KK Citi i paypass.

Data: 2016-08-16 19:51:22
Autor: wiatrak
KK Citi i paypass.
Przysłali mi nową KK z Citi. Na starej miałem wyłączony paypass, bo akurat do tej karty nie chcę i nie potrzebuję . Wystarczyła wtedy jedna rozmowa telefoniczna na Citiphone.
  Teraz, po wprowadzeniu opłat mam wyłączone Citiphone. Jak zablokować płatności zbliżeniowe na nowym plastiku?

Data: 2016-08-16 19:00:16
Autor: W
KK Citi i paypass.
wiatrak wystukał, co następuje:

[...]

Napisać zgłoszenie via przeglądarkowe międzymordzie?  jak będzie potrzeba to odzwonią?

Data: 2016-08-16 21:58:56
Autor: wiatrak
KK Citi i paypass.
W dniu 2016-08-16 o 21:00, W pisze:
[...]

Zamiast najpierw przeczytać dołączoną ulotkę to zawracam głowę grupowiczom.

"Funkcję płatności zbliżeniowej dla Twojej karty możesz wyłączyć w Citibank Online lub za pośrednictwem Citiphone."

Data: 2016-08-16 14:36:06
Autor: Dawid Rutkowski
KK Citi i paypass.
Skoro już samokrytykę złożyłeś, to może jeszcze pognębię - w ogóle sprawdziłeś, czy pikaczu na tej karcie działa ?
Tzn. aktywowałeś nową kartę i pikaczem zapłaciłeś ?
Bo np. to, że można sobie dane telefonem odczytać nie oznacza, że da się zapłacić - da się odczytać np, z nieaktywnej karty, bez wyjmowania z koperty - także każdy listonosz może poznać numer i datę ważności karty.
Jeden znany mi wyjątek - popierdółka VW bank - przysyłają karty naprawdę z "wyłączonym" pikaczu - nie da się odczytać danych karty.
Sprawdź też, jak wygąda odczyt telefonem starej karty - bo zakładam, że sprawdzałeś, że pikaczem płacić się nie da.

Teoretycznie wznowiona karta powinna mieć taki sam stan pikacza jak kończąca ważność, ale tutaj rzeczywiście trzeba bałaganu w banku pilnować.

Co do citiphone - nie wyłączasz go w całości, jedynie obsługę przez konsultanta czynności, które można samemu wykonać w "automatycznym bankierze" albo w ST (i to chyba tak jest, że jak o to poprosisz, to odmówią - i nie będzie tak, że "po cichutku" płatną obsługę włączą - ale z tym oczywiście też ostrożnie ;).
ZTCP to aktywować nowej karty bez konsultanta się nie da, nie wiem, jak z wznowioną, bo jeszcze nie praktykowałem.
Np. na pewno na citiphone niezależnie od opłaty działa zastrzeganie kart ;>

Ale oprócz tego wiele dyspozycji - w tym wyłącznie pikaczu - można załatwić składając dyspozycję pocztą wewnętrzną w ST.

A ta nowa karta, przysłana w wyprzedzeniem (choć 3 miesiące to nie tak dużo, gorsze byłoby pozostawienie klienta bez karty w razie jakichś problemów z doręczeniem - mi pan z deutsche bank opowiadał, że mieli taką akcję, że główna karta dochodziła, ale dodatkowa, wysyłana na ten sam adres, 3 razy zginęła i w końcu trzeba było umówić odbiór osobisty w oddziale - co mnie z resztą dziwi, że nie jest choćby dostępną opcją, choć powinno być powszechną), ma datę ważności starej karty + 3 lata czy może o te 3 miesiące mniej ?

Data: 2016-08-17 05:09:46
Autor: wiatrak
KK Citi i paypass.

ZTCP to aktywować nowej karty bez konsultanta się nie da, nie wiem, jak z wznowioną, bo jeszcze nie praktykowałem.

Da się, da się:

https://www.citibankonline.pl/citigold/polish/Main/movie_rejestracja.htm

Data: 2016-08-17 15:20:18
Autor: wiatrak
KK Citi i paypass.

"Funkcję płatności zbliżeniowej dla Twojej karty możesz wyłączyć w
Citibank Online lub za pośrednictwem Citiphone."

