Data: 2012-08-02 11:36:59 | |
Autor: | |
[Alior] KK - blokada w błędnej walucie | |
Witam grupowiczów!
W dniu dzisiejszym spotkała mnie nieprzyjemna sytuacja podczas próby opłacenia rachunku hotelowego przy pomocy karty kredytowej (Alior Mastercard). Rachunek opiewał na kwotę +- 60000 INR (rupii indyjskich) co odpowiada +- kwocie 3700 zł. Dostępny limit na karcie (ponad 5000 zł) pozwalał na uiszczenie tej opłaty. Ku mojemu zdziwieniu, transakcja na kwotę 60000 INR była odrzucana na kilku hotelowych terminalach. Wpierw my¶lałem że jest to kwestia jaki¶ limitów per operację, więc poprosiłem o próbę rozbicia na mniejsze kwoty co też uczyniono: 1) transakcja na kwotę 30000 INR - zaakceptowana 2) kolejna transakcja na kwotę 30000 INR - odrzucona 3) transakcja na kowtę 15000 INR - zaakceptowana 4) kolejna transakcja na kwotę 15000 INR - odrzucona Miałem ze sob± laptopa, także po zalogowaniu się na stronę internetow± banku okazało się, że te transakcje które zostały zaakceptowane mie¶ciły się w dostępnych ¶rodkach i trafiaj± do blokad, ALE s± interpretowane w innej walucie (THB zamiast INR - czyli tajskich bathach zamiast rupii indyjskich). Musiałem więc w trybie pilnym spłacić kartę kredytow± ażeby móc zapłacić za hotel. Aktualnie w blokadach widzę, że zapłacona kwota 60000 (interpretowana jako waluta THB) wymagała blokad na sumę ponad 6000 zł (czyli dużo więcej niż wymagane 3700 zł) Oczywi¶cie posiadam fakturę z hotelu oraz wydruki z terminali potwierdzaj±ce zawarcie transakcjii w indyjskich rupiach. Jaki następny krok? Kto zawinił? a) Hotel? (terminal pytał się o kwotę w INR, ta także jest na wydruku potwierdzenia)? b) Mastercard? c) Alior w swoim systemie? Dodam, że kart± płaciłem w dwóch miejscach poza hotelem i wtedy interpretacja waluty była poprawna. Gdzie reklamować? Może kto¶ spotkał się z podobn± sytuacj±? -- |
|
Data: 2012-08-02 13:42:47 | |
Autor: Piotr C. | |
[Alior] KK - blokada w błędnej walucie | |
newspool.SKASUJ@gazeta.pl wrote:
Oczywiście posiadam fakturę z hotelu oraz wydruki z terminali potwierdzające Zacznij od banku, a na drugi raz na dalekie wyjazdy warto mieć drugą kartę, przy czym najlepiej Amex - brak limitów a dzięki temu żadne podwójne/błędne blokady nie są groźne :) Aczkolwiek na ogół troche kosztuje. P. |
|
Data: 2012-08-02 14:42:31 | |
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski | |
[Alior] KK - blokada w błędnej walucie | |
newspool.SKASUJ@gazeta.pl pisze:
Jaki następny krok? Poczekać aż się rozliczy. Jak się rozliczy w poprawnej walucie, to nie będziesz mieć podstaw do reklamacji, a jak się rozliczy w złej, to reklamować w banku (a potem w ew. w sądzie...). -- MiCHA |
|
Data: 2012-08-02 14:31:46 | |
Autor: | |
[Alior] KK - blokada w błędnej walucie | |
Poczekać aĹĽ siÄ™ rozliczy. Ja bym raczej szybko kontaktował się z bankiem - podejrzewałbym, że to przekręt ze strony hotelu (i ich majstrowanie przy terminalu), który żeruje na naiwnych, nieumiej±cych znaleĽć się w sytuacji turystach. -- |
|
Data: 2012-08-02 14:40:52 | |
Autor: | |
[Alior] KK - blokada w błędnej walucie | |
Nie s±dzę żeby hotel bawił się w takie praktyki (nastawiony na obsługę klienta biznesowego, 5*, sieć Westin), zreszt± byłem obecny przy transakcji, terminal ewidentnie wypisywał zapytanie INR: ______, nie było żadnego wyboru waluty itp. -- |
|
Data: 2012-08-09 12:15:24 | |
Autor: | |
[Alior] KK - blokada w błędnej walucie | |
Przemyslaw Kwiatkowski <micha@micha.waw.pl> napisał(a):
newspool.SKASUJ@gazeta.pl pisze: Automagicznie rozliczyło się w poprawnej walucie. -- |
|
Data: 2012-08-09 14:18:53 | |
Autor: Sinus | |
[Alior] KK - blokada w błędnej walucie | |
<newspool.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
Jaki następny krok? Udać się do Polbanku po kartę MC T-Mobile i na przyszło¶ć ni± płacić za granic±. Bior±c pod uwagę kursy walut, oszczędziłby¶ na tej transakcji ~200zł. -- Sinus -- |