KK Citi - odmowa

Data: 2011-03-17 10:04:48
Autor: Mateusz
KK Citi - odmowa
Witam,

Do tej pory miałem KK w Pekao. Używana sporadycznie, zadłużenie zawsze spłacane w terminie - żadnych problemów. 3 tygodnie temu dałem się podkusić agentowi Citi na KK Jubileuszową Gold. Brak opłaty rocznej bardzo mi pasował.

Moja sytuacja to zarobki powyżej wymaganych, kredyt hipoteczny zawsze spłacany w terminie (mniej więcej 1/5 dochodu netto), umowa na czas niekreślony od kilku lat, duża firma, czyste konto w BIK, żadnych innych kredytów/linii itp. Przed złożeniem wniosku zamknęłam KK w Pekao. Sądziłem, że przyznanie karty to formalność...

Wniosek i umowa ze względu na błędy trochę się telepał i wczoraj przyszedł list - ODMOWA. Bank to nie instytucja charytatywna może karty nie dać - tutaj nie mam żalu, ale najbardziej mnie wkurzyło, że w liście zawarli klauzule, że nie informują o przyczynach odmowy. Z formalności zadzwoniłem na Citiphone i próbowałem się czegoś więcej dowiedzieć - bez skutku. Nie miał bym żalu gdyby napisali, że "nie możemy przyznać karty bo to i to...", ale po odpowiedzi "nie bo nie" czuje się jak kopnięty w dup**. W każdym razie moja noga/kasa nie zagości długo w Citi...

Czy ktoś miał podobny przypadek? Jakie są zazwyczaj przyczyny odmów?

Mateusz

Data: 2011-03-17 02:43:31
Autor: krzysztofsf
KK Citi - odmowa
On 17 Mar, 10:04, Mateusz <li...@softmaster.pl> wrote:
Witam,

Do tej pory miałem KK w Pekao. Używana sporadycznie, zadłużenie zawsze
spłacane w terminie - żadnych problemów. 3 tygodnie temu dałem się
podkusić agentowi Citi na KK Jubileuszow± Gold. Brak opłaty rocznej
bardzo mi pasował.

Moja sytuacja to zarobki powyżej wymaganych, kredyt hipoteczny zawsze
spłacany w terminie (mniej więcej 1/5 dochodu netto), umowa na czas
niekre¶lony od kilku lat, duża firma, czyste konto w BIK, żadnych innych
kredytów/linii itp. Przed złożeniem wniosku zamknęłam KK w Pekao.
S±dziłem, że przyznanie karty to formalno¶ć...

Wniosek i umowa ze względu na błędy trochę się telepał i wczoraj
przyszedł list - ODMOWA. Bank to nie instytucja charytatywna może karty
nie dać - tutaj nie mam żalu, ale najbardziej mnie wkurzyło, że w li¶cie
zawarli klauzule, że nie informuj± o przyczynach odmowy. Z formalno¶ci
zadzwoniłem na Citiphone i próbowałem się czego¶ więcej dowiedzieć - bez
skutku. Nie miał bym żalu gdyby napisali, że "nie możemy przyznać karty
bo to i to...", ale po odpowiedzi "nie bo nie" czuje się jak kopnięty w
dup**. W każdym razie moja noga/kasa nie zago¶ci długo w Citi...

Czy kto¶ miał podobny przypadek? Jakie s± zazwyczaj przyczyny odmów?

Mateusz

Mi odmówili, gdy występowałem kilka lat temu (promocja 3 lata bez
opłat).
KK z niskim limitem, ale 4-a czy 5-a w kolekcji.
Napisałem pismo do bodajze Warszawy,  adres odpowiedniego działu
brałem  nie pamiętam czy ze strony czy z citiphone, z ż±daniem zwrotu
zdjęcia, które zał±czyłem wczesniej do wniosku .
W odpowiedzi dostałem pismo o przyznaniu karty :)

Data: 2011-03-17 09:58:51
Autor: Sinus
KK Citi - odmowa
Bo to dziwny bank.

Od 4 lat mam tam KK. Pocz±tkowy limit 2000, po roku sami zwiększyli do 3000,
po kolejnym do 4500. PóĽniej z racji zaci±gania k. hipotecznego obniżyłem
sobie limit do 2000 aby polepszyć zdolno¶ć kredytow±. Ostatnio chciałem
ponownie go podwyższyć, chociaż do 3000 - odmowa. Mam dostarczać za¶wiadczenia
o dochodach i inne bzdety.

Co dziwne, mBank na klik-klik dał KK na 10k, bez żadnych za¶wiadczeń.

A żeby było ¶miesznie, to karta w ostatnich miesi±cach była NADPŁACANA - jako
że zbieram mile Miles&More, to kupuj±c bilety za kilka tysięcy specjalnie
przelewałem na tę kartę żeby zgarn±ć te mile.

Może oni lubi± tylko takich klientów którzy płac± kary i odsetki? Ode mnie
nigdy ani grosza odsetek nie dostali, prowadzenie karty też mam za free na zawsze.

