KIszczak, Milewski i Afera "Żelazo"

Data: 2012-01-17 16:04:05
Autor: Obserwator
KIszczak, Milewski i Afera "Żelazo"

Afera Żelazo - wybuchła w połowie lat 80. XX wieku po ujawnieniu tajnej akcji
I Departamentu Ministerstwa Spraw Wewnętrznych. Operacja została
przeprowadzona przez I Departament w czasach, kiedy jego dyrektorem był
generał Mirosław Milewski.

Akcja o kryptonimie "Żelazo" przeprowadzona została w latach 70. XX wieku w
Zachodniej Europie. Polegała na przeniknięciu przez współpracowników polskiego
wywiadu do struktur przestępczych. Poprzez przestępczą działalność (napady rabunkowe, kradzieże, a nawet
morderstwa - w jednej z takich akcji zginął francuski policjant, zaś w 1972
roku szwajcarski bankier) gangsterzy, współpracownicy wywiadu zdobywali
pieniądze, złoto (stąd kryptonim akcji), dzieła sztuki, a także samochody.

Była operacja nietypowa, operacja taka, w której >>śmierdziało<<. Stąd trzeba było mieć zgodę określonego wyższego szczebla. Na ogół ja sobie
nie przypominam, żeby poza sprawami jakimiś szczegółowymi, operacjami, żeby
sekretarz KC czy premier coś akceptował. Więc widocznie uznana była ta sprawa za tej skali, wagi. Brało się to z tego, że wówczas to zapotrzebowanie na pieniądze było wielkie,
i stąd szukało się wszelkich sposobów. - Mirosław Milewski w stenogramie
posiedzenia KC PZPR.

Plan operacji zakładał, że będzie ona wykorzystywana do finansowania
działalności wywiadu PRL. Jednak duża część łupu trafiła do rąk oficerów MSW zaangażowanych w akcję i
nadzorujących ją z kraju. W budynku Ministerstwa istniał w latach 70. tajny sklepik, w którym można było
kupić zrabowane precjoza. Pracownicy MSW obdarowywani byli nimi również w
postaci premii do pensji.

Z zeznań generała Milewskiego przed Centralną Komisją Partyjną PZPR, która
badała sprawę w 1985 roku, wynika również, że skradzione przedmioty rzekomo
zostały częściowo przywłaszczone przez przedstawicieli najwyższych władz PRL
(Edwarda Gierka i jego żonę, Jana Szydlaka, Zdzisława Grudnia i innych).

Z "Żelazem" związani byli trzej bracia Janoszowie: Jan, Mieczysław i
Kazimierz, którzy prowadzili przestępczą działalność w zamian za zapewnienie
bezkarności w PRL oraz udział w zrabowanych łupach.

Osoby związane z aferą "Żelazo" miały kontynuować działalność przestępczą w
tzw. gangu młotkarzy
http://pl.wikipedia.org/wiki/Afera_%22%C5%BBelazo%22

W 1971 roku na polecenie peerelowskiech władz bracia Kazimierz, Mieczysław i
Jan Janoszowie przemycili do Polski wagony złotych pierścionków i bransoletek,
tysiące zegarków, miliony żyletek i skórzane płaszcze. Kierowani przez wywiad z powodzeniem wykonali operację &#8222;Żelazo" i wiele innych
zadań.         Złoto z akcji &#8222;Żelazo" zniknęło w MSW i KC PZPR. (sic !!!)

Ówczesny premier - Piotr Jaroszewicz, zachęcony powodzeniem poprzedniej
operacji zaakceptował &#8222;Żelazo 2". Rabowane na Zachodzie złoto miało docierać do kraju przez placówki dyplomatyczne. Co bracia myślą dziś o swoim udziale w aferach?.

