KK WBK - pytam bo nie miałem jeszcze KK.

Data: 2009-05-14 00:48:14
Autor: żeby nam się
KK WBK - pytam bo nie miałem jeszcze KK.
Dostałem poczta nieaktywną kartę kredytowa w ramach "promocji" od WBK z nazwiskiem i przyznanym limitem. Karty nie zamawiałem, ale jestem zainteresowany aby ją uaktywnić. Na ulotce reklamującej tę kartę ukazana jest procedura:
1. dzwonisz do doradcy
2. idziesz do banku i podpisujesz papiery
3. otrzymujesz pin
4. następnego dnia po otrzymaniu pinu aktywujesz karte w bankomacie wbk

Czy ktoś z Was wie, jak to wygląda od strony praktycznej, a w szczególności, ile się czeka na PIN (czy jest przysyłany pocztą, czy może otrzymuje się go w oddziale banku, przy podpisaniu umowy). Czy skoro WBK przysłał kartę kredytową z nazwiskiem i przyznanym limitem, to jest to już czysta formalność i po zwykłym podpisaniu papierów "się ma" już KK?

tia

Obns

Data: 2009-05-13 22:43:44
Autor: krzysztofsf@wp.pl
On 14 Maj, 00:48, "żeby nam się" <ontogen...@o2.pl> wrote:
[...]

Pamietaj, zeby po uaktywnieniu karty zadzwonic na infolinie i odwolac
wszystkie platne ubezpieczenia - nie mozna zrezygnowac w oddziale
(mimo, zaznaczania tego na umowie) a wylacznie telefonicznie.
zainteresuj sie oplatami rocznymi tej karty (koszt odnowienia za rok)-
jaka kwota  (przerobu) zwalnia od oplat i czy jest dla ciebie realna.

Data: 2009-05-14 06:22:25
Autor: zgred
żeby nam się pisze:
Dostałem poczta nieaktywną kartę kredytowa w ramach "promocji" od WBK z nazwiskiem i przyznanym limitem. Karty nie zamawiałem, ale jestem [...]
formalność i po zwykłym podpisaniu papierów "się ma" już KK?

Na pytania nie odpowiem Ci szczegółowo, ale ogólnikowo: Jeśli jakiś produkt przynoszą Ci pod drzwi i wciskają na siłę, to mają w tym interes.

Po pierwsze primo, to ściągnij z netu regulamin tej karty i przeczytaj DOKŁADNIE. Wiem, to boli, ale niewykonanie kosztuje. Także przeczytaj TOiP.

Sam uważam KK VC (Silver) z BZWBK za najlepszą z aktualnie oferowanych. Tobie pewno wciskają jakąś "partnerską". Patrz powyższy akapit.

--
Dziękuję, pozdrawiam. Zgred.

Data: 2009-05-13 22:47:45
Autor: krzysztofsf@wp.pl
On 14 Maj, 06:22, zgred <zg...@null.com> wrote:

Sam uważam KK VC (Silver) z BZWBK za najlepszą z aktualnie oferowanych.
Tobie pewno wciskają jakąś "partnerską". Patrz powyższy akapit.

Watpie.
Wciskaja wlasnie wlasne karty.
Wiekszosc partnerskich jest lepsza - nie trzeba wciskac :)

Jeszcze do zalozyciela watku - koniecznie niech poczyta o zasadach
splacania kart w okresie bezodsetkwoy,, zeby robic zakupy ni eplacac
za ich kredytowanie.
No i naturalnie - ni ewyplacamy gotowki z bankomatow.
Opcja przelewu z KK na konto - warto przemyslec i przeanalizowac,
chociaz koszt jest zblizony do kredytu debetoweg w koncie, ale nizszy
niz w przypadku takiego kredytu w Bzawbk.

Data: 2009-05-14 09:14:36
Autor: żeby nam się

Użytkownik <krzysztofsf@wp.pl> napisał w wiadomości news:2fe1be77-9340-497d-a988-6e02fb2c31can21g2000vba.googlegroups.com...
[...]

