KE Timmermans: (Rosyjski) Gaz będzie odgrywał rolę w transformacji UE w kierunku neutralności klimatycznej

Data: 2020-05-29 01:09:55
Autor: japanizer
On Friday, May 29, 2020 at 12:59:55 PM UTC+9, A. Filip wrote:
https://www.rmf24.pl/raporty/raport-kryzys-klimatyczny/news-timmermans-gaz-bedzie-odgrywal-role-w-transformacji-ue-w-kie,nId,4521833
> Timmermans: Gaz będzie odgrywał rolę w transformacji UE w kierunku
> neutralności klimatycznej ;  28 maja (21:40)
>
> Wiceszef KE Frans Timmermans poinformował w Brukseli, że gaz ziemny
> będzie odgrywał pewną rolę w transformacji Unii Europejskiej w
> kierunku neutralności klimatycznej. Podkreślił, że KE podtrzymuje swój
> cel osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku. [...]

To chyba zależy, w jakim kraju.

U nas pistargowica zaczęła transformację zastępując węgiel polski rosyjskim.

Data: 2020-05-29 11:26:10
Autor: A. Filip
japanizer@japanizer.org pisze:
> [...]

To chyba zależy, w jakim kraju.

U nas pistargowica zaczęła transformację zastępując węgiel polski rosyjskim.

Polski węgiel ma (sporawy) sens strategiczny.  Tyle że nie po każdych
kosztach. Presja konkurencji rynkowej na "naszych drogich górników" jest
IMHO (niestety) niezbędna dla ich ciągłego otrzeźwiania i osłabiania
straszaka strajku górników w gospodarce stojącej na węglu.

Przechodzenie UE na gaz raczej+ wzmocni pozycję Rosji/Gazpromu ale nie w
każdym scenariuszu.  Lepiej drzeć mordę wcześnie niż się potem obudzić z
ręką w nocniku.  A najlepiej poszczuć na tą kwestie USA i być tym
bardziej zgodnym :-)

Ta wizja gazu może być zarówno kijem jak i marchewką na Rosję/Putinistan.
Tyle że ja zostałem przez UE/KE wyprany z wiary i nadziei że będą go
realizować w KE ludzie (politycznie) kompetentni.  Ja tego nie założę.

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!