KK do płatności w walutach?

Data: 2014-03-16 15:51:25
Autor: Krzysiek
KK do płatności w walutach?
W dniu niedziela, 16 marca 2014 21:38:16 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

czasem dokonuję płatności w ww. walutach (najczęściej zakupy przez internet) i chciałbym mieć chociaż jedną kartę, która miałaby dobre przeliczniki

zmodyfikuje pytanie.
Ktore karty _kredytowe_ (moga byc tez z odroczoym terminem platnosci ale chyba nie ma takich u nas).

Mile widziana mozliwosc automatycznej splaty z bezplatnego konta oszczedosciowego (gdzie jedna splata kk i jedna wyplata/przelew gratis)

Data: 2014-03-17 23:59:20
Autor: RobertS
KK do płatności w walutach?

[...]

chciałbym mieć jedną kartę do tego rodzaju płatności a nie 3 + 3 konta...
która karta może mieć korzystne przeliczniki?

ps
nie ma KO abyś miał jeden przelew na rachunek KK + jeszcze drugi gratis

RobertS

Data: 2014-03-18 14:11:25
Autor: Krzysiek
KK do płatności w walutach?
Użytkownik RobertS napisał:

ps
nie ma KO abyś miał jeden przelew na rachunek KK + jeszcze drugi gratis

w Polbanku nadal tak jest, dziala mi to. z mocno szczedzajacego robie i splate karty i jeden przelew moge miec gratis.

Data: 2014-03-18 18:51:35
Autor: xbartx
KK do płatności w walutach?
W dniu 17.03.2014 23:59, RobertS pisze:

chciałbym mieć jedną kartę do tego rodzaju płatności a nie 3 + 3 konta...
która karta może mieć korzystne przeliczniki?

Spróbuj tej kk VISA z Getin, bo wychodzi że przeliczniki będą jak w starym Allianz bank czy VISA przelicza bezpośrednio na PLN a karta jest za friko:

http://www.getinbank.pl/dla-ciebie/karty/kredytowe/visa-simplyone

Xenocide

Data: 2014-03-18 19:53:35
Autor: quiris
KK do płatności w walutach?
On 2014-03-18, xbartx <bart@hashzero.net> wrote:

Spróbuj tej kk VISA z Getin, bo wychodzi że przeliczniki będą jak w starym Allianz bank czy VISA przelicza bezpośrednio na PLN a karta jest za friko:

http://www.getinbank.pl/dla-ciebie/karty/kredytowe/visa-simplyone

Karta Visa SimplyOne nie jest wbrew pozorom darmowa. Jest to karta, która w jednym plastiku ma zintegrowane dwie karty: debetową i kredytową. Część kredytowa jest owszem bezpłatna, ale już część debetowa nie. Trzeba zrobić obrót 100 PLN miesięcznie na debetówce, żeby mieć ją bezpłatnie i tylko wtedy, gdy konto osobiste wymagane do debetówki było założone przed 7 stycznia 2014 w innym przypadku kosztuje 3 PLN jeści zrobi się 100 PLN obrotu.

http://www.getinbank.pl/files/documents/Opaty_i_prowizje_-_Karty_debetow
e_Getin_Banku_5.pdf

--
Pozdrawiam,
Robert

Data: 2014-03-18 22:03:05
Autor: jn
KK do płatności w walutach?
quiris pisze:

[...]

I jeszcze ta karta domyślnie działa jak debetówka - wszędzie tam gdzie użytkownik nie ma możliwości wyboru typu karty podczas płacenia.

Dlatego lepiej jest jednak wybrać zwykłą VISĘ Silver Getinu - przynajmniej "reguły gry znane":

http://www.getinbank.pl/dla-ciebie/karty/kredytowe/visa-silver/szczegoly

Data: 2014-03-18 22:09:46
Autor: RobertS
KK do płatności w walutach?

[...]

miałem kiedyś KISa, ale z karty jakoś za często nie korzystałem, masakrą było zamknięcie jej rachunku...zabrało to ok. 6 m-cy

czy testowałeś "na sobie" przeliczniki dla ww. KK?

plus taki, że dają ją na podstawie wyciągów z konta, nie chciałbym przechodzić całej procedury badania zdolności kredytowej

RobertS

Data: 2014-03-18 22:16:35
Autor: jn
KK do płatności w walutach?
RobertS pisze:

czy testowałeś "na sobie" przeliczniki dla ww. KK?

przeliczniki potwierdzałem w banku - nie u "zwykłego" doradcy, tylko dyrektora oddziału - potwierdził, że przeliczenia są bezpośrednio na PLN wg tabeli VISA

Data: 2014-03-18 22:33:39
Autor: RobertS
KK do płatności w walutach?

