KC wszystko wyreguluje bo ludzie i rynek są głupi

Data: 2011-03-01 17:24:26
Autor: skippy
KC wszystko wyreguluje bo ludzie i rynek są głupi
Data: 2011-03-01 17:39:05
Autor: Przemek
KC wszystko wyreguluje bo ludzie i rynek są głupi

Użytkownik "skippy" <man@the.moon> napisał w wiadomości news:ikj6jv$ktb$1news.onet.pl...
<http://samcik.blox.pl/2011/03/Wiemy-juz-jak-wicepremier-Pawlak-chce-walczyc-ze.html>

Skippy zgadzam sie zeby nie regulowac wszystkiego ale jak tam pisal na strone jeden gosc ze banki chca ubezpieczenia na zycie z cesja na nich, hipoteka na nich, ubezpieczenie niskiego wkladu to koszenie na spredach gdzie on wynosi 5% i wiecej to juz troche bezczelnosc z bankow strony.
Wiem ze nalezy czytac umowy i jak sie nie podoba to nie brac ale tak postepujac to chyba polowa ludzi w tym kraju musiala mieszkac jak radzi Jan Werbinski najpierw 20 lat w altance na ogrodku dzialkowym.
Ponadto uwazam ze splata w walucie oraz po kursie bankowym sie ne wykluczaja gdy np przewidujemy ze waluta bedzie sie umacniac- to oplaca sie jednorazowo kupic wieksza ilosc waluty i potem nia splacac raty.
Pozdrawiam
Przemek

Data: 2011-03-01 17:58:21
Autor: skippy

Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał w wiadomości news:ikj7k4$obm$1news.onet.pl...

[...]

Ja sie generalnie zgadzam z wnioskami Samcika.
I tym, mimo wszystko, że polityk za mocno zapragnął regulować.

Bank nie zarabia na kredycie jednej kwoty tylko rozdziela ten zarobek po kawałku, spready, prowizje, odsetki itd itp.
Jak mu sie utnie spready, to wrzuci to gdzie indziej.

To przedwyborcza walka z wiatrakami po prostu.

Data: 2011-03-01 19:51:37
Autor: totus
skippy wrote:

[...]

Taka ustawa. To mój pomysł. Zabrania się bankom zarabiać an klientach. Niech zarabiają gdzie indziej. Na klientach będą zarabiać. Przecież to oszukiwanie uczciwych ludzi. Nie mogą zarabiać na reklamach? No pod warunkiem żeby reklamodawcy nie wliczali kosztu reklamy w cenę produktu czy usługi bo to się odbija na ciężko pracujących ludziach. Są na rynku banki, które sprzedają kredyt walutowy z minimalnym spreadem poniżej 1%. Ale żeby zapracowanych ludzi, którym się należy trochę pobyć w domu z dziećmi, zmuszać do szukania po kątach. Zakażać spreadu i już. Wstrętne Żydy.

PS
Regularna hodowla. Mlecznych krów się nie pyta kiedy maja jeść i co. Mogę same zdecydować kiedy chcą srać ale miejsce mają określone. Jestem niezmiernie ciekaw co jeszcze będzie określone prawem. Kolor kondomów? Czy na spacerze facet ma być po prawej czy po lewej stronie kobiety? Przy powitaniu trzeba mówić "dzień dobry" czy można "cześć"? To ciekawe. Jak dalece ludzie pozwolą sobie nasrać na głowy.

Data: 2011-03-01 20:29:55
Autor: pm
[...]

a właśnie nie.
niech zarabia na tym co jest spisane na umowie
i proszę bardzo wliczyć spread   (podwójny bo przy udzieleniu i spłacie)
do marży.
pięknie to będzie wyglądało czarno na białym i da do myślenia kredytobiorcom

To przedwyborcza walka z wiatrakami po prostu.
przedwyborcza owszem.

Data: 2011-03-01 20:49:51
Autor: root
Dnia Tue, 1 Mar 2011 20:29:55 +0100, pm napisał(a):

[...]

Dokładnie tak. Defakto, w umowie na ogół nie ma szczegółowych warunków a
zamiast tego odwołania do regulaminów a z regulaminów do taryf a w taryfach
okazuje się że do WIBOR+marża, a marża jest określona zarządzeniem prezia
ale zarządzenia akurat pani nie ma pod ręką, ale miesiąc temu to było 1,5%.
Tak właśnie wygląda umowa kredytowa, którą klient powinien przeczytać,
zrozumieć i podpisać - najlepiej od ręki. Wystarczy odebrać możliwość naciągania a już: "łolaboga znowu państwo
reguluje, gospodarkę niszczy  i łojcowiznę naszą"

Data: 2011-03-01 21:20:41
Autor: skippy
Użytkownik "root" <root1@vp.pl> napisał w wiadomości news:qk4oos57qh64$.somdy711ahhy.dlg40tude.net...
[...]

