KIS zmiana waluty rozliczeniowej

Data: 2010-04-08 12:36:56
Autor: RobertS
KIS zmiana waluty rozliczeniowej
jak w temacie, od 1.06.2010 na kk KIS zmienia się waluta rozliczeniowa z USD na PLN czyli wszelkie transakcje w walutach obcych będ± przeliczane bezpo¶rednio na PLN po kursie VISA

RobertS

ps
VISA ma dobre kursy czy raczej ¶rednie?

Data: 2010-04-08 03:47:08
Autor: raz-dwa-trzy

http://corporate.visa.com/pd/consumer_services/consumer_ex_rates.jsp

Data: 2010-04-08 12:59:17
Autor: RobertS
raz-dwa-trzy pisze:
On 8 Kwi, 12:36, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:

VISA ma dobre kursy czy raczej ¶rednie?

http://corporate.visa.com/pd/consumer_services/consumer_ex_rates.jsp

dla EURO
VISA 3,8234
NBP ¶redni 3,8526

bank dolicza 2% fee od transakcji zagranicznych więc 1 EUR wychodzi po 3,8998

Polbanku nie przebije, ale w kantorze EUR dzisiaj po 3,89 więc kurs jest przyzwoity ;-)

RobertS

Data: 2010-04-08 14:51:26
Autor: witrak()
On 2010-04-08 12:59, RobertS wrote:
raz-dwa-trzy pisze:

bank dolicza 2% fee od transakcji zagranicznych więc 1 EUR wychodzi po 3,8998

Czy aby na pewno ?

W TOiP jest napisane: "* Za transakcje dokonane za granic± pobierana jest prowizja w wysoko¶ci 2% za przewalutowanie transakcji"
Ale przewalutowania nie ma, skoro waluta rozliczeniowa to PLN i rozliczenia wykonywane s± po stronie VISA; więc wygl±da na to, iż jest dokładnie taka procedura,  jak w Polbanku.

Chyba tych 2% nie powinno być...

witrak()

Data: 2010-04-08 07:22:57
Autor: Krzysiek
On 8 Kwi, 14:51, "witrak()" <wit...@hotmail.com> wrote:

W TOiP jest napisane: "* Za transakcje dokonane za granic± pobierana
jest prowizja w wysoko¶ci 2% za przewalutowanie transakcji"

IMHO dolicza po prostu do każdej transakcji a nie do każdej w walucie
innej niż waluta rozliczeniowa.
W końcu przewalutowanie jest, a że tylko jednokrotne to pewnie nie ma
znaczenia.

Data: 2010-04-08 13:44:18
Autor: xbartx
KIS zmiana waluty rozliczeniowej
Dnia Thu, 08 Apr 2010 14:51:26 +0200, witrak() napisał(a):

Czy aby na pewno ?

W TOiP jest napisane: "* Za transakcje dokonane za granicÄ… pobierana
jest prowizja w wysokości 2% za przewalutowanie transakcji" Ale
przewalutowania nie ma, skoro waluta rozliczeniowa to PLN i rozliczenia
wykonywane są po stronie VISA; więc wygląda na to, iż jest dokładnie
taka procedura,  jak w Polbanku.

Chyba tych 2% nie powinno być...

Skoro to karta Getin de facto to nie wydaje mi się aby było tak kolorowo. Chociaż z drugiej strony kto wie, być może to po prostu babol, którego ktoś nie usunął przy okazji zmiany waluty rozliczeniowej dla tej karty. Niech ktoś sprawdzi na jakiejś drobnej kwocie i się przekonamy praktycznie. Jeżeli karta rzeczywiście będzie miała takie przeliczniki jak Polbank, to mamy nowego zawodnika na czele peletonu ;)

--
xbartx

Data: 2010-04-08 15:53:47
Autor: MarekZ
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hpkmji$dr$6@inews.gazeta.pl...

Chyba tych 2% nie powinno być...

Skoro to karta Getin de facto to nie wydaje mi się aby było tak kolorowo.
Chociaż z drugiej strony kto wie, być może to po prostu babol, którego
ktoĹ› nie usunÄ…Ĺ‚ przy okazji zmiany waluty rozliczeniowej dla tej karty.
praktycznie. Jeżeli karta rzeczywiście będzie miała takie przeliczniki
jak Polbank, to mamy nowego zawodnika na czele peletonu ;)

W Getinie jest 2%, to tutaj pewnie teĹĽ.

Data: 2010-04-08 12:39:39
Autor: MarekZ
KIS zmiana waluty rozliczeniowej
Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:hpkbkb$b1h$1@opal.icpnet.pl...

ps
VISA ma dobre kursy czy raczej ¶rednie?

Bardzo dobre.

Data: 2010-04-08 12:46:39
Autor: RobertS
KIS zmiana waluty rozliczeniowej

ps
VISA ma dobre kursy czy raczej ¶rednie?

Bardzo dobre.

w takim razie czyżby konkurencja dla kk Polbanku?

RobertS

Data: 2010-04-08 12:23:01
Autor: xbartx
KIS zmiana waluty rozliczeniowej
Dnia Thu, 08 Apr 2010 12:46:39 +0200, RobertS napisał(a):

w takim razie czyĹĽby konkurencja dla kk Polbanku?

O ile pamiętam doliczają 2% jeszcze od siebie. Jakby zrobili mniej niż te 2% to już mogliby być realnym zagrożeniem dla Polbanku. Z racji tego, że kis jest całkowicie darmowy i tak nieźle to wygląda.

--
xbartx

Data: 2010-04-08 21:02:33
Autor: kashmiri
KIS zmiana waluty rozliczeniowej
RobertS <bob75@xpostx.pl> dared to write:
jak w temacie, od 1.06.2010 na kk KIS zmienia się waluta rozliczeniowa z USD na PLN czyli wszelkie transakcje w walutach obcych będ± przeliczane bezpo¶rednio na PLN po kursie VISA

jaki¶ link?

k.

Data: 2010-04-09 06:00:21
Autor: fiki
On 8 Kwi, 19:02, "kashmiri" <nie...@nigdzie.com> wrote:
RobertS <bo...@xpostx.pl> dared to write:

> jak w temacie, od 1.06.2010 na kk KIS zmienia się waluta rozliczeniowa z
> USD na PLN czyli wszelkie transakcje w walutach obcych będ± przeliczane
> [...]

prawdopodobnie przelicza walute po kursie sprzedazy getin banku.
polbank przelicza nei po swoim kursie sprzedazy a po kursie visa/
mastercard. takze prawdopodobnie nie wiele sie zmieni.

KIS zmiana waluty rozliczeniowej