--
Sinus

Data: 2011-03-17 10:18:49
Autor: wiatrak
KK Citi - odmowa

Użytkownik "Mateusz" Czy ktoś miał podobny przypadek? Jakie są zazwyczaj przyczyny odmów?

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Cholera wie.  Mnie w CITI dali jubileuszowÄ… nawet bez zaswiadczenia o zatrudnieniu i zarobkach. Niepotrzebnie tak szybko pozbyĹ‚es sie poprzedniej karty. Pekao i tak powiadomi BIK o zamknieciu limitu kredytowego dopiero za jakis czas. Ta karta i tak wisiaĹ‚a w BIK jak cie sprawdzaĹ‚o Citi.

wiatrak

Data: 2011-03-17 10:54:18
Autor: brum
KK Citi - odmowa
Czy kto¶ miał podobny przypadek? Jakie s± zazwyczaj przyczyny odmów?

odmowa przyznania moze byc uzasadniona, albo i nie
w pierwszy przypadek nie wchodze, w drugim moze to byc blad przy wprowadzaniu albo procesowaniu danych
z Twojego opisu mozna wnioskowac, ze kk pekao wciaz wisiala w biku w momencie przetwarzania wniosku i analityk w citi uznal, ze sklamales we wniosku
wg mnie sprawe lepiej zalatwic w oddziale, zloz wniosek ponownie - o ile otrzymasz sensowna oferte, niekoniecznie jubileuszowa - i przedstaw pracownikowi swoja sprawe
taka karta to dla pracownika jakies punkty do planu, w przypadku odmowy zlozy wewnetrzna reklamacje i ktos sie sprawie przyjrzy ponownie / dokladniej
jesli to wylacznie kwestia bledu albo tej karty pekao, to nie ma sie czym przejmowac

nie dziwie sie Twojej reakcji, ale warto tez spojrzec na to z boku: list dostales nie od czlowieka, ktory chcial Ci zrobic na zlosc, tylko od durnego systemu, ktory czasem uczciwemu karty nie da, a czasem menelowi da platyne, bo akurat tak sie poskladaja okolicznosci
niestety kazdy "system" ma to do siebie, ze nie mozna mu powiedziec, co sie o nim mysli, do tego niezbedny bylby osobisty kontakt z projektantem, a o to ciezko :)

Data: 2011-03-17 11:10:09
Autor: Piotr Gałka
KK Citi - odmowa

Użytkownik "Mateusz" <lists@softmaster.pl> napisał w wiadomości news:ilsirh$a7m$1news.onet.pl...
Witam,

Nie miał bym żalu gdyby napisali, że "nie możemy przyznać karty
bo to i to...", ale po odpowiedzi "nie bo nie" czuje się jak kopnięty w
dup**. W każdym razie moja noga/kasa nie zagości długo w Citi...

-- -- -
Nie wiedziałem, że KK może mi się do czegoś przydać do czasu, gdy nie udało mi się wejść do EtapHotelu, gdy mBank miał akurat planowaną przerwę, o której wracając z nart nie wiedziałem. Tam uzyskałem informację, że gdybym miał KK to nawet przy braku potwierdzeń z banku dało by się ją inaczej potwierdzić i problemu by nie było.
Przejrzałem oferty KK i wyszło mi, że Polbankowa ze zwrotem 1% mi pasuje.
A Polabnk powiedział "Nie bo nie." mimo, że miałem u nich na kontach kilka razy wyższą kwotę od wnioskowanego limitu.
Potem dzwonili proponując kredyt bezpieczny to zapytałem o KK zamiast kredytu - problemu nie było, ale po paru dniach odpowiedź "Nie bo nie."
Potem zadzwonili, że jestem na specjalnej liście i mogę bez papierów i od ręki dostać KK jak tylko się zjawię. Po 8 miesiącach miałem okazję się zjawić - zamykałem konta w związku z wprowadzeniem 'miszczoskiego' no to pytam o KK - do trzech razy sztuka - i po kilku dniach "Nie bo nie."
Ja to rozumiem tak: skoro ja liczę, że na 1% zarobię to ktoś musi stracić - gdybym był analitykiem może też by mi wyszło: "Nie." ;-)

Uczucie "jak kopnięty w dup*** " występuje tylko za pierwszym razem, za drugim obojętność, a za trzecim rozbawienie.
Może dla tego rozbawienia warto sobie poskładać w wolnej chwili masę wniosków ;-). To może być rodzaj hobby.

P.G.

Data: 2011-03-17 14:26:08
Autor: Borys Pogoreło
KK Citi - odmowa
Dnia Thu, 17 Mar 2011 11:10:09 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

Może dla tego rozbawienia warto sobie poskładać w wolnej chwili masę wniosków ;-). To może być rodzaj hobby.

 Z drugiej strony podejrzanie duża liczba zapytań w BIK może być ryzykowna,
je¶li planujemy jaki¶ większy kredyt. Trafisz na analityka pokroju tego w
Polbanku, spojrzy na historię w BIK i też mu wyjdzie "nie bo nie".

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-03-17 11:31:58
Autor: RobertS
KK Citi - odmowa

Czy ktoś miał podobny przypadek? Jakie są zazwyczaj przyczyny odmów?

