KK Alior - kolejna obserwacja

Data: 2010-02-14 16:24:34
Autor: xbartx
KK Alior - kolejna obserwacja

Całkowicie przypadkiem zawiało mnie do marketu Alma. Płatność kartą poszła z paska i o dziwno na PIN a nie podpis. W kerfjucie jak karta poszła z paska to musiałem podpisać. Ktoś chyba wspominał, że w Aliorze jest tak: chip=pin, pasek=podpis. No niestety, ale chyba tak nie jest.

--
xbartx

Data: 2010-02-14 17:36:44
Autor: RobertS
[...]

dokładnie tak jak piszesz, kk z Aliora jest nieprzewidywalna...wczoraj w PiP pasek + PIN, a w kerfurze pasek + podpis

RobertS

Data: 2010-02-14 08:57:54
Autor: BK
On 14 Lut, 17:36, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:
> [...]

dokładnie tak jak piszesz, kk z Aliora jest nieprzewidywalna...wczoraj w
PiP pasek + PIN, a w kerfurze pasek + podpis

Ale bylo conajmniej dziliard razy na grupie, ze nie ma zaleznosci
pasek/chip/podpis/pin.

Kwestia autoryzacji to w pierwszej kolejnosci sprawa terminala.

Data: 2010-02-14 18:25:04
Autor: xbartx
Dnia Sun, 14 Feb 2010 08:57:54 -0800, BK napisał(a):

Ale bylo conajmniej dziliard razy na grupie, ze nie ma zaleznosci
pasek/chip/podpis/pin.

Kwestia autoryzacji to w pierwszej kolejnosci sprawa terminala.

Też mi się tak wydawało, że to zależy od terminala a nie od kraty lub banku, ale tak jak napisałem, coś mi świtało o tym zestawieniu pin pasek, ale być może to ja coś pokręciłem.

--
xbartx

Data: 2010-02-15 10:51:56
Autor: RobertS
KK Alior - kolejna obserwacja

Kwestia autoryzacji to w pierwszej kolejnosci sprawa terminala.

dostalem karte przedplacona Bonus+ z infolinii dowiedzialem sie, ze autoryzowana jest na podpis...TYLKO na podpis!

pomijajac rozne automaty, czy niezaleznie od terminala (i jego ustawienia) zawsze bedzie ona wymagala podpisu?

karta jest plaska z logo visa, wyglada jak VE czyli (gdyby to byla standardowa VE) to bylaby (w wiekszosci przypadkow) autoryzowana pinem

RobertS

Data: 2010-02-15 03:46:55
Autor: luc
On 15 Lut, 10:51, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:
[...]

Miałem to cudo - swego czasu pytałem się na grupie, jak z tego
najszybciej wybrać kasę. W bankomacie nie użyjesz, z visa cashback nie
działa (sprawdzałem w empiku). Na Neste nie chciałem ryzykować
połknięcia karty przez dystrybutor. Ostatecznie wypstrykałem to w
dwóch transakcjach, bo okres przed¶wi±teczny ułatwia szybkie pozbycie
się dostępnego limitu :-)

pzdrwm
luc

Data: 2010-02-15 15:18:48
Autor: RobertS
[...]

generalnie interesowalo mnie jak na tak± kartę zareaguje terminal, który w zwyczaju ma wymagać podawania pinu

a co do samej karty to najlepiej zaplacic ni± tylko raz (i wykorzystac caly limit), bo kazda transakcja kosztuje 50gr
RobertS

Data: 2010-02-14 20:26:52
Autor: Mithos
W dniu 2010-02-14 17:24, xbartx pisze:
[...]

Ja ostatnio też miałem : pasek + pin. Nieźle się zszokowałem. Jak dla mnie porażka.

--
Mithos

Data: 2010-02-15 07:35:08
Autor: xbartx
Dnia Sun, 14 Feb 2010 20:26:52 +0100, Mithos napisał(a):

Ja ostatnio też miałem : pasek + pin. Nieźle się zszokowałem. Jak dla
mnie poraĹĽka.

Tak jak napisał BK to jest kwestia ustawienia terminala, więc jakby nie masz na to żadnego wpływu, niestety.

Data: 2010-02-15 20:13:10
Autor: Mithos
W dniu 2010-02-15 08:35, xbartx pisze:
Tak jak napisał BK to jest kwestia ustawienia terminala, więc jakby nie
masz na to żadnego wpływu, niestety.

Ja o tym wiem ale i tak uwaĹĽam, ĹĽe to jest beznadziejne rozwiÄ…zanie.

Jakoś w czasach gdy c(h)ipy jeszcze raczkowały, a moje karty ich nie miały to nie było czegoś takiego jak PIN/pasek.

--
Mithos

KK Alior - kolejna obserwacja