Data: 2010-06-11 17:24:38 | |
Autor: Wojciech Nawara | |
KK Polbanku i aktywacja | |
Hej,
Czy ktoś mądrzejszy może mi wytłumaczyć na czym polega "nieaktywność" nowej KK Polbanku przesłanej listem poleconym, skoro pierwsza transakcja (internetowa, bez PINu i podpisu) przechodzi pozytywnie i jednocześnie dokonuje aktywacji karty? Takie oto dostałem informacje via poczta wewnętrzna: Uprzejmie informuję, że Karty kredytowe wysyłane listem poleconym są nieaktywne lecz w momencie próby dokonania transakcji kartą , karta automatycznie się aktywuje z tego powodu udało się panu dokonać transakcji na kwote 15 PLN i karta została aktywowana. WN |
|
Data: 2010-06-11 19:17:44 | |
Autor: Bogdan B. | |
KK Polbanku i aktywacja | |
W dniu 2010-06-11 17:24, Wojciech Nawara pisze:
Uprzejmie informuję, że Karty kredytowe wysyłane listem poleconym są To teraz zapytaj pocztą wewnętrzną skąd karta wie że nie została skradziona z przesyłki. Zapowiada się ciekawie :-) |
|
Data: 2010-06-11 20:32:47 | |
Autor: Animka | |
KK Polbanku i aktywacja | |
W dniu 2010-06-11 19:17, Bogdan B. pisze:
W dniu 2010-06-11 17:24, Wojciech Nawara pisze: Wysyłaj± listami poleconymi. -- animka |
|
Data: 2010-06-11 21:25:51 | |
Autor: RobertS | |
KK Polbanku i aktywacja | |
Wysyłaj± listami poleconymi. NIE, zwyklymi! -- pozdrawiam RobertS |
|
Data: 2010-06-11 19:58:54 | |
Autor: anna | |
KK Polbanku i aktywacja | |
RobertS napisał:
Wysyłaj± listami poleconymi. NIE, zwyklymi! nom |
|
Data: 2010-06-12 00:20:28 | |
Autor: Animka | |
KK Polbanku i aktywacja | |
W dniu 2010-06-11 21:58, anna pisze:
RobertS napisał: Mnie przysyłali listami poleconymi. -- animka |
|
Data: 2010-06-12 14:51:05 | |
Autor: Wojciech Nawara | |
KK Polbanku i aktywacja | |
W dniu 2010-06-11 21:25, RobertS pisze:
Wysyłaj± listami poleconymi. NIE, zwyklymi! Golda wysłali mi poleconym. PIN w kolejnej przesyłce (jaki¶ tydzień póĽniej), listem zwykłym. Ani słowa na materiałach o konieczno¶ci aktywacji. |
|
Data: 2010-06-11 22:41:18 | |
Autor: Bogdan B. | |
KK Polbanku i aktywacja | |
W dniu 2010-06-11 20:32, Animka pisze:
Uprzejmie informuję, że Karty kredytowe wysyłane listem poleconym są Czyli po 14 dniach od wysłania Polbank będzie mógł zgłosić reklamację na poczcie, że klient nie dostał karty. O ile będzie wiedział i będzie mu się chciało. Czy z polecenia tego listu coś jeszcze wynika? |
|
Data: 2010-06-11 20:49:51 | |
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski | |
KK Polbanku i aktywacja | |
Wojciech Nawara pisze:
Czy ktoś mądrzejszy może mi wytłumaczyć na czym polega "nieaktywność" Potwierdzam. Tak się składa, że akurat wyjąłem ze skrzynki nową kartę z Polbanku - i udało się bez problemu dodać ją do PayPala. Nawet przyszedł sms potwierdzający wykonanie operacji. Ergo: Polbank wysyła de facto aktywne karty! -- MiCHA |
|
Data: 2010-06-11 22:12:56 | |
Autor: Q | |
KK Polbanku i aktywacja | |
Ergo: Polbank wysyła de facto aktywne karty! dotyczy to tylko KK czy rowniez debetowek? rozumiem, ze nie istnieje opcja odbioru karty w wybranym oddziale banku? :) |
|
Data: 2010-06-11 22:33:45 | |
Autor: Tomasz Opalski | |
KK Polbanku i aktywacja | |
Q <no@spam.pl> napisał(a):
banku? :) Ja swoj± KK odebrałem w oddziale, zaraz po podpisaniu umowy. Co mnie zdziwiło, to fakt, że karta na miejscu została wytłoczona. -- |
|
Data: 2010-06-12 05:02:30 | |
Autor: MK | |
KK Polbanku i aktywacja | |
On 12 Cze, 00:33, "Tomasz Opalski" <okemot.WYT...@gazeta.pl> wrote:
A co w tym dziwnego? Juz w Handlobanku cos takiego bylo. W Citi beda lada moment wydawac na miejscu karty EMV. MK |
|
Data: 2010-06-12 13:25:45 | |
Autor: Robert Kois | |
KK Polbanku i aktywacja | |
Dnia Fri, 11 Jun 2010 22:33:45 +0000 (UTC), Tomasz Opalski napisał(a):
rozumiem, ze nie istnieje opcja odbioru karty w wybranym oddziale banku? :)Ja swoj± KK odebrałem w oddziale, zaraz po podpisaniu umowy. Co mnie zdziwiło, to fakt, że karta na miejscu została wytłoczona. Goldy wysyłali poczt± i nie dało się zamówić na oddział. -- Kojer |
