Grupy dyskusyjne   »   pl.biznes.banki   »   KK Citi i paypass.

KK Citi i paypass.

Data: 2016-08-16 19:00:16
Autor: W
KK Citi i paypass.
wiatrak wystukał, co następuje:

Przysłali mi nową KK z Citi. Na starej miałem wyłączony paypass, bo akurat do tej karty nie chcę i nie potrzebuję . Wystarczyła wtedy jedna rozmowa telefoniczna na Citiphone.
  Teraz, po wprowadzeniu opłat mam wyłączone Citiphone. Jak zablokować płatności zbliżeniowe na nowym plastiku?

Napisać zgłoszenie via przeglądarkowe międzymordzie?  jak będzie potrzeba to odzwonią?

Data: 2016-08-16 21:58:56
Autor: wiatrak
KK Citi i paypass.
W dniu 2016-08-16 o 21:00, W pisze:
wiatrak wystukał, co następuje:

Przysłali mi nową KK z Citi. Na starej miałem wyłączony paypass, bo
akurat do tej karty nie chcę i nie potrzebuję . Wystarczyła wtedy jedna
rozmowa telefoniczna na Citiphone.
  Teraz, po wprowadzeniu opłat mam wyłączone Citiphone. Jak zablokować
płatności zbliżeniowe na nowym plastiku?

Napisać zgłoszenie via przeglądarkowe międzymordzie?  jak będzie potrzeba to
odzwonią?


Zamiast najpierw przeczytać dołączoną ulotkę to zawracam głowę grupowiczom.

"Funkcję płatności zbliżeniowej dla Twojej karty możesz wyłączyć w Citibank Online lub za pośrednictwem Citiphone."

Data: 2016-08-16 14:36:06
Autor: Dawid Rutkowski
KK Citi i paypass.
Skoro już samokrytykę złożyłeś, to może jeszcze pognębię - w ogóle sprawdziłeś, czy pikaczu na tej karcie działa ?
Tzn. aktywowałeś nową kartę i pikaczem zapłaciłeś ?
Bo np. to, że można sobie dane telefonem odczytać nie oznacza, że da się zapłacić - da się odczytać np, z nieaktywnej karty, bez wyjmowania z koperty - także każdy listonosz może poznać numer i datę ważności karty.
Jeden znany mi wyjątek - popierdółka VW bank - przysyłają karty naprawdę z "wyłączonym" pikaczu - nie da się odczytać danych karty.
Sprawdź też, jak wygąda odczyt telefonem starej karty - bo zakładam, że sprawdzałeś, że pikaczem płacić się nie da.

Teoretycznie wznowiona karta powinna mieć taki sam stan pikacza jak kończąca ważność, ale tutaj rzeczywiście trzeba bałaganu w banku pilnować.

Co do citiphone - nie wyłączasz go w całości, jedynie obsługę przez konsultanta czynności, które można samemu wykonać w "automatycznym bankierze" albo w ST (i to chyba tak jest, że jak o to poprosisz, to odmówią - i nie będzie tak, że "po cichutku" płatną obsługę włączą - ale z tym oczywiście też ostrożnie ;).
ZTCP to aktywować nowej karty bez konsultanta się nie da, nie wiem, jak z wznowioną, bo jeszcze nie praktykowałem.
Np. na pewno na citiphone niezależnie od opłaty działa zastrzeganie kart ;>

Ale oprócz tego wiele dyspozycji - w tym wyłącznie pikaczu - można załatwić składając dyspozycję pocztą wewnętrzną w ST.

A ta nowa karta, przysłana w wyprzedzeniem (choć 3 miesiące to nie tak dużo, gorsze byłoby pozostawienie klienta bez karty w razie jakichś problemów z doręczeniem - mi pan z deutsche bank opowiadał, że mieli taką akcję, że główna karta dochodziła, ale dodatkowa, wysyłana na ten sam adres, 3 razy zginęła i w końcu trzeba było umówić odbiór osobisty w oddziale - co mnie z resztą dziwi, że nie jest choćby dostępną opcją, choć powinno być powszechną), ma datę ważności starej karty + 3 lata czy może o te 3 miesiące mniej ?

Data: 2016-08-17 05:09:46
Autor: wiatrak
KK Citi i paypass.

ZTCP to aktywować nowej karty bez konsultanta się nie da, nie wiem, jak z wznowioną, bo jeszcze nie praktykowałem.

Da się, da się:

https://www.citibankonline.pl/citigold/polish/Main/movie_rejestracja.htm

Data: 2016-08-17 15:20:18
Autor: wiatrak
KK Citi i paypass.


"Funkcję płatności zbliżeniowej dla Twojej karty możesz wyłączyć w
Citibank Online lub za pośrednictwem Citiphone."

Zastosowałem się do rad Banku i po zalogowaniu napisałem do nich:

"W dniu 16.08.2016 aktywowałem nową kartę xxxxxxxx
przesłaną mi przez Bank w miejsce karty tracącej ważność. Na poprzedniej karcie miałem wyłączoną funkcję zbliżeniową. Proszę o wyłączenie funkcji
płatności zbliżeniowej również na nowo aktywowanej karcie."