[...]

najlepszym potwierdzeniem jest wykonanie transakcji i obliczenie kursu + odniesienie do średniego NBP

dyr placówki nie sprzedaje kart i jego wiedza na ich temat może być nikła (no chyba, że sam korzysta)

RobertS

Data: 2014-03-18 22:42:02
Autor: xbartx
KK do płatności w walutach?
W dniu 18.03.2014 20:53, quiris pisze:

Karta Visa SimplyOne nie jest wbrew pozorom darmowa. Jest to karta,
która w jednym plastiku ma zintegrowane dwie karty: debetową i
kredytową.

Dzisiaj rozmawiałem z konsultantem i twierdził, że karta może działać jako zwykła kk bez funkcji debetowej, więc jak będę miał czas to przejdę się do oddziału, żeby to sprawdzić w praniu.

Xenocide

Data: 2014-03-19 07:26:58
Autor: quiris
KK do płatności w walutach?
On 2014-03-18, xbartx <bart@hashzero.net> wrote:

Dzisiaj rozmawiałem z konsultantem i twierdził, że karta może działać jako zwykła kk bez funkcji debetowej, więc jak będę miał czas to przejdę się do oddziału, żeby to sprawdzić w praniu.

Śmiem twierdzić, że konsultant nie powiedział prawdy… W sumie sam jestem ciekaw wyników „prania”… Daj znać o rezultatach :)

--
Pozdrawiam,
Robert

Data: 2014-03-19 10:00:48
Autor: jn
KK do płatności w walutach?
quiris pisze:

Śmiem twierdzić, że konsultant nie powiedział prawdy… W sumie sam
jestem ciekaw wyników „prania”… Daj znać o rezultatach :)

Zgadza się. Wg regulaminu tej karty, nie może ona działać bez powiązania z rachunkiem osobistym służącym do obciążeń debetowych.

Data: 2014-03-19 19:42:07
Autor: RobertS
KK do płatności w walutach?

[...]

to może ktoś chętny do TESTU KK w walutach?

w określonym dniu wykonujemy transakcje w walutach obcych i na pbb podajemy przeliczniki

planuję kupić kilka piosenek w iTunes (po 0,99 euro), płacąc za każdą inną kartą (będzie trochę zabawy w przypinanie i odpinanie kart)

są zainteresowani?

obecnie mam KK T-mobile z Polbanku (ale tej testować nie trzeba), VC z Mille oraz dwa citki (silver VC i gold MC)

RobertS

Data: 2014-03-19 21:39:00
Autor: Tomasz Chmielewski
KK do płatności w walutach?
On Wed, 19 Mar 2014 19:42:07 +0100
RobertS <bob75@xpostx.pl> wrote:

> [...]
to może ktoś chętny do TESTU KK w walutach?

w określonym dniu wykonujemy transakcje w walutach obcych i na pbb podajemy przeliczniki

Z tymi przelicznikami w danym dniu tez tak latwo nie jest.

Kiedys w Niemczech wyjalem po 100 euro karta mBanku, prowadzona w
zlotowkach. W bankomatach roznych bankow, jedna wyplata ok. 15 minut po
drugiej.

Kilka zlotych roznicy.

2009-08-15 2009-08-17 WYPŁATA W BANKOMACIE
SPARKASSE KOELNBONN/NEUMARKT -424,35

2009-08-15 2009-08-17 WYPŁATA W BANKOMACIE
*DEUBA /NEUMARKT/N -427,94

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2014-03-19 22:40:32
Autor: MichalL
KK do płatności w walutach?
obecnie mam KK T-mobile z Polbanku (ale tej testować nie trzeba), VC z
Mille oraz dwa citki (silver VC i gold MC)

Citi nie ma co testować, ma dramatycznie fatalne kursy. Chyba najgorsze.

Michall

Data: 2014-03-20 04:50:54
Autor: jn
KK do płatności w walutach?
MichalL pisze:

Citi nie ma co testować, ma dramatycznie fatalne kursy. Chyba najgorsze.