Nieeeeeeeeeee.
Właśnie teraz tak jest jak piszesz.
Powinno być tak, jak piszesz dalej.
Deregulacja, uproszczenie i przejrzystość.

Ale widać nikomu to nie pasuje, w tym chyba szczególnie wybrańcom:

===
root
A pamiętasz ustawę antylichwiarską? To ci myśl powstała w mózgowiach
wybrańców narodu. Jak sie wszystkim podobało, ile gadaniny było. A
wystarczyłoby uprościć, zrobić coś a la wzór umowy (jak PIT): mają być
takie to a takie informacje na 1 stronie i finito. I niech se bank bierze
nawet 100% odsetek, byleby to napisał wprost na 1 stronie umowy.
===

Data: 2011-03-01 21:31:15
Autor: root
Dnia Tue, 1 Mar 2011 21:20:41 +0100, skippy napisał(a):

Ale widać nikomu to nie pasuje, w tym chyba szczególnie wybrańcom:

No to zgadzamy się przynajmniej w jednym przypadku ;)

Data: 2011-03-01 18:11:37
Autor: skippy
KC wszystko wyreguluje bo ludzie i rynek są głupi

Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał w wiadomości news:ikj7k4$obm$1news.onet.pl...

Zauważ że tu, gdzie dotyczy WSZYSTKICH, i gdzie realnie się kpi z wolnego rynku (oczywiście chodzi o firmy sprywtyzowane tak, że nie są sprywatyzowane), jakoś się nikt z rządu na razie specjalnie nie zająknął.
Bo po co?
Przeciez o tym nikt nie wie, a zrozumie garstka.

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,9127316,Manipulacje_na_gieldzie_energii__Trop_prowadzi_do.html

"Gdy w 2007 r. rząd PiS utworzył te cztery grupy, a ceny prądu dla firm zostały uwolnione, bardzo szybko poszły w górę, niekiedy aż o 60 proc. Politycy i media zostali zasypani skargami od przedsiębiorców. Sejm postanowił pomóc. - Dlaczego prąd dla firm tak podrożał? - pytali posłowie. - Bo cztery wielkie państwowe grupy handlują głównie same ze sobą, w rezultacie niemożliwe jest określenie wiarygodnej ceny - odpowiadał Urząd Regulacji Energetyki."

I to trwa.

Tak właśnie wygląda "liberalna" gospodarka, w której dominuje własność państwowa, nakazy, rozdzielniki i upychanie kolesi na stołkach rękami i nogamy.

Data: 2011-03-02 11:27:47
Autor: Przemek

Użytkownik "skippy" <man@the.moon> napisał w wiadomości news:ikj9ce$ueb$1news.onet.pl...

[...]

Skippy no nic dodac nic ujac!
Niestety nasze przyglupy z polityki sa na tyle sprytni zeby "sprywatyzowac" tak ale zeby jeszcze politycy mogli obsadzac stolki i decydowac.
No i najlepsza forma prywatyzacji to sprzedac firme zagranicznej panstwowej firmie!
Jak pare lat temu bylem na EC Krakow to pracownicy mowili ze zabojady w zapale redukcji kosztow pozwalniali tyle ludzi ze nie mial kto zalozyc przepalonych zarowek na korytarzach :)) i chodzilem tak jakbym w nocy spacerowal. Rozumiem ze trzeba redukowac bo energetyka ma przerost zatrudnienia o jakies 50% skromnie liczac ale tez widze ze np EDF doi swoje spolki corki w Polsce z kasy tak ze te prawie nic forsy na inwestycje nie maja a urzadzenia juz hmmm troche zuzyte sa.
Przemek

Data: 2011-03-01 18:50:51
Autor: root
Dnia Tue, 1 Mar 2011 17:24:26 +0100, skippy napisał(a):

<http://samcik.blox.pl/2011/03/Wiemy-juz-jak-wicepremier-Pawlak-chce-walczyc-ze.html>

Odkąd pamiętam pomysły Pana Pawlaka mnie zadziwiały. Tym razem jestem całym
sercem za.  Nie robią już na mnie wrażenia biadolenia bankierów. W końcu
nie ma obowiązku prowadzenia działalności bankowej w tym strasznym, ciemnym
i  małoliberalnym kraju. Zawsze można przenieść się za wschodnią granicę i
tam czesać albo znaleźć sobie przyjemniejsze zajęcie.