Zastosowałem się do rad Banku i po zalogowaniu napisałem do nich:

"W dniu 16.08.2016 aktywowałem nową kartę xxxxxxxx
przesłaną mi przez Bank w miejsce karty tracącej ważność. Na poprzedniej karcie miałem wyłączoną funkcję zbliżeniową. Proszę o wyłączenie funkcji
płatności zbliżeniowej również na nowo aktywowanej karcie."

Dostałem szybciutko ODPOWIEDŹ!!!!  :)  KURIOZUM !!!!!!

"Szanowny Panie,
Uprzejmie informuję, że w związku z brakiem możliwości weryfikacji oraz potwierdzenia dyspozycji, zmiana numeru telefonu nie
może być zrealizowana.
Jednocześnie informuję, że dyspozycja może zostać złożona w jednym z oddziałów Citi Handlowy lub przesłana w formie
pisemnej. W przypadku formy pisemnej, proszę o przesłanie dyspozycji zawierającej poświadczenie Pana podpisu przez
notariusza. Korespondencję należy kierować na następujący adres:
Citi Handlowy
Bank Handlowy w Warszawie S.A.
Regionalne Centrum Rozliczeń w Olsztynie
Biuro Obsługi Rachunków Klientów Detalicznych
Ul. Pstrowskiego 16
10-602 Olsztyn
W przypadku dodatkowych pytań zachęcam do kontaktu z Bankiem poprzez Serwis Bankowości Internetowej Citibank Online

Z poważaniem,
Exxxxxx xxxx
Specjalista ds. Usług Transakcyjnych

Data: 2016-08-17 07:14:29
Autor: Dawid Rutkowski
KK Citi i paypass.
Ciekawostka, pili coś czy rozjechała im się baza poczty ?
Przypomina mi się akcja z "rozdzielaniem bazy i www" w mBąku, gdzie przelew z pensją miałem opisany jako od kogoś z Częstochowy...

Data: 2016-08-17 19:23:22
Autor: wiatrak
KK Citi i paypass.
Ciekawostka, pili coś czy rozjechała im się baza poczty ?
Przypomina mi się akcja z "rozdzielaniem bazy i www" w mBąku, gdzie przelew z pensją miałem opisany jako od kogoś z Częstochowy...

Wkurzyli mnie strasznie. Zadzwoniłem na 19009. Miła pani po wysłuchaniu mojego wściekłego monologu i po weryfikacji poinformowała mnie, ze podobno wysłano do mnie inną odpowiedź, której ja nie widzę, a widzę w systemie tą która wysłano chyba do kogo innego.
  A w ogóle to w Citi jest tak, ze nowy plastik nie zmienia ustawień w ich systemie. Nowa karta także nie pójdzie zbliżeniowo. Sprawdziłem dziś, jest OK.

Ale skąd mogłem to wiedzieć. W T-mobilu jak przysłali nową kartę to była zbliżeniowość aktywna, choć na starej była zablokowana.

Co bank to obyczaj.

Data: 2016-08-18 03:44:31
Autor: Dawid Rutkowski
KK Citi i paypass.
W dniu środa, 17 sierpnia 2016 19:23:31 UTC+2 użytkownik wiatrak napisał:

[...]

I co, uporządkowało się coś z tymi wiadomościami ?
Albo pani chociaż przczytała Ci tą wiadomość, którą powinieneś zobaczyć ?

Bo jeśli w wiadomości było napisane: "zgodnie z prośbą wyłączyliśmy pikacza" i zrobiłeś tak:
1) po napisaniu wiadomości, a przed sprawdzeniem, czy pikacz działa, zapłaciłeś stykowo albo włożyłeś kartę do bankomatu,
2) po napisaniu wiadomości pierwszą operacją była próba płatności pikaczu - ale akurat w POSie, który zawsze - albo akurat w tym wypadku - zrobił pikaczu on-line,
3) w ogóle była to pierwsza transakcja nową kartą,
to nie da się stwierdzić, czy domyślnym ustawieniem nowej karty było włączone czy wyłączone pikaczu.

Dałoby się to stwierdzić jedynie w takim scenariuszu:
1) nic do banku nie piszemy,
2) pierwsza płatność nową kartą stykowa (może być też wsadzenie w bankomat) - bo inna nie pójdzie, sam to testowałem - jak nówką pikniemy to terminal każe wsadzić do czytnika,
3) i dopiero przy drugiej płatności próbujemy pikaczem - i to pokazuje, czy domyślnie był włączony czy wyłączony.