Dostałem szybciutko ODPOWIEDŹ!!!!  :)  KURIOZUM !!!!!!

"Szanowny Panie,
Uprzejmie informuję, że w związku z brakiem możliwości weryfikacji oraz potwierdzenia dyspozycji, zmiana numeru telefonu nie
może być zrealizowana.
Jednocześnie informuję, że dyspozycja może zostać złożona w jednym z oddziałów Citi Handlowy lub przesłana w formie
pisemnej. W przypadku formy pisemnej, proszę o przesłanie dyspozycji zawierającej poświadczenie Pana podpisu przez
notariusza. Korespondencję należy kierować na następujący adres:
Citi Handlowy
Bank Handlowy w Warszawie S.A.
Regionalne Centrum Rozliczeń w Olsztynie
Biuro Obsługi Rachunków Klientów Detalicznych
Ul. Pstrowskiego 16
10-602 Olsztyn
W przypadku dodatkowych pytań zachęcam do kontaktu z Bankiem poprzez Serwis Bankowości Internetowej Citibank Online

Z poważaniem,
Exxxxxx xxxx
Specjalista ds. Usług Transakcyjnych
Biuro Obsługi Rachunków Klientów Detalicznych
Citi Handlowy

Data: 2016-08-17 07:14:29
Autor: Dawid Rutkowski
KK Citi i paypass.
Ciekawostka, pili coś czy rozjechała im się baza poczty ?
Przypomina mi się akcja z "rozdzielaniem bazy i www" w mBąku, gdzie przelew z pensją miałem opisany jako od kogoś z Częstochowy...

Data: 2016-08-17 19:23:22
Autor: wiatrak
KK Citi i paypass.
W dniu 2016-08-17 o 16:14, Dawid Rutkowski pisze:
Ciekawostka, pili coś czy rozjechała im się baza poczty ?
Przypomina mi się akcja z "rozdzielaniem bazy i www" w mBąku, gdzie przelew z pensją miałem opisany jako od kogoś z Częstochowy...


Wkurzyli mnie strasznie. Zadzwoniłem na 19009. Miła pani po wysłuchaniu mojego wściekłego monologu i po weryfikacji poinformowała mnie, ze podobno wysłano do mnie inną odpowiedź, której ja nie widzę, a widzę w systemie tą która wysłano chyba do kogo innego.
  A w ogóle to w Citi jest tak, ze nowy plastik nie zmienia ustawień w ich systemie. Nowa karta także nie pójdzie zbliżeniowo. Sprawdziłem dziś, jest OK.

Ale skąd mogłem to wiedzieć. W T-mobilu jak przysłali nową kartę to była zbliżeniowość aktywna, choć na starej była zablokowana.

Co bank to obyczaj.

Data: 2016-08-18 03:44:31
Autor: Dawid Rutkowski
KK Citi i paypass.
W dniu środa, 17 sierpnia 2016 19:23:31 UTC+2 użytkownik wiatrak napisał:

Wkurzyli mnie strasznie. Zadzwoniłem na 19009. Miła pani po wysłuchaniu mojego wściekłego monologu i po weryfikacji poinformowała mnie, ze podobno wysłano do mnie inną odpowiedź, której ja nie widzę, a widzę w systemie tą która wysłano chyba do kogo innego.
  A w ogóle to w Citi jest tak, ze nowy plastik nie zmienia ustawień w ich systemie. Nowa karta także nie pójdzie zbliżeniowo. Sprawdziłem dziś, jest OK.

I co, uporządkowało się coś z tymi wiadomościami ?
Albo pani chociaż przczytała Ci tą wiadomość, którą powinieneś zobaczyć ?

Bo jeśli w wiadomości było napisane: "zgodnie z prośbą wyłączyliśmy pikacza" i zrobiłeś tak:
1) po napisaniu wiadomości, a przed sprawdzeniem, czy pikacz działa, zapłaciłeś stykowo albo włożyłeś kartę do bankomatu,
2) po napisaniu wiadomości pierwszą operacją była próba płatności pikaczu - ale akurat w POSie, który zawsze - albo akurat w tym wypadku - zrobił pikaczu on-line,
3) w ogóle była to pierwsza transakcja nową kartą,
to nie da się stwierdzić, czy domyślnym ustawieniem nowej karty było włączone czy wyłączone pikaczu.

Dałoby się to stwierdzić jedynie w takim scenariuszu:
1) nic do banku nie piszemy,
2) pierwsza płatność nową kartą stykowa (może być też wsadzenie w bankomat) - bo inna nie pójdzie, sam to testowałem - jak nówką pikniemy to terminal każe wsadzić do czytnika,
3) i dopiero przy drugiej płatności próbujemy pikaczem - i to pokazuje, czy domyślnie był włączony czy wyłączony.

Ale skąd mogłem to wiedzieć. W T-mobilu jak przysłali nową kartę to była zbliżeniowość aktywna, choć na starej była zablokowana.

Hmm, branie przykładu z synca/różowiaka to strategia jednak nadmiernie pesymistyczna, tak by się żyć w ogóle nie dało, citi to jednak nieco większa kulturka, szczególnie w dziedzinie kart.

KK Citi i paypass.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona