[Alior] KK - blokada w błędnej walucie

Data: 2012-08-02 11:36:59
Autor:
[Alior] KK - blokada w błędnej walucie
Witam grupowiczów!

W dniu dzisiejszym spotkała mnie nieprzyjemna sytuacja podczas próby opłacenia
rachunku hotelowego przy pomocy karty kredytowej (Alior Mastercard).
 Rachunek opiewał na kwotę +- 60000 INR (rupii indyjskich) co odpowiada +-
kwocie 3700 zł. Dostępny limit na karcie (ponad 5000 zł) pozwalał na
uiszczenie tej opłaty.

Ku mojemu zdziwieniu, transakcja na kwotę 60000 INR była odrzucana na kilku
hotelowych terminalach. Wpierw my¶lałem że jest to kwestia jaki¶ limitów per
operację, więc poprosiłem o próbę rozbicia na mniejsze kwoty co też uczyniono:
 1) transakcja na kwotę 30000 INR - zaakceptowana

2) kolejna transakcja na kwotę 30000 INR - odrzucona

3) transakcja na kowtę 15000 INR - zaakceptowana
 4) kolejna transakcja na kwotę 15000 INR - odrzucona
 Miałem ze sob± laptopa, także po zalogowaniu się na stronę internetow± banku
okazało się, że te transakcje które zostały zaakceptowane mie¶ciły się w
dostępnych ¶rodkach i trafiaj± do blokad, ALE s± interpretowane w innej
walucie (THB zamiast INR - czyli tajskich bathach zamiast rupii indyjskich).
 Musiałem więc w trybie pilnym spłacić kartę kredytow± ażeby móc zapłacić za hotel.
 Aktualnie w blokadach widzę, że zapłacona kwota 60000 (interpretowana jako
waluta THB) wymagała blokad na sumę ponad 6000 zł (czyli dużo więcej niż
wymagane 3700 zł)
 Oczywi¶cie posiadam fakturę z hotelu oraz wydruki z terminali potwierdzaj±ce
zawarcie transakcjii w indyjskich rupiach.

Jaki następny krok? Kto zawinił? a) Hotel? (terminal pytał się o kwotę w INR, ta także jest na wydruku
potwierdzenia)? b) Mastercard? c) Alior w swoim systemie? Dodam, że kart± płaciłem w dwóch miejscach poza
hotelem i wtedy interpretacja waluty była poprawna.

Gdzie reklamować? Może kto¶ spotkał się z podobn± sytuacj±?

Data: 2012-08-02 13:42:47
Autor: Piotr C.
[Alior] KK - blokada w błędnej walucie
newspool.SKASUJ@gazeta.pl wrote:
Oczywiście posiadam fakturę z hotelu oraz wydruki z terminali potwierdzające
zawarcie transakcjii w indyjskich rupiach.

Zacznij od banku, a na drugi raz na dalekie wyjazdy warto mieć drugÄ… kartÄ™, przy czym najlepiej Amex - brak limitĂłw a dziÄ™ki temu ĹĽadne podwĂłjne/bĹ‚Ä™dne blokady nie sÄ… groĹşne :)  Aczkolwiek na ogół troche kosztuje.

P.

Data: 2012-08-02 14:42:31
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
[Alior] KK - blokada w błędnej walucie
newspool.SKASUJ@gazeta.pl pisze:

Jaki następny krok?

Poczekać aż się rozliczy. Jak się rozliczy w poprawnej walucie, to nie
będziesz mieć podstaw do reklamacji, a jak się rozliczy w złej, to
reklamować w banku (a potem w ew. w sądzie...).

--
MiCHA

Data: 2012-08-02 14:31:46
Autor:
[Alior] KK - blokada w błędnej walucie
Poczekać aż się rozliczy.

Ja bym raczej szybko kontaktował się z bankiem - podejrzewałbym, że to
przekręt ze strony hotelu (i ich majstrowanie przy terminalu), który żeruje na
naiwnych, nieumiej±cych znaleĽć się w sytuacji turystach.

Data: 2012-08-02 14:40:52
Autor:
[...]

Nie s±dzę żeby hotel bawił się w takie praktyki (nastawiony na obsługę klienta
biznesowego, 5*, sieć Westin), zreszt± byłem obecny przy transakcji, terminal
ewidentnie wypisywał zapytanie INR: ______, nie było żadnego wyboru waluty itp.

Data: 2012-08-09 12:15:24
Autor:
Przemyslaw Kwiatkowski <micha@micha.waw.pl> napisał(a):
newspool.SKASUJ@gazeta.pl pisze:

> Jaki naste™pny krok?

Poczekac‡ az sie™ rozliczy. Jak sie™ rozliczy w poprawnej walucie, to nie
be™dziesz miec‡ podstaw do reklamacji, a jak sie rozliczy w zlej, to
reklamowac‡ w banku (a potem w ew. w sa…dzie...).

Automagicznie rozliczyło się w poprawnej walucie.

Data: 2012-08-09 14:18:53
Autor: Sinus
[Alior] KK - blokada w błędnej walucie
 <newspool.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
Jaki następny krok?

Udać się do Polbanku po kartę MC T-Mobile i na przyszło¶ć ni± płacić za
granic±. Bior±c pod uwagę kursy walut, oszczędziłby¶ na tej transakcji ~200zł.

--
Sinus

--

[Alior] KK - blokada w błędnej walucie