Data: 2011-03-01 19:35:37
Autor: skippy

Użytkownik "root" <root1@vp.pl> napisał w wiadomości news:sd3ect8vcyhu.ldl7mqoqhzcy$.dlg40tude.net...
[...]

A tanie kredyty musi dać państwo!
:)

Data: 2011-03-01 19:43:11
Autor: root
Dnia Tue, 1 Mar 2011 19:35:37 +0100, skippy napisał(a):

[...]

No skoro uważasz że wciskanie Polaczkom od 10 lat kredytów w CHF na 5% lub
w złotówskach na 22% + 10% prowizji wymaga poświęcenia ze strony bankierów,
to może oni wystąpią z tą propozycją do Państwa. Po co dopłacać.

Data: 2011-03-01 19:55:17
Autor: skippy
Użytkownik "root" <root1@vp.pl> napisał w wiadomości news:yso53xxil8ec.1ajv0r6by20im$.dlg40tude.net...
[...]

Nie, na tym polu nie chcę dyskutować ogólnie o tej sferze, bo w tym zakresie wcale nikt nic nie proponuje.
Odjeżdżasz od szczegółnego problemu w anty-dzijo-kapitalistyczną ideologię, i OK, ale to iina nieco sprawa.

Pawlak zaproponował zmiany w pewnym szczególe, który przyniesie mu zysk, ale nikomu innemu nie przyniesie zysku ani strat.
On - zysk polityczny.
Krwiopijcy nawet jak dostaną po łapkach w kwestii spreadów, to odbiją gdzie indziej i tu bilans będzie zerowy.
O tym mniej więcej myślę, bo nie mamy do czynienia żadną propzycją systemową.

I o zakłamaniu, czego przykład dałem w kwestii cen energii elektrycznej.

Data: 2011-03-01 20:18:02
Autor: root
Dnia Tue, 1 Mar 2011 19:55:17 +0100, skippy napisał(a):

[...]

Odpowiem jak liberał "mnie to ani ziębi ani parzy". Mnie kredyty już nie
obchodzą. Raz wziąłem i z ledwością spłaciłem. Teraz niech sobie szukają
jelenia gdzie indziej. Pomijając kwestię zysków robocopa z tej całej gadaniny, to banki sobie
poradzą, tak jak piszesz, wpieprzając koszty gdzie indziej. Im mniejsze
jest to "gdzie indziej", tym mniejsze prawdopodobieństwo naciągania. Dla
mnie jako klienta najważniejsze powinny być dwie informację stopa % w skali
roku i okres kapitalizacji (który w przypadku kredytu odpowiada 1
miesiącowi). Zero prowizji, zero opłat dodatkowych (np. opłata za spłatę
raty!!!). Generalnie cieszyłbym sie uproszczenia co bynajmniej nie ma nic
wspólnego z ograniczaniem banków. Teraz bowiem przychodząc do banku dostajesz na wstępie w łeb "bogatą"
ofertą  z 10 opcjami: jeśli to to tamto a jeśli to to coś innego. Po pewnym
czasie wychodzisz i z żylakami na mózgu i dalej zastanawiasz się "gdzie
jest haczyk". Temu jestem przeciwny jako klient. Lubie klarowność i uczciwość. Tego nie ma skippy. Jest za to "marketing
oszustwa". Wszystkie starania sprzedawcy kredytu skupiają się na tym że
odwrócić Twoją uwagę od najważniejszych kwestii, których istnienia nawet
nie podejrzewasz tak jak ja 8 lat temu nie podejrzewałem, że istnieje
"opłata od spłaty raty".

Data: 2011-03-01 20:35:06
Autor: skippy
KC wszystko wyreguluje bo ludzie i rynek są głupi

--

Użytkownik "root" <root1@vp.pl> napisał w wiadomości news:rlvsamg5xos1$.2i5juj3v8zyu.dlg40tude.net...
[...]

Jestem za.

[...]

Nie odnosiłem się do tego co piszesz, jestem za stworzeniem prawa zapewniającego przejrzystość, prostotę itp. itd.

