KGHM dywidenda i co dalej

Data: 2009-07-11 23:19:27
Autor: Zbyszek
KGHM dywidenda i co dalej
jak zachowa sie kurs waszym zdaniem po odliczeniu dywidendy ?

Data: 2009-07-11 23:36:11
Autor: george
KGHM dywidenda i co dalej

"Zbyszek" <zbign@naserwerze_o2.pl> wrote in message news:op.uww9ipu676hq7cleszlap.zn...
jak zachowa sie kurs waszym zdaniem po odliczeniu dywidendy ?

spadnie o 11,68 ?
george

Data: 2009-07-12 11:26:29
Autor: Fidelio
KGHM dywidenda i co dalej
Użytkownik "Zbyszek" <zbign@naserwerze_o2.pl> napisał w wiadomości news:op.uww9ipu676hq7cleszlap.zn...
jak zachowa sie kurs waszym zdaniem po odliczeniu dywidendy ?

Pójdzie za kursem miedzi. Moim zdaniem o wszystkim w krótkim terminie zadecydują dwie rzeczy: wyniki finansowe za 2 kw. oraz zachowanie surowców.

Data: 2009-07-12 11:36:01
Autor: Agaton
KGHM dywidenda i co dalej
Fidelio pisze:

Pójdzie za kursem miedzi. Moim zdaniem o wszystkim w krótkim terminie zadecydują dwie rzeczy: wyniki finansowe za 2 kw. oraz zachowanie surowców.

KGHM poszedł w górę znacznie więcej niż miedź. Nie był to wzrost proporcjonalny.

Data: 2009-07-12 12:48:46
Autor: Fidelio
KGHM dywidenda i co dalej
Użytkownik "Agaton" <gigsa@USUN_wp.pl> napisał w wiadomości news:h3caq2$g1i$1news.wp.pl...
Fidelio pisze:

[...]

No tak, ale nie mówimy o proporcjach tylko o kierunku. Oczywiście jeśli jest jakiś czynnik, który bardziej wpływa na kurs tej spółki to chętnie się dowiem co to takiego.

Data: 2009-07-12 13:59:50
Autor: Fidelio
KGHM dywidenda i co dalej
Fidelio pisze:

[...]

Przypomniała mi się jeszcze jedna kwestia dotycząca surowców.
Ostatnio slyszałem argumentację, że tak naprawdę zadecydować tu może nie tyle autentyczne zapotrzebowanie gospodarcze na dany surowiec co decyzja polityczna w Chinach, które skupują surowce w celu tworzenia zapasów, które mają równoważyć ewentualne straty poniesione na dolarze.

Data: 2009-07-12 14:28:56
Autor: Agaton
KGHM dywidenda i co dalej
Fidelio pisze:

[...]

To już się dzieje. I to było głównym powodem wzrostu cen miedzi.

Data: 2009-07-12 16:16:48
Autor: Fidelio
KGHM dywidenda i co dalej

Użytkownik "Agaton" <gigsa@USUN_wp.pl> napisał w wiadomości news:h3cku9$l9h$2news.wp.pl...
Fidelio pisze:

[...]

No tak, pytanie tylko kiedy się zakończy?

Data: 2009-07-12 14:26:18
Autor: Agaton
KGHM dywidenda i co dalej
Fidelio pisze:

No tak, ale nie mówimy o proporcjach tylko o kierunku. Oczywiście jeśli jest jakiś czynnik, który bardziej wpływa na kurs tej spółki to chętnie się dowiem co to takiego.

Spekulacja.

Data: 2009-07-12 16:17:24
Autor: Fidelio
KGHM dywidenda i co dalej

Użytkownik "Agaton" <gigsa@USUN_wp.pl> napisał w wiadomości news:h3ckpb$l9h$1news.wp.pl...
Fidelio pisze:

No tak, ale nie mówimy o proporcjach tylko o kierunku. Oczywiście jeśli jest jakiś czynnik, który bardziej wpływa na kurs tej spółki to chętnie się dowiem co to takiego.

Spekulacja.

Jest niemierzalny więc to tak jakby go nie było.

Data: 2009-07-12 17:56:31
Autor: Agaton
KGHM dywidenda i co dalej
Fidelio pisze:

Spekulacja.

Jest niemierzalny więc to tak jakby go nie było.

Złotówki są mierzalne. A tych będziesz musiał mniej zapłacić za akcje tej spółki.

Data: 2009-07-12 18:24:58
Autor: Fidelio
KGHM dywidenda i co dalej
Użytkownik "Agaton" <gigsa@USUN_wp.pl> napisał w wiadomości news:h3d13g$rq4$1news.wp.pl...
Fidelio pisze:

Spekulacja.

Jest niemierzalny więc to tak jakby go nie było.

Złotówki są mierzalne. A tych będziesz musiał mniej zapłacić za akcje tej spółki.

Jaki to ma związek ze spekulacją? Przecież na kurs akcji KGHM czy każdej innej spółki wpływa każdy uczestnik rynku a nie tylko "spekulacja".

Data: 2009-07-12 20:09:16
Autor: Agaton
KGHM dywidenda i co dalej
Fidelio pisze:

Jaki to ma związek ze spekulacją? Przecież na kurs akcji KGHM czy każdej innej spółki wpływa każdy uczestnik rynku a nie tylko "spekulacja".