Mateusz

bank nie musi tego ujawniać i zwykle tego nie robi...

RobertS

Data: 2011-03-18 07:36:34
Autor: xbartx
KK Citi - odmowa
Dnia Thu, 17 Mar 2011 10:04:48 +0100, Mateusz napisał(a):

[...]

(...)
Czy ktoś miał podobny przypadek? Jakie są zazwyczaj przyczyny odmów?

Ja ostatnio założyłem wniosek o kk MC World na oświadczenie o dochodach z czystej ciekawości. Z tego co mam na wstępnej umowie to limit mi wpisali 8k pln a niczego nie proponowałem. Nie mam kredytu hipotecznego a Pani powiedziała, że na tym etapie na którym jestem (jak u mnie była sprawdzić czy ja to ja) to 90% wniosków przechodzi. Zobaczymy.

--
xbartx

Data: 2011-03-18 22:04:08
Autor: osa
KK Citi - odmowa
W dniu 2011-03-17 10:04, Mateusz pisze:

Wniosek i umowa ze względu na błędy trochę się telepał i wczoraj
przyszedł list - ODMOWA.

A czy wnioski składane w oddziale również się telepią? Czy decyzja jest od razu i wychodzimy z podpisaną umową?

Data: 2011-03-18 21:11:05
Autor: Wemif
KK Citi - odmowa
osa <osachorzow@news.onet.pl> wrote:

A czy wnioski składane w oddziale również się telepi±? Czy decyzja jest od razu i wychodzimy z podpisan± umow±?

Jesli nic sie nie zmienilo, to oddzialy nic nie moga same, tylko wysylaja
wniosek i zalaczniki, tak samo jakbys robil przez kuriera - przynajmniej tak
bylo kilka lat temu w moim przypadku.

a.

Data: 2011-03-18 22:16:16
Autor: wiatrak
KK Citi - odmowa

Użytkownik "osa" <osachorzow@news.onet.pl> napisał w wiadomości news:im0hc3$qvm$2news.onet.pl...

A czy wnioski składane w oddziale również się telepią? Czy decyzja jest od razu i wychodzimy z podpisaną umową?

Jak chciaĹ‚em wnioskować o kartÄ™ JubileuszowÄ… ( na zawsze bezpĹ‚atnÄ…)  w oddziale, to poinformowali mnie, ĹĽe o tÄ… kartÄ™ wnioskować w oddziale nie moĹĽna.  Po prostu "niedasie". Czy tak jest do tej pory, nie wiem.

wiatrak

Data: 2011-03-19 07:16:53
Autor: brum
KK Citi - odmowa
A czy wnioski składane w oddziale również się telepi±? Czy decyzja jest od razu i wychodzimy z podpisan± umow±?

decyzja nie jest podejmowana w oddziale
istnieje natomiast procedura, ktora pozwala na uzyskanie karty "w kwadrans", a praktycznie w 30-40 minut
pracownik wypelnia wniosek, wysyla do weryfikacji, jesli jest pozytywna, to w oddziale tlocza karte (wylacznie bez zdjecia)
trzeba zaznaczyc chec skorzystania z tej sciezki, w przeciwnym wypadku wniosek zostanie sporzadzony recznie i wyslany do kolejki

Data: 2011-03-19 01:53:02
Autor: MK
KK Citi - odmowa
On 19 Mar, 07:16, "brum" <brumb...@onet.eu> wrote:
> [...]

trzeba zaznaczyc chec skorzystania z tej sciezki, w przeciwnym wypadku
wniosek zostanie sporzadzony recznie i wyslany do kolejki

Zalezy jaka karta. Ja w ciagu ok 45 minut wyszedlem z oddzialu z KK ze
zdjeciem. Karta co-brandowa z ZTM, wiec na karcie nie ma podpisu i
chyba tu jest pies pogrzebany :).

MK

Data: 2011-03-19 10:28:05
Autor: darnok
KK Citi - odmowa
On 2011-03-19 09:53, MK wrote:
[...]

Jak nie ma - jak jest.
Mam ta KK ZTM i podpis jest, ale wyglada jak nadrukowany na plastiku - a nie jest czescia karty jak zdjecie.

--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

Data: 2011-03-19 03:17:03
Autor: MK
KK Citi - odmowa
On 19 Mar, 10:28, darnok <darnok-allegroMALPAwpKROPK...@anty.spam.ch>
wrote:

Jak nie ma - jak jest.
Mam ta KK ZTM i podpis jest, ale wyglada jak nadrukowany na plastiku - a
nie jest czescia karty jak zdjecie.

I taka karte dostales w oddziale? Moze jest jakas roznica miedzy
kartami wydawanymi w oddziale, a kartami wydawanymi centralnie? Ja w
kazdym razie mam karte ztm ze zdjeciem i bez podpisu na awersie, na
rewersie podpis jest, bo sam sobie podpisalem :).

MK

Data: 2011-03-19 11:24:30
Autor: darnok
KK Citi - odmowa
wrote:

[...]

nie, wydana centralnie - zamowienie telefoniczne. wzor podpisu zlozony na jakims swistku w oddziale.