Dzieki za rady:
czy mógłby ktos przyblizyć i wyjaśnić mi powyższe przestrogi przed wypłacaniem gotówki z bankomatów z KK itd?

tia

Obns

Data: 2009-05-14 00:42:38
Autor: krzysztofsf@wp.pl

http://zrozumfinanse.pl/poland/portal/wszystko_o/kartach.htm

Data: 2009-05-31 13:09:32
Autor: Marcin Wasilewski
[...]

    Jest dużo niższy zakładając, że pieniądze wpłacasz w dniu spłaty. Przelewasz ponownie z karty po rozpoczęciu nast. okresu rozliczeniowego (pieniądze muszą poleżeć około 7 dni na rachunku karty). Wtedy za 1% opłaty obracasz nimi przez 54 dni. Czyli realne oprocentowanie roczne wynosi około 7,5%. Przez te brakujące 7 dni można je zbilansować np. kredytem odnawialnym (przyjmijmy oprocentowanym 16% rocznie) i cieszyć się pożyczką z oprocentowaniem rocznym wynoszącym 10%.

Data: 2009-05-14 11:06:40
Autor: RobertS
żeby nam się pisze:
[...]

PIN otrzymasz pocztą (czeka się kilka dni), ale możesz zlecić jego wysyłkę do oddziału i wtedy tam sobie odbierzesz

skoro kartę już otrzymałeś tzn. że raczej bank nie będzie wymagał przynoszenia zaświadczeń lub oświadczeń

koniecznie odwołaj telefonicznie (nie ma innej możliwości) wszystkie płatne ubezpieczenia i dowiedz się co z opłatą za kartę w przyszłym roku (to już w placówce jak będziesz podpisywał papiery)

RobertS

Data: 2009-05-14 09:09:59
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 14 May 2009 11:06:40 +0200, RobertS napisał(a):

PIN otrzymasz pocztą (czeka się kilka dni), ale możesz zlecić jego
wysyłkę do oddziału i wtedy tam sobie odbierzesz

Nb. polecam w dzisiejszym Przekroju notkę nt. bezrobotnego, który zrobił sobie z kart i pinów przesyłanych pocztą źródło dochodu ;-)

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-05-14 11:16:35
Autor: Robert Kois
Dnia Thu, 14 May 2009 09:09:59 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

[...]

http://www.slaska.policja.gov.pl/wiadomosci/art4083,zatrzymany-sprawca-okradania-kont.html
ING wysyła i jedno i drugie listem zwykłym?

--
Kojer

Data: 2009-05-14 02:25:01
Autor: krzysztofsf@wp.pl
On 14 Maj, 11:16, Robert Kois <ko...@hell.pl> wrote:

> [...]

http://www.slaska.policja.gov.pl/wiadomosci/art4083,zatrzymany-sprawc...
ING wysyła i jedno i drugie listem zwykłym?

A ktory bank wysyla poleconym?

Data: 2009-05-14 11:31:03
Autor: Robert Kois
Dnia Thu, 14 May 2009 02:25:01 -0700 (PDT), krzysztofsf@wp.pl napisał(a):

[...]

Polbank - karta poleconym, pin zwykłym
BPH (kiedyś, nie wiem jak teraz) też wysyłało jedno poleconym a drugie
zwykłym (nie pamiętam które bo to dawno było).

--
Kojer

Data: 2009-05-14 13:52:59
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Robert Kois pisze:

[...]

Nie widzę w tym problemu - pytanie raczej brzmi, czy jakiś bank wysyła kartę aktywną? Ciekawym, jak ten bezrobotny zdołał aktywować te karty? Znajomość numeru karty i adresu klienta to raczej za mało. (A może w niektórych bankach to wystarczy???)