Kurs został nadmiernie "wyciągnięty". Realizacja zysków i powrót kursu w okolice 58 - 60 zł.

Data: 2009-07-12 22:02:51
Autor: dK
KGHM dywidenda i co dalej

Fidelio pisze:

[...]

A musi być w trakim wypadku proporcjonalny?

dK

Data: 2009-07-13 09:37:06
Autor: Agaton
KGHM dywidenda i co dalej
dK pisze:

A musi być w trakim wypadku proporcjonalny?

Nie, nie musi. Dlatego będzie spadał nieproporcjonalnie.

Data: 2009-07-13 16:09:02
Autor: dK
KGHM dywidenda i co dalej

Użytkownik "Agaton" <gigsa@USUN_wp.pl> napisał w wiadomości news:h3eo6t$pum$1news.wp.pl...
dK pisze:

A musi być w trakim wypadku proporcjonalny?

Nie, nie musi. Dlatego będzie spadał nieproporcjonalnie.

Nie sądze, jeśli dać wiarę fundamentom to KGHM jest wciąż niedowartościowane.
Jakiś silny spadek KGHM to raczej myślenie życzeniowe.

dK

Data: 2009-07-13 16:14:06
Autor: Virck
KGHM dywidenda i co dalej

dK pisze:

[...]

Ale sie usmialem..KGHM niedowartosciowane...-;)))))
To obecnie najwiekszy balon w Wig-20 a obecna cena jest o jakies minimum 30% za wysoka....

Data: 2009-07-13 16:35:52
Autor: Fidelio
KGHM dywidenda i co dalej

dK pisze:

[...]

Jeśli jakiś chiński urzędnik przyklepie skup surowców to może się okazać, że niedowartościowane. W przeciwnym wypadku będzie odwrotnie, to po prostu względna kwestia, zależna aktualnie od chińskiej polityki głównie.

Data: 2009-07-13 16:50:28
Autor: dK
KGHM dywidenda i co dalej

dK pisze:

[...]

No a jakieś fakty byś podał? Czy tylko powtarzasz parkietową
opinie tzw. dobrze poinformowanych? :)

Osobiscie mogłem się uśmiać z podobnych  w chwili gdy zajmowałem KGHM po ok. 30 PLN.
Być może kupiłem to od biedaka, który sam może kupował po 100 zł i juz nie wytrzymał nerwowo ceny.

pozdrawiam
dK

Data: 2009-07-13 18:26:57
Autor: Agaton
KGHM dywidenda i co dalej
dK pisze:

No a jakieś fakty byś podał? Czy tylko powtarzasz parkietową
opinie tzw. dobrze poinformowanych? :)

Osobiscie mogłem się uśmiać z podobnych  w chwili gdy zajmowałem KGHM po ok. 30 PLN.

Mam kupione taniej i nie uważam, że musi być po 120.-
Chińczycy mogą mocno ograniczyć kupowanie miedzi. Budują 3 swoje kopalnie. Budują kopalnię w Afganistanie. Angażują się w Kongo. Uważasz, że KGHM może konkurować cenowo z Azją? Chciałbym aby tak było. Szczególnie, że mam swój udział w budowie każdej kopalni KGHM-u.

Data: 2009-07-15 22:34:07
Autor: dK
KGHM dywidenda i co dalej

dK pisze:

A musi być w trakim wypadku proporcjonalny?

Nie, nie musi. Dlatego będzie spadał nieproporcjonalnie.

No i kiedy w końcu te spadki?
Chcę coś dokupić ;)

Pozdrawiam
dK

Data: 2009-07-16 08:32:14
Autor: Agaton
KGHM dywidenda i co dalej
dK pisze:

No i kiedy w końcu te spadki?
Chcę coś dokupić ;)

Czekaj. Ja też czekam. Giełda jest dla cierpliwych.

Pozdrawiam.

Data: 2009-07-12 13:35:44
Autor: Ireneusz Wik
KGHM dywidenda i co dalej
spadnie i bedzie dlaej spadal

IWSP

Data: 2009-07-13 12:12:55
Autor: ViRuS
KGHM dywidenda i co dalej

Użytkownik "Zbyszek" <zbign@naserwerze_o2.pl> napisał w wiadomości news:op.uww9ipu676hq7cleszlap.zn...
jak zachowa sie kurs waszym zdaniem po odliczeniu dywidendy ?

-- Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Wg mnie miedz ma spora szanse w najblizszym czasie (w sensie miesięcy) powedrowac spowrotem do 3000-3500$ za tone. Przy ogromnych kosztach kghm moze to drastycznie zmniejszyc zysk, ktory jest niejako pochodną ceny miedzi. Zatem i cena akcji ma szanse powedrowac na wlasciwe miejsce.

Pozdr,L.

Data: 2009-07-13 12:40:42
Autor: totus
KGHM dywidenda i co dalej
ViRuS wrote:

[...]

Wszystko zależy od tego jak firma zabezpieczała kurs miedzi i kurs dolara. Nie ma prostego przełożenia ceny miedzi na zysk KGHM.

Data: 2009-07-13 16:38:18
Autor: Fidelio
KGHM dywidenda i co dalej
Użytkownik "totus" <totus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h3f2vb$4s4$1inews.gazeta.pl...
ViRuS wrote:

[...]

Prostego nie ma, ale masz prostsze niż kurs miedzi?

KGHM dywidenda i co dalej