KK dla ZU nie PIN

Data: 2009-11-15 16:10:05
Autor: Konrad N.S.
KK dla ZU nie PIN
karta kredytowa dla zwykłego użytkownika, nie autoryzowana kodem pin, lecz podpisem* - który bank takie jeszcze oferuje?

mam teraz kk citi, z ciasnym limitem 6000 (wykorzystuję limit w 90-95% w każdym miesiącu).
dla moich potrzeb jest ona zupełnie wystarczająca: zakupy i przelewy z karty jak i podgląd na www spełniają moje /niewygórowane /oczekiwania.

ale kk citi w końcu straci ważność i otrzymam kartę z chipem.
niestety z chipem, bo ja wolę na podpis.
dla nowego użykownika będę chciał wyrobić teraz dodatkową- a tą także chciałbym na podpis.

który bank jeszcze dziś oferuje karty kredytowe wypukłe (mc, visa) autoryzowane podpisem?
dla zwykłego szarego człowieka, jak ja, z przeciętnymi zarobkami?
najlepiej żeby była tania główna wraz z dodatkową (wydanie/użytkowanie/wznowienie), lub żeby łatwo jak w citi było się zwolnić z opłat.

karta może być też taka, w której można zdecydować, że będę autoryzował podpisem, ale podkreślam: ma to być _tania_ karta, dla ZU.

* [nie ma to być wątek o wyższości/niższości podpisu czy pinu, proszę o tym nie pisać]

Data: 2009-11-15 09:18:34
Autor: BK
KK dla ZU nie PIN
On 15 Lis, 16:10, "Konrad N.S." <najswi...@op.pl> wrote:
[...]

Tylko autoryzacja PIN/podpis nie zalezy od karty, a od zbiegu pewnych
okolicznosci [zalezy de facto od terminala i od banku]. Wiec nie wiem
jak chcesz wybrac karte "na podpis" skoro zadna karta sama w sobie
tego nie gwarantuje. Wszystkie karty sa na podpis i PIN jednoczesnie.

Data: 2009-11-15 17:43:16
Autor: Wemif
KK dla ZU nie PIN
BK <bkapuscinski@gmail.com> wrote:

[...]

Karta Citi bez chipa zawsze autoryzowana była podpisem.

a.

Data: 2009-11-15 18:54:32
Autor: blad
KK dla ZU nie PIN
Użytkownik "Wemif"
Karta Citi bez chipa zawsze autoryzowana była podpisem.

na stacji Neste również?
*** blad ***

Data: 2009-11-15 21:37:20
Autor: Jacek Osiecki
KK dla ZU nie PIN
Dnia Sun, 15 Nov 2009 17:43:16 +0000 (UTC), Wemif napisał(a):
[...]

Była, a teraz Citi nie dość że wydaje z chipem to idioci nie pozwalają na
zablokowanie transakcji gotówkowych :(

A z bezchipowych i bezpinowych to na pewno Polbank - parę dni temu przysłali
mi świeżą kartę bez tego cholerstwa ;)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-11-15 16:56:05
Autor: Ra
KK dla ZU nie PIN
Konrad N.S. pisze:
[...]

zwykły szary człowiek nie wydaje 6k samą tylko kk ;) IMHO

[...]

np polbank ale poszukaj jeszcze w archiwum

Data: 2009-11-15 18:52:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
KK dla ZU nie PIN

"Ra" hdp7kl$f6g$1@node1.news.atman.pl

zwykły szary człowiek nie wydaje 6k samą tylko kk ;) IMHO

No właśnie -- ZU ma wiele kart. :)

Data: 2009-11-15 17:00:37
Autor: MattS
KK dla ZU nie PIN
Konrad N.S. wrote:

[...]

Karta z open fajansa: darmowa główna i dodatkowa, tylko pasek.
Ewentualnie Polbank, ale za dodatkową płacisz.

Matt

Data: 2009-11-15 16:17:40
Autor: Olgierd
KK dla ZU nie PIN
Dnia Sun, 15 Nov 2009 17:00:37 +0100, MattS napisał(a):

Karta z open fajansa: darmowa główna i dodatkowa, tylko pasek.
Ewentualnie Polbank, ale za dodatkową płacisz.

W Polbanku nie płaci się za dodatkową kartę, jeśli jest to Polbank Dzieciom.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-11-15 17:12:29
Autor: JanKo
KK dla ZU nie PIN
Agent MattS nadaje:
Karta z open fajansa: darmowa główna i dodatkowa, tylko pasek.

I do tego PIN gratis ;-)

Data: 2009-11-15 17:21:08
Autor: Kamil Jońca
KK dla ZU nie PIN
MattS <MattS@ms.ms> writes:

Konrad N.S. wrote:

[...]

Tylko, że autor wątku nie wie czego chce, raz pisze o PINie, drugi raz o
chipie, a karta OF chipa nie ma, ale większość transakcji potwierdzałem
pinem...
KJ

--
"Uchodzic za idiote w oczach kretyna - to rozkosz dla smakosza"
[Georges Courteline]

Data: 2009-11-15 18:36:21
Autor: Konrad N.S.
KK dla ZU nie PIN
Użytkownik "Kamil "Jońca"" <kjonca@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:87k4xrwyh7.fsfalfa.kjonca...