Potwierdzam. Zwinąłem się z tego powodu z citka po 4 okresach rozliczeniowych. Szok konsultantki, która nie była w stanie mnie przekonać do zostania, był bezcenny.

Data: 2014-03-20 08:05:04
Autor: RobertS
KK do płatności w walutach?
W dniu 2014-03-20 04:50, jn pisze:
MichalL pisze:

[...]

citek miał zawsze słabe kursy, ale czy słabsze od Mille?

RobertS

Data: 2014-03-20 08:34:46
Autor: jn
KK do płatności w walutach?
RobertS pisze:

citek miał zawsze słabe kursy, ale czy słabsze od Mille?

Moje doświadczenie z Mille mam tylko z Amexem. I niestety. Citek nawet Amexa ze swoimi kursami "przebijał".

Data: 2014-03-20 05:44:44
Autor: Krzysiek
KK do płatności w walutach?
W dniu czwartek, 20 marca 2014 08:34:46 UTC+1 użytkownik jn napisał:
Citek nawet Amexa ze swoimi kursami "przebijał".

Placilem MC Citi w dniu 8/02/2014
na kwote 57,38EUR,
zaplacilem 249,20PLN
kurs wyszedl 4,34

(ponizej zawsze podaje ostatnie kursy z danego dnia)

co ciekawe nie umiem takiego kursu znalezc na stronie Citi,
na dzien 7 luty jest 4,3575PLN, na 10 luty 4,3586PLN
biore kursy z 16:30 bo podobno te sa liczone do kart.

moglem zaplacic KK Polbanku ale tak wyszlo...

kursy srednie NBP:
7.02 4,1865
10.02 4,1822

kursy MC:
7.02 4.1898
10.02 4,1831

strata do kursu MC 3,7%

kurs BZWBK:
7.02 4.3211
10.02 4.3201

kurs AliorBank:
7.02 4.3723 10.02 4.3687
BTW proponuje sprawdzic najnowsze kursy Aliora do platnosci bezgotowkowych, te EUR2 itd, spread 15% sadze ze to nowy negatywny rekordzista.

mBank pobiera prowizje (przy kartach pzeliczanych od razu na PLN 5% przy transkacji w EUR i 6% przy pozostalych transakcjach).

W obliczu powyzszego mam wrazenie, ze kursy City nie sa az tak tragiczne, zwlaszcza ze poza eur dolicza 1% a nie 3% jak np. BZWBK.

Data: 2014-03-21 13:42:41
Autor: Pete
KK do płatności w walutach?
W dniu 2014-03-20 13:44, Krzysiek pisze:
W dniu czwartek, 20 marca 2014 08:34:46 UTC+1 użytkownik jn napisał:
Citek nawet Amexa ze

swoimi kursami "przebijał".

[...]

Citi do kart ma inną tabelę. Dostępną tylko na Citiphonie.

--
Pete

Data: 2014-03-23 03:56:29
Autor: Krzysiek
KK do płatności w walutach?
W dniu piątek, 21 marca 2014 13:42:41 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

Citi do kart ma inną tabelę. Dostępną tylko na Citiphonie.

tak tez wynika z tego pliku
https://www.online.citibank.pl/retail/files/kursy/pdf/kursy_rozliczeniowe_kart_kredytowych_poza_polska.pdf

gdzie podaja kurs do przeliczenia ale niestety nie ma archiwum.

Jednak z obserwacji poczynionej w tym przykladzie i z kilkukrotnego sprawdzenie w tym pliku kurs do kart jest zawsze _lepszy_ niz kurs z tabeli na www..

Data: 2014-03-20 05:45:20
Autor: Krzysiek
KK do płatności w walutach?
[...]

mBank pobiera prowizje (przy kartach przeliczanych od razu na PLN 5% przy transkacji w EUR i 6% przy pozostalych transakcjach).

Data: 2014-03-20 20:14:05
Autor: xbartx
KK do płatności w walutach?
W dniu 19.03.2014 08:26, quiris pisze:
On 2014-03-18, xbartx <bart@hashzero.net> wrote:

[...]

Dzwonili do mnie i nawet mnie umówili z jakąś osobą w oddziale, że będzie na mnie czekać o wyznaczonej godzinie i bla bla bla. Jednak nie udało mi się dotrzeć. Jutro do Pani zadzwonię, bo do mnie dzwoniła i wypytam ją telefonicznie czy rzeczywiście się da, mieć tę kk bez konta.

Xenocide

KK do płatności w walutach?