--
MiCHA

Data: 2009-05-14 12:06:37
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 14 May 2009 13:52:59 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

Nie widzę w tym problemu - pytanie raczej brzmi, czy jakiś bank wysyła
kartę aktywną? Ciekawym, jak ten bezrobotny zdołał aktywować te karty?

Tak, pewien szwajcarski bank dla niepoznaki działający pod szyldem helleńskim.

Data: 2009-05-14 14:12:52
Autor: Robert Kois
Dnia Thu, 14 May 2009 12:06:37 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

[...]

Co zabawniejsze na infolinii jest opcja aktywacji karty (łączy się dużo
szybciej niż na normalną) i Pani kartę aktywuje zadając klika pytań.
Ostatnio po przysłaniu nowej tak sobie aktywowałem (nie sprawdziłem czy już
jest aktywna) :).

--
Kojer

Data: 2009-05-14 14:25:41
Autor: RobertS
[...]

jak masz kartę i PIN to możesz aktywować ją w bankomacie ;-)

mnie chyba GE wysłał kartę i PIN zwykłymi...znalazłem je RAZEM w skrzynce pocztowej ;-(

RobertS

Data: 2009-05-14 19:12:54
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
RobertS wrote:

[...]

Nie wierzę. Tzn. tak jest np. w KB, ale tam po kartę albo pin (jedno z
dwojga - nie pamiętam które) trzeba się udać osobiście do placówki, więc
uważam to za dostateczną weryfikację.

mnie chyba GE wysłał kartę i PIN zwykłymi...znalazłem je RAZEM w
skrzynce pocztowej ;-(

Akurat w przypadku GE to wiem jak to jest, bo taką kartę dostałem.
Owszem - i karta i pin przyszły listem zwykłym, ale aktywować samym
pinem się nie dało. Aktywacja odbyła się przez internet - trzeba było
znać login i hasło, czyli złodziejowi nic po karcie.
Podobnie jest w mBanku. W Aliorze też. W citi trzeba zadzwonić.

Naprawdę w ING nie trzeba nic robić i karta działa??? No normalnie
szczęka opada... :-O

--
MiCHA

Data: 2009-05-14 19:35:43
Autor:
RobertS <bob75@xpostx.pl> napisał(a):
PIN otrzymasz pocztą (czeka się kilka dni), ale możesz zlecić jego wysyłkę do oddziału i wtedy tam sobie odbierzesz

Mylisz się. Jeśli dostał kartę do domu, to pin odbiera w oddziale. Nie trzeba też dzwonić na infolinie, idziesz od razu do oddziału i z marszu podpisujesz umowę.

Data: 2009-05-15 10:15:59
Autor: RobertS
KK WBK - pytam bo nie miałem jeszcze KK .

Mylisz się. Jeśli dostał kartę do domu, to pin odbiera w oddziale. Nie trzeba też dzwonić na infolinie, idziesz od razu do oddziału i z marszu podpisujesz umowę.

Mam aktualnie dwie karty z BZWBK i i kartę i PIN otrzymałem pocztą na adres domowy.

Z tym, że najpierw przyszła karta, a 2-3 dni później PIN do niej.

RobertS

Data: 2009-05-16 11:42:58
Autor:

Co nie zmienia faktu, że się myliłeś. Zwróć uwagę, co napisał autor wątku:
"Dostałem poczta nieaktywną kartę kredytowa w ramach "promocji" od WBK z nazwiskiem i przyznanym limitem. Karty nie zamawiałem, ale jestem zainteresowany aby ją uaktywnić."

W jego przypadku pin dostaje się w oddziale po podpisaniu umowy. Nie trzeba
dzwonić do żadnego doradcy. Idzie się do oddziału, podpisuje umowę i dostaje pin.

BZWBK to bank, który z każdą nową lub kolejną promocją/ofertą wprowadza
nowy/ulepszony proces przyznawania/opłacania danego produktu. Przerabiałem to
już kilka razy.

--

KK WBK - pytam bo nie miałem jeszcze KK.