Tylko, że autor wątku nie wie czego chce, raz pisze o PINie, drugi raz o
chipie

faktycznie pisze i o pinie i o chipie, ale i o podpisie.
może źle się wypowiedziałem: przesłaniem mojego postu jest, że chcę kartę na podpis.
karte kredytową, wypukłą, za pomocą której transakcje w terminalach będą autoryzowane podpisem.
tylko transakcje płatności za zakupy - gotówki nigdy nie podejmowałem za pomocą kk citi, nawet nie znam pinu do własnej karty, mam kartę tylko z paskiem.

przepraszam za zamieszanie i dziękuję za zwrócenie uwagi.

Data: 2009-11-15 19:40:26
Autor: MarekZ
KK dla ZU nie PIN
Użytkownik "Konrad N.S." <najswiezy@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hdpe6e$26e8$1@opal.icpnet.pl...

przepraszam za zamieszanie i dziękuję za zwrócenie uwagi.

Karta BPH (składając wniosek musisz wyrazić żądanie, że chcesz kartę bez mikroprocesora). Karta z terminem ważności 1 rok. Albo Raiffeisen - termin ważności karty 2 lata.

Data: 2009-11-15 20:45:18
Autor: Mithos
KK dla ZU nie PIN
MarekZ pisze:
Karta BPH (składając wniosek musisz wyrazić żądanie, że chcesz kartę bez mikroprocesora). Karta z terminem ważności 1 rok. Albo Raiffeisen - termin ważności karty 2 lata.

Ale to, że termin ważności karty wynosi 2 lata to nic nie przeszkadza temu aby bank za pół roku przysłał "lepszą" wersję z chipem :)

Analogicznie było kiedyś z MC NG w Raiffeisen, które zostały zamienione na podróżne, pomimo że do końca terminu ważności było daleko.

--
Mithos

Data: 2009-11-15 18:53:33
Autor: blad
KK dla ZU nie PIN
Użytkownik "Kamil "Jońca""
Tylko, że autor wątku nie wie czego chce, raz pisze o PINie, drugi raz o
chipie, a karta OF chipa nie ma, ale większość transakcji potwierdzałem
pinem...

natomiast MC ING ma chipa ale w aptece działa na podpis a w Almie na PIN
- tak więc nie chip lub jego brak przesądza o podpisie
*** blad ***

Data: 2009-11-15 19:26:31
Autor: Mithos
KK dla ZU nie PIN
Kamil Jońca pisze:
Tylko, że autor wątku nie wie czego chce, raz pisze o PINie, drugi raz o
chipie, a karta OF chipa nie ma, ale większość transakcji potwierdzałem
pinem...

Czyli co karta paskowa autoryzowana PINem ? A da się chociaż ustawiać limity transakcji albo całkowicie wyłączyć transakcje gotówkowe ?

--
Mithos

Data: 2009-11-15 22:55:59
Autor: Michal_Ko
KK dla ZU nie PIN
Konrad N.S. pisze:
karta kredytowa dla zwykłego użytkownika, nie autoryzowana kodem pin, lecz podpisem* - który bank takie jeszcze oferuje?

* [nie ma to być wątek o wyższości/niższości podpisu czy pinu, proszę o tym nie pisać]

Rozumiejąc powyższe stwierdzeniem staram się jednak zrozumieć, dlaczego akurat to kryterium wydaje się najważniejsze w doborze karty... Tak, jakby nie interesowały Cię inne właściwości (no tak, wymagasz też bez opłat) tylko to, czy jest autoryzowana głównie PINem czy podpisem...

Śmiesznie się o tym czyta w kontekście tego, że wszystkie nowe karty mają być wydawane z chipem już niedługo (konkretny termin mi wyleciał z głowy, ale to już naprawdę całkiem niedługo)... A niestety u nas w 99% chip = preferowany PIN przy autoryzacji.

Citi i tak jest przyzwoite, bo transakcje wyłącznie paskowe (bez chipa w czytniku) potwierdza się podpisem; prosi o PIN tylko gdy chip jest w użyciu. Co powoduje, że klon karty Citi będzie działał wyłącznie na podpis (więc transakcja będzie łatwa do zareklamowania)... Np karty mbanku idą na całość i proszą o PIN zawsze.

--
Michał

Data: 2009-11-15 23:07:52
Autor: Imka
KK dla ZU nie PIN
In <news:hdpu1j$b2i$1nemesis.news.neostrada.pl> Michal_Ko typed:

podpis (więc transakcja będzie łatwa do zareklamowania)... Np karty mbanku idą na całość i proszą o PIN zawsze.

Podepnę się z pytaniem, bo nurtuje mnie to od dawna - nie pamiętam kiedy
(i czy w ogóle) akceptowałam zwykłego debetowego delfinka mBanku PINem.
Zawsze na podpis, PIN tylko w bankomatach.