Ale skąd mogłem to wiedzieć. W T-mobilu jak przysłali nową kartę to była zbliżeniowość aktywna, choć na starej była zablokowana.

Hmm, branie przykładu z synca/różowiaka to strategia jednak nadmiernie pesymistyczna, tak by się żyć w ogóle nie dało, citi to jednak nieco większa kulturka, szczególnie w dziedzinie kart.

Data: 2016-08-18 01:34:49
Autor: koala
KK Citi i paypass.
On 16.08.2016 19:51, wiatrak wrote:
[...]

Lekko offtopicznie...dlaczemu na KK chcesz wyłączyć zbliżeniówkę...? Dla mnie zbliżeniówka jest bez sensu na debetówkach...ale na kredytówkach już mam inne zdanie...(kasa banku vs kasa klienta)

Pozdr,
Koala

Data: 2016-08-18 09:36:33
Autor: wiatrak
KK Citi i paypass.
[...]

Są karty z dużym limitem do poważnych zakupów i są karty (też kredytówki) którymi płaci się za piwo i bułki.
  Przynajmniej "ja tak mam". Ale ja to w ogóle jestem dziwoląg :)

Data: 2016-08-18 03:54:45
Autor: Dawid Rutkowski
KK Citi i paypass.
W dniu czwartek, 18 sierpnia 2016 09:36:43 UTC+2 użytkownik wiatrak napisał:
Są karty z dużym limitem do poważnych zakupów i są karty (też kredytówki) którymi płaci się za piwo i bułki.
  Przynajmniej "ja tak mam". Ale ja to w ogóle jestem dziwoląg :)

Są różne strategie korzystania z kilku KK - ja mam polegającą na wydłużaniu GP (np. dla 2 kart wydłuża się o 2 tygodnie). Robi się to tak, że ustawia się okresy rozliczeniowe w odległości "liczba dni w miesiącu"/"liczba kart" i daną kartą się płaci od początku jej okresu rozliczeniowego przez "liczbę dni w miesiącu"/"liczbę kart".

Oczywiście nie z każdą konfiguracją to zadziała - np. dla KK eurobanku w ogóle nie można zmienić końca okresu, trzeba zamknąć kartę i wziąć nową.
Są też banki, w których zmiana końca okresu jest płatna.
Plus oczywiście jeszcze takie trudności jak warunki bezpłatności itp.
Ale mi się akurat trafiły dwie bezpłatne bezwarunkowo KK i jedyny minus mam taki, że w db zmiana końca okresu jest płatna, więc dostosować musiałem citka - a ponieważ w citku koniec jest 10. dnia (bo w db 25.), to już jest za późno, żeby z tej KK płacić czynsz i za prąd - a jest wygodniej, bo można przez net (choć nie mega wygodnie, bo nie można zlecić przelewu z datą przyszłą) - więc płacę te rachunki z db, a tam trzeba zadzwonić (ew. można zrobić zlecenie stałe, ale jedyna opcja to płatność co miesiąc, więc za prąd nie warto, a i z czynszem trzeba korygować, szczególnie przy nadpłatach).
Aha, potrzebna jest jeszcze do tego odpowiednia liczba możliwych wypłat z kont oszczędnościowych - czyli równa liczbie kart, ew. pomniejszonej o 1, gdy termin spłaty jednej z kart pokrywa się z terminem wpływu pensji.

Data: 2016-08-21 22:40:52
Autor: koala
KK Citi i paypass.
On 18.08.2016 09:36, wiatrak wrote:
[...]

Swoją drogą...to gdyby banki miały ustawialny floor limit na trasakcje zbliżeniowe, to transakcje takie miałyby tylko zalety: nie daje się do ręki karty nikomu - oczywiście w idealnym świecie stykowej też się nikomu nie powinno dawać - czyli maleje możliwość skimingu - a przy floor limicie dla pinu na poziomie 0 oszust z "przechodnim" terminalem lub jakimś "przedłużaczem sygnału" nic by nie mógł zrobić.

Pozdr,
Koala

KK Citi i paypass.