Ale zgomadzenie robocopów najwyraźniej woli tworzyć setki nowych ustaw rocznie, a nie zawracać sobie głowę tego rodzaju duperelami.

Data: 2011-03-01 20:36:52
Autor: skippy
KC wszystko wyreguluje bo ludzie i rynek są głupi

Ale zgromadzenie robocopów najwyraźniej woli tworzyć setki nowych ustaw rocznie, a nie zawracać sobie głowę tego rodzaju duperelami.

Ważne jest pójść na wybory, bo wtedy to będzie moja wina  a nie ich.
Jak nie pójdę, to też moja "bo wtedy nie narzekaj buraku".

:)

Data: 2011-03-02 11:32:46
Autor: Przemek

Użytkownik "skippy" <man@the.moon> napisał w wiadomości news:ikjhpg$u2m$1news.onet.pl...

Ale zgomadzenie robocopów najwyraźniej woli tworzyć setki nowych ustaw rocznie, a nie zawracać sobie głowę tego rodzaju duperelami.

Skippy ale u nas problem jest chyba taki i pewnie zreszta gdzie indziej tez ze rzad zamiast rzadzic i wykonywac polecenia sejmu np wcielac w zycie ustawy, sam produkuje ustawy a barany w okraglym cyrku sa tylko od przyklepywania tego.
Przemek

Data: 2011-03-02 11:48:17
Autor: skippy
KC wszystko wyreguluje bo ludzie i rynek są głupi
Użytkownik "root"

No skoro uważasz że wciskanie Polaczkom od 10 lat kredytów w CHF na 5% lub
w złotówskach na 22% + 10% prowizji wymaga poświęcenia ze strony bankierów,
to może oni wystąpią z tą propozycją do Państwa. Po co dopłacać.

Bankierzy, dokłądnie tak samo jak OFE, poruszają się w prawie stworzonym nie przez siebie.
Tylko przez "mądre" państwo.
Takie gadania to jak nagonka na obszarników za komuny.

Co do finansowania oświaty przez państwo.

1) nie pasuje mi, że z moich podatków obibok robi 2 fakultety po czym wyjeżdża za granicę, i moje podatki służą innemu państwu

2) czy chodzi tylko o to, żeby państwo płaciło, czy też wymyślało różne mądrości? no bo płatnik wymaga. i ten płatnik wymyslił sobie, że w przedszkolu nie można uczyć literek. robi kontrole i jak zobaczy na ścianie literki to dyrektor i nauczyciel ma problem.

nie mam najmniejszej ochoty płacić za te wszystkie idiotyzmy wymyślone przez Twoich ulubieńców:)

Data: 2011-03-02 13:17:51
Autor: root
KC wszystko wyreguluje bo ludzie i rynek są głupi
Dnia Wed, 2 Mar 2011 11:48:17 +0100, skippy napisał(a):

Użytkownik "root"

[...]

Skoro to obiboki, to jak to jest ze znajdują zatrudnienie w innym państwie.
Co w tym złego, że mądrzejszy wybiera inne życie w innym państwie.

[...]
Tu akurat ośwmieszyła się pani min. edukacji narodowej. Niewiele cię to
kosztuje, że nie uczą literek w przedszkolu.

nie mam najmniejszej ochoty płacić za te wszystkie idiotyzmy wymyślone przez Twoich ulubieńców:)
Jakich ulubieńców? Czy zakaz nauczania literek w przedszkolu wymyśliło SLD?
Jednym z niewielu krajów, gdzie nie ma państwowej oświaty jest Mali. Chcesz
sprowadzić Polskę do tego poziomu czy co?

Data: 2011-03-02 13:42:12
Autor: skippy

Użytkownik "root" <root1@vp.pl> napisał w wiadomości news:nstljbyr0ilz$.cfwvqimomu7i$.dlg40tude.net...
[...]

Udajesz, że nie rozumiesz problemu?
:)
Niech sobie wybierze, tylko proszę o zwrot kasy w takim przypadku.

[...]

kosztuje mnie chów siły roboczej, a za te same pieniądze mogliby uczyć zdolniejsze dzieci czegoś więcej.
Ale administracyjnie zakazano.

Data: 2011-03-02 14:37:19
Autor: root
Dnia Wed, 2 Mar 2011 13:42:12 +0100, skippy napisał(a):

kosztuje mnie chów siły roboczej, a za te same pieniądze mogliby uczyć zdolniejsze dzieci czegoś więcej.
Ale administracyjnie zakazano.

