KK na podpis - gdzie jeszcze wydają ?

Data: 2009-05-04 12:27:57
Autor: Mithos
KK na podpis - gdzie jeszcze wydają ?
Na 100% Millennium (w kwietniu jeszcze dostałem wersję bez chipa).

Citi niestety odgraża się, że już wydaje KK z chipem/pinem (na ich www karty z serii BP mają już chip).

BRE Banki już dawno przerzuciły się na chip/pin, to samo BZWBK.

Ostatnio chciałem użyć swojej KK Multibanku, której nie używałem jakiś czas (idzie pod nóż) i przy kasie spotkała mnie dłuższa chwila namysłu nad pinem... :)

Wydaje ktoś jeszcze karty autoryzowane podpisem (czyli domyślnie bez chipa) ? Oczywiście chodzi mi o karty dla zwykłych ludzi, a nie Visa Infinite czy inny Black Centurion :)

Jaka jest graniczna data przejścia na chip i z czego ona wynika (każdy straszy dyrektywą UE ale nikt nie potrafi jej wskazać) ?

--
Mithos

Data: 2009-05-04 03:35:49
Autor: BK
KK na podpis - gdzie jeszcze wydają ?
On May 4, 12:27 pm, Mithos <f...@adres.pl> wrote

[...]

To co masz "w domysle" to jest blad logiczny. Czpi =/= pin. Karta
czpiowa z powodzeniem moze byc autoryzowana podpisem. O sposobie
autoryzacji decyduje nie fakt wyposazenia karty w czpi, tylko bank.

Pisze to glownie z uwagi na fakt, iz w przeciagu 2 lat wszystkie karty
w Polsce beda wyposazone w czpi, tak ustalily banki z ZBP.

Data: 2009-05-04 12:49:53
Autor: Krzysztof Halasa
BK <bkapuscinski@gmail.com> writes:

To co masz "w domysle" to jest blad logiczny. Czpi =/= pin. Karta
czpiowa z powodzeniem moze byc autoryzowana podpisem. O sposobie
autoryzacji decyduje nie fakt wyposazenia karty w czpi, tylko bank.

To jest akurat prawda, ale trzeba tez pamietac jak te karty _powinny_
dzialac:
- pasek magnetyczny = podpis
- chip = PIN (z opcja "podpis" na zyczenie klienta, np. cos jak w UK).

Dodatkowo jeszcze widzialbym tu PIN "magnetyczny" != PIN "chipowy",
i/lub z mozliwoscia zablokowania kazdego z nich oddzielnie (typowo PIN
"magnetyczny" bylby zablokowany).
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-05-04 15:22:06
Autor: Mithos
BK pisze:
To co masz "w domysle" to jest blad logiczny. Czpi =/= pin. Karta
czpiowa z powodzeniem moze byc autoryzowana podpisem. O sposobie
autoryzacji decyduje nie fakt wyposazenia karty w czpi, tylko bank.

Zdaję sobie z tego sprawę. Celowo generalizuję, z uwagi na fakt, że nie znam karty (dostępnej dla zwykłego człowieka), która obsługiwana przez chip jest autoryzowana podpisem.

--
Mithos

Data: 2009-05-04 06:49:12
Autor: BK
On May 4, 3:22 pm, Mithos <f...@adres.pl> wrote:
BK pisze:

> [...]

Zdaję sobie z tego sprawę. Celowo generalizuję, z uwagi na fakt, że nie
znam karty (dostępnej dla zwykłego człowieka), która obsługiwana przez

A bo to mania naszych bankow i firm odpowiedzialnych za terminale, ze
wymuszany jest PIN. Wystarczy zeby terminal nie wymuszal PIN i pojdzie
na podpis - wiekszosc kart czpiowych ma takie oprogramowanie na czipie
[absolutna koniecznosc jesli karta ma byc bardziej funkcjonalna np. za
granica].