|
Data: 2010-06-11 23:06:29 | |
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski | |
KK Polbanku i aktywacja | |
Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
Czy ktoś mądrzejszy może mi wytłumaczyć na czym polega "nieaktywność" Epilog: Przed chwilą tą kartą zapłaciłem w sklepie. Przeszło online, sms przyszedł. -- MiCHA |
|
Data: 2010-06-12 15:19:14 | |
Autor: Wojciech Nawara | |
KK Polbanku i aktywacja | |
W dniu 2010-06-11 20:49, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
Polbanku - i udało się bez problemu dodać ją do PayPala. Nawet przyszedł SMS powiadasz... ja nie dostałem. :-( Infolinia twierdzi, że usługa SMS dla karty jest aktywna, numer prawidłowy. |
|
Data: 2010-06-13 01:28:59 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
KK Polbanku i aktywacja | |
Przemyslaw Kwiatkowski <micha@micha.waw.pl> writes:
Potwierdzam. Tak się składa, że akurat wyjąłem ze skrzynki nową kartę Nie zebym mowil czy to dobrze czy zle, ale to typowa praktyka na tzw. Zachodzie. Aaa... z chipem moze? To nie ryzykuja jakos mocno. -- Krzysztof Halasa |
|
Data: 2010-06-13 05:09:26 | |
Autor: kashmiri | |
KK Polbanku i aktywacja | |
Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> dared to write:
Przemyslaw Kwiatkowski <micha@micha.waw.pl> writes: Na pewno nie w UK. Aaa... z chipem moze? To nie ryzykuja jakos mocno. Wyjaśnisz jak ma się chip lub jego brak do odpowiedzialności za transakcje card not present? k. |
|
Data: 2010-06-13 09:36:27 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
KK Polbanku i aktywacja | |
"kashmiri" <nie.ma@nigdzie.com> writes:
Ergo: Polbank wysyła de facto aktywne karty! Zdziwilbys sie. Aaa... z chipem moze? To nie ryzykuja jakos mocno. A co to ma do rzeczy? Wazna jest odpowiedzialnosc "card present", a ta jest rozna w przypadku karty ze sciezka magnetyczna oraz takiej "chip&pin", jesli nie podano PINu. -- Krzysztof Halasa |
|
Data: 2010-06-13 12:06:51 | |
Autor: kashmiri | |
KK Polbanku i aktywacja | |
Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> dared to write:
"kashmiri" <nie.ma@nigdzie.com> writes: Podasz, jaki bank? Aaa... z chipem moze? To nie ryzykuja jakos mocno. Odsyłam do pierwszego posta. Karta przychodzi pocztą, ale bez PIN-u - czyli z jedyna możliwa transakcja z obecnością karty to na podpis, którą z kolei można skutecznie reklamować. Tak że jedyny dotkliwy fraud to transakcja zdalna. A tu chip czy jego brak nie gra *żadnej* roli. Mylę się? |
|
Data: 2010-06-13 11:50:11 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
KK Polbanku i aktywacja | |
"kashmiri" <nie.ma@nigdzie.com> writes:
Na pewno nie w UK. Bo to jeden? Pare lat+ temu trudno byloby znalezc taki, ktory wysyla karty naprawde nieaktywne (tzn. takie, ktore nie dostaja autoryzacji) i ktory ich sam nie aktywuje po jakims czasie od wyslania. Odsyłam do pierwszego posta. Karta przychodzi pocztą, ale bez PIN-u - Pisalem o ryzyku banku, nie klienta. Jesli bank wysyla karty bez procesora, i ktos taka karta wykona transakcje z obecnoscia karty, to bank za to placi. Dla klienta kazda transakcja wykonana przed otrzymaniem przez niego karty jest wzglednie latwa do reklamowania, ale to bez znaczenia w tym przypadku. Tak że jedyny dotkliwy fraud to transakcja zdalna. Dla banku fraud bez obecnosci karty to zaden problem. -- Krzysztof Halasa |
|
Data: 2010-06-13 20:54:15 | |
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski | |
KK Polbanku i aktywacja | |
Krzysztof Halasa pisze:
Aaa... z chipem moze? To nie ryzykuja jakos mocno.Wyjaśnisz jak ma się chip lub jego brak do odpowiedzialności za transakcje card not present? Ale pin przychodzi w drugiej kopercie. Wystarczy włamać się do skrzynki i ukraść obie przesyłki - aktywną kartę i pin do niej. Ba, swego czasu ten sam bank przysłał mi kartę i pin w JEDNEJ kopercie. Było to gdy zareklamowałem fakt nie dostania nowej karty przez 3 tygodnie. Duplikat z pinem wysłali jakimś ekspresem i za dzień czy dwa wylądował on w mojej skrzynce. (A parę dni później przyszła nawet oryginalna karta, ta wysłana wcześniej...) -- MiCHA |
|
Data: 2010-06-14 11:43:50 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
KK Polbanku i aktywacja | |
Przemyslaw Kwiatkowski <micha@micha.waw.pl> writes:
Ale pin przychodzi w drugiej kopercie. Wystarczy włamać się do No, tak, przy nowych kartach. Ale to juz mniejsza szansa. -- Krzysztof Halasa |
|
Data: 2010-06-14 14:53:35 | |
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski | |
KK Polbanku i aktywacja | |
Krzysztof Halasa pisze:
Ale pin przychodzi w drugiej kopercie. Wystarczy włamać się doNo, tak, przy nowych kartach. Ale to juz mniejsza szansa. Nie przy nowych, tylko przy wszystkich. W Polbanku każda wysyłana do klienta karta ma nowy pin, nawet jeśli to tylko duplikat starej karty. -- MiCHA |
|
Data: 2010-06-13 08:59:32 | |
Autor: Robert Kois | |
KK Polbanku i aktywacja | |
Dnia Sun, 13 Jun 2010 01:28:59 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):
Aaa... z chipem moze? To nie ryzykuja jakos mocno. Bez. Co ¶mieszniejsze, jak zadzwonisz na infolinię to maj± specjaln± opcję do "aktywowania kart" i z przyjemno¶ci± ci t± aktywn± już kartę aktywuj± ;). -- Kojer |
|
Data: 2010-06-15 11:11:17 | |
Autor: orcio | |
KK Polbanku i aktywacja | |
Robert Kois pisze:
Dnia Sun, 13 Jun 2010 01:28:59 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a): Ta opcja "aktywacji" to nie głupi pomysł potwierdzaj± sobie wtedy, że wła¶ciwa osoba otrzymała kartę. orcio |
|
Data: 2010-06-13 20:48:47 | |
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski | |
KK Polbanku i aktywacja | |
Krzysztof Halasa pisze:
Potwierdzam. Tak się składa, że akurat wyjąłem ze skrzynki nową kartę Bez chipa. -- MiCHA |
|
Data: 2010-06-11 22:18:09 | |
Autor: brum | |
KK Polbanku i aktywacja | |
Czy kto¶ m±drzejszy może mi wytłumaczyć na czym polega "nieaktywno¶ć" nowej KK Polbanku przesłanej listem poleconym, skoro pierwsza transakcja (internetowa, bez PINu i podpisu) przechodzi pozytywnie i jednocze¶nie dokonuje aktywacji karty? wg mnie "nieaktywnosc" to termin umowny dla normalnie myslacego klienta oznacza brak mozliwosci uzycia, a dla banku okres od wytworzenia karty do pierwszego uzycia to drugie dla wiekszosci klientow nie ma znaczenia, a dla banku owszem np. sprzedawca dostaje premie, albo nie dostaje kary, jesli klient uzyje karty w okreslonym czasie (z autopsji: kolezanka z przestrachem w glosie poprosila telefonicznie, po prawie trzech miesiacach od wydania karty, o jedna, dowolna transakcje) |
|
Data: 2010-06-12 01:18:45 | |
Autor: MarekZ | |
KK Polbanku i aktywacja | |
Użytkownik "brum" <brumbrum@onet.eu> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:huu5m2$b9l$1@news.onet.pl...
wg mnie "nieaktywnosc" to termin umowny Ja "nieaktywno¶ć" traktowałem jako stan, w którym transakcj± kart± nie dostanie pozytywnej autoryzacji a równocze¶nie nie wygeneruje się polecenie zatrzymania karty lub podobne. |
|
Data: 2010-06-12 14:54:54 | |
Autor: Wojciech Nawara | |
KK Polbanku i aktywacja | |
W dniu 2010-06-11 22:18, brum pisze:
wg mnie "nieaktywnosc" to termin umowny Brzmi sensownie. O ile dotyczy tylko kart wysyłanych listem poleconym, bo jeżeli to samo robią z kartami wysłanymi listami zwykłymi to coś tu nie gra... |
|
Data: 2010-06-13 01:30:20 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
KK Polbanku i aktywacja | |
Wojciech Nawara <usenet@nawara.info> writes:
Brzmi sensownie. O ile dotyczy tylko kart wysyłanych listem poleconym, Listy polecone moze odbierac wiele roznych osob, to nie jest wielka roznica. -- Krzysztof Halasa |
|