KGHM -dewidenda

Data: 2009-07-15 19:10:58
Autor: szuwaks
KGHM -dewidenda
Mam akcje KGHMu za które przysługuje dewidenda. Czy muszę coś zgłaszać do biura
maklerskiego czy zadziała automat?. Akcje mam nadal. Zostały przecenione. Czy na dzień dzisiejszy straciłem czy
zarobiłem na dewidendzie.

szuwaks.

Data: 2009-07-15 19:22:40
Autor: totus
KGHM -dewidenda
szuwaks wrote:

[...]

Coś robię, ale nie wiem co robię. Może ktoś powie co robię. Dobrze by było jakby mi też powiedział czy dobrze robię czy źle.

Data: 2009-07-15 19:40:07
Autor: iktorn
KGHM -dewidenda
totus pisze:
szuwaks wrote:

[...]

Dywidenda. Nic nie musisz robić. Możesz sprzedać papier i cieszyć się zyskiem... chociaż przy obecnym tempie wzrostów pewnie warto papierkowi dac rosnąć jeszcze trochę.

Data: 2009-07-15 19:37:45
Autor: Delfino Delphis
KGHM -dewidenda
szuwaks wrote:

[...]

Dywidenda sama wpłynie. Zarobiłeś bo KGHM mniej spadł niż wartość dywidendy.

Data: 2009-07-16 09:31:11
Autor: karol
KGHM -dewidenda

Dywidenda sama wpłynie. Zarobiłeś bo KGHM mniej spadł niż wartość dywidendy.

http://stooq.com/q/?s=kgh&c=5d&t=l&a=lg&b=0

Jakby w ogole nie spadly...

Data: 2009-07-16 09:33:04
Autor: george
KGHM -dewidenda

"karol" <karol@kot.pl> wrote in message news:h3mava$b54$3node1.news.atman.pl...

Dywidenda sama wpłynie. Zarobiłeś bo KGHM mniej spadł niż wartość dywidendy.

http://stooq.com/q/?s=kgh&c=5d&t=l&a=lg&b=0

Jakby w ogole nie spadly...

widać KGHM był niedoszacowany o wartość dywidendy... :)
george

Data: 2009-07-16 09:37:33
Autor: karol
KGHM -dewidenda

widać KGHM był niedoszacowany o wartość dywidendy... :)

:) Dziś się okaże, że jednak cenę trzeba skorygowac :)
Co do samej dywidendy to ludzie sa zrobieni o te ostatnie 2 dni wzrostow? bo chyba "dywidenda" sama w sobie to po prostu taka czesciowa wyplata srodkow?

Data: 2009-07-15 19:38:43
Autor: Fidelio
KGHM -dewidenda

Użytkownik "szuwaks" <szuwaksWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:49ae.00000000.4a5e0da2newsgate.onet.pl...
Mam akcje KGHMu za które przysługuje dewidenda.

A co to takiego ta dewidenda? Jakieś nowo odkryte zwierzę giełdowe?

Data: 2009-07-16 05:56:31
Autor: skippy
KGHM -dewidenda

Użytkownik "szuwaks"

Czy na dzień dzisiejszy straciłem czy zarobiłem na dewidendzie.

Tobie wypłacają czy Ty wypłacasz?
To podstawa; jak Ty - to masz w plecy.

Data: 2009-07-16 09:30:36
Autor: karol
KGHM -dewidenda

Tobie wypłacają czy Ty wypłacasz?
To podstawa; jak Ty - to masz w plecy.

No to jest wlasnie bez sensu - wyplacasz sam sobie.

Data: 2009-07-16 09:42:33
Autor: Delfino Delphis
KGHM -dewidenda
karol wrote:

No to jest wlasnie bez sensu - wyplacasz sam sobie.

Nie, dlaczego? Dostajesz pieniądze nie redukując swojego udziału. Owszem
spółka traci te pieniądze, więc jej wartość teoretycznie spada...

Data: 2009-07-16 10:13:15
Autor: totus
KGHM -dewidenda
Delfino Delphis wrote:

karol wrote:

No to jest wlasnie bez sensu - wyplacasz sam sobie.

Nie, dlaczego? Dostajesz pieniądze nie redukując swojego udziału. Owszem
spółka traci te pieniądze, więc jej wartość teoretycznie spada...

Teoretycznie. A praktycznie, jak wypłaca pieniądze właścicielom to jej wartość rośnie, czy spada? Obniżanie kursu odniesienia przez giełdę o wartość dywidendy jest teoretyczne czy praktyczne?

Data: 2009-07-16 10:26:26
Autor: Delfino Delphis
KGHM -dewidenda
totus wrote:

Teoretycznie. A praktycznie, jak wypłaca pieniądze właścicielom to jej
wartość rośnie, czy spada?

Spada, bo zysk, który był składnikiem wysokiej ceny rynkowej, znika i nie
jest reinwestowany.

Obniżanie kursu odniesienia przez giełdę o wartość dywidendy jest teoretyczne czy praktyczne?

W praktyce różnie bywa. Wszystko zależy od nastrojów graczy ;)

KGHM -dewidenda