Data: 2009-05-04 11:05:04
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 04 May 2009 12:27:57 +0200, Mithos napisał(a):

Jaka jest graniczna data przejścia na chip i z czego ona wynika (każdy
straszy dyrektywą UE ale nikt nie potrafi jej wskazać) ?

Bo to nie dyrektywa UE, lecz ustalenia SEPA. Data to 1 stycznia 2011 r. Po tym dniu nie będzie wolno wydawać kart wyposażonych wyłącznie w pasek magneto.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-05-04 11:17:14
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 04 May 2009 11:05:04 +0000, Olgierd napisał(a):

Jaka jest graniczna data przejścia na chip i z czego ona wynika (każdy
straszy dyrektywą UE ale nikt nie potrafi jej wskazać) ?

Bo to nie dyrektywa UE, lecz ustalenia SEPA.

Chociaż nie wiem czy nie ma czegoś w dyrektywie 2007/64/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 13 listopada 2007 r. w sprawie usług płatniczych w ramach rynku wewnętrznego (art. 54 i nast.)

Data: 2009-05-04 12:42:17
Autor: user
KK na podpis - gdzie jeszcze wydają ?
Na dzien dzisiejszy Polbank i mimo wszystko CitiBank (dostalem tydzien temu) - wiem bo uzywam.

Data: 2009-05-11 21:37:10
Autor: MK
<user@domain.invalid> wrote in message news:gtmhbt$ssh$1nemesis.news.neostrada.pl...
Na dzien dzisiejszy Polbank i mimo wszystko CitiBank (dostalem tydzien temu) - wiem bo uzywam.

Ja dzis odebralem VISA LOT z chipem :D. Niestety jeszcze bez PayWave :(. Obecnie klient w Citi moze sobie wybrac czy chce karte z chipem czy bez.

MK

Data: 2009-05-04 12:42:18
Autor: RobertS
[...]

MC w Polbanku jest na podpis ;-)

RobertS

Data: 2009-05-04 15:06:42
Autor: Końrad N.S.
Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości news:gtmfvp$jja$1news.onet.pl...

[...]

większość kart z chipem wydawanych obecnie to karty i-chip-i-pasek.
i dla tych kart - porada dla ceniących/preferujących podpis:

podczas transakcji proszę spróbować nie wpisywać pinu na pinpadzie.
po dłuższej chwili oczekiwania/zwłoki terminal wydrukuje slip z miejscem na podpis.
trwa to niestety dłużej, oczekiwanie na nawiązanie połączenia z bankiem przez terminal trwa około 1,5-2 minuty, ale koniec końców terminal dzwoni do banku i [eufemizm] po zgodzie na obciążenie [/eufemizm] drukuje odcinek z miejscem do podpisu.

nie wiem, czy działa to wszędzie, ja wypróbowałem to dotąd _tylko_ w terminalach polcardu.

wada: czekanie te 1,5~2 minuty, jeśli jest kolejka za nami, to ludzie zaczynają się niecierpliwić. moja żona udaje że szuka pinu po komórkach/torebkach, aż w końcu sprzedawca podaje docinek do podpisu.

(walczyłem tak między innymi z kredytową bzwbk pasek+chip, oraz widziałem na stacji benzynowej obcokrajowca który zaskoczony akceptacją pinem nie mógł sobie go przypomnieć i w końcu podpisywał)

Data: 2009-05-04 15:30:25
Autor: Mithos
Końrad N.S. pisze:
(walczyłem tak między innymi z kredytową bzwbk pasek+chip, oraz widziałem na stacji benzynowej obcokrajowca który zaskoczony akceptacją pinem nie mógł sobie go przypomnieć i w końcu podpisywał)

Odpada :)

Czekać 1,5-2 minuty to jak dla mnie bezsensu.

--
Mithos

Data: 2009-05-04 16:53:12
Autor: Tomasz
KK na podpis - gdzie jeszcze wydają ?
Mithos pisze:

zwykla KK EuroBanku wydana pare tygodni temu, tylko pasek - wszedzie na podpis

--
Tomasz

KK na podpis - gdzie jeszcze wydają ?