KK na podpis - gdzie jeszcze wydają ?

Data: 2009-05-04 03:35:49
Autor: BK
KK na podpis - gdzie jeszcze wydają ?
On May 4, 12:27 pm, Mithos <f...@adres.pl> wrote

Wydaje ktoś jeszcze karty autoryzowane podpisem (czyli domyślnie bez
chipa) ? Oczywiście chodzi mi o karty dla zwykłych ludzi, a nie Visa
Infinite czy inny Black Centurion :)

--
Mithos

To co masz "w domysle" to jest blad logiczny. Czpi =/= pin. Karta
czpiowa z powodzeniem moze byc autoryzowana podpisem. O sposobie
autoryzacji decyduje nie fakt wyposazenia karty w czpi, tylko bank.

Pisze to glownie z uwagi na fakt, iz w przeciagu 2 lat wszystkie karty
w Polsce beda wyposazone w czpi, tak ustalily banki z ZBP.

Data: 2009-05-04 12:49:53
Autor: Krzysztof Halasa
BK <bkapuscinski@gmail.com> writes:

To co masz "w domysle" to jest blad logiczny. Czpi =/= pin. Karta
czpiowa z powodzeniem moze byc autoryzowana podpisem. O sposobie
autoryzacji decyduje nie fakt wyposazenia karty w czpi, tylko bank.

To jest akurat prawda, ale trzeba tez pamietac jak te karty _powinny_
dzialac:
- pasek magnetyczny = podpis
- chip = PIN (z opcja "podpis" na zyczenie klienta, np. cos jak w UK).

Dodatkowo jeszcze widzialbym tu PIN "magnetyczny" != PIN "chipowy",
i/lub z mozliwoscia zablokowania kazdego z nich oddzielnie (typowo PIN
"magnetyczny" bylby zablokowany).
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-05-04 15:22:06
Autor: Mithos
BK pisze:
To co masz "w domysle" to jest blad logiczny. Czpi =/= pin. Karta
czpiowa z powodzeniem moze byc autoryzowana podpisem. O sposobie
autoryzacji decyduje nie fakt wyposazenia karty w czpi, tylko bank.

Zdaję sobie z tego sprawę. Celowo generalizuję, z uwagi na fakt, że nie znam karty (dostępnej dla zwykłego człowieka), która obsługiwana przez chip jest autoryzowana podpisem.

--
Mithos

Data: 2009-05-04 06:49:12
Autor: BK
On May 4, 3:22 pm, Mithos <f...@adres.pl> wrote:
BK pisze:

> [...]

Zdaję sobie z tego sprawę. Celowo generalizuję, z uwagi na fakt, że nie
znam karty (dostępnej dla zwykłego człowieka), która obsługiwana przez

A bo to mania naszych bankow i firm odpowiedzialnych za terminale, ze
wymuszany jest PIN. Wystarczy zeby terminal nie wymuszal PIN i pojdzie
na podpis - wiekszosc kart czpiowych ma takie oprogramowanie na czipie
[absolutna koniecznosc jesli karta ma byc bardziej funkcjonalna np. za
granica].

KK na podpis - gdzie jeszcze wydają ?