Film dikumentalny o aferze ZELAZO ( w 7 odc):

http://www.youtube.com/watch?v=vaC20QRFn_w

Data: 2012-01-17 20:08:08
Autor: mkarwan

Użytkownik " Obserwator" <fajny.d.arzbor@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jf465l$qm5$1inews.gazeta.pl...
W 1971 roku na polecenie peerelowskiech władz bracia Kazimierz, Mieczysław i
Jan Janoszowie przemycili do Polski wagony złotych pierścionków i bransoletek,
tysiące zegarków, miliony żyletek i skórzane płaszcze.

jedne wagon mieści kilka jeśli nie kilkanaście ton.
Wagony tzn. co najmniej kilka.
Czyli przemycili do Polski kilkadziesiąt ton?

Jak można wierzyć w tego rodzaju informację?

Data: 2012-01-17 19:17:02
Autor: Obserwator
KIszczak, Milewski i Afera
mkarwan <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał(a):

jedne wagon mieści kilka jeśli nie kilkanaście ton.
Wagony tzn. co najmniej kilka.
Czyli przemycili do Polski kilkadziesiąt ton?

Jak można wierzyć w tego rodzaju informację?

ale czego kilka lub kilkanascie ton? wegla czy pierza?

a tak w ogole, to na jakiej podstawie kwestionujesz te fakty i wypowiedzi
historykow? Masz jakies silne kontrdowody? To podaj je.

Data: 2012-01-18 11:19:48
Autor: mkarwan
KIszczak, Milewski i Afera
Użytkownik " Obserwator" <fajny.d.arzbor@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jf4hfe$3l7$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ponieważ sformułowania które zacytowałeś tchną delikatnie mówiąc mała wiarygodnością.

Data: 2012-01-18 12:38:22
Autor: Obserwator
KIszczak, Milewski i Afera
> [...]

> historykow? Masz jakies silne kontrdowody? To podaj je.

Ponieważ sformułowania które zacytowałeś tchną delikatnie mówiąc mała wiarygodnością.

to tych zlodziei i przestepcow z WSI tez bronisz? Co z toba mkarwan?
Zadziwiasz mnie:)

Data: 2012-01-18 14:50:46
Autor: mkarwan
KIszczak, Milewski i Afera
Użytkownik " Obserwator" <fajny.d.arzbor.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jf6efu$4sb$1inews.gazeta.pl...

> [...]

wiarygodnością.

to tych zlodziei i przestepcow z WSI tez bronisz? Co z toba mkarwan?

To ty bronisz Milewskiego i spółkę, nie ja.

Data: 2012-01-18 13:54:25
Autor: Obserwator
KIszczak, Milewski i Afera
mkarwan <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał(a):

To ty bronisz Milewskiego i spółkę, nie ja.

w ktorym miejscu bronie? mozesz pokazac paluszkiem?

Data: 2012-01-18 17:08:11
Autor: mkarwan
KIszczak, Milewski i Afera
Użytkownik " Obserwator" <fajny.d.arzbor.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jf6iuh$i60$1inews.gazeta.pl...
To ty bronisz Milewskiego i spółkę, nie ja.

w ktorym miejscu bronie? mozesz pokazac paluszkiem?

W liście otwierającym wątek i w następnych wypowiedziach, dziwne, ze nie zdajesz sobie z tego sprawy..

Data: 2012-01-18 16:20:48
Autor: Obserwator
KIszczak, Milewski i Afera
mkarwan <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał(a):

> w ktorym miejscu bronie? mozesz pokazac paluszkiem?

W liście otwierającym wątek i w następnych wypowiedziach, dziwne, ze nie zdajesz sobie z tego sprawy..

z czego mam sobie zdawac sprawe? z twojej nadinterpretacji i subiektywnej projaruzelskiej oceny udokumentowanych, historycznych faktow?

Data: 2012-01-19 06:16:02
Autor: stevep
KIszczak, Milewski i Afera
Dnia 18-01-2012 o 14:54:25  Obserwator <fajny.d.arzbor.WYTNIJ@gazeta.pl>  napisał(a):

mkarwan <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał(a):

To ty bronisz Milewskiego i spółkę, nie ja.

w ktorym miejscu bronie? mozesz pokazac paluszkiem?

Ależ observer- paluszek i główka to pisia wymowka.

--
stevep

KIszczak, Milewski i Afera "Żelazo"