Czy ktoś mógłby mi to wyjasnić? :) Trafiam na specyficzne terminale w
sklepach czy co?

--
Imka

Data: 2009-11-15 23:34:36
Autor: Michal_Ko
KK dla ZU nie PIN
Imka pisze:
[...]

Masz jeszcze wersję bez chipa EMV.

--
Michał

Data: 2009-11-15 23:50:45
Autor: Imka
KK dla ZU nie PIN
In <news:hdq0a1$c3c$1nemesis.news.neostrada.pl> Michal_Ko typed:

Imka pisze:
[...]

Ale już do debetówki ING (również bez chipa) zawsze PIN.

W takim razie nie rozumiem różnicy między tymi dwiema kartami debetowymi
:( Obie z paskiem, obie bez chipa, ING zawsze akceptuję PINem, mBank
zawsze podpisem. Ki diabeł? :)

--
Imka

Data: 2009-11-16 04:53:25
Autor: m1ch4l.j
KK dla ZU nie PIN
On 15 Lis, 23:50, Imka <spamtrapi...@gazeta.pl> wrote:

W takim razie nie rozumiem różnicy między tymi dwiema kartami debetowymi
:( Obie z paskiem, obie bez chipa, ING zawsze akceptuję PINem, mBank
zawsze podpisem. Ki diabeł? :)

Na pasku magnetycznym zapisany jest preferowany przez kartę sposób
potwierdzenia transakcji (podpis/pin). Terminal powinien uznawać ten
zapis, chociaż nie musi.

Data: 2009-11-16 12:16:37
Autor: witrak()
KK dla ZU nie PIN
On 2009-11-15 22:55, Michal_Ko wrote:

[...]

Jesteś tego zupełnie pewien ? Masz jakieś swoje kanały ?
Bo mam pękniętą Citi i powinienem wymienić, ale wiedząc, że dostanę z chipem wstrzymuję się. A tak byłoby po problemie...

witrak()

Data: 2009-11-17 03:53:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
KK dla ZU nie PIN

"Michal_Ko" hdpu1j$b2i$1@nemesis.news.neostrada.pl

[...]

Warto dodać, że Citi daje ubezpieczenie na 3 dni za free?

Data: 2009-11-17 12:39:20
Autor: Marvin
KK dla ZU nie PIN

[...]

A co będzie jak upalę chipa w karcie citiego? Tzn podłączę go do prądu i uszkodzę?

Rozumiem, że wówczas, sprzedawca przejedzie paskiem i będzie podpis?

Pytam bo jak też w perspektywie dostanę kartę od citiego i nie usmiecha mi się klepac pinu. Wolę ją schowac i robic obrót u kogoś innego.

A nie można poprosić aby citi ustawił dla karty autoryzację podpisową na stałe?

Marvin

Data: 2009-11-17 19:40:37
Autor: Michal_Ko
KK dla ZU nie PIN
Marvin pisze:
[...]

Dobre pytanie. Teoretyzując- bo widziałem kiedyś sytuację, gdzie czytnik chipów chyba nie za bardzo chciał działać- terminal stwierdzi "chip nieczytelny, użyj paska" i transakcja będzie znowu z paska. Tyle, że wtedy płaciłem kartą mbanku, która i tak prosiła o PIN (bo zawsze to robi jak może).

Niedogodnością będzie wyłącznie to, że sprzedawca będzie w- bądź co bądź- większości miejsc machał paskiem, wkładał do czytnika po czym znowu machał paskiem.

Zgodnie z preferencjami kart Citi, każda transakcja bez chipa powinna wymusić podpis.

Jacyś ochotnicy? W końcu duplikaty w Citi są za darmo :DDD

Pytam bo jak też w perspektywie dostanę kartę od citiego i nie usmiecha mi się klepac pinu.
Wszędzie trzeba będzie powoli to robić... Natomiast jak stworzy się większy front użytkowników, to albo nieco ponaginają się regulaminy dot. transakcji PINowych albo będzie opcja powrotu do podpisu...
Problem w
tym, że- lekko licząc- 90% użytkowników kart debetowych/kredytowych nie ma pojęcia dlaczego podpis/PIN a już na pewno nie rozumie zagrożeń wynikających z potwierdzania PINem (zwłaszcza, że banki wszystkim wmawiają, że to jest bezpieczniejsze- bo i jest w tym troszkę racji, z "masowego" punktu widzenia)...

A nie można poprosić aby citi ustawił dla karty autoryzację podpisową na stałe?

Małe szanse na to, parametryzacja kart chyba nie doszła tam aż do takiego poziomu :D

--
Michał

Data: 2009-11-16 07:06:08
Autor: Tolek
KK dla ZU nie PIN
On 2009-11-15 16:10, Konrad N.S. wrote:
karta kredytowa dla zwykłego użytkownika, nie autoryzowana kodem pin, lecz podpisem* - który bank takie jeszcze oferuje?
(...)

Millenium, Polbank

T.

KK dla ZU nie PIN