KK a BIK

Data: 2010-09-02 13:04:48
Autor: Marek
KK a BIK
Czy banki mają obowiązek zgłaszania do BIK klientów którym wydali KK?

--
Marek

Data: 2010-09-02 13:13:12
Autor: MarekZ
KK a BIK
Użytkownik "Marek" <xyz@berdyczow.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i5o0ck$5d0$1@news.dialog.net.pl...
Czy banki mają obowiązek zgłaszania do BIK klientów którym wydali KK?

Nie.

Data: 2010-09-02 05:57:50
Autor: BK
KK a BIK
On 2 Wrz, 13:13, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:
Użytkownik "Marek" <x...@berdyczow.pl> napisał w wiadomości grup

> Czy banki mają obowiązek zgłaszania do BIK klientów którym wydali KK?

Nie.

Ja bym powiedzial, ze nie do konca. Ba nawet bym powiedzial, ze maja.
Nie jest to jednak obowiazek ustawowy - jest umowny. Od niedawna takze
wynika z rekomendacji T - ktore co prawda oficjalnie maja status
dobrych praktyk i nie stanowia prawa, nieoficjalnie banki traktuja
zapisane tam obowiazki powaznie.

Data: 2010-09-02 15:12:35
Autor: MarekZ
KK a BIK
Użytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:644addcc-666a-4c34-9d2a-fd0d8ba19804@a17g2000yqi.googlegroups.com...

Od niedawna takze
wynika z rekomendacji T - ktore co prawda oficjalnie maja status
dobrych praktyk i nie stanowia prawa, nieoficjalnie banki traktuja
zapisane tam obowiazki powaznie.

Którą rekomendację masz konkretnie na myśli, bo chyba nie 14?

Data: 2010-09-02 06:18:58
Autor: BK
KK a BIK
On Sep 2, 3:12 pm, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:
Użytkownik "BK" <bkapuscin...@gmail.com> napisał w wiadomości grup

> [...]
> zapisane tam obowiazki powaznie.

Którą rekomendację masz konkretnie na myśli, bo chyba nie 14?

14.6  ("Banki powinny przekazywać kompletne i aktualne dane do
tworzonych przez banki baz danych o zaangazowaniach kredytowych
klientów.)
 - zgodnie ze stanowiskiem KNF oznacza ona nic innego jak koniecznosc
przekazywania danych do BIK ;)

Data: 2010-09-02 15:22:52
Autor: MarekZ
KK a BIK
Użytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:303e3874-5ce1-48d2-b607-95c941edd2ff@m15g2000yqm.googlegroups.com...

[...]

Dla mnie "powinny" nie oznacza obowiązku, w szczególności nie istnieje sankcja za nierobienie tego. Na dodatek "tworzonych przez banki baz danych" nie oznacza dla mnie "wszystkich tworzonych przez banki baz danych", więc nie ma tu wskazania na BIK. No chyba że KNF wydała jakiś załącznik do tekstu rekomendacji.

Data: 2010-09-02 06:30:41
Autor: BK
KK a BIK

> [...]
> przekazywania danych do BIK ;)

Dla mnie "powinny" nie oznacza obowiązku, w szczególności nie istnieje

Nie zartuj - dla Ciebie moze nie oznacza - jednak slowo to w aktach
prawnych oznacza obowiazek :) A sankcja istnieje - jest sankcja
posrednia - nie ma sankcji bezposrednio za niewykonanie rekomendacji,
ale KNF moze nakladac kary. W praktyce wyglada to tak, ze KNF wytyka
niestosowanie rekomendacji i daje zalecenia, niewykonanie zalecenia to
juz kary finansowe. Banki sie - co do zasady - na to nie decyduja.