Ojoj. Jesli na 100tysięczną armię wydaje sie 28% PKB a na oświatę niecałe
5%, to gdzie Ty widzisz problem? O jakich pieniądzach mówisz?
Jakby tak wziąć wszystkie wydatki na tzw. "politykę społeczną" dodać naukę
(nie oświatę) ok 0,03% !!! i  administrację to i tak nie przekroczyłoby to
kwoty wydawanej na 100tyś żołnierzy. Żeby jakieś podboje przynajmniej z
tego były ale z kim będziesz wojował? Z Czechami?

Data: 2011-03-03 11:07:32
Autor: nazgul
KC wszystko wyreguluje bo ludzie i rynek są głupi

Ojoj. Jesli na 100tysięczną armię wydaje sie 28% PKB a na oświatę niecałe
5%, to gdzie Ty widzisz problem?

przecinek się temu misiu przesunął
http://www.google.com/publicdata?ds=wb-wdi&met=ms_mil_xpnd_gd_zs&idim=country:POL&dl=pl&hl=pl&q=wydatki+na+wojsko+pkb+polska

Data: 2011-03-03 11:24:15
Autor: skippy

Użytkownik "nazgul" <xpm@wp.pl> napisał w wiadomości news:4d6f6864$0$2455$65785112news.neostrada.pl...

[...]

sprawdzaj root
(odegralem sie;)

Data: 2011-03-03 12:02:22
Autor: root
Dnia Thu, 3 Mar 2011 11:07:32 +0100, nazgul napisał(a):

http://www.google.com/publicdata?ds=wb-wdi&met=ms_mil_xpnd_gd_zs&idim=country:POL&dl=pl&hl=pl&q=wydatki+na+wojsko+pkb+polska

ehh pokolenie googli. ja się posługuję starym i dobrym rocznikiem
statystycznym

Data: 2011-03-03 12:31:11
Autor: nazgul
[...]

albo starym albo nie takim dobrym ;-)

Data: 2011-03-03 12:35:50
Autor: root
Dnia Thu, 3 Mar 2011 12:31:11 +0100, nazgul napisał(a):

[...]

Troche podkoloryzowałem, żeby uzyskać bardziej "miażdzący" efekt ;)
(nie mogę znaleźć teraz tych danych ale znajdę ;-)

Data: 2011-03-03 12:22:47
Autor: root
[...]

Ok pomyliłem się. Tu nie ma być procentu PKB ale mld zł.
I tak w 2009

Obrona narodowa: 18,2 mld
Oświata: 1,47 mld
Nauka: 4,5 mld
Dane z:
http://www.gazetapodatnika.pl/artykuly/wydatki_budzetu_porownanie_2008_2009-a_9461.htm

Z kolei w 2010 wydatki na obronność: 25,45 mld !!! (największe w historii)
http://www.cannon-fodder.mil.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=1888:wydatki-wojskowe-2010&catid=23:aktualnoci

Co ciekawe w tabeli są takie pozycje jak obsługa długu publicznego: 32,74 mld
i ... najciekawsza pozycja:
Różne rozliczenia: 92,26 mld!!!!!

Data: 2011-03-03 12:28:36
Autor: skippy
żytkownik "root" <root1@vp.pl> napisał w wiadomości news:c96f1uafsn1h.2ahabuco5vjg$.dlg40tude.net...
[...]

w sumie najwięcej wydają na to, co mnie najmniej obchodzi

Data: 2011-03-03 12:33:25
Autor: root
Dnia Thu, 3 Mar 2011 12:28:36 +0100, skippy napisał(a):

w sumie najwięcej wydają na to, co mnie najmniej obchodzi

W szczególności na "różne rozliczenia"

Data: 2011-03-01 19:55:55
Autor: totus
root wrote:

[...]

Pewnie. Po co komu banki? Toż to jawne oszustwo. Jeszcze żeby były polskie i państwowe. Ale są prywatne i zagraniczne. Liberalizm? Wszyscy tu marzą o socjalizmie.

Data: 2011-03-01 20:23:59
Autor: root
Dnia Tue, 01 Mar 2011 19:55:55 +0100, totus napisał(a):

root wrote:

[...]

Przesadzasz. Przy czym nic bankom nie grozi. Chodziło mi raczej o ukrócenie
oszukańczych metod marketingowych i naciągania niż na ograniczanie banków,
o czym się rozpisuję w odpowiedzi do skippiego.

KC wszystko wyreguluje bo ludzie i rynek są głupi