślizgowych? Smarem stałym czy ciekłym (sprejem)? Ja używam smaru w spreju ponieważ *wydaje* mi się, że stały więcej paprochów by zbierał. |
|
Data: 2015-10-06 08:23:08 | |
Autor: mbut | |
KĂłĹka przerzutki na ĹoĹźyskach maszQ1|C)čĂ'! | |
W dniu 05.10.2015 o 23:48, JDX pisze:
A tak przy okazji to czym smarujecie kółka dla plebsu, tj. na łożyskachJa osobiście używam oleju rzadkiego, najlepiej do maszyn precyzyjnych. |
|
Data: 2015-10-06 09:26:53 | |
Autor: Maciek | |
KĂłĹka przerzutki na ĹoĹźyskach maszQ1|C)čĂ'! | |
W dniu 05.10.2015 o 23:48, JDX pisze:
A tak przy okazji to czym smarujecie kółka dla plebsu, tj. na łożyskach Stałym - ŁT43, wypełniam również metalowe podkładki i rowki kółka. Potem podkładki składam z kółkiem, to co wypłynie wycieram i montuje do przerzutki. Tłumaczę sobie, że tak "uszczelnione" łożysko na pewno wytrzyma bez syfu do następnego serwisu :-) To co się będzie chciało przedostać z zewnątrz zostanie w bezpiecznej odległości. Problemów wynikających z tej metody nigdy nie miałem (np. zatarcia), a łożysko wytrzymuje w bardzo dobrej kondycji do całkowitego zdarcia zębów z kółka. |
|
Data: 2015-10-06 08:30:37 | |
Autor: Ignac | |
Kółka przerzutki na łożyskach maszynowych | |
W dniu wtorek, 6 października 2015 09:26:56 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
W dniu 05.10.2015 o 23:48, JDX pisze: Dokładnie. Niemniej, w nowych przerzutkach marketing nakazał montaż kółek na sucho, więc należy rozkręcić i posmarować. Jakich forteli te suki syny jeszcze użyją, pytam się grzecznie? |
|
Data: 2015-10-06 23:49:13 | |
Autor: Prot Ogenes | |
KĂłĹka przerzutki na ĹoĹźyskach maszQ1|C)čĂ'! | |
On 2015-10-06 17:30, Ignac wrote:
W dniu wtorek, 6 października 2015 09:26:56 UTC+2 użytkownik Maciek napisał: Ja myślę, że producenci dętek są w zmowie z producentami pompek i ci ostatni dodają coś specjalnego do materiałów, z których wykonana jest pompka. Taki "destructex". To coś uwalnia sie do pompowanego powietrza i powoduje szybsze zużywanie dętek poprzez rozpad struktury gumiastej. pozdr Prot Bardzo Przepraszam, Ale Kurwa Nie Mogłem Się Powstrzymać. |
|
Data: 2015-10-07 01:59:25 | |
Autor: Ignac | |
Kółka przerzutki na łożyskach maszynowych | |
W dniu wtorek, 6 października 2015 23:49:24 UTC+2 użytkownik Prot Ogenes napisał:
więc należy rozkręcić i posmarować Jestem wdzięczny, że na tym forum nauczyłem się tolerancji do inności intelektualnych i nie podejmuję polemiki z ignorantami technicznymi. |
|
Data: 2015-10-07 12:16:12 | |
Autor: Prot Ogenes | |
KĂłĹka przerzutki na ĹoĹźyskach maszQ1|C)čĂ'! | |
On 2015-10-07 10:59, Ignac wrote:
W dniu wtorek, 6 października 2015 23:49:24 UTC+2 użytkownik Prot Ogenes napisał: Niewiele zrozumiałeś, więc i ja polemiki nie podejmuję zwłaszcza, że nie mając pojęcia do kogo mówisz, od razu starasz się go obrazić. pozdr Prot |
|
Data: 2015-10-07 09:16:21 | |
Autor: J.F. | |
Kółka przerzutki na łożyskach maszynowych | |
Dnia Tue, 6 Oct 2015 23:49:13 +0200, Prot Ogenes napisał(a):
Niemniej, w nowych przerzutkach marketing nakazał montaż kółek na sucho,Ja myślę, że producenci dętek są w zmowie z producentami pompek i ci ostatni dodają coś specjalnego do materiałów, z których wykonana jest pompka. Taki "destructex". To coś uwalnia sie do pompowanego powietrza i powoduje szybsze zużywanie dętek poprzez rozpad struktury gumiastej. Ty sie smiej, a cholera wie czego dodaja do plastikow Chinczyki i jak to wplywa na gume. A ich plastiki potrafia smierdziec bardzo ... plastyfikator jakis ? Tylko ja bym tam nie polegal na producentach pompek, raczej gume zrobil taka, co po roku zacznie pekac :-) J. |
|
Data: 2015-10-06 18:24:50 | |
Autor: mbut | |
KĂłĹka przerzutki na ĹoĹźyskach maszQ1|C)čĂ'! | |
W dniu 06.10.2015 o 09:26, Maciek pisze:
W dniu 05.10.2015 o 23:48, JDX pisze:Stały smar stwarza opory obrotu tych kółek |
|
Data: 2015-10-06 09:12:58 | |
Autor: Maciek | |
KĂłĹka przerzutki na ĹoĹźyskach maszQ1|C)čĂ'! | |
Kółka są kompletnie bezobsługowe... Na pewno odpada rozkręcanie przerzutki i czyszczenie/smarowanie tulejek. Złogi trzeba jedynie okresowo usuwać no ale to norma, wszędzie się odkładają. W każdym razie, skoro u kolegi atm-a kółka się zacierają, maszyny mogą być dla niego alternatywą. Zwłaszcza, że tak jak piszesz, cenowo to nie majątek. |