Na dodatek "tworzonych przez banki baz danych"
nie oznacza dla mnie "wszystkich tworzonych przez banki baz danych", więc
nie ma tu wskazania na BIK. No chyba że KNF wydała jakiś załącznik do tekstu

A jakie znaczenie ma czy jest wskazane, ze do wszystkich czy
konkretnie do BIK - skoro baza utworzona przez banki na podstawie
prawa bankowego jest jedna - czyli wlasnie BIK? I nie ma zadnej innej
takiej bazy spelniajacej definicje z rekomendacji T :)

Z calym szacunkiem - na kombinowana interpretacje mozemy sobie
pozwolic tu na grupie, banki juz nie bardzo.

ps. zalacznika do rekomendacji T nie ma - lecz z natury rzeczy
rekomendacja to troche 'slang' i zarowno KNF i banki wiedza 'co poeta
chcial przez to powiedziec' - chociaz trzeba przyznac, ze ta
rekomendacja - jak zadna inna - jest wyjatkowa i trudna w
interpretacji, zapewne efekt przejscia tego tematu z NBP do KNF
rekomendacji.

Data: 2010-09-02 16:22:48
Autor: mvoicem
[OT]Re: KK a BIK
(09/02/2010 03:30 PM), BK wrote:
[...]
[...]

Swoją drogą - czy to nie jest chore nazewnictwo?

Rekomendacja, zalecenie, dobre praktyki - nazwa wskazuje na nieobowiązkowość. Można, wskazane jest stosowanie, ale obowiązku nie ma.

A tymczasem mamy de facto do czynienia z nakazem.

p. m.

Data: 2010-09-02 07:46:13
Autor: BK
KK a BIK
On Sep 2, 4:22 pm, mvoicem <mvoi...@gmail.com> wrote:
(09/02/2010 03:30 PM), BK wrote:
[...]

> [...]

nieobowiązkowość. Można, wskazane jest stosowanie, ale obowiązku nie ma.

A tymczasem mamy de facto do czynienia z nakazem.

O temat rzeka - generalnie sie zgadzam - ale sie nie bede
rozpisywal :) Nie wypada :)

Data: 2010-09-02 13:54:00
Autor: Marek
KK a BIK

Nie.

Nie mają obowiązku a czy dla ochrony własnych interesów praktykują zgłaszanie klientów z kk? Pytam bo ciekaw jestem skąd bank X wie,
że brat ma kk w banku Y? Brat spłaca swoją kartę terminowo.

--
Marek

Data: 2010-09-02 05:04:52
Autor: krzysztofsf
KK a BIK
On 2 Wrz, 13:54, Marek <x...@berdyczow.pl> wrote:
> [...]

zgłaszanie klientów z kk? Pytam bo ciekaw jestem skąd bank X wie,
że brat ma kk w banku Y? Brat spłaca swoją kartę terminowo.

To zalezy od banku - jedne zglaszaja inne nie.

Poza ogolnymi zasadami zabezpieczenia banku przed zbytnim korzystaniem
z produktow kredytowych przez klienta, banki rowniez "obsikuja teren"
w ten sposob, poniewaz im wiecej trudnosci w braniu produktow w innych
bankach, tym wieksza szansa, ze klient wroci do wystawcy karty po
kredyt.

Data: 2010-09-02 14:08:28
Autor: MarekZ
KK a BIK
Użytkownik "Marek" <xyz@berdyczow.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i5o38p$709$1@news.dialog.net.pl...

[...]

No tak, praktykują. Pewnie nie mniej niż 75% kart kredytowych w BIK jest zarejestrowanych. Terminowe lub nieterminowe spłacanie nie gra tu roli, bo to nie jest rejestr o charakterze "negatywnym".

Data: 2010-09-03 17:53:13
Autor: Jan Strybyszewski
KK a BIK
W dniu 2010-09-02 13:04, Marek pisze:
Czy banki mają obowiązek zgłaszania do BIK klientów którym wydali KK?

Citi zgłasza i monitoruje co 3 miesiace inne twoje dlugi

KK a BIK